Ecoboost стана нарицателно за ненадеждност във Великобритания

Започната от To4kata, 08 Юни 2023 23:25:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Жалко за наградите и мечтите. Фордовският Екобуст стана герой и на BBC. https://www.facebook.com/groups/FordEcoboostNightmare. По-долу може да видите видеото. Всяко второ оплакване е за изгърмял двг заради разръфания ангренажен ремък в маслена баня. Я останал без зъби, я запушил цедката на маслената помпа и оставил двг без масло. Според колеги, една от фирмите /Pumaspeed/ е продала 456 нови мотора на коли извън гаранция. Някои считат, че проблема може да е свързан с Ковид кризата и локдауна, през които колите не са се карали много, което влошава характеристиките на маслото и съответно ремъкът заминава. НО, четейки много подобни теми ми направи впечатление, че много хора, вкл. и техни външни сервизи не знаят за спецификациите на маслото и често наливат 5W30, както и често се правят промивки на двг. при смяната на маслото, което пак скапва ремъците. Четейки нашите форуми, не останах чак с такива лоши впечатления от този мотор по нашите ширини...


Alexi

ами у нас никой не чака да минат 200к да си смени ремъка ,даже гледам на по 100к го сменят хората и се кефят че нищо му няма .. навън манталитета е друг ,никой няма да си смени ремъка по рано - производителя е дал 200к ( или 130к мили ) значи се сменя на толкова ,не по рано .. същото важи и за маслото и неговия пробег от 30к ( или колкото е там но е поне 20к ) .. на по малко км никой няма да го смени  навън .. тука у нас колата е като член на семейството ,парите за нея са събирани дълго и мъчително ,може пари за почивка да няма но за ангренаж на половината пробег ще се намерят . В белите държави са консуматори не им пука за колата има 5г гаранция ,после следващата

ivchotr

A при нас пристигат като скрап и се съживяват някак си. Евангелие трябва да се напише по този въпрос. Не просто тема във форума  :D

Жоро Петков

456 нови мотороа при продадени 100 000 бройки на година - ебахти крайно несериозната цифра.

https://carsalesbase.com/europe-ford-focus/

Друго си е на ваг групата ТСИ двигатели, които всеки втори гори масло като двутактов или пък нафтовите, които от завода излизат като "избушени".

Много си е добре екобууста. Купете си един нов от магазина или на 50-60 000км и 10г няма да го мислите.
По пътищата ни има сигурно 4-5000 коли с този двигател, а във форума 1-2ма човека са се оплакали.

Alexi e прав.

To4kata

Цитат на: Alexi в 09 Юни 2023 09:11:09ами у нас никой не чака да минат 200к да си смени ремъка ,даже гледам на по 100к го сменят хората и се кефят че нищо му няма .. навън манталитета е друг ,никой няма да си смени ремъка по рано - производителя е дал 200к ( или 130к мили ) значи се сменя на толкова ,не по рано .. същото важи и за маслото и неговия пробег от 30к ( или колкото е там но е поне 20к ) .. на по малко км никой няма да го смени  навън .. тука у нас колата е като член на семейството ,парите за нея са събирани дълго и мъчително ,може пари за почивка да няма но за ангренаж на половината пробег ще се намерят . В белите държави са консуматори не им пука за колата има 5г гаранция ,после следващата
Напълно съм съгласен. У нас колите са на висока почит, даже жените ревнуват. Но там видях мотори издъхнали и на по 50-60К мили. Вярно е също, че те прекалено се осланят на 10-те год./ 140 -150 К мили и чакат докрай. Четох страшни саги, в които са предявявали претенции към Форд. От Форд твърдели, че тези 10-те год./ 140 -150 К мили са само препоръки, а не гаранция че ремъка задължително ще ги доживее. Друго, което ми направи впечатление е, че там гаранцията на автомобилите е по-кратка от 5 г. Една жена спомена 3 г. или 60 000 мили, мисля. И за да не плащат за скъпо обслужване в официалния сервиз, оставят колите в улични гаражи. Каквото им сипят там, такова. Че и промиват мотора.

Жоро, тези 456 са само от Пумаспиид, колко са продадени от Форд твърдят, че не се знае. Иначе да и аз мисля, че ако се грижи човек за мотора поне първите 10 г. проблеми няма да има. Единственото, което ме притеснява и не може да се контролира много е контаминирането на маслото с бензин - къси разстояния, проблемна горивна помпа и т.н.

Alexi

има много коли извън статистика ,ще напиша и в тази тема че от 3 служебни фокуса с този мотор ,и 3те не доживяха до 100к км и хвърлиха двигател ( 2та прегряха ,за разлика от нормален мотор тука прегряването е смъртна присъда - 3тия не се сещам от кво мря )  ,отделно през целия им живот средния разход беше между 7.5 и 10 ,което е горе долу 3 пъти над официалните данни за разход ( по спомен 3.5 среден го даваха )  :D

To4kata

Това с прегряването от Форд слава Богу го решиха. Смениха там едни крехки маркучи, 2014 май. Сега това е рядък проблем, за разлика от този с ремъка. За разхода, как 3,5 среден? Аз на моя извънградско по-ниско от 4,3 не съм виждал /при спазване на знаците/. Обикновено е около 5,2/100, но аз не я натискам. Градско София, извън тежките задръствания 7,2-7,5. Което не е зле, де!

ADiDimitrov

Маниака е описал и друг често срещан проблем с Екобоклука. Протичаща помпа з а високо налягане, която е в главата. Протича без симптоми и без да разбереш. Пълни картера с бензин и докато ти светне лампата на Аладин, вече се е окотил мотора !!! Сериозно ме отказаха от Форд ако ще сменям моята бангия :'(  Съвсем сериозно се замислям да добавя втори Нисан в семейния авто парк  8)

To4kata

Вярно е прав си. За да караш този мотор трябва да си много информиран. Без майтап особено при коли над 5-6 г.: в месеца поне 2-3 пъти проверка на антифриза и казанчето за пукнатини, нивото на маслото /ако се качва помпата е протекла/ и следене на лампето за маслото, особено при първо палене.

И да, и аз взех да се заглеждам по други марки вече! Макар, че засега /да чукна на дърво/ като цена/качество съм доволен от Фокуса!

Alexi

къса ви е паметта .. мотора едно време като излезе се рекламираше като "трилитровия мотор на Форд" щото официално харчеше 3-3.5/100 смесено .. после дойдоха делата в Щатите и т.н.,останалото е история  :D  и вдигнаха разхода на 4.7 среден или нещо такова (пак е непостижим според мен ) .. проблемите отделно


To4kata

Може, не съм ги следил по онова време. Но звучи безумно наистина.

Alexi

за съжаление не мога да намера снимки от онова време ,имаше плакати по магистралите с тая реклама "трилитровия мотор на Форд"  (tooth)

ivchotr

Аз не мога да вдяна само на кой умник му е пробляснала гениалната идея да вкара ремък в маслена баня. То бива маслоустойчивост, ама чак пък толкова... От години явно иновациите не се изпробват достатъчно преди да се внедрят в масовото производство, ами се изпробват в движение за сметка на собствениците както изглежда.
А ако му бяха сложили верига или сух ремък и помпа за бензина извън двигателя, щеше да е наистина добър мотор.
Другият вариант е с тези недомислици да са искали да откажат повече потребители от ДВГ и да ги насочат по собствена воля към електричките.

To4kata

Абе, технологии, влагат се подобни ремъци и в машини и в двигатели. Имат предимства - работят тихо, нисък коефициент на триене, икономии и т.н. Ама са капризнииии. Искат внимание и поддръжка. А при автомобилите са си и доста рискови. Ето, колега от другия форум беше свалил картера на 8 г. и 100К км ремъците не са мръднали, но в други случаи са все едно са ги изяли молците!

ivchotr

Така, де. Щото трябва да им сипваш някакво конкретно масло, което едва ли се продава по бензиностанциите. А понякога се налага да доливаш пътьом, за да се прибереш. Преди години ми разправяха колеги, каращи Рено Меган Сценик, че са хвърляли разпределителни валове заради неточно масло. В двигател с вътрешно горене не бива да се случват такива неща. Хубавото на ДВГ е това, че където и да закъсаш за гориво, почти всеки срещнат може да ти услужи с нужното количество, с което да се домъкнеш до някоя бензиностанция. И в същото време да ти заложат няколко бомби със закъснител в един и същ двигател - това вече е тъпо.
А и колко по-тихо ще работи този двигател спрямо тези с верига или сух ремък?!? Хайде, с веригата може и да е по-шумен. Ама със сухия ремък дали изобщо някой ще долови разлика?!?

F Focus

По темата напълно подкрепям мненията на Алекси-особенно първото! :))
Пуста беднотия... >:(

perun

Не, не е само беднотия.Простотията е в пъти повече...

To4kata

Тя у нас простотията си има обяснение: като почнеш от семейството, минеш през училището /ако това сега може изобщо да се нарече така/, чалгата, медиите, футбола, инфлуенсърите, соц. мрежи и сега вече му сърбаме попарата - и на шосето, и в общината и в болницата и където се сетите. Колят се, стрелят се, бият се с колове по улиците. Ама и тези на запад чавка им изпи сивото вещество! Във всяко отношение вече. От мързел и глезотия крушка да им изгори в сервиза тичат ...при индитата, както им викат. Ама те индитата им станаха премиери, та не знам! Абе криворазбрана глобализация ...

ivchotr

На някой руснак дали не му е дошла идеята как да направи този мотор с верига :D

Alexi

аз мисля, че в актуалния фокус вече е с верига но не съм се ровил дали наистина е така


Жоро Петков

Да новите фокус вече са с верига.
Явно най-накрая са решили, че простолюдието не може да спазва елементарни препоръки и да мисли малко повече за автомобила си от поредното "бик"-че за еднократна употреба. Все пак да не забравяме, че в началото като излезна мотора всичките прегряли мотори бяха поради факта, че хората не са обръщали внимание, че нямат антифриз. Да лошо е на нова кола да ти се случи, но никой не е застрахован.
Машината иска нежна ръка, ласка и смазка.

ivchotr

Въпросът не опира толкова до навиците за поддръжка, колкото до странното инженерно решение. На всички им е ясно, че колкото и да е маслоустойчив даден каучук с всичките му там примеси, отлят като ремък, винаги има вариант да не издържи. Пак ще спомена за подозрението си, че момците от Форд са решили да направят експеримент в движение, от който са пострадали както клиентите им, така и фирмата. Щом са върнали отново желязото в маслената баня, явно са отчели негативен резултат в предишното си начинание.

To4kata

А може и да са решили, че с недисциплиниран народ на глава няма да излязат.

ivchotr

По-горе беше казано, че консуматорите на Запад спазват стриктно указанията на какъв пробег трябва да се сменя ремъкът. Само че се оказва, че този пробег е надценен. Не е изключено все пак да са тествали ремъка в пробен модел, но е сигурно, че не е тестван по начина, по който болшинството собственици след това са си ползвали возилата. Защото едно е да запалиш двигателя и да го изгасиш като изтече времето, за което се минават 200 000 км, друго е да запалиш сутринта, да минеш 10 км до работа и пак така надвечер за да се прибереш у дома. Маслото се скапва при непостоянна работна температура и ремъкът в конкретния случай ще получи повече щети при този начин на ползване. Те железата в двигателя се скапват, та какво остава за някаква гума.

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 16 Юни 2023 10:10:12Въпросът не опира толкова до навиците за поддръжка, колкото до странното инженерно решение.
Те на последния Фокус махнаха и независимото окачване отзад. Просто явно хората толкова си могат и не им е необходимо.
Явно и сега са решили, че по-добре да им трака, отколкото да разчитат да се сетят да сменят маслото след 6г или 150 000км...
Съгласен съм, че има доста глупави решения в автомобилостроенето, но специално 1.0 екобууста не мисля, че е едно от тях.
Можеше ли да е по-добре. Ми можеше ако зелените екоталибани не ги натискаха. Форд поне тук се оказаха мъже - не можаха 1.5 двигателя да го направят да влиза в ненормалните изисквания и го спряха. А ваг групата просто си платиха под масата и си тровят наред.

ivchotr

Преди месец и нещо ми попадна една статия, в която западен експерт обясняваше как опитите да се намалят вредните емисии на практика довеждат до повишаване на температурата на земната атмосфера. Преди напъните на екоталибаните да бъдат възприети от джендър европравителствата, наличните в атмосферата "вредни" частици са отблъсквали голяма част от слънчевите лъчи обратно в Космоса. След въвеждането на ограниченията и намаляването на "вредните" частици в атмосферата, слънчевите лъчи проникват с по-висока интезивност и това е една от главните причини за повишаването на температурата.
И сега въпросът е дали ще пукнем някога от "мръсния" въздух или по-вероятно от глобалното затопляне срещу което се "борим", но създаваме с мерките си срещу него?

Ама сега не мога да я намеря. Явно са я изтрили като ерес :D

saggy

Тази статия я четох и аз. Колко е вярна не знам. Ще ви споделя една снимка, за да разберете колко е измислена работата с екологията и еконормите при автомобилите. Постът е от фейсбук и просто ще го цитирам тук: "В син цвят са маркирани държавите, които от 2035 (може би, евентуално) ще забранят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да спасят планетата..."
351164183_600034072224508_8474385168066199131_n.jpg
Относно ремъкът в масло ще кажа, че ако беше добро инженерно решение, а не кекаво такова, Форд щяха да го продължат. Освен това доста други марки щяха да го приложат. Малолитражните турбинирани бензинови двигатели изтискват повече мощност от по-малко обем и съответно са подложени на по-големи натоварвания. Поради тази причина стандартен ангренажен ремък не е дълготрайно решение и затова се залага на верига. Сега, друга е темата защо веригите изкарват колкото ремъците, но това е автомобилостроенето в момента. Въобще последните 10-15 години да има някаква добра иновация при ДВГ? Аз мисля, че няма и всички решения са голям компромис за сметка на клиента.

ivchotr

Веригите изкарват колкото ремъците, защото в последно време ги правят с малки звена. Преди 40 - 50 години си бяха по-масивни. Ама поне не се разлагат както ремъците.

А картата е доста показателна. Особено пък китайците как ги болят кренвиршите...

https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2023/05/19/4485603_kitai_e_nai-golemiiat_iznositel_na_avtomobili_v_sveta/?ref=rss

Само, че не пише колко автомобила остават на родния им пазар и на този на околните държави, които не се впрягат от напъните на ЕС да ограничи емисиите. А и там се карат яко коли. В държавите оттатък Черно море също се ползват предимно китайски коли. И те са в Европа, макар и да не са в Съюза.

perun

Отдавна мина времето като кажеш ангранаж с верига и спиш спокойно.Мисля, че от много дълго време е точно обратното.За тези които не са виждали съвременна ангренажна верига ще споделя ,че много прилича на качествена велосипедна такава...

F Focus

Непрофесионалното ми мнение е, че веригата на бензинов Фокус-2 изглежда доста солидно. Е-надали се води съвременен автомобил. :)