Форд МК 2.5 има ли смисъл от кората под мотора

Започната от ADiDimitrov, 02 Юли 2021 15:42:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Та колеги след като във въпросната кора ми се завряха две котенца и създадоха голяма драма и половинчас мъки докато ги извадя живи и здрави, се породи идеята да махна тази кота!!! Та има ли смисъл от нея!!! Някой кара ли без кора и това създава ли някакъв проблем???


ivchotr

Досега никога не съм имал кора под двигателя, като се изключи печката на дъщеря ми. Ама тя си е нейна, де :D
По принцип пази картера и скоростната кутия и от тази гледна точка е по-добре да я има. При някои модели има възможност вместо кора да се закача метална скара само под картера и е далеч по-практично. И не висва както кората. Наскоро забрах някакви разлепени тротоарни плочки, ама на картера му се размина. За в такива случаи скарата/кората върши идеална работа.

Иначе съм намирал котка горе в коша при двигателя. Усетила беше, че е по-топло там и се беше свряла на завет и топло. Имаше късмет, че отворих да проверя маслото. Та и да нямаш кора, няма гаранция, че някой котак няма да се завре пак там.

saggy

Щом са я поставили от Форд, значи има смисъл. Няма да дават пари за нещо, което могат да скип-нат. КотИтата са голям проблем наистина.

Alexi

Има смисъл - двигателя стои по чист ,особено ако караш в дъжд ,също така зимата загрява по бързо ,подобрява се и аеродинамиката ,а и не на последно място ако имаш омазняване няма да капе по земята да замърсяваш природата

ADiDimitrov

Това последното не е вярно, ще капе ще капе и после пак на асфалта 🤣🤣🤣.
Малко извън темата ама едва днес забелязах, че тая пущина е само с един вентилатор 🤔🤔🤔 не е ли недостатъчен за двулитров мотор??? Старата Голфара беше с два.

ivchotr

С един, ама е с по-голям диаметър. Щом не ти загрява прекалено, не го мисли. Огледай му обаче буксата, която захранва вентилатора. Няма да забравя един от рождените си дни. На път за джумборето колата загуби мощност, вдигна яко градуси, вентилаторът не работеше... За пръв път ми се наложи да си прибирам колата с пътна помощ...
Оказа се, че клемите в буксата на силовия кабел бяха нагорели и загубили контакт. Преправих ги с лустер клеми и няколко години вече няма проблем.

П.П.
Покрай тази случка разбрах за разработката на Форд при такъв проблем компютърът да изключва два от цилиндрите и с помощта на другите два колата да може да се придвижи на самоход около 50 км, без щети за двигателя. Изключените цилиндри охлаждат работещите.

zloster

#6
Панел А е само под на-предната част на автомобила (преди да започнат колелата). Панел Б закрива пространството под двигателя (около ширината на колелата). Поне според прикачения документ - почти няма разлика. "Панел А" и комбинацията "панел А+панел Б" имат почти еднакво намаляване на коефициента на челно съпротивление (около -0,05).

Към края на документа, където се обсъждат страничните огледала, казват следното:
"Two well designed mirrors on a passenger car will add ~0.01 to the overall C d,
–This is an additional 2.5% drag for a typical sedan"

Превод: Две добре проектирани странични огледала на граждански автомобил ще добавят приблизително 0,01 към стойността на коефициента на челно съпротивление. Това са допълнителни 2,5% съпротивление за типичен седан.

(С горната информация разбираме, че тази промяна всъщност е съществена за общия коефициент на челно съпротивление. Махаме 5 чифта добрепроектирани огледала, което си е доста).

Важни според мен допълнения/уточнения:

  • https://ecomodder.com/wiki/Belly_pan  - този сайт имаше и по-подробна страница с информация за модификациите и тяхното влияние върху разхода на гориво. За съжаление в момента не се отваря по-подробната страница. В кратката табличка дават влияние между 2-5% понижение на разхода. Това ще зависи от точния модел автомобил (тези преди 2000 ще се влияят по-добре от прибавянето на тези кори, тези след 2000 вече има свършено доста работа при проектирането. Съответно на градско каране не би трябвало да се усети промяна, защото скоростите са ниски и съпротивлението на въздушния поток е малко като абсолютна стойност. На извънградско и магистрала би трябвало да се усети съществено.
  • PDF документа с лекцията е взет оттук: https://www.grandmarq.net/blaze/Blaze_Pics/AE%20507%20lect%207%20Aero%20Drag%20of%20Autos.pdf - обсъждат много стари автомобили (примерно Фолксваген Голф 1 и Форд Проуб). Навярно е създадено съдържанието много отдавна. Имат коментар за лайсната(спойлера) под предната броня. Примерно Фиеста Мк6.5 има такъв елемент. Но след 2010-2015 година при повечето автомобили се промени там конструкцията. Повечето са с затворена/покрита предна/долна част (там където свършва бронята и почват колелата), но пред колета малко по-към центъра на автомобила има добавени вертикални преградки/уши. Ще пусна допълнително малко повече информация. Предполагам, производителите са се размърдали да пооправят аеродинамиката, заради изпитанията/тестовете за консумация на горива по нормални пътища.

Допълнено:
забравих да отбележа. Със сигурност махането на кората променя температурния режим в двигателния отсек/коша, понеже се променя посокота/скоростта/дебита на въздушния поток в тази част на автомобила. Колко и дали това е отчетено при проектирането и разчетите - няма как да разберем.

Прикачам и две снимки на допълнителните аеродинамични елементи. Някъде/някога бях попадал на информация, че те имат две полезни функции (Не мога да намеря къде и кога съм я виждал тази информация. Та не я вземайте за чиста монета.):

  • служат за "разчистване" на насрещния въздух от лицевата част на гумата, т.е. намаляват общото челно съпротивление;
  • това "разчистване" също помагало и за издухване на водата точно пред гумата. Т.е. позволява скоростта, при която настъпва аквапланинг, да бъде по-висока, т.е. по-безопасно.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

"Ножът" под бронята на моята върши невероятна работа. Без него при по-висока скорост колата ставаше доста нестабилна. На моменти имах чувството, че предницата се повдига. С него нещата заспаха.

locke

#8
Цитат на: ivchotr в 13 Септември 2021 22:41:11
"Ножът" под бронята на моята върши невероятна работа. Без него при по-висока скорост колата ставаше доста нестабилна. На моменти имах чувството, че предницата се повдига. С него нещата заспаха.

Сериозно ли  ??? че моят е свален но не виждам и как ще се монтира като няма пробити дупки

ivchotr

Цитат на: locke в 15 Септември 2021 13:25:49
Сериозно ли  ??? че моят е свален но не виждам и как ще се монтира като няма пробити дупки

Сериозно е. Моят поне, а и този на хеча от 2000 г., се монтира с начукване върху долния ръб на бронята. Ножът има жлеб по цялата дължина, в който се вклинява ръбът на бронята. Пази пластмасата от удари. От моята веднъж отчупих парче в някакъв камък преди да сложа ножа. След това се е случвало няколко пъти да закачам разни камъняци, но няма проблеми. Като цяло ми се струва тъпа конструкция, де. Фиатката ми от 1992 г. нямаше нож, бронята стоеше по-ниско, но самата й форма беше такава, че макар и да е задирала стотици пъти в какво ли не, никога нищо не е липсвало от нея. С по-масивна отливка беше със сигурност. И имаше много добра аеродинамика. Не ми е олеквала предницата както на Фокуса без ножа.