Споделям проблеми с Focus MK3 1.6tdci

Започната от Everio, 11 Октомври 2021 12:16:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Everio

Ще ви разкажа за лош късмет по скоро отколкото всички фокуси от тази серия.

Фокуса е 2014/12 закупен от МП преди 3г на 80к. Върнал го частно лице взел новия.
Аз изминах 25к до момента на 105 е вече.
Колата стои в гараж кара се 90% извънградско имам малка кола за София.
Няма да описвам, че купих джанти за 1200лв и още почти 800лв за гуми това. Колата е фолирана отвътре отвън капак фарове броня. Според мен от мен много гледана без жалене на пари.
Давам предистория да разберете какво ми е отношението.
Всичко това горе няма връзка с проблемите с тази кола!

Излизам от МП на 80к и след 1000км проблем с термостата сменям го за 250лв оригинален в МП.
Цели 8к км няма проблеми на 88к км. Почва да пропада съединителя става мек.
Проверка и съвети решаваме първо да обезвъздушим системата. Перфектно една седмица.
Горна помпа е суха чест проблем е долна помпа. Сваля се всичко стига се до долната помпа. Заминала е и ме питат дали искам да се смения съединителя защото колата е на 90к и все пак са отворили всичко. Аз съм педантичен и казвам разбира се. (решението си е мое хората казват че има още 20/30%).
Взимам колата чудесно но има едно стържене, когато загрее съединителя т.е след 10км. при потегляне. Връщам се демострирам го и те я приемат пак. След няколко дена маховика е за смяна има луфт. Ок сменяйте. Взимам я карам пак същото (пари не взимат). Вече много ядосан скандали.  Пишат в Германия чакат становище...Когато ме попитаха какъв съединител да сложат имат два вида. За оригинално вграждане комплет с маховик 2500лв или рециклиран в завода в Германия 1800лв. По препоръка и практика слагат само от втория вид а другия ако го искаш чакаш месец. Та обратното становище от Германия да се замени с такъв за оригинално вграждане за тяхна сметка. Чакам един месец и то Юни в хубавото време. Дават ми форд КА на 1000км да си връткам... (rofl)
Взимам колата да вече е топ съединителя е по различен и от предишната смяна да чукна на дърво до момента няма грижи.
92000км два месеца по късно тампона двигател горе в ляво протекъл ... смяна.
98000км колата влиза в чести принудителни регенерации (пак да поясна от малкото каране градско го разбирам)
Вече отивам при мой приятел от години ми поддържа колите диагностика сваляне и смяна с нов DPF но не оригинален (МП ми поискаха 3000лв) Все пак исках да имам DPF и една фирма във Варна ги сменя и се справя много добре с VW/Audi/BMW/Merc. Коректни хора пращаме гърнето където е DPF-a отварят го пращат ни снимки освен задръстен керамичната пита е напукана.Сменят го но калата така и не си го хареса гаси турбото влиза в аварииен режим. Връщаме им го те връщат парите. Викаме мапер сменя софта вдигаме и конете щото така или иначе наливат нов. И тази мъка и нерви минава.
10200км тази година тръгвам за Гърция прибирам се след 1300км каране. И се обаждам на моя човек, защото съм решил да сменя по ранно от предписанието (180000км или 8г ремъци ролки и.т.н) Буквално два дни след Гърция. Не съм я карал паля сутринта да му я закарам и ми казва ниско ниво на охладителна течност. Гася отварям капака на дъното е четири пръста под минимума. Преди да зиминем долях малко защото беше на минимума и тръгнах на макс. Долях един литър имах едва стигна минимума. Закарах му я и казах виж какво става. Гледахъме я суха навсякъде няма видим теч мотора изглежда като нов без каквито и дабило течове. Той вика тръгвай си ще я карам на газ анализ.
Обади се вика има наличие на газове в охладителната течност гарнитура глава. Аз исках да я продам веднага без смяна на ремъци и гарнитури но проблема, е че купих апартамент нямам пари за нова а втори кенеф с изненади не искам :'( Казах му сменяй. Искам да пратиш дюзите на проверка и профилактика нови свещи подгревни както става ясно ново масло нов филтър антифриз и плануваните неща ролки ремъци.... смяна на тампон ск.кутия. Отваря я и се вижда на гарнитурата и главата как е черно на 3цил и е пускала анрифриз (hammer). Дюзите казват, че са добре ама са Сименс от скапаните ама са добре сега! Гарнитури болтове абе 1800лв...
Колата в момента е на 10500км върнах се от Турция държи се добре. Някой сега иска ли я за 13 000лв  (tooth)
Май ако я продам сега в това положения някой ще има да си караааа поне така си мисля.





G_o_c_e_v

И Аз взех фокус 3 2014-та на 4,8години на 85к км. Същата работа с термостата, стрелката едва мръдва, давам го да го тестват, нищо му нямало, нали имала парно, ядосах се, смених си го с нов от Интеркарса за смешни пари и до ден днешен, пак около 105к км стрелката кове средата. Други драми не е имало, върви си колата.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Цитат на: Everio в 11 Октомври 2021 12:16:28

Фокуса е 2014/12 закупен от МП преди 3г на 80к...

Изчетох цялото ревю и искам да питам:

Тези километри пробег сигурни ли са :D Ако са, този модел явно излиза счупен от завода :D

Everio

Може би грешно си разбрал или аз изразил.
2014/12 последни бройки преди фейса с голямата решетка и 1.5tdci.
аз го взимам върнат от лизинг 2018/05 на 80к цялата сервизна история всички смени на консумативи та и преден джам с подгрев в МП по дата и км.

Десислав

Колега  Everio, съжалявам за твоите неприятности. Явно си много добър и търпелив човек за да успееш да извървиш този трънлив път а и да го опишеш толкова добре. Аз на твое място сигурно щях вече да съм с психични отклонения. Понякога е така, колкото повече се грижиш за дадено нещо толкова повече проблеми и обратното. Но само понякога.

Everio

Мда колега това с грижата и пазането, което аз влагам нещо неработи. Имаме всички познати и приятели дето непомнят кога са отваряли капака само каране...
Тайно се надявам сега да е в топ  (bow)
А може и да имам вече отклонения  :D

ivchotr

Цитат на: Everio в 14 Октомври 2021 17:05:57
Мда колега това с грижата и пазането, което аз влагам нещо неработи. Имаме всички познати и приятели дето непомнят кога са отваряли капака само каране...

Значи все пак правилно съм те разбрал първия път :D

Everio

Аха сега и аз разбрах. Еми явно да  (rofl)

ivchotr

Нищо, ве. Можем да се гордеем поне с това, че едва ли има друга марка с толкова вицове за нея (tooth) (tooth) (tooth)

Everio

Хаха вицове да... ама и мъка в мойте очи. Следващата мисля да е японка, че и от VAG (VW/AUDI), който съм имал все мъки...
Имах Нисан X-Trail грозен но само масло и течноост за чистачки беше и грубо каране...