Проблем с осветлението на таблото.

Започната от p_yanev, 11 Март 2012 21:33:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

p_yanev

Колеги, дайте едно рамо.

Проблема е следния - след като включа фаровете, осветлението на километража и часовника или примигва и не светва , или свети известно време и загасва. Фаровете си светят. ::)


hotblooded

 Имам си идея, но ще помоля някои малко по запознат да ме светне по един въпрос - осветлението на таблото директно от ключа ли е или и то минава през реле?

p_yanev

Хайде колеги, дайте малко помощ да не ровя цялата инсталация. :'(

hotblooded

  Не искам да гадая по нета, но: най вероятно проблема е в ключа. Ако знаеш как демонтирай го и пробвай да даваш връзките "на късо"  просто с кабел 2,5 кв.мм около 4-5 см парче давай контакт между входната клема (тази на която имаш постоянно 12 волта)  и изходните - ако няма проблеми - ключа се лигави. Но щом поотделно светят, и ти се губи осветление на таблото при включени фарове и то не да отслабва - 99% съм сигурен че е ключа.

p_yanev

Най-тъпото е ,че светва и примерно след 5 минути гасне.
Ще трябва да видя как се сваля това копче .
Много ги мразя тия демонтажи вътре в купето - вероятността да си надраскаш таблото или счупиш нещо дребно по частта ,която сваляш е много голяма и после става супер грозно.

neserioznata

#5
Здравейте!Имам Focus 1999, когато го купихме и се прибирахме с него в един тунел установихме,че таблото не свети,а в следващия светна. След това като докоснехме ключа пак светваше и огасна след време завинаги.Четох много теми,но пак не ми стана ясно. Касетофона ми и тои не свети,копчетата за еловете светят, ,оборотите не . лампите за маслото,акумулатора,ръчната и всички др светят. Парното не свети,километража и лампите на задния номер не светят.Имам си всички видове светлини.Моля помогнете! :'(

К.Методиев

#6
Проверете си предпазители 32 и 61, ако всичко е наред с тях прегледайте и гнездата им, ако пак всичко е наред проверете ключа за регулиране на осветеността защото погледнах схемата и на него е накичено всичко което се оплаквате, че не ви свети.

Ще ви дам една идея която може да пробвате, сваляте димера за регулиране на осветеността, откачате му буксата и на буксата трябва да замостите пин 11 оранжево/черен и пин 9 оранжево/син, палите и карате ако пак гасне не ви е проблема в него.

Сега като прочетох, че не ти свети и номера и погледнах схемата, пак се храни от 32 предпазител през ключа за фаровете и отива на номера, значи в цялата схема май ще се окаже, че проблема ти е в ключа за фаровете, но все пак може да провериш като за начало дали са здрави крушките на номера и дали предпазителя е здрав, успех и кажи какво е станало.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

 От цялата схема това което се износва най-много е ключа на фаровете и в 99% от случаите проблемите ги прави той  (не само на фордовете). Другите възможни проблеми са фалшиви бушончета (с тънки крачета) които не правят контакт в бушониерата. Вадите ключа на фаровете и замоствате едно по едно крачетата на изходите с входното - ако свети всчико - там е проблема. Втора ръка - има голям шанс да е същия като вашия

neserioznata

#8
Проблема е, че всички предпазители са здрави ,а отзад на номера крушките може и да са здрави ,че преди светеше само едната, но сега няма ток до тях. Оказа се, че проблема е в копчето за намаляване и усилване на светлината,но се наложи да сменя целия комутатор, защото не може да се смени само това копче. Купих го втора ръка за 30 лева.

locke

Здравейте, имам сходен проблем затова вдигам темата. Колата ми е фокус 1,6 мк1. При мен осветлението на километража и уредите светва на габарит, но често спира. Засега установих две причини за спирането му - когато колата мине през неравност и когато го намаля от врътката за сила на осветеност. При намаляване от врътката постепенно отслабва и накрая изгасва и като завъртя до края за да светне пак, вече се става.
Да търся ли проблема във ключа за осветление и потенциометъра вътре? Имало контактни пластини в ключа, които нагаряли и клеясвали. Мога да разглобя ключа, но не тази седмица, че колата ми трябва. Бушоните са наред. Къси и дълги светлини никога не са спирали.
Прав ли съм, че осветлението на километража и уредите е вързано на едно? Къси и габарит са отделно.
Възможно ли е да има окислена маса или кабели с нарушена изолация?
Когато изгасне осветлението на таблото не свети нищо, освен дисплея, показващ изминатите километри (защо?) и ключът за фаровете:


locke

Погледнах кабелите за маса. На първата снимка има окисляване и почти прекъснат кабел, който мисля че е от допълнителна аларма, която не ползвам. Прикачвам снимка и на другите кабели. Има ли нужда от почистването им:






Mondeicho

Този/тези, които са най-тъмни определено е добре да ги свалиш и зачистиш с шкурка, в крайна сметка нищо няма да загубиш. ::)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

locke

Цитат на: Mondeicho в 16 Октомври 2017 22:10:04
Този/тези, които са най-тъмни определено е добре да ги свалиш и зачистиш с шкурка, в крайна сметка нищо няма да загубиш. ::)

Това го направих отдавна, нямаше никакъв ефект, а и едвам се развиха. Проблемът се реши със смяна на ключа за фаровете и щях да си спестя много време и нерви, ако веднага го бях направил