Как работят вентилаторите на дизеловите фокуси мк 1 tddi и tdci

Започната от locke, 16 Февруари 2020 20:42:04

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

locke

Здравейте, искам да попитам дали вентилаторите на първото поколение дизелови фокуси работят на същия принцип като на бензиновите - лявата(срещу шофьора) работи винаги, а дясната на по-ниска мощност при по-ниска температура и на висока мощност при висока температура?
Имам бензинов с неработеща перка и искам да си взема вентилатори от дизелов защото предимно такива се предлагат

дизелов


бензинов


zloster

Според каталог X* вентилаторния блок за дизел 1,8 и бензин 1,6 (и двата с климатик) са с еднакъв ФИНИС/FINIS номер. Т.е. са еднакви. Може да има разлики в изгледа от различните поколения/версии/ревизии/издания (промени през годините), които се отразяват чрез нов/различен инженерен код.

* - задължително да се засече тази информация с други каталози.

Източник:
https://ford.7zap.com/en/car/42/no/23/1559/15541/67776/#8C607B - дизел
https://ford.7zap.com/en/car/42/no/20/1556/15484/67444/#8C607B - бензин
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

Да работи винаги? Палиш зимата, докато е студена и перката веднага тръгва?  ???
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

locke

Цитат на: Pyrhel в 19 Февруари 2020 09:16:33
Да работи винаги? Палиш зимата, докато е студена и перката веднага тръгва?  ???

Моят срещу шофьора никога не го бях виждал да работи и си мислех, че се включва при по-висока температура. В горещините лятото обаче също не работеше. Минах през сервиз и казаха, че е изгорял. Смениха кабел в буксата и резистора на радиатора и казаха че е ОК вече.
Няколко пъти стрелката на температурата отиваше в червеното и отново отидох в сервиза за проверка. Казаха, че при тях не прегрява и вентилаторите работят. Само че този вентилатор никога повече не го видях да се върти.

В друг сервиз ми казаха, че този вентилатор трябва да работи винаги. Ако не винаги, според вас кога трябва да се включват перките? За пуснат климатик знам със сигурност

ivchotr

При мен на 1.6 Зетек вентилаторът е един. На дизела не се сещам какъв е. Принципно няма логика който и да е от вентилаторите да се включва без да е необходимо да охлажда.

locke

Тогава другият вариант е да работи винаги, когато е достигната работна температура. 90 градуса например. А при пускане на климатик и двата да тръгват, щом температурата навън позволява да работи климатика

ivchotr

Климатикът би трябвало да работи и при ниска температура. Нали той ти суши предния джам, когато пуснеш обдухването му. При мен бяха нагорели клемите за якия плюс в буксата за захранване на вентилатора и той не щеше да работи. Това, че са сменили кабел в буксата, не значи, че пак не е нагорял. Токът там е голям и ако контактът е лош, те ти го проблема. Аз го вързах извън буксата с лустерклема и вече четвърта година работи безотказно. Не твърдя, че при теб е същият проблем, но не е зле да се провери. В бушониерата в коша също има едни релета, дето отговарят за работата на вентилаторите и като ги намериш, можеш да дадеш директен контакт на входовете им за да имитираш сработило реле. Ако тръгне вентилаторът, значи проблемът е в релето.

locke

Ще проверя релетата защото скоро не са гледани. Но при последното посещение в сервиз казаха, че са наред. Наскоро в по-топлото време пробвах климатика на всички степени, но перките не тръгнаха, а духаше студено

ivchotr

За да разбереш дали вентилаторът работи, му пусни директно захранване. Ако тръгне, значи моторът му е наред и трябва да търсиш проблема в инсталацията до него. Ако не тръгне, то е ясно.

locke

Не стана. Единствено дясната перка работи, но само на пуснат климатик. Прав ли съм, че когато колата загрее и термостатът отвори, лявата перка се включва и работи винаги? Дясната се включва ако температурата продължи да се покачва. А при пуснат климатик въртят и двете?


iwo_19

Вентилатора на климатика върти винаги при включен климатик
Другия  вентилатор - като мине опасната  граница/ зависи от мотора  и термостата/, като свали  температурата - спира. На повечето коли  завърта само през лятото, в задръствания или  по  стръмни баири. завърта  и при каране на неподходящи  обороти и предавки. Ако я  търкаляш през юли  на  2-3 скорост с мачкане -  завърта.
През зимата завърта само  ако буксуваш в някоя  дупка  , ама  бая  време. даже преди да се включи  щи  ти замирише съединителя.

locke