Зарядно за акумулатор (12V)

Започната от saggy, 04 Февруари 2024 22:21:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Здравейте, колеги!
От известно време се оглеждам за читави зарядни за акумулатор. Имам едно малко зарядно от Лидл, марка Ultimate Power, което обаче все пак е купено от магазин за картофи и месо, и не ми вдъхва много доверие. Последно го ползвах да заредя един голям 85Ah акумулатор и доколкото разбрах не го е заредило добре (после акумулаторът е тестван с товарна вилка). Сега гледам са на мода малките зарядни като моето лидълско от снимката, водят ги инверторни. Голям плюс е, че повечето след зареждане на акумулатора минават в режим на поддържащо напрежение и може да ги оставиш известно време без надзор, без да се притесняваш. По-големите зарядни станции вече са с повече възможности, но и надхвърлят 200лв и затова се чудя какво да взема. Последно гледах сайтът https://www.onlinemashini.bg, като изборът на марки и цени е голям.
Ако някой е доволен от дадено зарядно у-во или има повече опит, нека да сподели.

ULTIMATE-SPEED-Zarqdno-ustrojstvo-za-avtomobilen-akumulator-ULGD5-0-C1-1-600x554.jpg


ivchotr

От години ползвам зарядно, което е правено от човек у нас и е събрано в кутия като на зарядните за разни ел. джаджи от недалечното минало. Има си щепсел директно в кутията. Работи на 12V и зарежда с ток 0.5А. Купих го преди години за 20 или 25 лв., не помня точно, за да зареждам с него акумулаторите на моторетките. На големия е 14 Аh, а на малкия е 8 Ah. С това зарядно обаче съм съживявал автомобилни акумулатори по 75, че и повече Аh. Електрониката работи на принципа на заряд - разряд и след като ѝ хареса как се е заредил акумулаторът, го оставя на мира за известно време. Той започва с времето да се саморазрежда и когато зарядното прецени, че трябва да се намеси, го прави и пак включва зареждането. И така акумулаторът може да стои с месеци вързан за зарядното. Малкият заряден ток не стресира клетките. Зарядното има индикация, че е включено към акумулатора, за объркано включване към полюсите му и за зареден акумулатор. Като цяло съм много доволен. Обаче човекът, който ги изработваше, спря да ги прави преди няколко години и разпродаде каквито налични бройки имаше.
Та с две приказки, търси си зарядно с не много висок заряден ток. По магазините мисля, че няма с по-малък от 1А, ама и той става като цяло.

nogopechen

От този магазин си изберете нещо, на което пише "GYS" или"Lemania', от по-скъпите. А в онази бакалия понякога пускат едно голямо зарядно, като истинско, за добри пари. Аз ползвам "NOCO Genius G7200" от три години.

Жоро Петков


saggy

Ивчо, с този малък ток на зареждане колко време зареждаш един акумулатор? Относно голямата зарядната станция от Лидл, имам познат, който я има и като цяло е доволен. Има интелигентни режими на зареждане, но има един недостатък - силно разреден акумулатор го счита за повреден/укъсен/ неподлежащ на зареждане  и с нея не можеш да го заредиш. Същата история е с моето малко зарядно на същата марка. А има такива акумулатори, които могат да се спасят и да служат вярно още време. От няколкото проверени зарядни само Noco видях, че имат режим за регенериране на силно разредени, но здрави акумулатори.

perun

Цитат на: saggy в 04 Февруари 2024 22:21:45Здравейте, колеги!
От известно време се оглеждам за читави зарядни за акумулатор. Имам едно малко зарядно от Лидл, марка Ultimate Power, което обаче все пак е купено от магазин за картофи и месо, и не ми вдъхва много доверие. Последно го ползвах да заредя един голям 85Ah акумулатор и доколкото разбрах не го е заредило добре (после акумулаторът е тестван с товарна вилка). Сега гледам са на мода малките зарядни като моето лидълско от снимката, водят ги инверторни. Голям плюс е, че повечето след зареждане на акумулатора минават в режим на поддържащо напрежение и може да ги оставиш известно време без надзор, без да се притесняваш. По-големите зарядни станции вече са с повече възможности, но и надхвърлят 200лв и затова се чудя какво да взема. Последно гледах сайтът https://www.onlinemashini.bg, като изборът на марки и цени е голям.
Ако някой е доволен от дадено зарядно у-во или има повече опит, нека да сподели.

ULTIMATE-SPEED-Zarqdno-ustrojstvo-za-avtomobilen-akumulator-ULGD5-0-C1-1-600x554.jpg

Това,че си тествал акумулатора на товарна вилка въобще не значи,че имаш проблем само със зарядното...

ivchotr

Цитат на: saggy в 05 Февруари 2024 21:01:54Ивчо, с този малък ток на зареждане колко време зареждаш един акумулатор? ...

Според зависи колко се е разредил. За много разредени понякога отнема цяла нощ. Малкият ток върши хубавата работа, а на мен това ми стига.

Наско

Много съм доволен точно от зарядното, купено от Лидл. Може да зарежда 12/24v. Има режим за зареждане в студено време. Но не зареждам акумулатора на колата, а един стар. Ползвам го за осветление в гаража и за един винтоверт без оригиналната батерия.
Та първоначално не искá да тръгне тоя акумулатор, ама след неколкократно вкл/изкл тръгна. Заевах го на терасата цяла нощ и на сутринта гледам на дисплея пише Full. Давал съм го на колеги да зареждат и казват че нема ядове.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

Наско

Я, мойто не било като на saggy.
20240206_202805.jpg
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

perun

И двете вършат еднакво добра работа. По-правилно е да се запитаме защо трябва да се купува зарядно което струва колкото един/ два нови акумулатора.


saggy

Наличното лидълско зарядно не е кой знае колко добро и не се знае колко ще кара. Всички сме чували  историите колко са издържливи техниките от Лидл при продължителна употреба. А защо е нужно читаво зарядно - последният месец давах два пъти ток, като точният брой подавания на ток са повече от два пъти. Колата я карам сега по-рядко и напрежението на акумулатора е 12.23 Волта, и по графиките за заряд на акумулатор пише под 12.45 Волта е нужно презареждане. Често се налага да зареждам повече от един акумулатор и инвестицията в читав прибор с дълъг живот е най-доброто решение.

ivchotr

Цитат на: perun в 07 Февруари 2024 19:22:48...По-правилно е да се запитаме защо трябва да се купува зарядно което струва колкото един/ два нови акумулатора.

Аз пък досега отказала ЛИДЛска техника нямам. Зарядно не съм си купувал от тях, така че за този артикул не мога да дам отзиви. Колкото до цената - по-скъпите зарядни просто ще се изплатят в по-дълъг срок. Ама то по тази логика можем да си зададем и въпроса защо да си купуваме Кьонигсег, като можем да си джиткаме и с Фордчетата.

saggy

От този форум няма кой да си купи Кьонигсег и си джиткаме с фордчетата.^-^
Повдигнах темата, за да събера мнения за добро зарядно, като не съм казал, че трябва да е скъпо. И да, не вярвам в техниката от магазин за картофи и месо, в който дори няма читава бира  :).

ivchotr

От този форум може и да няма, ама може и да има желаещи за хиперкара. Не се знае. В цялата страна дори може да няма много желаещи, ама все пак ще отварят представителство на марката. Колкото до техниката... https://www.facebook.com/kaufland.bulgaria/videos/1047830336671666/

F Focus

Опитът ми казва, че акумулатор на автомобил, който се използва що-годе редовно има ли нужда от зареждане със сигурност е за смяна. Затова държа под ръка зарядно отдаващо 6 Ампера ток на заряда-да зареди, за да стигна до първият магазин.

perun

Освен вносни качествени зарядни като Noco,CTEK,GYS, ANG и т.н. ние също произвеждаме такива-напр. Дечев електрик.
При тези зарядни основно има две важни функции:
1.При смяна на акумулатор поддържа системата за да не се загубят настройки.
2.Може да вдъхне живот на много разредени акумулатори.
Второто не съм го пробвал никога дали е така, тъй като не ми се е налагало и не съм хвърлял акумулатор преди 6-7год. ползване.

ADiDimitrov

Цитат на: perun в 07 Февруари 2024 19:22:48И двете вършат еднакво добра работа. По-правилно е да се запитаме защо трябва да се купува зарядно което струва колкото един/ два нови акумулатора.
Аз за туй ползвам на комшията 😉🤣🤣🤣🤣 от ония старите българските!!!