Свещи за Ц-МАКС 1,8/16V

Започната от Даниел Цонев, 13 Юли 2024 15:26:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Даниел Цонев

Здравейте ,карам  Ц-МАКС бензин 1,8 / 16 клапана.
Няма газ,препоръчайте свещи,че вече са за смяна!

Благодаря!


F Focus

#1
Denso Iridium TT, които са двойно иридиеви, НО задължително закупени от читав вносител! Приблизителна цена около 90-100лв./4 бр.
Постни снимки на старите свещи, ако не ти е проблем, щото свещите "казват" доста. :)

П.С. Със същият двигател съм. Изказвам само личното си мнение! Не, че и други по-евтини нормални свещи няма да са подходящи, но ще ги сменяваш по-често.

Даниел Цонев

Благодаря,и аз съм се насочил натам.
Двоумя се между тези които споменахте и ZT20EPR 11 също iridium.
Насочил съм се към свещи защото от известно време колата в ниските обороти не работи равномерно.
Ще проверя първо дросела и след това ще сменя и свещите.
Но във всички случай ще ги сваля да видя в какво състояние са и ще ги снимам.

ivchotr

Имаш ли идея какъв пробег имат зад гърба си сегашните свещи? Щото най-обикновените могат да изкарат до 65 - 70 000 км преди да започнат да кандилкат оборотите.
За оборотите на празен ход не малка роля оказва и клапанът за празния ход. По-известен е като стъпков мотор. Вашият модел не знам дали има такъв, ама ще ме учуди, ако няма.
Освен това, липсата на газова уребда не е успокояващ фактор. Клапаните трябва да се регулират също, просто пробегът между реглажа се увеличава няколко пъти спрямо този на двигателите с газ. Което ще рече, че, ако двигателят е навъртял над 120 000 км на бензин, не е лошо да се проверят хлабините на клапаните.
Дроселът може да е омърлян, което също води до неравномерна работа на празен ход и почистването му в някои случаи решава проблема, но ако не се оправи след смяна на свещи и почистване на дросела, аз бих проверил и клапаните. За всеки случай. Че след един определен момент работата отива към ремонт на главата.

F Focus

#4
Първо смени свещите!!! Ако след това оборотите на празен ход продължат да играят (плуват) сваляш дросела, чистиш го с мека четка, която топиш в разтворител "МРТ", за да не се набутваш за спрейове за целта. Изписал съм страници за проблема, но за да те улесня ще се повторя накратко:
-развиваш пластмасовото капаче на дросела, зад който е задвижването на клапата (ще ти трябват торксчета), развиваш двете болтчета, които фиксират корпуса на електро-моторчето, което задвижва клапата и го натискаш силно към оста на междинното пластмасово зъбно колело, и докато продължаваш да притискаш затягаш болтетата-целта е да обереш максимално луфтовете м/у 3-те зъбни колела, което е основната причина за "плуващи" обороти на празен ход при тези двигатели-почистването на клапата не е от голямо значение в случая, но не е излишно да се направи.
-после споделяш какъв е ефекта? ^-^
Както съм споделял след закупуване на колата оборотите плуваха зловещо, като проблема го оправих по този начин по съвет на руснаците и вече 4 години нямам проблеми. Клапани-мапани изобщо не съм барал, а и вярвам, че и преди не са регулирани, но скоро профилактично измерих компресията в цилиндрите, за да съм наясно има ли затегнат клапан(и)-компресията беше перфектна, както и иридиевите свещи след 45Х, км. пробег, а колата скоро ще навърти реални 300Х, км.

Даниел Цонев

#5
След 10 дена излизам в отпуск и ще се занимавам тогава и ще пиша задължително,но все пак питах за подходящи свещи.
Тези упражнения съм ги правил ,но пак ще ги повторя.

Даниел Цонев

Здравейте,отново!
Качвам снимки на свещите както бях обещал.
Свещите са на малко над 20 000 км.Аз съм ги сменял след като купих колата.
На последните снимки е модела!
Пробега приблизително 80 % градско - 20 % извънградско!

ivchotr

Не са работили по един и същ начин или в едни и същи условия. Ако си ги подредил по реда на цилиндрите, тези на 2-ри и 3-ти не са съвсем о'к.

F Focus

На мен пък свещите ми харесват, ОК са си. Пък и двигателят не гори масло!

ivchotr

Втората свещ изглежда като работила с по-бедна смес, а третата свещ изглежда така, като че ли освен по-бедната смес е горяло и масло покрай нея. Симптомите не са силно изразени, което според мен означава, че проблемите са в зародиш. Но може и да не съм прав, разбира се.