Ford Focus MK3 Eco boost, 1.0/125 - Смяна на ангренажен ремък

Започната от geos, 08 Май 2023 18:13:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

geos

Здравейте,
Автомобилът навършва 10г. и по предписание трябва да извърши смяна на ангренажния ремък.
В кой сервиз да го направя?


Alexi

в официалния .. първо питай за цената да се подготвиш психически  (tooth)

F Focus

#2
Провери в сервиз "Том Форд" на ул. "Брод" 19 и търси Павката. Имат необходимите специализирани инструменти за целта.
Най-добре отскочи дотам, но след 10ч.
Доскоро там имаше два Форда с Екобуст двигатели, които не бяха изкарали гаранцията, а от МП се ослушваха да я признаят, та собствениците бяха завели дело с/у дилъра, но кой-знае кога ще има някакво решение.
И, ако решиш ме послушай да не си сменяваш маслото, според предписаният пробег от производителя (дилъра), а доста по-често, чиято цел е единствено да си купиш нов автомобил!

geos

Здравейте,
Благодаря за отговорите!
Сменихме ремъка в МП. Надявам се да са си свършили добре работата.
Не бяха завили трите болта на термоекрана и единият беше изпаднал докато се приберем.
Останалите два ги завих и отидохме да сложат и третия.
Бях в сервиза ТомФорд. Исках да направя диагностика, но ме отказаха.
Не знам дали беше собственика, но този с  когото разговарях по телефона излезе и дойде още преди да услея да сляза от автомобила. Показа ми такъв автомобил, но от 2018 г., защото имах съмнения, че двигателят доста се тресе след ремонта. То след проблема с болтовете започнахме да се взираме и заслушваме педантично.
Сега пък за ремъка има въпросителна. Ремъкът е с една  ширина до 02.2013г. и с друга от 03.2013г, а  нашата е с дата на производството 26.04.2013.
16 мм. и 18,1 мм. са двете ширини. Обаче там, където е отразена ширината не пише за коя година производство се отнася, а за другите пък пише само годината. Чухме, че обсъждаха при поръчката и щели да гледат в момента на отваряне, после механикът ни каза, че са сложили от по-широкия ремък, но какъв трябва да бъде по спецификация не сме сигурни. Може ли някой от вас да ни насочи къде да потърсим тази информация?




Alexi

нали имаш гаранция за смяната ,остави майсторите да си вършат работата ,едва ли са ти сложили грешен ремък

ivchotr

То това оставаше - да сложат грешния ремък. Макар, че от сервизите на МотоПфое всичко може да се очаква.

saggy

Наистина има промяна в ремъка при 1.0 бензин. Не знам коя година точно го правят, най-вероятно около фейслифта на Фокус 3. Тъй като има доста оплаквания за лющене на ремъка в маслената баня и запушване на цедката за маслото, по-скоро логиката следва да го направят по-здрав и най-вероятно по-широк. За неприятния ефект може да се види от доста клипчета в Ютюб.Съмнявам се в МП да ти сложат грешният ремък, защото всички части се изписват от тяхната дилърска програма, а там са заложени правилните части.

To4kata

#7
Здравей,в руските клипове, които съм гледал споменаваха, че новите ремъци са по-тесни.
Може ли да споделиш каква беше цената в МП и какво точно са сменили. Предполагам и ремъка на маслената помпа,почистване на маслоприемника и картера също. И другото важно: старият ремък в какво състояние беше и на какви километри го смени?

P.S. А, и още две питания: в Младост или Люлин го прави и на новия ремък какъв пробег му дават?

geos

Saggy, и ние така смятахме, че все пак в официален сервиз поне частите ще уцелят, като въведат конкретния VIN.
Нямаме шублер, но с подръчни средства измерихме ширина на стария ремък 18 мм. Майсторът каза, че били сложили по-широкия. Не сме имали контакти с автомонтьорите, но се върнахме за липсващия болт и другите два незавити болта. Извикаха майстора, той вкара колата вътре и после ни донесе ключа, тогава за кратко разговаряхме. Не сме питали конкретно за ширина на ремъка, просто казахме, че като най-видимите болтове не са завили имаме силни притеснения за всичко, което не се вижда. Тогава той ни успокояваше, че се отнасят много сериозно към ремонтите на двигател и скоростна кутия и вметна, че са сложили даже от по-широкия ремък.
В началото мислех да сменя ремъка при нашия майстор, затова гледах в онлайн магазините какви ремъци се продават и видях, че на ширина излизат два размера за този модел, но не намерих някъде по VIN точно кой е ремъкът. Майсторът ни отказа, защото няма специалните инструменти за ремонт на този двигател.
После искахме оферти от МП и получихме различни от двата сервиза в София, както имаше и разлика във втората оферта на един и същи сервиз. Доста странно.
Та, записахме час, закарахме колата и след час ни казаха, че нямали ремъка. Така се ядосах, че реших пак да ида при нашия майстор, да разбера колко струват да му купя инструментите(ако не са безбожна цена). Обаче, докато гледахме части се оказа, че няма да може да намери оригинални и че за афтърмаркет ремъците експлоатационният срок е от 5г. или 70000 км., докато МП казват, че подменените ремъци са със срок на годност  на тези, които свалят, т.е. 10г./200000км. и дават 1г. гаранция на ремонта(питахме и в сервиз на МП в страната). Цените излизаха по-скъпи от тези в МП(там има отстъпка 20% и за 6+ годишни коли  25% за ремъци, масла, филтри, спирачна течност и разни други неща(неописани точно какви).
Изчакахме да дойде комплект ремък с водна помпа и направихме ремонт. Включва се смяна на ремък на маслената помпа, маслото, филтрите, антифриза(макар, че преди 2г. сменихме цялата охладителна система с оригинална, но вариант МК3.5).
По наше желание трябваше да проверят и аксесоарния ремък. Като го гледаме нищо му няма, но го смениха.
На едно листче ни дадоха цена за "О"пръстен на скоростната кутия, забелязали, че е омаслен. Видяли и леко омасляване на десен тампон на двигателя.  "О" пръстен нямаха наличен, сега са доставили, но още мисля да сменям ли и тези два детайла. В сервиза "Том Форд" казаха да си караме колата и да не се занимаваме докато няма явни признаци.
Alexi, с цялото това  писание искам да кажа, че не сме се бъркали в ремонта, но има моменти които ни притесняват. Писахме в този форум, за да получим отговори от хора разбиращи и каращи такива коли.


НА въпросите на To4kata:
Платихме 2455 лв.
Прикачвам файл с фактурата - там са описани подробно всички детайли и труд.
Водещо за смяната бяха годините - 10г.,1-ва регистрация  10.05.2013г, километрите 99870.
Старият ремък мога да снимам, понеже искахме да ни върнат всички сменени части. Визуално е ОК, но като се прегъне се виждат пукнатини като фина мрежа, няма липсващи зъби. Казаха, че бил дефектирал 20%, не знам как го изчислиха. Прави впечатление, че масленият ремък е с много ясни надписи, а ангренажният няма никаква следа.
Сменихме го по предписание от Форд, на 10г./200000 км., но за ремъка казаха, че са важни годините, а за помпата километрите, но понеже имат комплект предложиха да сменим и нея, понеже отделно е с много висока цена.
Обаче в едните оферти нямаше описан отделно труд за смяна на помпата, а в последната и във факурата има. Но няма как да се разбере какви дейности са скрити зад операцията "Смяна на ангренажен ремък". Би трябвало да няма отделно  труд за помпата, понеже първо частите са комплект и второ те така или иначе я свалят и слагат, но май общите часове гледат да са 12. Като цяло в офертите основните разлики бяха в имената на операциите и времето за изпълнение на операция с еднакъв код. И някоя друга странична част. Например едните бяха писали щуцер и шпилка,  масло за дв. 5,1 л. срещу 4,6, 1л. антифриз срещу 3л., праймер 2 бр. срещу 1 бр. или без такъв, силикон 1 оп. срещу 2 оп.  ....
За пробег - твърдят, че слагат оригинални части, които са с качествата на заменените и следваща смяна е 10г/200000км, но майсторът каза да е 8г..

saggy

Колега, я виж в този сайт по номер на рама (VIN) какъв ремък залагат и го сравни със сложения в колата.
https://ford.7zap.com/en/car/


Alexi

и това е цена с 25% намаление ? то голяма икономия реализира това моторче ,няма що ..

To4kata

Да, цената си я бива, но все пак май най-добре е смяната да се направи в МП. Поне ще монтират оригинални части, разполагат и с необходимите специализирани инструменти, пък и гаранция 1 г. имаш. С афтермаркет части, при това разглобяване не си е работа. Другият вариант е да си напазаруваш критичните части оригинални и да ги сменяш във външен сервиз. Може и да се спестят едни 7-800 лв.

Още един въпрос: сега след ремонта ДВГ нормално ли работи?

P.S. По спомен ти си първият във форума, който пише по този въпрос след реален ремонт. В чуждите форуми (ford owners club) има маса случаи на предали Богу дух мотори поради проблеми с този ремък. В нашия форум /пък и в другия/ аз съм се натъквал само на 1 такъв, преди около година, което е странно, както и да го погледнеш. Явно при редовно обслужване с предписаното масло си изкарва годините.



saggy

#12
@geos, и аз мисля, че правилно си направил като си сменил в МП - влагат оригинални части, имат нужите инструменти и имат ръководства кое как се сменя, ако не са го правили вече, дават и гаранция. Цената е висока, но 1час труд е 85лв, частите също са с надути цени поне 30%, но по оригиналните сервизи е така. Добре е, че не си чакал повече, защото тези ремъци е добре да се сменят под заложените години и километри. Ако не бъркам първоначално пробегът беше 200к км, после Форд го намалиха на 160к км, заради много оплаквания от повреди на двигателите заради напукани и лющещи се ремъци. Може и да бъркам точно километрите, но го намалиха.
Относно тампомът на двигателя, като почне да не обира вибрациите, двигателят се чува по-силно в купето. Моят също беше почнал да омаслява и го смених с афтърмаркет. "О"-пръстенът го следи, защото теч от скоростната кутия не е приятно нещо. При мен от семеринга на скоростсната кутия, където влиза полуоската, се беше получило омасляване/сълзене и го смених + цялото масло на скоростната.
Интересно ми е, във Том Форд пита ли за цена за смяната и афтърмаркет ремъци ли ползват? Интервалът от 5г и 70 000км за смяна на афтърмаркет ремък от майстора ли го разбра или от другаде?

Виж този сайт https://www.kfz-teileprofi.de/, от него можеш да поръчваш оригинални части за Форд от Германия на по-приемливи цени. Там ще видиш и какъв ремък продават за твоя двигател и ще сравниш. Можеш да им пишеш да проверят по твоя VIN кой ремък продават за твоя двигател.

Alexi

ами те тия с дефектиралите двигатели не пишат по форумите .. в нашата фирма купиха 3 такива фокуса ,и 3те хвърлиха двигател около 100к км и ръководството реши тотално да смени марката ( имахме над 100 Кънекта ,и с тях проблеми макар че доста повече изкарваха ) ,в момента се карат само Дачия и Рено с 1.5 дци мотора - никакви грижи

To4kata

Пишат, пишат, в английския форд форум се майтапеха, че на седмица е имало по 2 /две/ оплаквания. Ама те там чакат до 150 000 мили, щото така казал дилъра. Пък и прави впечатление, че повечето хора /че даже и външните сервизи/ не знаят, че трябва строго специализирано масло и сипват обикновено, че и промивки на мотора правят. За служебни ясно че не се пише, но за лични!? А има вече много коли на повече от 100 000 км, все пак от 10 г. се търкалят тези коли, а пък по нашите форуми ... нищо! Нито за смяна на ремъците, нито за проблемни мотори. 2-3 теми за последните 3 години. Поне аз от тогава ги следя. А иначе ... тъпотия е този ремък, верно е!

В Том Форд питах миналата есен за смяната - казаха 1000 и кусур лв и не останах с впечатление да влагат оригинални ремъци. Посветваха ме камо мине 100 000  да се сменя. В МП същото ми казаха, че Форд намалили интервала за смяна на ангренажа на 8 г. или 160 000 км.

Alexi

мисля, че от някоя година насам излиза с ангренажна верига

To4kata

Вярно е, ама ние с гайдите ...? Тези служебните на колко години изгърмяха?

Alexi

май нямаха 5г ,те бяха на оперативен лизинг и просто ги върнаха на МР

geos

Saggy,
Попитах в "Том Форд" за смяна на ремък, но вече го бяхме сменили, и само казаха, че е деликатна работа.
Информацията за екплоатационния срок на ангр. ремък от 5г./70000 км. го видя нашият найстор, когато преглеждаше конкретни цени и производители. Самият производител дава тази информация. И ние преди това попадахме на подобна информация в някой от сайтовете, но не се сещам в кой. Може да проверя пак, но ние маса сайтове изръшкахме, клипове гледахме на англичани и братушки и вече всичко ми е пълна каша.  В някой клипове ползват пдръчни материали за застопоряване, което хич не ни допадна. В МП сменят много болтове и гайки, но това не е толкова лошо(освен цената им). Срокът за нова смяна 5г. /70000 на афтърмаркет ремък спрямо 10г./20000(160000) на оригинален, както и наличие на опит и инструменти, определи решението  ни за смяна в МП.

Това са двата ангренажни ремъка:
Ангренажен ремък Ford focus от 2011
1 760 650    от 21.02.2012 до 04.12.2012 (брой на зъбите: 116  ширина [mm]: 18)
1 807 611    от  04.12.2012 до 21.07.2015 (брой на зъбите: 116  ширина [mm]: 16)
При нас е описан № 2210965 на копмлекта ремък с водна помпа и не знаем как да разберем кой е бил ремъкът в него.
На кашончето съще е само този номер, няма отделните номера на помпата и ремъка.
Сваленият ремък е 19 мм., измерен с рулетка, т.е. не много точно. Може да се е отпуснал, но с цели 3 мм. се съмнявам. Ще пиша в сайта, който даде и данои ми отговорят.
Сега разгледахме ремъка по-детайлно, като е  малко по-чист и ние сме се еуспокоили.
Самите "зъби" нямат увреждане, но се виждат наранявания на много места в ниските полета, меджу "зъбите". Прилагам снимка.

Ти какъв тампон на двигателя сложи?
Къде смени маслото и семеринга на скоростната кутия?
Ние все още  не сме сигурни кой точно е "О"-пръстенът, а в офертатаМП са махнали № на частта.

Alexi

2210965 е парт номер на ангренажен комплект + водна помпа ,и в този комплект е ремък 18.1 мм


To4kata



Ти какъв тампон на двигателя сложи?
Къде смени маслото и семеринга на скоростната кутия?
Ние все още  не сме сигурни кой точно е "О"-пръстенът, а в офертатаМП са махнали № на частта.

Geos, сменях тампон на ДВГ на стария Фокус 2. Направих го в МП с оригинален тампон, просто защото е натоварването е голямо и афтермаркет тампоните заминават бързо. На същия Фокус 2 имах омасляване от О-пръстен на скоростната кутия. Купих си го оригинален и си го смених сам пред блока, задено с маслото. Никаква философия не е и могат да ти го сменят навсякъде. Предполагам при теб е подобно ако скоростните кутии са еднакви. Като погледнеш отдолу има един пластмасов капак на избирача на скоростите, който изглежда омаслен. Правих го по описание на един руски форум, но сега не мога да го открия ... Изказвам само предположение, може и нещо друго да е при теб, но силно подозирам, че става дума за същия о-пръстен.

Всичко наред ли е сега след този тежък ремонт? Моторът добре ли работи?


saggy

И аз съм на мнението на Точката - оригинален тампон най-добре, че афтърмаркетите не задържат особено, поне при Фокус 2 сме го дискутирали тук в тема. Моят тампон струваше около 100лв, но сигурно и трудът е влезнал в цената.

geos

Всичко наред ли е сега след този тежък ремонт? Моторът добре ли работи?
Честно казано, не знам. Вече загубих точна преценка. Струва ми се, че тресе и е по-шумен. Непрекъснато се вслушвам във всички звуци, а ако спре някой "трактор" до мен на светофара откачам, докато се убедя, че не е от моя мотор. Не е по-икономичен.  То и малко километри сме минали, че нали през 3-те почивни дни не посмяхме да я караме, заради липсващия болт и останалите два незавити.
В "Том Форд" казаха да си караме колата и да не се втелясваме, но няма да мога да издържа и да чакам да се затресе салона, или да дебна дали няма да изтече маслото на скоростната кутия.  Ще запиша час да я огледат.

Към днешна дата цените са драстично повишени.
Десен тампон на двигател 2113114
Ако се сменя в МП с отстъпка:
тампон 367,97 + труд 65,28 -----  433,25 лв.
По оферта е 451,53, защото са включени 3 бр. гайки М12,  4513449 - сменени са с нови при смяната на ангренажния ремък и ще им обърна внимание.
Само тампона от МП - 459,96
Цена на оригинален тампон от фирма АГС Партс - 413 лв., чака се за доставка
Не знам колко биха взели в сервиз за смяната.

"О" пръстен на скоростната кутия, нямам № на частта и не се ориентираме коя е, не можаха да кажат и в АГС Партс. Може някой от вас се оринетира по специфичните дейности при смяната по-долу.
Ако се сменя в МП с отстъпка: = 321,52 лв.
О пръстен +  Масло ск. кутия 1л    -  125,68 лв.
Д/М селекторен механизъм +  Регулиране жила превкл механизъм  -  195,84 лв.
   
Колко литра е маслото в скоростната кутия? Далише се съгласят да го сменят цялото? Изобщо има ли предвидена пробка за смяна на масло на ръчна скоростна кутия?
               

To4kata

#23
Струва ми се, че си се наплашил прекалено. Разбирам какво е чувството, като видиш мърляво отношение /визирам незавитите болтове/, но смятам, че по ангренажа са си свършили работата добре. Все пак 1 г. гаранция дават. В Украйна и Русия този ремонт се прави вече масово от външни сервизи, камо ли от дилъра. У нас още нямат опит, както и инструменти, пък и сякаш не им се занимава. Тампонът, че е скъп не се учудвам, когато сменях моя на стария Фокус по спомен беше около 300 лв с труда. Но мисля, че и двата ремонта /тампон, о-пърстен на скоростите/ не са ти супер спешни и можеш да караш месеци без проблем. Дай да я огледат в Том Форд и си карай колата спокойно. Няма роби да им ставаме, егати колите ...

geos

Здравейте,
2270293 е № на "О" пръстена.
Могат да го доставят за 58 лв. Тампона за 413 лв.
От двата сайта, които дадохте по-горе може да се поръча с превозвач, ако цената се получи по-добра.

При смяната на пръстена налага ли се Д/М на селекторен механизъм +  регулиране жилата на  превкл. механизъм?
Какво ще ни посъветвате - в МП ли да ги сменим, или в друг сервиз?

Благодаря на всички, които вече се включиха и ни помогнаха да си отговорим на въпросите!

F Focus

#25
Доколкото се вижда от снимките на смененият ремък от същия липсват изронени парченца, които със сигурност са се набили в масленият филтър, та е добре, че е сменен.
За горният тампон на двигателя вижте какъв точно е необходим и купете "Febi" от някой от големите вносители, за да  не е менте и забравете за него, въпреки, че щом от "Том-Форд" са казали, че е ок не го пипайте-инак защо да не ви вземат парите за няма нищо? ^-^ Моят на Фокус-2 го смених преди 3 години и не е мръднал. Както и съвсем коректно там са отказали да ви вържат на диагностика, заради съмнения за тресене на двигателя след смяната на ремъка в МП.

П.С. Към авторката на темата-моля занапред за питания да не ми звъните по телефона, ами пишете в темата, или на ЛС-благодаря предварително!

To4kata

Цитат на: geos в 16 Май 2023 13:02:27Здравейте,
2270293 е № на "О" пръстена.
Могат да го доставят за 58 лв. Тампона за 413 лв.
От двата сайта, които дадохте по-горе може да се поръча с превозвач, ако цената се получи по-добра.

Ебати тампона! Това цени от МП ли са, ако не от кой сайт ги пратиха?

За съжаление не мога да помогна за о-пръстена, различно е от този за който аз ти писах по-горе. Успех и пиши какво се случва и най-вече как се държи двигателя!

geos

#27
Това са цени от фирма, която доставя оригинални части(работят със застрахователи).
Случайно ги намерих преди две години, когато сменяхме охладителната система.
Цените са им близки до тези на МП.
Цената само за частите в МП: "O" пръстен 64,15 лв., тампон 459,6 лв.
Ще ходя при майстора, да чуе как работи двигателят, да види колко се тресе, да огледа тампона и пръстена и да каже дали трябва да правим нещо.
До сега само накладки и дискове е сменил, подмени охладителната система(бяхме си куили от МП оригинален разш. съд, капачка и тръби(версия МК3,5) по инструкция от английския форум), сменял е спирачна течност, масло и филтри. Винаги е казвал, че няма какво да се прави по автомобила(ходили сме няколко пъти извън датите за обслужване, за да направи оглед). Свещите са за догодина, ще станат към 60000км. от смяната им.
Колата купихме ноември 2020, като до ноември 2018 е обслужвана само в МП. После са сменили веднъж масло и филтри, следва пандемия и с придобиването й ние започнахме да я поддържаме. Беше ясно, че ще се сменя ремък и че не е проста работа, но разчитахме че довереният ни сервиз ще свърши прецизно тази работа(от години сменят ремъци на подобните 3-цилиндрови двигатели на Пежо-БМВ), но се оказа че нямат специалните инструменти, а и атфтърмаркет ремъците са със срок наполовина спрямо оригиналните. Не съжалявам за парите, които платихме, но нямам спокойствието, че всичко е направено добре, а и не е много ясно защо МП сменя толкова много детайли(например тръбите за високо налягане, които си изглеждат перфектно, няколко дузини болтове и гайки и др.). Чуваме някакъв звук, сякаш нещо бие и някакъв друг шум, но може и да е нормално, преди не сме се взирали и вслушвали чак толкова. Може да е смешно, но дори мислехме да ходим да видим/чуем такъв автомобил, който е обявен в mobile, за да проверим как работи двигателя, то пък в неделя не спря да вали.
Чакаме за преглед, ако не стане за утре, то другата седмица ще идем.
Затова и още не сме търсили по-сериозно частите в онлайн магазините.



saggy

А бе, според мен също много се вталясваш. Ремъкът би имал проблем, ако не е зацепен правилно или е прескочил зъб. Съмнявам се това да е станало, защото щеше да си го усетил по работата на двигателя, по промяна в мощността му и тн. При смяна на ремък не би трябвало да има после промяна в работата на мотора - шум, мощност, набиране. Гайки и болтове се сменят, защото си вървят в комплект с частите и имат предписание за смяна. Пример ще ти дам: на моя Фокус 2, 1.6 бензин при смяна на ангренажен ремък се сменя болта, който държи колелото/ролката на коляновия вал. В оригиналните комплекти на Форд този болт го няма и се изписва отделно. В афтърмаркет комплектите болтът върви с ремъка. И аз сменях ремък в МП и също смениха разни болтове и гайки, и въобще не съм обърнал внимание толкова. Това е нормално. Според мен си карай колата и ще се види, ако има проблем. Ще имаш сериозен проблем, само ако ремъкът се скъса. А това няма да стане, защото е нов. Като гледам картинката на скоростната кутия, О пръстенът могат да го сменят навсякъде, сигурно и масло няма да изтече. Смяната на маслото е пожелателна, официално Форд казват, че маслото е lifetime. И на 150 000км да го смениш няма да е проблем, проблем е само, ако е намаляло. Затова като смениш О пръстена, кажи им да проверят нивото на маслото в кутията и при нужда да се налеят. Маслото в скоростите на Форд е Кастрол и ако се чудиш какво е, в сайта на Кастрол след вкарване на данни за колата, ще разбереш какво масло дават. Обаче дори с това сълзене можеш да караш спокойно още време. Ако се чудиш за тампона, просто застани пред отворения капак на колата, накарай някой друг да подаде рязко няколко пъти газ, и ако моторът не подскача, значи няма нищо обезпокоително. Аз моят тампон го смених на около 100 000км и явно това им е животът.

F Focus

Успокоих се, че някои ги апе кучето повече от мен! ^-^
Всъщност подобни собственици-мераклии ме радват, щото приличат на мен, а и споделят подробно всичко-така се прави, за разлика от мнозина други- респект!
Госпожо-карайте си спокойно колата-не виждам притеснителни проблеми за решаване.
Както и шефът на "Том-Форд" Ви е демонстрирал, че и неговият Форд с трицилиндров Екобуст двигател не "спи" на празех ход, като четирицилиндров а попретриса. Предполагам не се съмнявате, че същият си поддържа автомобила, както трябва?
Както казах най-важното е, че сте сменили ремъка, който е започнал да отделя гумени парченца, въпреки, че Ви се е видял доста читав. Ремъка би изкарал още доста, но отделящите се гумени частици ще запушат масленият филтър, от което ще настъпи т.н. маслен глад за двигателя и следва основен ремонт за безумни пари и с неясен резултат!
Изкл. полезно е, че следите препоръките, за разлика от болшинството, което е на принципа, "което работи не се бара"!
Поздрави и с най-добри чувства!

П.С. Извинявам се, но малко се изгубих в темата-свещите сменявани ли са и с какви?