Покупка на Focus Turnier II

Започната от NiKshtain, 26 Юли 2021 18:23:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

NiKshtain

Здравейте обмислям покупка на Ford Focus Turnier II с двигател 2.0 145 кс 2008+
Колебая се между него и Пасат 5.5 1.8Т
На хартия като двигатели са еднакви стойности.
Интересува ме обслужването и ремонтите как са. Скъп ли е за поддръжка, колко харчи и т.н.т
Обмислям и да е с газ. Ако някой може да каже от личен опит как са нещата ще съм му много благодарен.


Pyrhel

#1
Здравей, няма как да сравниш автомобил модел 1996г (Б5) с такъв, който се появява 2007г.
Фокусът е доста здрав и сполучлив автомобил, не е скъп за гледане, с доста здраво окачване.
Има си своите проблеми - копчетата се белят, има мотори с издухани сегменти - трябва да се внимава доста за този проблем.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

NiKshtain

Говоря за Б5.5 който е от 2000 до 2005-та А Форда е 2005 до 2010-та А еквивалента на Пасата е Мондеото.
Но не е това тук въпроса.
Търся мения за техническата спецификация и поддръжката на Форда. Защото (има издухали двигатели има и здрави) някак си ми звъчи.... :-[

zloster

Този Пасат е с многото носачи на колело отпред (реално принципната схема е с 2 (два) А-образни/триъгълни носача, които от съображения за намаляване на геометричните размери са реализирани като трапец, а неуспоредните страни на двата трапеца са отделните "носачи"). Механиците в БГ "научиха" ли се вече как се ремонтира окачване с два носача на колело? По-точно как и в какво положение на автомобила се притяга окачването след подмяна на детайли? Скромният ми опит по тази тема е, че нямаха никаква идея. Съответно следствие на неправилното притягане, окачването се превръщаше в консуматив с кратък период на замяна (за окачване). Примерна тема за начало: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=379440

Графична илюстрация на окачването на Пасат от това поколение:
http://www.catcar.info/audivw/?lang=en&l=c3RzPT17IjEwIjoiQnJhbmQiLCIyMCI6IlZXIiwiNDAiOiJQYXNzYXRcL1ZhcmlhbnRcL1NhbnRhbmEgRXVyb3BlIiwiNTAiOiIyMDAzIiwiNjAiOiJGcm9udCBheGxlLCBzdGVlcmluZyIsIjcwIjoiNDA3MDAifXx8c3Q9PTcwfHxicmFuZD09dnd8fG1hcmtldD09UkRXfHxtZGw9PVBBICAgfHxFcGlzPT00MDR8fEVpbnNhdHo9PTIwMDN8fE1haW5Hcm91cD09NHx8QmlsZHRhZmVsPT00MDcwMHx8R3JhZmlrPT0wNDA3MDAxOTU%3D

За Форд двигателя: можеш да потърсиш отзиви за Duratec-HE или Мазда L-engine: 1,8 литра; 2 литра; 2,3 литра; 2,5 литра работни обеми. Всичките са модификации на един и същ двигател. https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine Произвеждан е повече от 20 години в различните си варианти. Двигател конструиран на принципите на "старата школа".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

двигателя е стар но се кара по новите "правила" - масло 5в20 ,смяна на 30к км и на 100к си за сегменти

ivchotr

Цитат на: zloster в 31 Юли 2021 19:30:12
... Съответно следствие на неправилното притягане, окачването се превръщаше в консуматив с кратък период на замяна (за окачване).

То и с един носач да е, като го стегнеш както е увиснало на подемника (крика), пак се скапва за норматив. Сайлентовите втулки се пресукват като стъпи на земята и минат през изпъкнала неравност.

zloster

@NiKshtain
колегата Alexi обича да пише. Случва му се да забрави да провери верността на това, което пише. Подробностите следват:

Цитат на: Alexi в 01 Август 2021 08:50:15
двигателяT е стар, но се кара по новите "правила" - масло 5в20 ,смяна на 30к км и на 100к си за сегменти
1) С маслата 5w20 отдавна е "решен" проблемът. По-точно 27-ми март 2013 година (TSB №15/2013 на Форд в ETIS). Отменят предишната "препоръка" за 5w20 действаща от 18-ми януари 2012 година (TSB №3/2012).
Справки: https://ffclub.ru/post/13817389/ (и следващия коментар). Както и тук: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/63176-5w20-oil-question/?tab=comments#comment-422838

2) Смяна на 30 хил. км:
Хммм. И за това си има меродавен източник и той казва 20 хил. км (12 500 мили). Даже си имаме прастара тема по въпроса: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=90.0 Само последните към момента поколения (примерно Фиеста Мк8 и Фокус Мк4) са със сервизни интервали от 30 хил.км (18 000 мили) за еднолитровите трицилиндрови EcoBoost/ЕкоПръц във второто им поколение. Справка пак на мястото посочено по-горе.

3) Сегменти на 100 хил. км:
Единствената техническа тема за "пипане" на този двигател в този форум е тази: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11420.0. А тя е от преди 1 година и половина! По първия коментар можем да разберем, че тук в БГ рядко е "пипан" този двигател от монтьори. Хората явно:
а) не ги карат тези коли (10+ години не могат да стигнат 100 хил. км., че да почнат да горят масло сериозно);
б) взимат други двигатели;
в) направо ги хвърлят тези коли.
Търговците на вторични суровини и автоморгите ще кажат кое е вярното. В темата за избор на масло (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=312.0) и тук-там някъде другаде се споменава, че има екземпляри, които са почнали да "похапват" масло. Но тук е малък форум и съответно не е представителна статистиката. В руския Форд Фокус клуб е много обширна темата за ремонта на този двигател: https://ffclub.ru/topic/424140/
@NiKshtain За по-бързо я преглеждай отзад напред. Споменават се пробези, каталожни номера на частите, цени и още много подробности.

PS Имам и забележки по правописа. Те са в червено отбелязани. Тук идва въпросът за полагането на старание и усилие. Задавам следния въпрос: какво е това нещо (като способност или свойство), за което се изказваме в положителен смисъл и то не иска полагане на старание и усилие?
И след това друг въпрос: какво можем да очакваме от някого, който не полага старание и усилие за нещо дребно (примерно да не подвежда някой друг)?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/