Ford Focus МК2 1.6 TDCi 2010

Започната от Ford-Focus, 21 Август 2021 15:40:09

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Ford-Focus

Здравейте!

Закупих въпросната кола, доста се порових във форума /или явно не достатъчно/, но не успях да намеря нещата, които ме интересуват.

А именно. Видях, че трябва да премахна цедка, която се намира на маслената магистрала към турбото. Това, което намирам като обяснение е: "като сменяш маслото махаш тръбичката гледаш на 2та болта продухваш и караш...", извинявам се, ама нищо не ми говори това, коя тръбичка къде, кое да се махме.

Друго нещо по колата както задължително трябва да се направи и ми препоръчайте сервиз в София, това, което видях е на ул. успоредна на моста Чавдар, успоредна на бул. Рожен мисля че ФордЕксперт се казва и за официалния сервиз какво мислите?

Другото, което искам да сменя задължително е волана, сега е трилъчев без бутони, без нищо и е тънък като солета. От коя година и модел трябва да сложа, за да е удобен за каране?

Сигурно има теми по въпроса, но не ги намерих, моля за съдействие и без нападки, все пак това е форум.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."


iwo_19

Маслопровода / тръбичката/ от блока до турбото, не можеш да я сбъркаш

Ozzie

#2
Цитат на: Ford-Focus в 21 Август 2021 15:40:09Видях, че трябва да премахна цедка, която се намира на маслената магистрала към турбото. Това, което намирам като обяснение е: "като сменяш маслото махаш тръбичката гледаш на 2та болта продухваш и караш...", извинявам се, ама нищо не ми говори това, коя тръбичка къде, кое да се махне.
Както е казал iwo_19, касае се за входящата тръба на маслото от двигателя към турбото. Намира се отгоре. За справка - прикачената снимка. Моето мнение е, че ако колата е карана с препоръчвания вискозитет масло - 5/30, манипулацията с премахването на цедката може да бъде спестена. Поне аз не съм проверявал имам ли я, нямам ли я, а имам колата от пет години и турбото си работи.

P.S. Ако все пак решиш да проверяваш за въпросната, приготви си меден дихтунг. Не се знае, дали стария, след повторно стягане ще може да уплътнява както преди.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 23 Август 2021 18:50:48
Както е казал iwo_19, касае се за входящата тръба на маслото от двигателя към турбото. Намира се отгоре. За справка - прикачената снимка. Моето мнение е, че ако колата е карана с препоръчвания вискозитет масло - 5/30, манипулацията с премахването на цедката може да бъде спестена. Поне аз не съм проверявал имам ли я, нямам ли я, а имам колата от пет години и турбото си работи.

P.S. Ако все пак решиш да проверяваш за въпросната, приготви си меден дихтунг. Не се знае, дали стария, след повторно стягане ще може да уплътнява както преди.


Много благодаря наистина. Ако не намеря сервиз, където да я видят ще си подготвя всичко. Само се чудя какво масло да й сложа и откъде. 5w30 ще ама какво..
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

В он-лайн магазина на София Франс Авто (Пежо) има 5 л. Форд Моторкрафт 5/30 за ~45-46 лв.
Цената важи само за он-лайн покупка.
https://webstore.sfa.bg/product/ford-motorcraft-a5-5w30-5l
Откакто имам колата я юркам само с Форд Формула Ф 5/30. На следващата смяна мисля да пробвам с YACOO.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 23 Август 2021 22:44:26
В он-лайн магазина на София Франс Авто (Пежо) има 5 л. Форд Моторкрафт 5/30 за ~45-46 лв.
Цената важи само за он-лайн покупка.
https://webstore.sfa.bg/product/ford-motorcraft-a5-5w30-5l
Откакто имам колата я юркам само с Форд Формула Ф 5/30. На следващата смяна мисля да пробвам с YACOO.

Аз много четох за въпросното масло Яко от тези 3те, кое е за мен, понеже нямам сервизна книжка и сега търся да си купя или да сваля от интернет - https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobilni-masla?action=filter&viscosity_id=6&type_id=1&spec_id=6&approval_id=
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

Цитат на: Ford-Focus в 23 Август 2021 23:31:57...четох за въпросното масло Яко от тези 3те, кое е за мен
мисля, че първото - LUBE F
Въведи си VIN номера на ford.7zap.com/en/ и разгледай, мисля, че ще ти бъде от полза. Има всякаква информация - от OEN номера на частите, до това с какви течности / масла да се зарежда колата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

iwo_19

Не купувай скъпо масло , а го сменяй по-често.

Ford-Focus

#8
Цитат на: Ozzie в 24 Август 2021 19:16:53
мисля, че първото - LUBE F
Въведи си VIN номера на ford.7zap.com/en/ и разгледай, мисля, че ще ти бъде от полза. Има всякаква информация - от OEN номера на частите, до това с какви течности / масла да се зарежда колата.

Братко жив и здрав да си за тоя сайт. Не знам, Форд дали имат събори, но имаш една почерпка от мене.

Иначе iwo_19, аз ще сменям на 10 000км. като всяка предишна кола. Тая сигурно не си знае км., ама аз от поддръжка не пестя. Ще сипя от хубавото първите 2 - 3 смени и после ще мина на по-евтино.

Нещо друго много важно да попитам, как да разбера какви са ми дюзите и дали се рециклират?

Иначе какво мислите за добавките на Xado има ли смисъл да слагам за промивка на горивната с-ма и после ревитализант или да не се занимавам с тях, заради FAP филтъра?
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

saggy

Lube F го дават за дизелови и бензинови фордовски двигатели със спецификация на маслото WSS-M2C913-D/WSS-M2C913-C, като покрива и по-старите варианти на спецификацията WSS-M2C913-B и WSS-M2C913-A. Маслото е ОК, но е скъпо. За тези пари можеш да вземеш също Равенол, Мотул, дори Бардал, а Кастролът е дори по-евтин. Въпросът е от къде ще ги вземеш, за да знаеш, че не са менте. За спецификация на маслото за този мотор виж прикаченото Ръководство за този модел на форд в раздела https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9884.0.
Също можеш да сравниш в сайта на Мотул или Кастрол какво масло дават за твоя двигател:

Кастрол - https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/search
Yacco - https://www.yacco.com/en/what-oil-for-my-vehicle
Мотул - https://www.motul.com/fr/en/lubricants?category_id=1


Ford-Focus

Не знам, защо още всеки коментар, трябва да ми се одобри, но е адски дразнещо.

Покарах колата и имам следните наблюдения:

Всеки път когато дам на контакт, за да я подгрея се чува едно наместване и усукване, прищракване на нещо в таблото, какво е това и нормално ли е ?

Колата има ли индикация, когато ми изгори крушка някъде или сам трябва да гледам ?

Как да разбера, кога влиза в режим за рециклиране на ДПФ ?

Когато сменя маслото трябва да ли да нулирам нещо някъде ?

Съжалявам ако въпросите са ми много индивидуални, но ще се радвам ако дадете някакви насоки.


"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

ЦитатКолата има ли индикация, когато ми изгори крушка някъде или сам трябва да гледам?
На Mk I няма. Вероятно е така и при Mk II. За най-сигурно, виж в упътването. Ако нямаш такова, разгледай темата с наръчниците.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9884.0


ЦитатКогато сменя маслото трябва да ли да нулирам нещо някъде?
Ако при позиция "контакт" не ти изписва оставащи километри до следващо обслужване, вероятно няма нужда да се нулира нищо (и слава Богу!). Много често, нулирането на сервизния интервал е сложна магия, изискваща (понякога) да имаш поне още една ръка и слонска памет за последователността на натискане / завъртане на копчета и пр. Лично аз се радвам, че вече нямам такава глупост.

По другите въпроси не мога да дам съвет.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 28 Август 2021 11:41:22
На Mk I няма. Вероятно е така и при Mk II. За най-сигурно, виж в упътването. Ако нямаш такова, разгледай темата с наръчниците.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9884.0

Ако при позиция "контакт" не ти изписва оставащи километри до следващо обслужване, вероятно няма нужда да се нулира нищо (и слава Богу!). Много често, нулирането на сервизния интервал е сложна магия, изискваща (понякога) да имаш поне още една ръка и слонска памет за последователността на натискане / завъртане на копчета и пр. Лично аз се радвам, че вече нямам такава глупост.

По другите въпроси не мога да дам съвет.


Благодаря за съветите, моля някой да даде мнение ако е запознат с другите въпроси. Мисля си, че климатроника ми не работи, защото духа само топло :(. И с това скрибуцане и наместване на нещо в конзолата... май ще ям дървото яката.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

ivchotr

Не е изключено да се наместват клапите за парното/климатроника. Заради неправилното им положение може да ти липсва и студеният поток, ако климатроникът все още може да доставя такъв. Ако е сдал багажа, ще трябва да ходиш при съответния специалист. Виж дали е поставен в положение "АУТО" и на какви градуси. Моят като "залепне" и почне да духа топло, го изваждам от това състояние с пускане на функцията за изсушаване на предното стъкло и после за духане на минимална температура. Обикновено с едно - две такива "разклащания", нещата се подреждат. Нямам нерви да разглобявам таблото. Но съм сигурен, че климатроникът няма течове.

vova

#14
Шума идва от отваряне или затваряне на клапите.Ако изгасеш двигателя, след пет или там някъде минути се включват автоматично и мисля че се затварят.Тъй че спи спокойно.Ако не ти духа студено посети климатикаджия . Ваг групата страдаха от изгорял дунапрен на клапите и духа само един въздух.Тук мисля че не е така.
За цедката-ако нямаш налепи и мотора ти е ок не се занимавай според мен.
Няма индикация за изгоряла ламба,въпреки че двайси и косур хонда дето имам при нея почва мн бързо мигане и така разбираш че някъде не свети.
Нямаш и за нулиране на маслото най-вероятно.Моя дръгел 2005та няма, най-вероятно и твоя.

Ford-Focus

Много благодаря за отговорите на всички. От всички марки коли, които съм имал във Форд форума е най-приятно. Не знам, дали се организират събития, но ако има това ще е едно от малкото, които ще посетя с удоволствие.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Петров

Колега по въпроса за регенерацията на ДПФ -а  аз моята я познавам  когато спра преди да я изгася и разбира се климатроника  е спрян , ако са се включили вентилаторите за охлаждане значи прави опит за регенерация. В този случай или я караш извън градско или може да пробваш на место да държиш поне около 3000 оборота докато чуеш ,че вентилаторите не работят вече.

Ford-Focus

#17
Цитат на: Петров в 29 Август 2021 22:15:53
Колега по въпроса за регенерацията на ДПФ -а  аз моята я познавам  когато спра преди да я изгася и разбира се климатроника  е спрян , ако са се включили вентилаторите за охлаждане значи прави опит за регенерация. В този случай или я караш извън градско или може да пробваш на место да държиш поне около 3000 оборота докато чуеш ,че вентилаторите не работят вече.

Онзи ден работеха, но я спрях ... просто нямаше никаква индикация на таблото .... това ми е първата с ДПФ ... Днеска пак стана така, това едва ли е признак за регенерация, те вентилаторите са си включени от жегата .... няма как за 1 ден да се регенерира 3 пъти ...... предполагам. Днеска пак същото и нямаше никаква индикация.

Друг въпрос, който ми изниква в главата днес. Колко е количеството межди минимума и максимума на щеката ?
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Петров

Колега може и от топлото време  , пробвай когато работят вентилаторите остави я да работи на место ако се изключат след 2-3 минути значи е загряла,ако продължат най-вероятно се опитва да регенерира. Но може и 10 пъти да  се включат вентилаторите за деня, след като я прекъсваш регенерацията та не завършва и  на следващото палене след като загрее моторът до определени градуси тя пак започва да прави регенерация и ако пак я изгасиш тя пак ще се прекъсне. Символ на таблото няма за регенерация мисля ,че чак като се запуши почти напълно ще ти светне чека на мотора но тогава намесата за почистване ще е друга. А относно щеката мисля ,че е един литър от мин до максимум.

Ozzie

Най-добре, адаптер ELS 27 + FORScan и си правиш сам регенерациите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Колата няма лампа за изгорели крушки. Също много малко вероятно е да иска нулиране след обслужване. Моята няма, а единствено съм виждал в ютюб, че фокус 2 могат да имат и има процедура за нулиране чрез някаква комбинация от бутони в клипчето. При мен като дам на контакт няма звуци от таблото, но като изключа двигателят клапите след 1-2 минути се чува как се затварят. Климатикът лесно ще усетиш дали се пуска - остави колата на нулева скорост и на място и гледай оборотите, натискаш копчето за пускане на климатика и оборотите скачат с 200-300 оборота за кратко при включването на компресора. Също и моментният разход поне при мен на бензин скача от 0.8л на 1.1л с включен климатик. Честно казано не знаех, че тези дизели имат ДПФ. А за чистене - просто я изкарай на северната тангента и там се кара със 120км, стига да ги удобно.

Alexi

карам коли с ДПФ вече 11г .. никога не съм се занимавал да я следя кога прави регенерации да не говорим пък да въртя излишни км насам натам че да приключи .. не съм имал и проблеми за сега

vova

Минимум -максимум на щеката мисля е 1 литър,по наблюдения.
Като сменям маслото казвам да ми налеят 3.5 литра и после си го следя.Четири литра идва много.

Ford-Focus

#23
Много благодаря за съветите. Иначе за регенерацията просто нямам нерви да я следя, кога се пуска, кога се спира, кога иска да я карам извън градско ... каквото сабя покаже. Аз имам уред за диагностика и ще видя как с него мога да пусна регенерация на място. Иначе човекът от когото я купих си излезе изпечен мошеник, та сега бера ядове с други работи, които изчиствам. Като цяло Форда ми харесва страшно много, дори не съм очаквал толкова, но дизел ... никога, никога повече ако ще и 6так да е.


Другата седмица майстора е свободен и ще сменя:
Горивен, маслен, въздушен, купе филтър, масло, водна помпа, термостат, свещи, ролки на климатика, ремъка на климатика, комплект ангренаж, преден тампон на двигателя, спирачна течност, антифриз, течност на хидравликата, всичко което може да се смени. Както и повредените конектори по турбото + уплътненията. Тепърва ще се гледа и окачването сигурно и там ще има доста забележки. После ще я карам за диагностика на ДПФ, дюзи и турбо. Ако някой нов има въпроси за частите, нека да ми пише ще му обясня всичко.

Един съвет: дизел нИдейте хора никогааа. Ако искате икономия бензин и АГУ. Това си е мое субективно мнение.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Alexi

като ти гледам мъките то новия си ти :) дизел винаги винаги винаги ,особено ако искате икономия и вървеж едновременно .. само че до 3-4 годишен и под 100к реални

ivchotr

В момента няма по-иконочмично от газта, като цяло. Вървежът е според двигателя. Понеже имаме ограничения в скоростта, всичко над 100 к.с. си се справя идеално и с вървежа. При ограничение 140 на магистрала и с 200 коня да си, голям праз. А пък и нещо са се активизирали в последно време с радарите...

Ford-Focus

Цитат на: Alexi в 31 Август 2021 15:46:06
като ти гледам мъките то новия си ти :) дизел винаги винаги винаги ,особено ако искате икономия и вървеж едновременно .. само че до 3-4 годишен и под 100к реални

Не искам да обръщаме темата на дизел или бензин, затова написах, че е субективно мнение. Аз не търся нито икономия, нито вървеж толкова, колкото сигурност, като тръгна да стигна.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Жоро Петков

По икономично колко икономично да е... София-Пловдив-София 125км/ч по темпомат 5.3 отлепи дизела. А като искам мощност настъпвам и има, а не да се чуди газта ще тръгне или не.
Алекси го е казал - дизел, нов ти си го подържаш.
Ако газта беше икономична всички ТИРове и автобуси, че и кораби щяха да са на газ.
Колега, жалко, че те е минал мошеника, но дано след като си я оправиш да си те радва много километри!

ivchotr

София - Бургас, 140 км/ч почти постоянна скорост, 9/100 газ. Не съм се оплаквал от липса на мощност. Смятай в пари да видиш кое е по-икономично. Колата ми е 17 годишна при това.

Alexi

сравняваш 150 коня кола със 100 коня .. служебната ми дачия дава 5/100 среден ,по магистрала пада на 4 хем още мотора е стегнат не е разработена