И аз в бокса-смяна на компресор

Започната от F Focus, 24 Април 2023 14:58:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

#30
Цитат на: ivchotr в 27 Април 2023 11:53:03Нещо се загуби изречението ::)

Загуби се, щото аз съм загубен-без да искам натиснах "изпрати", та после продължих-сега трябва да е ок.
Дотук единственото хубаво е, че майсторът ще ми възстанови оригиналното и много тъпо "инжИнерно" решение за вдигане на предният капак с ключа отпред, че и на мен ми писна да го отварям с дълга плоска отвертка! А и е проблем да оставя колата в сервиз-този поне е фордаджия. Инак подлагам един парцал на механизма, за да не може да щракне, ама един маслар бая се беше постарал, за да го затвори, въпреки изричното ми обяснение и предупреждение! И после се сещайте как едвам го отворих под голямо напрежение.

П.С. От закупуването на колата всяка година доливах по 250гр. фреон от общо 600гр. в системата. Три пъти ходих в климатикаджийски сервиз, слагаха оцветител, но така и не се разбра откъде е теча.


ivchotr

Нищо чудно да е от компресора. Като му се скапе семерингът зад шайбата с ел.магнитния съединител, изпуска по малко и фреонът отлита. Но понеже е сравнително закътано място, не поглеждат там. С детектор за газа се хваща.

F Focus

На три пъти, обаче, както писах нищо не хванаха, въпреки, че зяпаха навсякъде!
Не съм изненадан!
Аман вече от "майстори" и "сервизи"! >:(
Както и да е-ние да сме живи и здрави...и богати! (tooth)
Лошото е, че, ако реша да сменя колата с по-нова рисковете от още по-скъпи ремонти нараства значително!

F Focus

#33
Преди малко си взех колата-дано майсторът е извършил всичко съвестно, та сагата да е приключила!
С новия компресор изчезнаха странните звуци от дясната страна, които понякога се усилваха, и за които бях писал преди време-лагерът на шайбата на стария компресор беше доста зле, а и същият е на това дередже. Винаги съм се съмнявал, че въпросните звуци (нещо, както хърхорене, виене и потракване) са от него и на два пъти, като съм посещавал климатикаджийски сервиз съм казвал да му обърнат особенно внимание чуват ли се съмнителни звуци-нищо му нямало...За протокола-компресорът е "Нисенс", както и кондензатора, и не помня още какво (така и не прочетох фактурата, която оставих в жабката), но в компресорът фабрично било залято необходимото к-во масло, което изрично било указано, както на опаковката, така и на агрегата, а имам информация, че вече не било така-новите компресори идвали "сухи".
Двигателят значително утихна и единствено по оборотомера мога да разбера работи ли? (tooth)  :)) Същият майстор, който преди време ми каза, че веригата е за смяна, сега каза, че не е... :)
И още-около час преди да се случи проблема "чек"-ът светна. Като взех колата светна само на контакт и после веднага изгасна-майсторът не е трил грешки. Абе фокуси всякакЪви и нищо не може вече да ме изненада! :)

П.С.  Вече предният капак се отваря с ключа, а не с дълга плоска отвертка, ако искате да знаете! :) Да видим докога, че някак ми се струва, че усилието не е малко.

nogopechen

Много безаварийни и комфортни километри. Идва хубавото време.

F Focus

#35
Благодаря ти-дай Боже!
Ама сърцето ми е някак свито, докато не мине поне една година...зер имам богат опит със "сервизи" и "майстори"-парен каша духа! А и съм наясно колко натоварена и претенциозна е клим. система!
Поне ми дадоха фактура и гаранция една година (всички дават толкова?!)-все е нещо...
Мога да си позволя доста по-нова кола, ама хич и не помислям!

П.С. Пропуснах да добавя по темата-преди 2.5г. съшият майстор ми набави наистина читава пластм. кора под двигателя ( стоманена никога няма да монтирам, освен, ако не е с дебелина поне 7мм.-ако някой го интересува ще обясна защо), която монтира, но от година я свалих, че сменявах всички маншони, масла и така не я върнах на мястото и, та ми направи забележка, че същата до голяма степен пази компресора, та следващите дни ще я метна в багажника и ще му я закарам да я монтира. Преди това, обаче мисля да сменя състезателното масло "Мотул" с "Равенола", който отлежава, ама "Мотул"-а откак разбра, че ще го сменявам се държи учудващо прилично...?! :)

locke

Близкия сервиз за климатици в момента не работи, та да питам тук, въпреки че няма странни звуци от компресора. Изведнъж студеното от климатика изчезна и почна да духа 40-50 градуса през духалките. Компресора се върти дори ако климатика е спрян. Перките на радиатора никога не тръгват. Освен ако не пусна на LO, тоест най студено. Ако избера някакви градуси - духа с 40 или 50 градуса. Едната тръбичка на компресора е топла, другата е студена и има капки по нея. Зареден с фреон миналото лято. Къде да му търсим проблема?

ivchotr

Aми на първо време виж колко фреон му е останал. Че ако е издухал някое уплътнение, фреонът изхвърча към озоновата дупка за изключително кратко време. Виж и дали електромагнитният съединител на компресора се задейства, когато включиш климатика. Ако няма достатъчно фреон би трябвало да не се задейства. Ако се задейства, но не духа студено, нищо чудно някоя от клапите да е залепнала в положение да пуска и топъл въздух от парното, ако са зададени градуси над най-ниските.

locke

ше потърся сервиз.Онзи ден духаше с 40-50 градуса от духалките, а днес имаше "само" 2-7 градуса отклонение. Но не може да си нацели желаната температура и това е

ADiDimitrov

Цитат на: locke в 15 Май 2023 21:16:16ше потърся сервиз.Онзи ден духаше с 40-50 градуса от духалките, а днес имаше "само" 2-7 градуса отклонение. Но не може да си нацели желаната температура и това е
виж тук има една тема относно проблеми и смяна на датчика з авутрешна температура!! Мисля че в нея ще намериш отговор на твоя проблем /ако естествено имаш фреон в системата/!


saggy