Смяна на съединител на 2.0 дуратек фокус 2.5

Започната от ADiDimitrov, 22 Март 2019 12:28:48

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги понеже наближавам км на които идва края на живота на съединителя ми, почнах да проучвам за цени и марки за подмяна! Та по сервизите масово ме офертират за подмяна на цял комплект барабар с маховика! Аз обаче смятам че маховика е здрав и си мисля за смяна само на съединител. Та ако някой вече е сменял да сподели какво е сменил с каква марка и на каква цена!


Ozzie

По принцип, съединител се сменя, като му свърши живота. Няма как да се каже с точност, че ресурса му е 100 000 км., примерно.
Иначе ти си решаваш, какво да смениш. Всичко или само притискател и феродов диск.
Началото на август 2017 г. смених само притискател и феродов - VALEO на цена 390 лв. + 150 лв. труд. Механика ми каза тогава, че демпфера и помпата имат още ресурс, за да не се налага да кихам още. Колко точно им е ресурса обаче, божа работа.
Имам съмнения, че към настоящия момент, демпфера е тръгнал да си ходи. Има едно специфично металическо тракане на празен ход, което изчезва, когато натисна долния ляв педал.  (tooth)

П.С. Не е лошо, ако ще сменяш съединител, да включиш в разходите и семеринги за полуоските. Срещал съм препоръки за подмяната им, след сваляне на полуоски.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Принципно съм карал три години с тотално разбит маховик , но на дизелов автомобил! Там наистина на празен ход колата неможеше да стои на едно мятсто  (rofl) Това най много ме интересува дали мога да сменя само съединителя без маховика, ако разбира се той е ок при отваряне!

Ozzie

Естествено, че можеш да смениш само притискателен и феродов диск.
Като отцепите кутията, ще прецените дали да кихаш за маховик или не.
В крайна сметка, маховици има в наличност (или най- много ден за доставка), та едва ли това ще те забави фатално с ремонта, освен ако не смяташ да пазаруваш частите от чужбина.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Тая бензинка да не е с демпферен маховик ??? Защото ако не е, няма смисъл да се сменя. Освен ако не е сменил 3 - 4 феродови диска и е станал на вестник.

Alexi

демпферен е естествено ,както и на всяка бензинка от тоя век

ivchotr

#6
Странно. За моята бензинка от този век и дават обикновен маховик. Демпферните пружини са на феродовия диск. На печката май също маховикът е обикновен.

Alexi

Сигурен ли си ,че двигателя ти е от тоя век ? Провери пак кога е измислен .

zloster

"Красотата" на автомобилите от "този век": https://www.youtube.com/watch?v=6f9fTnkrmhM

Извън темата: ПокажиСкрий


Демпферен маховик се слага, за да обира прекалено силните вибрации от двигателя към скоростната кутия.
Все пак кутията трябва да издържи до края на гаранцията. Иначе трябва по-яка кутия и по-добри мерки за контрол на вибрациите. А това са разходи на автопроизводителя. Защо да ги прави като може да ти бутне по-малко издръжлива част, а и после може да ти вземе повече пари при смяната? Дето се казва: създава "win-win" ситуация, ама не за двете участващи страни, а за себе си. Хем проектантските и производствените разходи са по-малки, хем следгаранционното обслужване ще му направи повече оборот...
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Кога са ми измислили двигателя не знам. Обаче ако демпферният маховик беше оферта за него, можеха да му сложат такъв. А пък не са го направили. Що ли? И поради тази причина питах дали на колегата е с демпферен маховик. Защото при бензинките ми се струва напълно излишен.


ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 29 Март 2019 21:28:00
Кога са ми измислили двигателя не знам. Обаче ако демпферният маховик беше оферта за него, можеха да му сложат такъв. А пък не са го направили. Що ли? И поради тази причина питах дали на колегата е с демпферен маховик. Защото при бензинките ми се струва напълно излишен.
Идеята за демфер при бензина е при по мощните мотори да поема вибрациите макар и те да са далеч по малко отколкото при дизела! Например Омегата на мой приятел е 2.0 бензин 96 година и е с демфер! Който е на малко над 700000 км и още не се е разбил! Мисля че малолитражните бензини са с обикновен маховик.

Alexi

от по новите мотори няма със солиден .. ето горе колегата е качил и клипче на един :)

ADiDimitrov

Цитат на: Alexi в 29 Март 2019 22:41:47
от по новите мотори няма със солиден .. ето горе колегата е качил и клипче на един :)
Според мен при малолитражките няма никакъв смисъл от демфер! Всичко е направено за пари! За да си абонат на сервиза им и вместо да смениш нещо за 200 лв да им оставиш едни 1500 лв !

Alexi

То това ако важеше само за демфера с мед да ги намажеш .. то целия мотор е еднодневка