отваряне предният капак на Фокус 2 без патронника

Започната от F Focus, 15 Октомври 2020 12:08:22

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Днес Фокусника показа поредният си "фокус"! >:(
Тръгнах да отварям капака на двигателя и...ключът барабар с патронника потъна?! Полегнах отпред и успях да напипам и извадя патронника с вкарания ключ, като отзад висеше една черна пластмаса дълга около 10см.
Питането ми е мога ли аз да се справя с проблема, ако решението не е много трудно, или да търся ключар-фордаджия, или...?
Бих искал в бъдеще да елиминирам отварянето на капака с ключ.
Благодаря предварително на отзовалите се!

П.С. Опитах да намеря отговор с търсачката, но нищо не ми излизаше-може и в мен да е проблемът, и ако е така се извинявам!


dak

моя патрон съм го махнал и отварям капака с дълга към 30 см. права отверка но трябва всичко да се премахне да за стане по този начин. Огледай през решетката какво е останало вътре и дали ще стане номера с отверката . В противен случай в сервиз , поне да ти отворят капака и да изкормят патрона . 

ADiDimitrov

BGN 19.24  45%OFF | alloy Bonnet Release release repair kit tie rod front grille connecting  hood lock latch For Ford Focus 2 MK2 For C-MAX
https://a.aliexpress.com/_mOKMaj5. Ето това ти се е счупило! Можеш да го поръчаш от китайците! Монтира се лесно но след като отвориш капака! За отварянето бих викнал автоключар! Знам че се бърка някъде под бронята, но точно къде и как ......!

vova

https://www.youtube.com/watch?v=3ks_-IbG8C0
Това е за кражба,  (tooth) но е показано как се маха предната решетка-ако може да им се вярва.Иначе както каза колегата с дълга отвертка или с арматурно желязо сплескано отпред като отвертка и отзад като дръжка направено.Това според братушките.
Ако не ти се рискува ръчно с решетката - на майстер.И аз съм мислел ако ми се наложи такава ситуация,сега ще съм по-подготвен.Уж  (tooth)

ADiDimitrov

Малко извън темата, ама тоя пич от клипа от къде го изкара тоя ключ?????? Някой проверявал ли е там за наличието на такъв???

saggy

BTW на една стар матра ранчо открихме ключ, скрит някъде по окачванетo в кутийка - заводски така беше :) Така че всичко е възможно. Аз имам 3 ключа за моята кола.

Ozzie

Цитат на: vova в 15 Октомври 2020 15:00:16...ако ми се наложи такава ситуация, сега ще съм по-подготвен. Уж
Ако ти се наложи, обади се. Играл съм го вече филма. Няма смисъл да си къртиш решетката.

По клипа:
Жабката изобщо не се сваля толкова лесно, ако съдя по моята, а я свалях преди две седмици. Първо пречи пластамсовия детайл между таблото и вратата (вдясно на екрана от 2:17 до 2:23 мин.), освен това, има винт, който е скрит под десния панел на тунела. Така че не е бъз- бъз с винтоверта четири винтчета и всичко долу. Поне при мен е така, а Ц-Макс и Фикус от онези години са твърде идентични като изработка.

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Октомври 2020 16:17:31Малко извън темата, ама тоя пич от клипа от къде го изкара тоя ключ?
Коментара на водещия, когато "крадеца" разкача буксите от първата черна кутия:
"При разкачането на буксите, крадеца вижда, че колата е оборудвана със система за автоматично стартиране и започва да търси модула на вградения имобилайзер. Намира го достатъчно бързо, отваря го и за негов късмет вътре се оказва пълноценен ключ".

Та трябва да се търси в кутийката на имобилайзера, евентуално.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Благодаря за отговорите!
Пластмасовото лостче зад патрона завършва с малка сфера със две шлици дълбоки около 0.8 мм по диаметрите и под прав ъгъл.
Дано с дълга права отвертка да стане-нямам чак толкова дълга, но ще купя, разбира се.
Моля за човек от София да реши проблема, ако аз не се справя?

П.С. Днес поне реших проблема с паркиране в "зелена" зона, та Фокусника сега се шири, като куче в каруца! (tooth)

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Октомври 2020 14:40:24
BGN 19.24  45%OFF | alloy Bonnet Release release repair kit tie rod front grille connecting  hood lock latch For Ford Focus 2 MK2 For C-MAX
https://a.aliexpress.com/_mOKMaj5. Ето това ти се е счупило! Можеш да го поръчаш от китайците! Монтира се лесно но след като отвориш капака! За отварянето бих викнал автоключар! Знам че се бърка някъде под бронята, но точно къде и как ......!

Аха-моят накрайник е баш, като този-благодарско!

Ozzie

@F Focus
Дългата права отвертка е за след това, след като разкараш карантиите между патрона и самата ключалка на капака. Ще се ориентираш, след като махнеш патрона и всичко зад него.
За човек от София, който може да ти помогне - ФордМаниака -> https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=64271
Телефона явно все още е актуален. За адреса, след седем години, не знам.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Цитат на: Ozzie в 15 Октомври 2020 20:02:52
@F Focus
Дългата права отвертка е за след това, след като разкараш карантиите между патрона и самата ключалка на капака. Ще се ориентираш, след като махнеш патрона и всичко зад него.
За човек от София, който може да ти помогне - ФордМаниака -> https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=64271
Телефона явно все още е актуален. За адреса, след седем години, не знам.

Ами той патрона си падна заедно с ключа...

ivchotr

Цитат на: Ozzie в 15 Октомври 2020 20:02:52
... ФордМаниака -> https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=64271
Телефона явно все още е актуален. За адреса, след седем години, не знам.

И адресът е актуален все още.

F Focus

#12
Много Ви благодаря за отзивчивостта!
Вчера след работа от Баухаус купих най-дългата плоска отвертка, чиято метална част е 23см. и е по-дълга от патронника с пластмасовото рамо след него, и днес опитвах да налучкам, пулих се, докато светя с фенерче, ама не се справих. Полежах и под предната броня, за да се ориентирам къде да целя с отвертката, но нищо не вдянах! :-\Струва ми се, че врътката, която отваря капака е над патронника някъде?
Че, ще потърся Манияка е ясно-имам много въпроси към него, но ми се щеше преди това да сменя свещите...Утре сутринта отивам да правя нова гражданска отговорност и каско, и ще му звънна.
Хубава вечер и наздраве!

saggy

Надявам се следните няколко клипчета да помогнат за справяне с проблема:
link 1
link 2
link 3

F Focus

#14
Много полезно-да си жив и здрав!

zz_stefanov

#15
И аз благодаря.
То за сега съм ОК, но стига само да се чукне отпред бронята и да вляза в авариен режим. :)

Ozzie

Третото клипче трябва да бъде свалено от мрежата. Този си осакати колата за няма нищо. За този тип механизъм (аз съм с такъв), сваля се кората под предната броня и се работи от долната страна, дори няма нужда да се кърти така чобански. Неудобно е, но става.
Най-често дефект дава самия патрон, по-рядко карантиите след него.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov

Тук един замени механизма с жилото с механизъм с карданче. Очевидно са съвместими. Само не разбрах подмени ли патрона.
https://www.youtube.com/watch?v=iRBE6CNOtSY

Ozzie

Цитат на: zz_stefanovСамо не разбрах подмени ли патрона.
Сменил го е. В края на клипа, където размахва двата ключа, казва, че не са заводските.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

#19
Голяма простотия ми се струва предният капак да се отваря с ключ и ключалка. Дано да го махнаха при следващите фокуси. И емблемата се върти и под нея ключалка - с едно движение си я свалил тази емблема. Така веднъж едно хлапе се доближи до колата и почна да върти емблемата и добре го освирих с клаксона отвътре :)
Сега се замислих - има ли някакъв вариант за поддръжка на механизма, че да не се стига до повреди? Мисля че смазване и почистване от прах са ок. За пластмасовия механизъм ползвах един спрей на Мотип PTFE и скоро пак ще го напръскам, а за ключалката смазка за ключалки.


ivchotr

Цитат на: saggy в 18 Октомври 2020 23:47:11
Голяма простотия ми се струва предният капак да се отваря с ключ и ключалка...

Не знаеш ли защо са го направили така (tooth)

ivchotr

Цитат на: F Focus в 18 Октомври 2020 17:40:15
... днес опитвах да налучкам, пулих се, докато светя с фенерче, ама не се справих. Полежах и под предната броня, за да се ориентирам къде да целя с отвертката, но нищо не вдянах! :-\Струва ми се, че врътката, която отваря капака е над патронника някъде?

Явно. Затова е с жило. При МК1 е твърда права връзка и там ще стане с отвертка. Ама пак трябва да се изтърбушат няколко неща. При мен това лято ключът в един момент не щя да влезе в ключалката. Имам чувството, че някой се беше опитвал да рови в нея без ключ (hammer). Преди това не е имала поведение като да наближава време за отказ. Та справихме се без къртене, но се оказа, че и твърдата връзка е получила луфт. Минах метър с обилно смазване на патрона и ликвидиране на луфта с подложка, обаче не знам колко време ще издържи така. Ключът вече не влиза както едно време.

F Focus

Сагата продължава, като става все по-зле! >:(
Днес се занимавах с гражд. о-ст и каско и към 11ч. с подготвен "инструмент" се заинатих да отворя пустият капак! Слънцето светеше под подходящ ъгъл и успях криво-ляво да видя гадинката, която трябва да се завърти. Наляво успях бързо, но надясно някак "инструмента" прескачаше и реших да обядвам и след час да се заема отново. Този път обаче нищо не се виждаше-слънцето беше високо, а фенерче не помага, защото решетката ми е по-различна от тази на първото клипче, защото е по-дебела и е на сплескани ромбове, и няма начин да се светне, където ти трябва. Изтъркалях се под предната броня, за да напипам врътката и нацеля "инструмента", и за мой ужас напипах, че едната и стърчишка е счупена-явно затова е паднал края на удължителя на патронника! Не стига това, ами докато се излежавах на улицата, за радост и учудване на гражданството забелязах, че нещо капе на всеки 30 секунди! >:( Подложих бяла салфетка и се оказа нещо червеникаво-викам си да не е хидравлично масло, но след, като опитах на вкус се оказа антифриз...абе, купона е пълен-капака не се отваря, антифриза капе...по мои груби сметки на 24ч. изтичат около 200гр. Дилемата е мога ли да измина в това състояние 40 километра следващите два дни и в четвъртък  още 10км. до Манияка? Радиаторът в долната си част е леко сгънат-явно е имало удар.

F Focus

За протокола-Фордманияка не се занимава с отваряне на капака. Говорих с него-може да не вземе в понеделник без да има проблеми с отварянето на капака.

F Focus

Цитат на: Ozzie в 15 Октомври 2020 19:03:23
Ако ти се наложи, обади се. Играл съм го вече филма. Няма смисъл да си къртиш решетката.

По клипа:
Жабката изобщо не се сваля толкова лесно, ако съдя по моята, а я свалях преди две седмици. Първо пречи пластамсовия детайл между таблото и вратата (вдясно на екрана от 2:17 до 2:23 мин.), освен това, има винт, който е скрит под десния панел на тунела. Така че не е бъз- бъз с винтоверта четири винтчета и всичко долу. Поне при мен е така, а Ц-Макс и Фикус от онези години са твърде идентични като изработка.

Коментара на водещия, когато "крадеца" разкача буксите от първата черна кутия:
"При разкачането на буксите, крадеца вижда, че колата е оборудвана със система за автоматично стартиране и започва да търси модула на вградения имобилайзер. Намира го достатъчно бързо, отваря го и за негов късмет вътре се оказва пълноценен ключ".

Та трябва да се търси в кутийката на имобилайзера, евентуално.

На този крадец му плащам богато да ми отвори предният капак! :) Е, нЕма толкова идиотска система, нямам думи! Имал съм два Мерцедеса, Лада, Тойота, Рено, Опел, ама при Форда е прекалено!Пък и чак толкова да ги крадът Фокусите в Русия категорично не вярвам!
Май трябваше да прежаля капарото, както ме съветваше един човек, преди покупката, ама не го послушах...

locke

Не я карай а обиколи около вас сервизите и майсторите и разпитай. По хамалски вариант е с дрелката се пробива ключалката, но ще трябва да махнеш решетката.
На това видео човека показва как се прави по-културно и заменя механизма: How To Fix The Common Bonnet Lock Failure On The MK2 Ford Focus Including The ST225 And Facelift

ivchotr

Добре, де. Щом легнал под колата напипваш механизма на ключалката, защо не пробваш да го завъртиш с по-къса отвертка?

Ozzie

Цитат на: lockeНа това видео човека показва как се прави по-културно и заменя механизма: How To Fix The Common Bonnet Lock Failure On The MK2 Ford Focus Including The ST225 And Facelift
Мога да вметна, че на този механизъм е сравнително лесно да се смени патрона, дори от непрофесионалист, така че да се ползва оригиналния ключ от колата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Цитат на: locke в 20 Октомври 2020 10:11:26
Не я карай а обиколи около вас сервизите и майсторите и разпитай. По хамалски вариант е с дрелката се пробива ключалката, но ще трябва да махнеш решетката.
На това видео човека показва как се прави по-културно и заменя механизма: How To Fix The Common Bonnet Lock Failure On The MK2 Ford Focus Including The ST225 And Facelift

Патронника(ключалката) изпадна барабар с пластмасовото разтегателно удължителче, което е здраво, но задният му край е паднал, защото захватите на врътката на механизма са счупени. Днес ходих на работа с колата и от утре я спирам, докато не се намери специалист по въпроса, та дано стигна на собствен ход.
Ще съм много благодарен за насока, за такъв човек в София!
В момента капака е първично отворен след успешно завъртане с "инструмента" наляво, но надясно явно усилието е по-голямо.

locke

Пробвай да махнеш решетката както е показано в клипа. После махаш и останалото от механизма. И с отвертка ще можеш да отваряш
Доколкото разбирам пластмасата, която отключва ключалката е здрава, но действа само в едната посока