И аз в бокса-смяна на компресор

Започната от F Focus, 24 Април 2023 14:58:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте-ето ме и мен в бокса! >:(
Малко предистория-връщам се към София днес около обяд по "Тракия", карайки със 130-150км./ч. (демек обороти 4000-4500) Всичко ток и жица, едвам успявам да удържа добичето! (tooth) Малко преди края на магистралата голяма тапа във всички ленти и ситуацията е тръгни-спри, щото се прави ремонт и всички ленти се сбират в най-дясната. Оставаше около километър до края на тапата и реших да вкл. климатроника. Дотук добре, ама не усещам да задуха студено. Това нищо, ама след малко започна да се чува зверско и силно метално виене (не знам как да го определя точно, но беше изкл. неприятно и стресиращо), което се влияеше от оборотите и при 3000 ставаше нетърпимо-с голямо притеснение се добрах до бензиностанцията на "Петрол" в края на магистралата, където спрях, изкл. тотално климатроника, но виенето си остана, като ясно се чуваше около пистовият ремък.Вибрациите от виенето ги усещах леко дори на волана и ск. лост-баси колко съм сензитивен! (tooth) Бях пред дилемата да викам ли пътна помощ, или да се опитам да стигна на собствен ход виейки, като сирена? Теглих една псувня и подкарах колата. След около километър нещо изчатка леко и виенето изчезна( при такова леко изчаткване се оказа, че съм скъсал верига на Мерцедес W-123 200D, заради изпаднала шайба в картера от некадърна намеса, която в един момент е попаднала м/у  веригата и зъбните  колела!), та без проблем се добрах до майстора ми, който огледа отгоре какво-що, светейки с фенер, залегна и извади отдолу една джаджа, част от шайбата на компресора, която беше полегнала в/у носача. Същата беше кръгла, стоманена (баш, като притискателен диск на съединител, ама доста по-малка, с диаметър около 10см. и дебелина 4мм.) и кръгла тръба в основата. Изрично го попитах как се казва тая джаджа, ама толкова бях ядосан, че забравих! Абе нещо, като притискателният диск на демпферната шайба на компресора...?
Слава на Бога мисля, че минах "тънко"-тъкмо преди София, а и успях да стигна на собствен ход до сервиза.
Майсторът ми предложи да се потърси употребяван компресор, че инак ще е скъпо, което категорично отказах! Питането ми към Вас е какъв да бъде новият? Отдавна се канех да сменя и кондензатора(така ли се казваше радиатора на охл. с-ма), че в долната си третина е бая позагнил и ламелките ги нЕма. Относно радиатора сме на едно мнение да е "Нисенс"-съгласни ли сте?. Също така при смяна на компресора се налага смяна и на дехидратора-нъл тъй?
Ами това е новото при мен откъм проблеми, което се надявам да съм описал максимално сбито и смислено.
Както съм писал и преди отдавна не ми харесваха разни звуци откъм дв. отсек, които предполагах, че са я от компресор, я от алтернатор, или хидр. помпа-демек от всичко що се движи от ремъка. Ама, като паркирах пред сервиза с тотално изкл. система на климатроника нещата утихнаха.
Накратко-давайте идеи за читав компресор, моля, за което Ви благодаря предварително!

П.С. И още едно важно питане-при смяна на сегменти и евентуално на някой и друг клапан, ревизиране на глава и т.н. налага ли се демонтаж на радиатора на климатроника, че да не слагам зорлем каруцата пред коня и да правя излишни ( и скъпи) упражнения?


ivchotr

Главата и картерът на двигателя би трябвало да излязат без да се свалят радиаторите. А за компресора - явно се е скапал електромагнитният му съединител. Оригиналните компресори са бая скъпи и цената им няма да ти хареса. Алтернативата е китайска, обаче не знам дали това ще ти хареса. Като цяло, за коли като нашите на такава възраст въпросът със смяната на тези компресори е дилема от рода на "ту би ор нот ту би". На моя му сменях уплътненията и лагера при шайбата, но според майстора не е лошо да се замислям вече за нов.

F Focus

Така е, но аз не желая да му треперя в близките поне 10 години експлоатация на компресора, затова искам смяна с нов, ама читав-наясно съм колко е натоварен този елемент от охладителната с-ма и все се чудя как изкарва 10-15 години все пак?! :o
Давайте предложения какъв да е компресорът, че майсторът ме чака какво да му кажа?

П.С. За Протокола майсторът ми каза, че щом въпросната джаджа е изпаднала безпроблемно мога да си карам така без притеснения,което не приех.

saggy

#3
Фокус, излизат бая марки в 7Zap за компресор за моя 1.6 двигател, респективно сходно за твоя 1.8. Марките, които са ми познати, са Valeo, Delphi, Behr-Hella, Denso, Lucas, Visteon, Mahle. Като цена в Авточастите24 повечето са между 400-500лв за нова бройка. Само да вметна, че е добре компресорът да се пуска само, когато оборотите на колата са под 1000 оборота, т.е на свободна скорост или с натиснат съединител. Причината е, че ако караш с 4000 оборота на магистралата и пуснеш климатикът, компресорът изведнъж трябва да се завърти на 4000 оборота. Това допринася за амортизацията му.

Ozzie

аз пък що си мисля, че шайбата / електромагнитния съединител би трябвало да ги има като резервна част?
Да хвърляш цял компресор, заради проблем с горното е, като да хвърлиш балтона, 'щото копчето се било скъсало.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

На предната ми кола vag сменях компресор. Тогава заложих на най евтиното National мисля че е Китайче, нямаше проблеми бачкше без проблеми и така продадох колата.

F Focus

#6
Благодаря Ви за отговорите!
Майсторът ми каза, че най-вероятно компресорът нещо се е спекъл, та затова се е стигнало до описаният ефект и съм склонен да му вярвам. КъФ беше тоя зор въпросната част да изпадне чак (счупено не видях), като преди това да се издават подобни сърцеразделателни звуци?!
Да Ви кажа, че съм се заинатил да оправя добичето за следващите 20-30 години! :))  Просто купето, като такова много ме кефи, а не е, като да не съм имал и карал сума ти други марки и модели автомобили. А, и с късите си скорости е "звяр"! :) За сметка на оборотите, разбира се. Тъкмо мислех утре да сменя маслото с "Равенол" FDS, ама те ти ново двайсет! Относно двигателят, като цяло съм спокоен, но все ме притесняваха чарколяците задвижвани от пистовият ремък.
Какъв, аджеба компресор се вгражда фабрично във Фокус-2?

F Focus

#7
Проблема го виждам в компресора-не толкова във всичките обслужващи го джаджи.

F Focus

Цитат на: Ozzie в 24 Април 2023 19:39:41аз пък що си мисля, че шайбата / електромагнитния съединител би трябвало да ги има като резервна част?
Да хвърляш цял компресор, заради проблем с горното е, като да хвърлиш балтона, 'щото копчето се било скъсало.

Ози-нямам вяра на компресор, който е на 17-18 години! Чак се чудя как е изкарал толкова сегашният?!
Инак съм наясно, че шайбата в комплект с всичко я има, като резервна част.

F Focus

Цитат на: Ozzie в 24 Април 2023 19:39:41аз пък що си мисля, че шайбата / електромагнитния съединител би трябвало да ги има като резервна част?
Да хвърляш цял компресор, заради проблем с горното е, като да хвърлиш балтона, 'щото копчето се било скъсало.

Ози-нямам вяра на компресор, който е на 17-18 години! Чак се чудя как е изкарал толкова сегашният?!
Цитат на: saggy в 24 Април 2023 19:19:36Фокус, излизат бая марки в 7Zap за компресор за моя 1.6 двигател, респективно сходно за твоя 1.8. Марките, които са ми познати, са Valeo, Delphi, Behr-Hella, Denso, Lucas, Visteon, Mahle. Като цена в Авточастите24 повечето са между 400-500лв за нова бройка. Само да вметна, че е добре компресорът да се пуска само, когато оборотите на колата са под 1000 оборота, т.е на свободна скорост или с натиснат съединител. Причината е, че ако караш с 4000 оборота на магистралата и пуснеш климатикът, компресорът изведнъж трябва да се завърти на 4000 оборота. Това допринася за амортизацията му.

Саги-наясно съм как, кога и по какъв начин се включва климатик(климатроник-все тая), което отдавна и винаги спазвам!


Ozzie

е моя пък ще стане на 20 скоро, и к'во?
Свали ремъка, завърти компресора на ръка и прецени, дали вътре в него нещо е сдало багажа, инженер човек си.
Не съм запознат с особеностите на твоя двигател, иначе бих ти дал съвет как да процедираш за сваляне на ремъка.

За моя двигател ми трябва ключ 17 с който да освободя обтяжната ролка и шплент 5 мм. (може да се импровизира с болт, свредло или нещо друго със същия диаметър) с който да я застопоря в положение в което ремъка е отпуснат. Има предвиден отвор за това. Възможно е при теб да е аналогично. Миналата седмица по същия начин свалях ремък на мотокар Линде.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

 Ех, Ози...Много те уважавам и те ценя-наистина!
Бъди жив, здрав и все така полезен!

nogopechen

Компресора може да е "хвърлил" шайбата заради компрометирано смазване. Аз бих сложил същият компресор. А след 10-15 години може да стане като в романа "Fahrenheit 451". Специални тежко въоръжени командоси, със шредери, ще разбиват гаражите на дядовци-престъпници и ще унищожават всякъкво возило с ДВГ. Успех с ремонта.

Водниядух1

И аз съм със същата дилема ,но не съм стигнал още до момента -да фръкне нещо от компресора. За сега се чува леко присвирване и шушнене. Компресора е целия в масло от системата. Днес ще си реша проблема  временно ,понеже ми предстои пътуване  -ще сложа ремък ,който е за кола без климатик,за да не се върти въобще шайбата на компресора.

gras

Оригиналният компресор би трябвало да е VISTEON. Такъв няма да намериш освен втора ръка или през мото пфое. Проблема е не каква марка да си купиш а какво изобщо има налично. Почти всичко е произведено в Китай дори да са му лепнали лепанка HELLA,BEHR и т.н. Аз сменях компресор преди година и сложих MAHLE(естествено произведено в Китай). За сега нямам оплаквания. По принцип дехидрататора не е задължително да се смени , а при ремонт на мотора радиаторите не се пипат , но това е решение на майстора , който прави ремонта. Ако ще сменяш кондензатор  на климатика предвиди и свалянето на водния радиатор и съответно загубата на антифриз. Номера на твоя компресор е 1784597. Можеш да се поразровиш в нета . Цените му не са много приятни . Например в Елит Кар с доставка от 2 до 4 дни цените започват от 685лв и стигат до 841лв.

F Focus

Благодарско, Грас!
Че няма да е евтино е ясно, че почти всичко е китайско-също.
Не робувам на мнението да не е китайско, щото то вече кое не е?!
А и дехидратора кВи пари ще е толкова-не вярвам да е скъп, или греша?

gras

1514518 ти е номера на дехидрататора цената е около 100 лв. Като сметнеш и кондензатора 1516838 , който се върти около 150-200лв . вече сметката става.......

F Focus

Така е, Грас, ама кажи какъв избор имам...? >:(  Абе ние да сме живи и здрави!
На употребяван автомобил компресора на климатика винаги ми е бил на първо място по "надеждност" и съм имал предвид, че е много вероятно да се наложи смяната му.

ivchotr

Не знам каква марка са ни компресорите, обаче са по-смотани от на другите марки автомобили. Предишната ми кола, излязла от заводите на Фиат през 1992 г., изпищя за ремонт на компресора към 18-тата си година. Ремонтът се ограничи до семеринг и лагер на вала. След ремонта не е изтървал фреон през следващите 9 години, през които беше при мен. Карал съм я общо 15 години. Нямаше следи от ръжди по електромагнитния съединител, камо ли пък да се троши.
На Форда му правих компресора преди 3 години и майсторът каза, че покрай ел.магнитния съединител са страшни ръжди и не е лошо да се мисли за нов. Отделно дето му смениха повече уплътнения и лагера, естествено. Две години след ремонта ходих да му доливат фреон, че нещо беше започнал да не изстудява както трябва купето.

F Focus

Ами така е, но сме се хванали на хорото на "Форд", така да се каже-кВо да прАим..
Фен съм на истинските японски компресори, ама...
М/у другото оставих колата в понеделник към 13ч. в сервиза, днес е сряда, ама майсторът не ми е звънял... >:(
Замислям се дали не отида другаде (ама къде?)-разгеле не е проблем да се придвижвам.

П.С. Старите компресори бяха доста по-масивни и издръжливи, ама работеха с фреон Р-22, който беше и по-щадящ, и по-ефективен от "екологичният" съвременен Р-132(нещо такова беше). Клим. с-ма поемаше 1100-1200гр. от старият читав фреон, а сега-600гр. от кекавият!
Абе работата е ясна!


F Focus

#20
Пак съм аз по темата.
От сервиза, където оставих добичето ми препоръчват компресор "Нисенс" за над 700лв.? Тази фирма мислех, че прави само всякакЪви радиатори, ама и компресори...? И тя не е ли чисто китайска? Допускам, че сервизът ползва най-голяма отстъпка от тази фирма. За радиатора ми се обяви цена 160лв.(Нисенс) и за дехидратора 120лв.
Ще се ядосам и благодарение на Вас, които ми дадохте номерата на частите ще ги закупя аз и ще ги стоваря в сервиза! Въпросът е откъде да ги закупя и кВа марка да са-все ще са китайчета, не си правя илюзии!
Понеже нещо се ядосах, че за компресора "Нисенс" трябвало да се чака доставка 4-5 дни (?!) сериозно се замислям дали да не си взема добичето и да го закарам другаде, ама къде, че то явно не останаха читави сервизи, особенно в голямото село?
В очакване на отговорите Ви-поздрави и хубава вечер!

П.С. Тъкмо бях намалил ракията, ама ме ядосаха, та да Ви кажа наздраве! :)

F Focus

Като се разрових из нет-а за цени на едно-друго реших утре да си взема колата и да сменя сервиза.

saggy

https://www.tech-co.bg/bg/proizvodteli_avtomobili/nissens

Накратко, датска фирма за климатично оборудване на коли. Дали ще е китайче не се знае. Компресор рядко се сменя, затова се чака доставката. Вземи си колата да я караш, докато дойдат частите и после им я закарай. Къде ще търсиш сега сервизи, от трън та на глог да не стане.

F Focus

Благодаря ти за отговора, Саги!
Взех решение да си прибера колата утре и да я закакрам другаде.
Разбира се ще Ви държа в течение какво-що и как се случва.

ivchotr

Всички сервизи купуват от едни и същи фирми каквото им трябва за смяна. Нещо, което можеш да направиш и сам, както вече си забелязал. В тази ситуация остава въпросът с цената, респективно с възможната отстъпка от нея. От отстъпката ще можеш да се възползваш, ако механикът ти е близък приятел. Иначе всички останали просто ще я калкулират към печалбата си. Ти от своя страна можеш да си направиш устата за отстъпка. Обикновено търговците поддават.
Колкото до сервиз, макар и видимо да не прилича на аптека, в този си разбират от работата - София, ул. "Симеон Радев", № 63, тел. 0897967028. Поне аз досега не съм имал проблеми с тях.

zloster

Цитат на: saggy в 26 Април 2023 21:08:10Накратко, датска фирма за климатично оборудване на коли. Дали ще е китайче не се знае.
Извън темата: ПокажиСкрий
https://datacvr.virk.dk/enhed/virksomhed/39565358?fritekst=39565358&sideIndex=0&size=10
1) цъкалката "Number of employees" (брой служители)
ЦитатJanuary 2023    126    112
112 служителя на пълно работно време в Дания...

2) цъкалката "Production units"
имат 7 (седем) регистрирани поделения/офиси в Дания. Всичките са описани като:
Цитат453100 Engroshandel med reservedele og tilbehør til motorkøretøjer
453100 Търговски услуги по продажби на едро на части и принадлежности за моторни превозни средства

3) правим една бърза сметка:
7 склада * (1 секретарка + 5 складови работници + 1 шеф)  = 7 * (7) = 49 души...

Обобщаваме:
Датска фирма със складове в Дания. Друго няма описано. Проектиране и производство - някъде другаде ще да е и най-вероятно при други фирми. Отговорът е ей на тази страница: https://nissens.com/en-gb/automotive/supplier-auto.aspx
Нисенс осигуряват снабдяването и придвижването на частите. Външни фирми произвеждат и проектират стоките. Със сигурност ще има и китайски сред "партньорите" им :)

Бонус:
собствеността юридически е оформена "сложно"!? Има още 4 (четири)!!! фирми във верига над юридическото лице Нисенс и чак тогава се появява холдингова фирма, която вече се разклонява на 2 (двама) собственика. Едните са членове на семейство Нисенс, а другите нямам идея какви са. Предполагам "инвеститори" (да се чете "доячи на кинти без оглед на дългосрочните последствия"). Понеже мероприятието е във фаза "разрастване" на обемите кинти (справка секцията новини на сайта им), най-вероятно още не е оср*но качеството :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

nogopechen

Ако някой го е гнус от "Нисенс",може да си вземе "Делфи". Монтирал съм радиатори "Нисенс" на мои и чужди коли, ами нормално си работят. А една от причините да чака е по-ниската цена. Компресора, кондензатора и дехидратора всеки може да смени, само трябва да се снабди с нови "О" пръстени. Пълначи на фреон има много. Не го мислете това желязо.

gras

Колега Nissens не са зле - вършат работа. Надежно е също и NRF. Както ти писах преди - проблема е с наличностите - трябва да се чака. Другият проблем са майсторите - повечето са гайкаджии и не влагат капка мозък в това което правят. А и не всички са склонни да работят с части на клиента(даже повечето не са). Както съм писал и преди се занимавам с авточасти .Ако си вземеш колата неремонтирана , можеш да чакаш и намериш сервиз ,който работи с части на клиента дай си телефона на лично съобщение да се чуем да ти дам цени.

F Focus

#28
Леко развитие...
Отивам да си взимам колата, а тя качена на подемник, компресорът свален (блокирал е тотално) и реших да я оставя, като поговорих вече с друг тон относно цените на компресорите "Нисенс" и наличността им. Вчера и днес рано сутринта зяпах в нет-а и цената е към 500лв., като пише, че са налични, а радиатора е 130лв. Предложих му да ги купя аз-нямало проблем.
Надявам се да ме е разбрал добре-дано!
Също зяпах и за сервизи, като на един отправих питане по мейл-а за приблизителна оферта, описвайки подробно кола, година, двигател, какво искам да се смени и т.н. След час ми се обадиха и ме "зарадваха" с оферта 1600лв.-добре, че бях седнал!

П.С. Четох из форумите мнения за "Нисенс"-не открих отрицателни такива. Във форума на "Тойота" в пост от 2015г. се твърди, че се произвеждат само в Дания и Словения.

ivchotr