Мондео МК 5 дизел автомат.

Започната от kala80, 28 Януари 2022 07:22:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kala80

Здравейте колеги, интересувам се от Мондео мк 5, дизел, автомат. Какви са автоматите, решен ли е проблема с powerschift-a, има ли други кутии. И въобще някави слабости на модела. Ще съм благодарен на отзовалите се.


Alexi

всички автомати на Мк5 са пауършифт .. кутията я забраниха за Щатите след колективно дело за няколко милиона от щастливи собственици ( това отговаря и на втория въпрос ) .

Жоро Петков

Забраниха тази със сух съединител, Мондео, Куга, Едж са с мокър съединител, който ако е сменя маслото на 60 000км няма проблем.
Един колега във форума беше пуснал дори тема евентуално какво може да стане и как се оправя. Не е скъпо.
Колата е уникална - автомата е като на спортна кола (малко ненужно). Ако те е страх от автомата си вземи ръчна скоростна кутия. Лично аз съм супер доволен вече почти 2г.
Обслужването на кутията в МП е около 800лв. В нормален сервиз би трябвало да излезне на половина.
Двигателя най-вероятно сам знаеш е Пежо-Ситроен. По-добър в този клас - няма. Окачването е една идея по-твърдо от на другите каруци, но това я прави по-забавна в завоите.
Някои модели - включително моя имат серия от волани с дефектно покритие на кожата - на 90 000км колата изглежда все едно е карана поне 900 000 - на места си личи износване. МП са правили акция, но явно моя човек не я е закарал. Аз за други слабости не съм чувал.

ivchotr

Колко струва нова кутия? Че ако предишният собственик не е сменял маслото на 60 000 км, работата вече сигурно е станала дебела.

Жоро Петков

#4
Не не става.
Стига с това черногледство - ако мондеото беше лимон отдавна вече щяха да са умрели и никой да не ги купува.
Както казах колега във форума беше написал какво евентуално може да стане и как се оправя. И това са много редки случаи.
едит: искате ли да споделяме опит за коли, които сме имали карали и ремонтирали. А не аз просто четох в 1 друг форум как 1 му гръмнало нещо и за това всички не стават?

FoMo4

На МК5 се слага DCT451 и 6F35 (май само на бензиновите или за американците се предлага 6F).

DCT451 e подобрената версия на предния PowerShift DCT450. Демпфера е изнесен извън кутията, като при DSG кутиите (500-1000лв, зависи от отстъпките), Съединителите са малко по различни, повече на брой фрикциони са сложили на всеки съединител, но с по - малка площ от DCT450. Хубаво е ако се сменят съединителите, да се смени и една от кошниците, че се късат. Около 120$ е ремонта на кошницата, съединителите са около 200$. Механиката е същата, подсилени легла на лагерите на основния вал, вилиците също са подсилени, преди се отлепваше пластмасовата част от металната. Мозъка е почти същия, добавен е разтоварващ клапан за налягането на маслото, но не е заменим с по старите версии. Относно смяната на маслото, Volvo даваше предписание от 45.000км, FORD 60.000км, всеки сам си преценява, колко често ще източва стружката от кутията. Дори вече се продават допълнителни филтри, които филтрират до 20 микрона ..... смяната на маслото с оригинално и филтър излиза около 400лв.

ivchotr

Цитат на: Георги Петков в 28 Януари 2022 10:23:26
Не не става.
Стига с това черногледство ...

Е, ти споделяш опит с кола, която е на 2 - 3 години.
Щом нищо не става, ако не се сменя маслото в кутията, защо тогава препоръчваш такава смяна? Ей тук във форума имаше снимки на маслото в двигателя на някаква кола, докарана от Италия. По-гъсто от желе беше станало.

Иначе съм съгласен с мнението ти, че ако човек търси безпроблемна работа на скоростите, трябва да си вземе кола с "ръчни" такива.
Благодаря и на ФоМо4 за изчерпателните обяснения за проблеми и плащания покрай тях. За пореден път се убеждавам, че автоматиците никога няма да са моите скоростни кутии :D

Alexi

то това не е автоматична кутия ,а ръчна роботизирана .. така че това е твоята кутия :))

ivchotr

Мога да се справям и без роботи. Айде нема нужда :D

saggy

То ivchotr, след 10-15 години няма да остане ни една кола с ръчка. Все по-малко се произвеждат ръчки, а при електричките, към който е луднал целият автомобилен свят, всичко е автомат. И на какво точно казвате "мозъка" в автоматичните кутии, че аз не разбирам. Иначе, и аз бих посъветвал колегата да си купи кола с ръчна скоростна, освен ако няма да купи нещо на 5-6 години или от първи собственик с история.


ivchotr

Дигиталното управление (компютърът) на скоростната кутия е "мозъкът". Никой не каза колко струва той.

Жоро Петков

Мондео Мк5 е от 2016 година, така че колата би трябвало да е на не повече от 5г.
"Мозъка" на автоматичната (реално кутията не е "класически" автомат с планетарни предавки и хидротрансформатор, а представлява ръчна скоростна кутия с двоен съединител, с превключване на предавките от робот) кутия се нарича мехатроник.
В интернт има точно 5 или 6 човека, правили ремонт на такава скоростно кутия и то защото или те самите или предишните собственици не са спазили препоръката. Отделно нормално е при всяко едно производство да има дефектни бройки. Погледнете колко мондео-та са слезнали от поточните линии.
За мен лично в този клас няма по-добра кола от мондеото. Съвет за колегата ако може да се докопа до хечбек - доста по-удобно е (аз имам седан и не е толкова практично с "малката уста" на багажника).

kala80

Благодаря за мненията на всички, в момента карам Мк4 с Aisin кутия на 360 000 км. и няма никакъв проблем. Двигателите са ясни, модела е супер, аз карах и Мк3, от година търкалям тази, сега съм се насочил към Мк5, но задължително автомат. На година минавам 30-35 хил. км. подържам си колите, така че ако намеря нещо 5-6 годишно читаво, не би трябвало да имам проблеми. По какво се различават сухите от мокрите съединители, по какво да ги разпозная?

Alexi

Айсина е ясен ,той е истински автоматик .. като дори не е най безпроблемния такъв но пак няма грижи както виждаш

Жоро Петков

#14
На Мк5 няма такава със сух съединител - всички са с мокър.
Евентуално ако бюджета ти позволява може да се насочиш към по-новия Мк5 модел - този с класически 8 степенен автомат. Ще го познаеш по това, че селектора  за скорости е с "кръгла въртутка".
Най-просто иначе "сух съединител" означава, че фрикционните дискове са във въздушна среда - като на всички коли с ръчни скорости. Мокър съединител означава, че фрикционните дискове са в маслена баня. Това води до по-добро охлаждане и по-голяма износоустойчивост. Проблема е, че маслото е едно - т.е. влияе и на скоростната кутия оттам и нуждата за смяна на маслото на кутията по-често.

Ozzie

Цитат на: saggy в 28 Януари 2022 13:39:03....а при електричките, към който е луднал целият автомобилен свят, всичко е автомат
Всъщност, при чистите електромобили няма скоростна кутия (просто нямат нужда), а двигателя е вързан директно с главното предаване. Най-много да има някакъв едностепенен редуктор.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Ммммм, да. Когато останат само електромобили, много "майстори" ше трябва да се преквалифицират.

crocko

#17
Вече 5-та година (вече е на 76000км) "търкалям" мондео мк5, октомври 2016г,дизел,180кс, автомат ,4х4- никакви,ама никави ядове до сега - е,освен сменени накладки на спирачките  ^-^ и естествено смяна на масла и филтри според предписанията. Проблемите с Powershift са за автоматите със сухи съединители,а тези на Мондьо са в маслена "баня". Ако аз купувах тази кола,бих сменил маслото на скоростната кутия - за всеки случай! Според "писанията" (препоръките) производителя първата смяна е на 60000км. Аааа да,забравих - акумулатора "сгъна" миналата година и го подмениха по гаранция :-) ...