Трудно палене и гаснене при студен двигател, Focus 1.6 Zetec

Започната от T.Yalanski, 03 Април 2022 04:39:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

T.Yalanski

Здравейте, колеги!
Търсих теми във форума, но почти нищо не открих!
Поне не и теми, изцяло покриващи въпросите ми..

От известно време малкото семейно Focus-че ми прави бели..
Почти 90% от случаите, в които реша да запаля колата, не държи обороти и гасне, ако не я изфорсирам. (Което дори понякога не е възможно..)
Ако я изтърва и изгасне, после няма палене..
Ако пък я задържа и потегля, понякога гасне и в движение.
Всичко влиза в норми, ако я покарам 15тина мин.

Допълвам, че колата е с газова уредба!

В началото, палеше на газ, но сега и това не ми е опция.
Тъй като колата не е лично моя, а на приятелката ми, нямах и адекватно инфо, кое и що е правено по нея.
Започнах със смяна на въздушен филтър + изчистване на дросела и стъпковото моторче.
Промяна нулева.
Четох я с OBD2, но никакви грешки.

Имам съмнения за бензинова помпа, но баш "майстор" ми рече, че е добре..
Тъй като не съм спец, бих искал да помоля за мнения, ако има колеги, които са се сблъсквали с подобна ситуация.

(по късно смятам да източа резервоарът, тъй като последно невестата е зареждала при Магарешки.)

Дали е възможно да е проблем с газовата ?
Четох в друг форум, че мога да проверя, ако разкача акумулатора за 20тина мин.
Ако всичко е в норми, да се насоча към газаджия за настройка.

Питам, тъй като, преди да започна всевъзможни покупки на части, в сбор струващи, колкото автомобилът, да огледам всичко, което мога да прегледам, да оправя сам и така.

Благодаря предварително!
Поздрави!


П.С. :
Аз за това си карам Волво!  (tooth)  (rofl)



ivchotr

Това, защото не си виждал как се прави разпределителен вал на Волво, докато ти тече почивката на морето :D

В случая причините може да са всякакви. Нещата, които са общи за двете горива с които ти работи двигателят, са кабелите, свещите, бобината, компът, всякакви датчици (най-вече за температура и за положение на коляновия и разпределителния валове), вакуумните пътища, ангренажният ремък и т.н. ...
Фактът, че при първоначалната проява на проблема е работела по-добре на газ, предполага на първо време да се оставят настрана бобината, кабелите и свещите. Защото газта е по-зависима от тока за доброто си представяне. Това обаче не значи да не ги провериш, защото проблемите може да са няколко и в комбинацията си да лъжат. Освен това състоянието на свещите ще хвърлят известна светлина върху това какво се случва в цилиндрите. Огледай на първо време за извадени или напукани маркучи по вакуумните пътища.

Alexi

също така трябва да се проверят дюзите ,налягането на горивото ,горивната помпа .. ще си имаш занимавка с безпроблемния атмосферен бензин ( 90% от тия проблеми не са решими хората така си ги карат съм забелязал .. )

ivchotr

Забравих да спомена потенциометъра на дросела.

Като цяло този двигател наистина е безпроблемен. А ако се появи проблем се решава бързо и на двойно и тройно по-ниска цена от дизелите за модела. Такива са ми личните наблюдения през последните 7 - 8 години.