Какво масло на 1.8 TDCi ?

Започната от sky, 11 Февруари 2012 01:57:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sky

Мисля да обслужвам фокуса на пролет и се чудя какво масло да купя. От няколко места чувам , че оригиналното на Форд било хубаво и само такова да слагам, защото било специално за тези двигатели. С някакви добавки вътре ала бала. От МП пък не искат да ме загубят като клиент и също ме уверяваха, че трябва да сложа оригинално масло Мобил 1 мисля е тяхното. Аз обаче съм фен на Кастрол и мисля да сложа Castrol EDGE FST 5w30. Някой слагал ли е друго масло освен оригиналното? Мога ли да очаквам проблеми ако не сложа оригинално?


Pyrhel

Слагай каквото ти е на душата. Моето Мондео преди да дойде при мен е карано само с Motul Specific (изненадващо за мен - включително и в гаранционния период). Откакто е при мен - Ford Formula. Даже Формулата ми е най-евтина от всички "нормални" марки :)

Слагай каквото имаш или до което се докопаш на най-ниска цена (за по-добрите говоря), никаква разлика няма да усетиш... Само го сменяй на по-нормален период от км. Дават ги на по 20к да се сменят, според мен и 15 са му много, почнах Формулата да я махам на 10-11к
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Подкрепям мнението на Анатолий! Слагай каквото те кефи от по-хубавите марки. Аз лично в момента съм с Форд Формула, но искам да експериментирам и с други. Моето обслужване също наближава и ще сложа Motul Specific 5w30 или Fuchs Titan. Внимавай много, ако купуваш маслото от тук, особено Мобил и Кастрол, защото е фрашкано с ментета. Аз ще поръчвам от Англия. За пример : Motul Specific се продава на цена около 170 лв от официалните вносители ( Проспийд), доакто в Англия струва около 30 лири ( 72лв)

sky

Понеже имам 2 коли и вчера взех за другата Castrol EDGE FST 5w30. Маслото е оригинално немско. Може да се познае по баркода му. 5л туба е около 100 лв.
От Англия и аз пазарувам, но доставката е много скъпа от там. За едно масло не си струва. Значи да слагам каквото искам.

itskin

Формула F e  Castrol, както на повечето коли оригиналното масло. И все пак изборът на масло завили и от това как и къде си караме колата.

sky

На този двигател 5w30 ли го дават?

Vasilev

На моята дават 5W30, a като препоръчителни други варианти 5W40 и 10W40. Предполагам, че за твоята е същото.

Alexi

#7
5w30 го дават ,1.8 се чувства добре и с 5w40 ,изпробвал съм го на кънекта ,но не е ясно в по далечен план дали ще е все така добре

Vas

Аз го карам с Тотал 10w40, а като му дойде пак времето ще сложа Форд Формула 5w30

bobitbg

Не знам къде го взимаш това масло Castrol EDGE FST 5w30, но дори в ebay цената за 4л. е около 40 GBP и ми е много чудно как го взе на тази цена, при положение, че при вносителите няма FST.


sky

Маслото е внос от Германия. Още повече същото го продават в Елит Кар.

green_energy

#11
Колеги,

тези масла не са добре за нашия климат... като се има в предвид, че при 42 градосова жега, която настъпва при нас и при запален двигател маслото е в критична темепература с този вискозитет 30.... си правете сами изводите.

Мога да ви кажа защо се използва това масло.... по малко вредни емисии, защото е по тънко, когато колата е загряла и колата гори по малко Нафта ....Но едното за сметка на другото...износването на двигателя е по голямо ;)

тези с филтъри за твърди частици е по подходящо защото от намалелите вредни емисии и сажди по трудно се зацапва филтъра, но пак за сметка на друго...

Alexi

това са твърдения ,които битуват из нашите авто форуми но нямат практически доказателства .. но пък има такива за обратното - че маслото си е точно за тоя мотор - примерно практиката е доказала ,че мотора (1.8-2.0-2.2) спокойно изкарва 300-450к само с 5в30 .. при мотори като моя с охладители на маслото ( не знам 1.8 има ли ) то не надхвърля темп. на антифриза и няма значение навън колко градуса е ,мерил съм го лятото при 40° маслото беше 90° след дълъг път .. по новите високооборотни турбини също не обичат гъсто масло,то влошава мазането им .. маслата 5в30 са с намалена пепелност ,това е много важно за предпазването на геометрията на турбината от блокиране ,тъй като мотора си гори по малко масло винаги .. нека не се правим на по умни от производителя на двигателя и да си караме с предписаното масло !

dimkaraganchev

За дизелите може и така да е, заради турбината. Но на атмосферен бензинов двигател никога не бих сложил масло с такъв вискозитет. Пък и производителите задължително се съобразяват с разните евростандарти. Така че не е много ясно за кого е по-добро това масло. Освен това, 300-450 000 км не са кой знае какво постижение.

Alexi

ти явно си далече от новите двигатели :) нищо съвременно не е предвидено за по големи пробези - нито е ремонтопригодно ,нито е финансово изгодно да се прави - хвърля се към Бг и се купува нова  ,все пак чисто ново Мондео е 5-6 месечни заплати в белите държави :))

dimkaraganchev

А бе, не знам колко съм далеч от съвременните двигатели, но на 90% от дизеловите в БГ тогава им започва живота. Да си чул масово да се правят основни ремонти на дизели в БГ? Аз не съм. Друго може да се развали, но не и двигател. И с 15W40 да го караш дизел ново поколение, на него нищо няма да му стане.

green_energy

#16
Колега..

Всичко с тези масла е за да се извади по ниски емисии и по малък данък да плащат производителите на автомобили.

Примерно ...Пращам ти оригинала на двигателя, който се предлага  от форд. 1:1 без филтър за твърди частици
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=238&modelyear=&vehicle=6813&site=41&region=59&language=7&brand=45

Защо фирмата производител препоръчва 5w40,а фирмата използваща двигатели ПЕЖО решават, че трябва да сложат 5w30???

-30°C à 25°C, 8100 X-clean 5W-30 / 8100 X-cess 5W-40;
-20°C à 40°C, 8100 X-cess 5W-40 /

Аз логиката не я разбирам... а Вие?

Alexi

между 2та вискозитета разликата е много малка .. няма как с единия мотора да е ок а с другия да е доста по зле и да се износи преждевременно .. нали се сещаш ,че през 5 годишната гаранция някой може да врътне едни 350-450к км на тоя мотор и дори да не знае вискозитета на маслото с което кара .. да не се вманиачаваме так толкова .. аз съм избрал да карам с предписаното от производителя ,всеки има право да направи своя избор ,само не забравяйте ,че първите 200к ( поне ) ги е врътнал някой си някак си вие не знаете как и с какви масла та от сега нататък мисля че пак няма значение ..

dimkaraganchev

Е, точно там е тънкият момент. Използвайки масло с вискозитет 5W30 вероятността да си прецакаш мотора е многократно по-голяма, отколкото използвайки 5W40. Но колите са си ваши. ;)

G_o_c_e_v

Чета тука и ви гледам как спорите за незначителни неща. Въпросът е да има масло да се маже мотора, а какво ще е е въпрос на предпочитание. На буса бяхме го докарали до М10 защото течеше като лейка, сега не тече и маслото е малко по хубаво. Слагайте масло, каквото намерите, на Форда почнах с 15/40, сега е 10/40 и не мога да намеря разлика и то реално разликата не е голяма, тя е само за зимата но в студено време винаги след запалване си чакам да раздвижи маслото и тогава потеглям.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


green_energy

Ти добре си се усетил 10w40 е добро масло за такъв тип мотор като компромисен вариант, но трябва да видиш на каква цена си го взел, защото някой фирми продават този тип маслата скъпо...

Аз мойта я карам с тотал 5w40 и съм доволен... 59лв 5 литра.
Тотал 5 литра 10w40 e около 48 лв.

Имам комшия, който си кара пежото бензиново 309 с м10д и отвреме на време някое друго, но не го сменя вече така 3-4 година... върти му на година по 10 000 и няма проблем... пуши синъо, но няма проблем колата....пали си върви си долива си и се кефи...

Alexi

Цитат на: dimkaraganchev в 02 Май 2012 23:49:56
Е, точно там е тънкият момент. Използвайки масло с вискозитет 5W30 вероятността да си прецакаш мотора е многократно по-голяма, отколкото използвайки 5W40. Но колите са си ваши. ;)
противоречиш си .. един път живота на дизелите в БГ почвал на 300к ( което е най вероятно особено ако е Горублянец колата ) ,не си чувал някой да прави основен ремонт ( и тука съм съгласен рядкост е ) а после с 5в30 си прецакваш мотора .. нали не мислиш че в белите държави където са минати първите 300к някой ще сложи вискозитет различен от предписания от завода  ? да не говорим ,че повечето коли са били гаранционни до този момент и се обслужват в официалния сервиз .. а се кара с 5в40 не пречи особено ,но и не помага .. най много ако го пипа да го пипа по малко .. ако загледаш най новите Фордове ,на капачката на маслото пише 5в30 .. е не знам колко безхаберен трябва да си да сложиш друго масло на новата си кола ,чул недочул и чел това онова по форумите от форумни "експерти" ...
относно линка ти за масло Мотул - това не е производителя на маслата Форд ,Мотул дори май нямат масло отговарящо на Форд стандарта WSS-M2C913-C ,може би за това предлагат 5в40 някакво ..

green_energy

Мотул имат:
Да прав си новите коли с Фап филтър наистина,за да изкара филтъра повече е нужно такова масло.
http://www.tstgroup.eu/MOTUL%208100%20Eco-nergy%205W30%20-%205L