Кога е за смяна термостата?

Започната от ADiDimitrov, 21 Януари 2020 21:07:19

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Пускам темата защото с тия модерни коли работата е зле! Забелязах че колата ми за има няма 2 ,3 Мин и стрелката отива на 90 с. А колата определено не е загряла, та реших един цял ден да карам на скритото меню, да видя какво се случва! Резултат е следния при старт от напълно изстинал мотор на 0 с. и пуснато парно, след около 3, 4 Мин показва 50 с. при което стрелката застава на 90! От там насетне за 5 6 Мин стига 65 с. по скрито меню. От там вече сравнително бавно и след каране в трафик стига 75с. След това с доста каране и светофари влиза в режим 84 с. при чакане на място и пада на 80 с по време на шофиране! И те така, 90 с не видях но през цялото време стрелката не е мръднала от 90с. ! Та сега как да разбирам всичко това? Термостата ли отваря по рано, мотора ли работи така или нищо от показанията в скритото меню не е реално?


ivopolr

#1
Като за начало обнови софтуера на "НЕС" модула т.е. на приборното табло с най-новата налична версия. Старите версии имаха "лъжлива стрелка" на темепературния отсек на таблото. Това го правиха за да не се шашкат водачите от  температулните колебания на охладителната течност. Явно вместо да разрешат варирането в температурните амплитуди от Ford отначало са решили да замаскират колебанията софтуерно.   
P.S. този ъпдейт ще синхронизира стрелката с реалните градуси но охладителната течност а ако работната температура ти се вижда ниска се насочи към нов термостат.  Успех!

ivchotr

Стрелките на повечето марки лъжат. Не са го измислили от Форд. Фиатът ми и той така показваше, при изправна охладителна система, датчици и уред на таблото.

saggy

#3
Ще дам отзвиз как е при 1.6 Duratec 100к.с - абсолютно същото поведение. Правих сравнение веднъж със скритото меню и още няколко пъти с живи данни от forscan мобилната версия с включен bluetooth elm. Трябваше да измина 7-10км градско каране с не малко трафик преди да се достигне 90-94 градуса (по спомен), като пак имаше спадове от 85 на 80 °С примерно. Според мен това е нормалното поведение за колата. На мен това не ми пречи, защото ако има някакъв проблем с охлаждането/загряването ще си проличи и стрелката би трябвало не седи на средата. При Пежо 5008 ми се случвало така да играе температурата при изправен термостат, което беше нормално за модела. Обаче първоначално те стряска и се чудиш всичко ли е наред.
От интерес да попитам как става ъпдейтването на НЕС модула?  Какъв софтуер трябва и от къде могат да се изтеглят по-новите версии? 

ADiDimitrov

Цитат на: ivopolr в 21 Януари 2020 22:10:02
Като за начало обнови софтуера на "НЕС" модула т.е. на приборното табло с най-новата налична версия. Старите версии имаха "лъжлива стрелка" на темепературния отсек на таблото. Това го правиха за да не се шашкат водачите от  температулните колебания на охладителната течност. Явно вместо да разрешат варирането в температурните амплитуди от Ford отначало са решили да замаскират колебанията софтуерно.   
P.S. този ъпдейт ще синхронизира стрелката с реалните градуси но охладителната течност а ако работната температура ти се вижда ниска се насочи към нов термостат.  Успех!
И аз съм любопитен как става ъпдейта! Фармера ми е на ром левъл 3 но нямам на идея дали това е последния или има по нов!?

iwo_19

Не  разбрах за какъв точно Фокус се  говори тук. модел, година , двигател ?

ADiDimitrov

Цитат на: iwo_19 в 22 Януари 2020 18:40:36
Не  разбрах за какъв точно Фокус се  говори тук. модел, година , двигател ?
2.0 syda 2009г.

zloster

Цитат на: saggy в 21 Януари 2020 23:46:39
От интерес да попитам как става ъпдейтването на НЕС модула?  Какъв софтуер трябва и от къде могат да се изтеглят по-новите версии?
Официално само Форд IDS софтуерът е за тази работа. Видео с целия процес: https://www.youtube.com/watch?v=39IaVoc0EHs
Неофициално за обновяване на софтуера (калибрации, стратегии по терминологията на Форд) трябва диагностичен адаптер с кабел задължително. От неофициалните софтуери един от първите е FoCCCus. Предупрежденията и мерките, които трябва да се вземат преди опит за такова действие, са много. Форскан (Forscan) има добавена възможност за това също, но не знам дали още не е бета версия. Новите версии на софтуера са достъпни през услуга на Форд. Но трябва да се знае "код" за файла. Кодът го дава IDS софтуера. Някога за някои версии е имало просто правило - първата четворка от инженерния код с добавена последната двойка/тройка. Погледнете следващата препратка за подробности.

Още допълнителни материали:

  • Тук там из Интернет има ресурси със събрани някакви данни: http://chipford.ru/proshivki-ford.html
  • Видео с обновяване чрез FoCCCus: https://ffclub.ru/topic/294958/jump_5460/
  • Тук също е разказано за процеса по обновяването: https://www.drive2.com/l/10271051/ Интересното е, че Форд ETIS след регистрация към тогавашния момент е давал информация и за инсталирания софтуер по ел.блокове на автомобила. Не съм го проверявал това.
  • Има и UCDS. При тях обаче всички действия са обвързани с предварително платени "кредити". Пример с него: https://www.drive2.ru/l/9613332/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Отказа ме да правя каквото и да е! По добре стрелката на 90 отколкото някоя беля с софтуера 😂

ivopolr

Цитат на: ADiDimitrov в 22 Януари 2020 11:30:34
И аз съм любопитен как става ъпдейта! Фармера ми е на ром левъл 3 но нямам на идея дали това е последния или има по нов!?
Елементарен е ъпдейта, ето на този линк е описано как става:     https://www.drive2.ru/l/8014989/


zloster

Пропуснал съм факта, че ELMConfig идва с предварително изтеглен софтуер за някои модули. Прегледах статията - обновяване на софтуера на таблото не би трябвало да е проблем и за по-неподготвен човек (с информационните технологии).
Преди обновяване най-добре е да се изтегли и архивира наличния в автомобила фърмуер/софтуер. Обаче не виждам инструкции за изпълнението на тези действия.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/