Смяна антифриз - Фокус 1, 1.8 tddi, 2000г.

Започната от stif1, 16 Април 2019 16:05:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stif1

Здравейте,
Моля за помощ.Става въпрос за смяна на антифриза на Фокуса на жената.
1 Този модел има ли пробки за обезвъздушаване  /къде са/ или се обезвъздушава сам? Търсих из форума,но инфото е противоречиво.
2.От къде е по-добре да се източи антифриза - пробката на рад. или долния маркуч?
3.Да промия ли с вода /или с добавка за почистване/ след източване на мърсотията?
4.Ще стигнат ли 3 л.концетрат антифриз и 2 л. дест.вода?
5.Ако има нещо друго важно моля споделете!
Благодаря на всички отзовали се,че жената ще ми извади душата докато не свърша работата. 


ivopolr

#1
Цитат на: stif1 в 16 Април 2019 16:05:11
Става въпрос за смяна на антифриза на Фокуса на жената.
жената ще ми извади душата докато не свърша работата.
Бе много запозната с обслужването на автомобила тази жена, че и припира! :D Има пробка на радиатора от заданата му страна, долния, ляв ъгъл.

stif1

Да разбирам ли Колега,че от тази пробка се източва стария антифриз и няма друга за обезвъздушаване т.е че системата се обезвъздушава сама?

ivchotr

Като източиш радиатора, ако не е отворил термостатът, в блока ще остане доста течност. В радиаторчето на парното също. Най-добре е да източваш при загрял двигател и след като изтече каквото може, през някой от маркучите да духаш докато изтече още нещо. Двигателят се обезвъздушава сам, но за да стане тази работа както трябва, се налага да налееш принудително течност в някои от маркучите. Например в тези, които са зад двигателя и отиват към парното. Там имаш един подгревател с три свещи. Ако се е запушил, което е често срещано, операцията няма да мине гладко. Не е лошо да се долеят нарочно и маркучите около термостата. В общи линии долей всички маркучи, които се оказват високо, около главата на двигателя. Антифриза и водата ги разджуркай предварително в съотношението, което си решил. Имай предвид, че радиаторчето на парното им е чест проблем и за да си сигурен, че няма да си играеш напразно, най-добре при източването откачи маркучите, които влизат/излизат от радиаторчето. Ако протече ръжда, всеки момент може да се окучи. Аз този го ядох миналата зима - беше загубил парното и реших, че е виновен термостатът. Смених го естествено, но нещата си останаха същите. После смених и радиаторчето и нещата си станаха каквито трябва да бъдат. Остави си малко концентрат, че ако остане течност в двигателя, след като загрее след смяната и дръпне част от казанчето, да долееш с концентрата. После мериш с тестер и ако те удовлетворява температурата на замръзване, си о'к. Ако не те удовлетворява, доливаш концентрат. Имай предвид и че не е добре да е много на минус. Към -30, евентуално -35 за при нас е о'к.

stif1

#4
Благодаря Колега.Да разбирам ли,че  доливането на маркучите става след източването на стария антифриз? С фуниика например.А преди доливането да направя ли една промивка  с вода.?

ivchotr

Доливането е когато започнеш да зареждаш системата с новия антифриз. Преди това е безмислено. Промивката беше задължителна едно време, но ако ще я правиш, трябва да е с дестилирана вода. Защото ме съмнява да успееш да източиш системата на 100%, което означава, че ако промиваш с чешмяна вода, такава ще остане някъде в блока. Което не е добре, защото запова да се отлага котлен камък. Не, че не съм го правил много пъти, но не е добре. Заради чешмяната вода се скапват радиаторите, водната помпа, подгревникът и термостатът. А пък доливането се прави, за да остава по-малко въздух, когото да се опитваш след това да гониш. Не е нещо сложно, просто се иска малко търпение, че на този модел кошът му е претрупан и няма много място за ръчкане. Особено към маркучите за парното е доста тясно и може да ти се наложи да поразместиш някои неща над тях със съответното разкачане от купето.

stif1

Наистина ти благодаря Колега за отговора.

ivchotr

За нищо. Пиши какво е станало накрая.

stif1

Мисля че се справих,но по-елементарен начин.Развих пробката на радиатора на загрял двигател и отворена капачка на казанчето.След това налях дестилирана вода, пуснато парно на макс и работеш двигател за 15-20 минути.Източих водата и налях антифриз разреден 50/50 с дест. вода, работеш двигател и повдигнато предно дясно колело за по-добро обезвъздушаване.Като резултат темературата е нормална  и парното работи.Благодаря за помощта..

ivchotr

На минус колко градуса е антифризът сега?


stif1

Нямам представа,не съм го мерил защото не разполагам с уреда.

ivchotr

Добре е да го премериш. Във всеки сервиз имат, а ги и продават по бензиностанциите. Ако е близо до нулата не е добре, дори и лятото. Ако е на много минус, което при теб ме съмнява, пак не е добре, защото си губи част от качествата.

zloster

А съвсем ориентировъчно може и с малка спринцовка от аптеката (примерно 20 куб.мм) и във фризера за 24 часа. Освен, ако хладилникът ти не е шампион по дълголетие :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

stif1

Премерих, 27-28 С .Не мисля,че е необходима корекция.

ivchotr

Ами скоро не сме имали толкова ниски температури, ама и никога не е късно за тях. Аз бих долял още малко концентрат.

locke

Цитат на: ivchotr в 16 Април 2019 21:13:38
Като източиш радиатора, ако не е отворил термостатът, в блока ще остане доста течност. В радиаторчето на парното също. Най-добре е да източваш при загрял двигател и след като изтече каквото може, през някой от маркучите да духаш докато изтече още нещо. Двигателят се обезвъздушава сам, но за да стане тази работа както трябва, се налага да налееш принудително течност в някои от маркучите. Например в тези, които са зад двигателя и отиват към парното.

Ето къде ми е била грешката, аз източвах през пробката на студен двигател и пое около три литра антифриз после.
Имаш предвид да се свали маркуча под бобината и да се налива, нали?

Цитат на: ivchotr в 17 Април 2019 10:48:39
Промивката беше задължителна едно време, но ако ще я правиш, трябва да е с дестилирана вода. Защото ме съмнява да успееш да източиш системата на 100%, което означава, че ако промиваш с чешмяна вода, такава ще остане някъде в блока. Което не е добре, защото запова да се отлага котлен камък.

Искам да направя промивка защото е карана с кофти антифриз или предимно вода и образува утайки в казанчето. Вместо чешмяна/варовита може ли да ползвам една полу минерална и топла, наливаме я от чешма извън града? И ако после източвам на загрял двигател няма ли да източа цялата?
Ако не, си купувам 10 литра дестилирана вода

ivchotr

Разглеждай охладителната система като такава от скачени съдове, като не забравяш, че някъде между тях има и термостат. Което ще рече, че ако ти се занимава, трябва да откачиш от щуцерите им всички маркучи до които имаш достъп по малкия кръг и които можеш да вдигнеш над нивото на двигателя и разширителния съд, и да ги доливаш с вода. Така ще си сигурен донякъде, че си оставил възможно най-малко въздух в системата. За разширителния съд и през него до радиатора е ясно.
Ако ще промиваш, ползвай само дестилирана вода. Можеш да добавиш лимонена киселина, оцет или сода бикарбонат. Те помагат да се почисти котленият камък, ако има образуван такъв. Пропорцията е около 20 грама на 1.5 литра вода. Ако ползваш нещо такова, след загряване трябва да източиш и после да промиеш само с вода. Дестилирана. Мисля, че има и заводски разтвори за почистване на котлен камък, но не съм ги ползвал. Тези бъркочи с оцета и т.н. ги првехме когато колите бяха кът и се купуваха трудно, защото никой не продаваше :D В днешно време едва ли някой се занимава. Но ако смяташ да я караш по-дълго, час - два не е много загубено време. При всяко положение смяната на антифриза през 2 - 3 години е препоръчително.

locke

Мисля да взема 3 литра червен концентрат HEPU G12. Дават го като се разреди 50 на 50 да е на -37°C. Смяна на 24 месеца по спецификация. Общо 6 литра ще се получат и се надявам да са достатъчно