Проблем с чек енджин преди почивката

Започната от To4kata, 19 Август 2022 15:44:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Жоро Петков

За линка към ОЛХ - по-скоро е информативен т.е. като google.com (сам си въведи в търсачката каквото търсиш).
Добре де вие като си карате така със светещи грешки - чек енджин, не ви ли притеснява, че може да се трупат повече от една и да стане "мамата си ебало" ?


ivchotr

При мен специално много рядко се появяват грешки за нещо друго, различно от ниски стойности на ламбда сондата за катализатора. И понеже тази сонда не оказва влияние върху смесообразуването, чистенето на грешката не ме притеснява по никакъв начин. С втулката си реших въпроса, надявам се, с честото светване на чек лампата.
Самата втулка изнася с един - два сантиметра ламбдасондата навън. Външната резба на втулката се навива в генерацията, а във вътрешната ѝ резба се навива сондата. Нищо сложно. Имаше вероятност при развиване на сондата да се скъса тялото ѝ и част от него да остане завито в генерацията, но всичко мина без произшествия.
Няколко пъти са се появявали грешки за бедна и богата смес, които са свързани с някакви моментни параметри в работата на двигателя и не отразяват перманентното му състояние. Затова без да се втелясвам много - много, след прочитане ги трия. Естествено, че ако ми светне чекът заради нещо важно, първо ще потърся причината и после ще я отстраня.

F Focus

Цитат на: Жоро Петков в 06 Юни 2023 13:49:33За линка към ОЛХ - по-скоро е информативен т.е. като google.com (сам си въведи в търсачката каквото търсиш).
Добре де вие като си карате така със светещи грешки - чек енджин, не ви ли притеснява, че може да се трупат повече от една и да стане "мамата си ебало" ?

Лично мен изобщо не ме притеснява! ^-^
Струва ми се, че добичето ми не е толкова критично към въпросният символ, като по-новите модели, ще видим.

ADiDimitrov

За колегата Ф Фокус тук говорим за втората сонда след катализатора. За колегата ivchort и аз мислех че тая сонда не играе в смесообразуването, но маниака ме убеди че не е точно така. ЕКЮ не знае че катализатора е приключил и когато стойностите от втората сонда почнат да копират първата, ЕКю се опитва да компенсира с малко повече гориво. Като цяло са много минимални стойностите, но влияе. 100% решение на проблема е софтуерно премахване на втората сонда. Между другото след като си сложил втулката, може би е ред да се замислиш за физическо премахване на катализатора. Явно е че той вече се е предал и може би повече пречи от колкото да върши нещо.

ivchotr

Тази работа някой май я е свършил преди мен. Макар, че човекът, който сложи втулката, е убеден, че има катализатор от универсален тип. На мен лично ми е все тази. Колата на газ не вади вредни емисии или поне детекторите в пунктовете за ГТП не ги улавят. Не гори масло. След няколко дни ще минавам пак на преглед и ще стане ясно дали ще ѝ сложат пак нашенското Еко 3. Би трябвало, ама знае ли човек какви директиви са им спуснали "от горе"  :D

Иначе, за да пуска компът повече гориво заради стойностите на втората ламбда сонда, софтуерът трябва да е написан така, че да взема предвид тези стойности. А доколкото знам от човек, който рови предимно в софтуерите, тази сонда следи само състоянието на катализатора. Не съм чак такъв специалист, че да вземам страна в евентуален дебат по темата. Просто споделям какво съм запомнил по този въпрос преди 8 години. От друга страна, сондата би трябвало да следи наличието на кислород в изгорелите газове и ако то е по-ниско от необходимото, едва ли с пускане на повече гориво количеството му ще нарастне.
Но както казах по-горе - не съм чак такъв специалист и може да бъркам.

ADiDimitrov

Не споря и аз не съм наясно, това ми го каза маниака, а той доста ги чува Фордовете  :-\  до сега каквото ме е консултирал нищо не ме е подвел  ^-^

ivchotr

И мен така. Само той ми рови по двигателя.

F Focus

#37
Споменах, че чек-а не ми свети, но днес нааай-накрая се наканих да видя какви грешки ще се появят и изскочиха следните:
-Р0420 и Р0420-Е3 имащи общо с катализатора, или ламбда сондите
-С1306-А0 свързана с АБС-а, май воланът не си намирал нулевата точка
-Р1549-63, която споменавала, че липсва някаква връзка във входящият колектор-вероятно щото нямам вихрови клапи
Диагностика я прави човек знаещ какво прави с читава хАпаратурата, но тъкмо да даде по-подробни обяснения му звънна телефона и светкавично си тръгна.

saggy

"-С1306-А0 свързана с АБС-а, май воланът не си намирал нулевата точка" - И какво ти каза за тази грешка, че и аз съм я имал?

F Focus

#39
Нищо не можа по-подробно да ми каже, щото, както казах му звънна телефона по явно неприятен повод и човекът скоростно се изнесе-изкл. двигателя, за да извади четецът (така се правело)-инак било вероятно същият да се повреди...
Преди година регулирах преден/заден мост за сходимост в "Дунев-мотор спорт" (писах го), където стендът е върхът, ама този, който го гледа и регулира сходимостта нямам представа какви ги върши.
Човекът каза да пробвам да запаля двигателя, да завъртя докрай ляво, да задържа около 3 секунди, после да завъртя докрай вдясно и да задържа за същото време, после да върна волана в неутрално положение и компа щял да зацепи...
Абе фокуси и мурафети всякакЪви! :)

П.С. Човекът в следващите пет работни дни ще работи с мен по други теми и сфери, та ще се опитам да извлека максимално инфо от него-дано да няма сериозни лични проблеми, разбира се!.  Гласувах му доверие, защото автомобилите са му страст и хоби, а не професия.
За Протокола и според личният ми опит-в 7-8 автомобилни форума най-добрите диагностици и съветници са тези, които нямат, ама нищичко общо с автомобилната поддръжка!!! Т.Н. "Професионалисти" често са пълна плява!


ivchotr

Днес профилактично пуснах една диагностика от чисто любопитство. Компът беше записал грешката Р0420, която е за ниските стойности на ламбдата за катализатора. Тази, която в момента е навита в дистанционната втулка. Чекът не е светвал, защото по принцип го прави след засичане на един и същ проблем 2 - 3 пъти.
Обаче сега се сещам за нещо, което може да е в основата на този проблем. Има някаква цепка в изходящия колектор, някъде преди меката връзка, която не ми оправиха, защото било трудоемко - трябва да се свали цялата генерация, което понякога е свързано със скъсването на някой от болтовете, които държат колектора към двигателя. През тази цепка генерацията вероятно изпуска отработени газове, като е вероятно и да засмуква от околния въздух. И в двата случая постъпващата към ламбдата смес от отработени газове ще се разминава в стойностите си с тези, които са зададени в компа за сравняване между двете ламбда-сонди преди и след катализатора.
Та май ще се наложи да свалям целия тръболяк отдолу и да му парна една заварка.
По-интересното е, че преди година и нещо генерацията беше започнала да вади звук като на извънстокова напомпена бегачка заради някаква друга пробойна и докато намеря време да я оправя, чекът не беше светвал доста време. След отстраняване на пробойната пак започна да си светва през познатите ми интервали от време и пробег. Което леко ме обърква, ама какво да се прави?!? Форд.

F Focus

На мен пък тази сутрин пак ми светна чека-нещо зачести напоследък! >:(
Ще видя какво ще е след почистване на дроселовата клапа и ше пиша, разбира се.
"Моят" човек относно въпросните втулки за ламбда-сондата каза, че има такива, които в корпуса си имат наченки на катализатор и вършат работа, а масовите са напълно кухи, като разликата в цената им е значителна, разбира се.
Също така каза, че светването на "чека" от първата ламбда-сонда при положение, че същата е сдала багажа в голяма степен може да доведе до макс + 20% разход на гориво.
Да кажа, че човекът не е баш-фордаджия, ама му вярвам.

ivchotr

Цената на втулките с "катализатор" е около 2 пъти по-висока от на тези, които са без такива екстри.

saggy

А бе, тоя дросел не се ли чисти веднъж на високосна, а не всяка пролет? И въобще зацапва ли се при толкова често чистене?

F Focus

#44
Ако колата е по-нова ( и не е "Форд") не мога да кажа колко често е добре да се чисти дрос. клапа, но аз го правя всяка година ( около 8000км. пробег основно градско) и от вътрешната страна клапата е пълна чернилка, докато от външната страна е "аптека". Първият път я свалих, Вторият път пак я свалих, за да докопам датчикът и, за да изпълня препоръки на руснаците и добре направих-всичко съм описал много подробно. Третият път ми протече мисъл ( :)) ), че мога да изчистя клапата от вътр. страна без разглобяване-отварям клапата с пръст и търкам оттук-оттам с чисто парцалче (не използвайте конци!). Според мен нуждата от почистване идва от натрупаната гняс по ръба на клапата и по стената, което намалява макар и минимално достъпа на въздух при празен ход, когато клапата е почти затворена. Скоро идва време за поредно почистване, но то от тия дъждове, на които не им се вижда краят кога ще е... >:(
След всяко почистване е имало ефект и е имало какво да се чисти. И още нещо, което ми е направило вЧЕпетление-двигателното масло винаги ми е бистро при смяна, най-много да е потъмняло леко-някои са наясно колко ме апе кучето, та го сменявам на около 300 мото-часа, а маслото от вътр. страна на клапата е абсолютна чернилка, все едно е от дизелов двигател и с голям пробег.

ivchotr

Цитат на: F Focus в 13 Юни 2023 17:53:40... а маслото от вътр. страна на клапата е абсолютна чернилка, все едно е от дизелов двигател и с голям пробег.

Струва ми се, че от никоя страна на дросела не би трябвало да има масло ::)

F Focus

#46
На тебе ти се струва  незнайно защо трябва да се прави,  а аз споделям лично мнение от личен опит-дали има разлика?
Ще е полезно по темата да споделят хора почиствали дроселовата си клапа-инак мнението на кого-какво не му се връзва и дали изобщо трябва да се прави оставям без коментар!
Поздрави и лека нощ!

ADiDimitrov

Дроселовата клапа се цапа от навлизане на маслени пари към въздуха. Предполагам, че при по високо картерно налягане, клапата се цапа повече. Според мен има и пряка връзка с разход на масло, картерно налягане , зацапана клапа 😉

perun

Цитат на: ivchotr в 13 Юни 2023 19:31:20Струва ми се, че от никоя страна на дросела не би трябвало да има масло ::)
Така е, но това важи за технически изправен двигател.Ако се кара колата с множество компромиси е нормално да има омасляване и само може да се гадае от какво е.

ivchotr

Точно това имам предвид и аз. Да чистиш клапата при наличие на разход на масло заради проблем със сегментите и евентуално на клапани с намалени хлабини, може и да помага временно, но няма да реши кардинално въпроса.
 
За протокола - чистил съм дросела на моята кола и на още няколко. Без да търся акъл от руснаците. Не заради друго, ами защото това е една от професиите ми.


F Focus

Че мойта яде масло не споря-явно заради това ще е. М/у другото "Равенола" се държи много добре.
И едно питане по темата за чека- Вчера светна, а днес, като тръгнах сутринта не светеше. Опитвам се да ми протече мисъл ( (tooth) ), как аджеба работи същият? Да речем, че светва по някаква причина заради джаджа, която е излязла от норма, но ако същата след време "влезе в час" чека ще изгасне ли без да се трие грешка(и)? На мен ми се е случвало няколко пъти вече-а, на Вас?

nogopechen

На мен ми се случва всеки ден. Не активните и не критични грешки се записват в паметта на контролера. След като се прочетат се правят изводи и ремонти.

F Focus


nogopechen

Всеки ден виждам мъката, в очите на хората, довели болното си добиче.

F Focus

Вдянах! :))  Е-аз не изпитвам подобна мъка чак! ^-^  Чека дали свети, или не разлика във вървежа няма, ама ми стана интересно как се пали и гасне сама пущината? В моят случай допускам, че е от ламбда сондите.

ivchotr

Ламбда-сондите просто засичат параметри в работата на двигателя, които не се вписват в предварително заложените му. Което кара чек-ламБата да светва, за да има предвид задкормилното устройство, че нещо не е баш както трябва да бъде.

F Focus

Добре, де-ама чека сам ли си загасва, ако нещото, което го е накарало да светне влезе в норма-това питам.

nogopechen

Да. Ако няма нещо критично. При нафтовите возила, ако има проблем с "екологията", дори не се "изтриват" известно време. Контролера помни лошите моменти.

ivchotr

При мен си свети постоянно, докато не изтрия грешката. Обаче, както писах в някоя от темите, имам пробойна в изходящия колектор, която си е постоянна за момента и явно доволно бърка параметрите, които сравняват двете сонди.

Между другото днес минах годишния технически преглед и дъртият дъргел отново се сдоби с бългериън стандарт Еко 3 :D Питах ги що упорито не ми слагат Еко 4, а момчето в пункта взе да ми обяснява, че причината не е в тях, а в министерството на транспорта. С други думи не е важно колко чисто работи двигателят, а от коя година е. Или с малко по-други думи - да го духат бедните. Старите возила ще се ограничават по рожденните им дати с крайна цел - премахване от употреба по възрастов признак.

ADiDimitrov

F Focus закачи си колата на диагностика, стига си гадал!! Чек от ламбда не гасне сам докато не го изчистиш! 10 лв. е тапа от алито, която се вързва с телефона с блутут, вземи си една и стига си гадал.