Проблем с горене на масло

Започната от Иван Добрев, 02 Декември 2019 17:07:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван Добрев

Здравейте колеги. От около 2 месеца съм притежател на Форд ц-макс 2009г.  2.0л. 146к.с. с газов инжекцион brc. Обаче се оказа че гори доста масло. Купих я със сменено масло castrol magnatec 5w40. Та въпросът ми е, на какво може да се дължи това. Преди две седмици се оказа че и биелните лагери са за смяна и ги смених през картера без да се сваля двигателя. Блока вътре беше идеално чист(като нов) без грам нагари или някакви мизерии? Предстои ми сега смяна на маслото и съм купил добавка да сложа с нивото масло. Моля за съвети.


Иван Добрев

Забравих да напиша разхода на масло - около литър на 1к км.

ADiDimitrov

Сегменти! Заминали са! С тая добавка дето я мислиш ще решиш временно проблема, но в дългосрочен план ще окотиш мотора!

ivopolr

Щом мотора е бил толкова чист нищо чудно да е промит с добавка от евтините  "агресивни", които измиват двигателя добре но разяждат всички гумени уплътнения до които се докоснат. Най-добре прочети за вредното въздействие на тези промивачни добавки /на кореселинова основа са/.   

ivchotr

Ако са му бутнали подобна добавка, може да са заминали гумичките на клапаните. Но за такъв разход на масло не е изключен и вариантът да са спекли сегментите или да са износени цилиндрите/буталата със сегментите. Едно измерване на компресията ще даде някакъв отговор.

Pyrhel

Цитат на: Иван Добрев в 02 Декември 2019 17:07:18се оказа че и биелните лагери са за смяна и ги смених
Това не е ли показател, че и останалата част от мотора е за подробен преглед?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ADiDimitrov

Аз залагам че другаря италианец е карал колата без да сменя масло а само е доливал! От там са заминали лагерите, на 100% сегментите, а като се отвори мотора ще се види и другото! Колега или приготви 1000 лв. и. Вкарай в читав сервиз или я пускай на пазара!

Иван Добрев

Благодаря колеги. Мисля да си я направя, защото колата ми харесва. Жалко че на българския пазар за автомобили втора ръка се предлагат само проблемни но какво да се прави.засега ще пробвам с добавката а след Нова година най - вероятно ще има стабилен ремонт.

ADiDimitrov

Добавката е много рисков вариант! Ще запуши магистралните пътища и ще натовари зверски маслената помпа! По добре заложи на евтино масло и доливай докато дойде момента за ремонт!

iwo_19

Времето  за ремонт е дошло ....


ivopolr

До колегата отворил темата: - А би ли споделил колко изминати км. показва километража на колата?

ivchotr

Цитат на: ivopolr в 04 Декември 2019 21:36:10
До колегата отворил темата: - А би ли споделил колко изминати км. показва километража на колата?

Какво значение има? Със сигурност са няколко пъти повече.

ADiDimitrov

Цитат на: ivopolr в 04 Декември 2019 21:36:10
До колегата отворил темата: - А би ли споделил колко изминати км. показва километража на колата?
Това дали изобщо има някакво значение? Имаше един С Макс на доказани и реални 105 000 км. и мотора беше в сходно полужение! Километрите не са от значение, а начина на потдръжка от предходния собственик!!!!

Иван Добрев

Километража показва 108 000 км но със сигурност на поне по 3. За това несъм ги споделил.

zloster

Колега я провери спецификациите на маслото за този двигател - доколкото си спомням би трябвало да е с 5W-30 и да "понася" 5W-20.
5W-40 е "закърпване на положението", че да изкара някакви километри още. Това трябва да е "проверено проверено", че наистина горенето на нормалното масло се наблюдава и е от общото износване на двигателя. Ето ти пример за приключение с 5W-40 масло: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10156.msg135570#msg135570
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Gredarov

#15
https://youtu.be/_DLt_YuEmb0
Отваряш профила на този човече и пишеш Форд и гледаш. 1.8 и 2.0 са еднакви. Има много клипове където казва че дори на 100к имат проблеми с износването на ризите. Сменят се и проблема се решава. Е и нови бутала трябва де.