Нова придобивка Фокус мк2 2,0 газ

Започната от Бръснаря, 17 Януари 2019 21:01:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бръснаря

 Здравейте,колеги!
Току-що се регистрирах...От понеделник се возя на Форд (от заглавието) и още се оглеждам,като пръч у бодил...
Колата е от 12м,2008г. титаниум ,комби.
Дайте акъли на какво да обърна внимание на първоначално обслужване?
Никога не съм имал,досега,лека кола Форд и ми е малко мъгла.
Черпя виртуално:  (fri) (fri) (fri)


ADiDimitrov

Първо честито! Да го караш дълго е безаварийно! За начало масло филтри , включително филтрите на газовото! После виж ремъците как са не винаги са за смяна! И една диагностика през БРЦ за да видят всичко наред ли е с газовата система!

Ilian Petrov

Честито и от мен! Колегата преди мен е написал най-важното. Никога не се знае, но вярвам, че ще останеш доволен от избора си.

Бръснаря

До сега какво показа автомобилът :
На първо място сутрин пали винаги от второто завъртане.
Светна чек лампата и дава Р2008... ???? Вихрови клапи.
Редуктора на газовата (BRC) изпуска през вакума и след половин час престой върти на стартер, като вентилатор.
Гарнитура на капака на клапаните има, явно, на места, понеже сменях свещи и ключа потъва в масло...
Разбрал съм се да я закарам да се почистят и раздвижват клапите и регулиране на клапани.
Някакви чалъми, ако знаете, моля споделяте, че на мен ми е непозната материя тази пеперуда

ADiDimitrov

Като гледам какви ремонти те чакат ми се струва че този форд е на бая километри! С тия вихрови клапи шега не бива някой ги премахват но според мен е грешка! Може да е проблем в управлението им може и да са спекли лагерите! Трябва да се свалят и да се видят! Има вариант да сложиш и втора ръка от донор!

Ilian Petrov

Цитат на: Бръснаря в 27 Януари 2019 06:54:35
До сега какво показа автомобилът :
На първо място сутрин пали винаги от второто завъртане.
Светна чек лампата и дава Р2008... ???? Вихрови клапи.
Редуктора на газовата (BRC) изпуска през вакума и след половин час престой върти на стартер, като вентилатор.
Гарнитура на капака на клапаните има, явно, на места, понеже сменях свещи и ключа потъва в масло...
Разбрал съм се да я закарам да се почистят и раздвижват клапите и регулиране на клапани.
Някакви чалъми, ако знаете, моля споделяте, че на мен ми е непозната материя тази пеперуда


Жалко наистина, че са се появили такива проблеми. Май трябва ди си върна думите назад от по-горе...
При мен за три години и малко, единствения проблем по двигател и газова, се яви заминала мембрана на изпарителя и съответно даде грешка за богата смес. Миналият месец направо сложих нов изпарител. Предполагам и твоята мембрана е за смяна. За вихрови клапи нищо не мога да кажа. Ще ми е любопитно да споделиш, какво е било положението на клапаните при реглажа. Успех!

Бръснаря

Недей си връща думите. Аз магарето в калта не си оставям. Щом е дошла при мен колата има шанс пак да стане 6+...
Още опитвам почвата, откъде да я захвана. Нов редуктор ще се слага, това е ясно.
Като се свали колектор ще разберем и пеперудите накъде ще летят.
Клапаните ще се гледат профилактично, не трактат, но все пак колата е на газ отначало...
Ще пиша, разбира се. Ако има чалъм и снимки може да сложа.

Mondeicho

Честито и дано нещо малко да излезе, но то с тези коли на толкова години нормално да си излизат и ремонтчета...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Bizu

Вихровите клапи доколкото знам точно за този мотор не се продават отделно, а вървят в комплект с колектора. Все пак ако намериш решение за подмяна/ремонт на клапите ще е добре да споделиш.

Руснаците като гледам май си ги ремонтират:
https://ffclub.ru/topic/92720/jump_300/
https://ffclub.ru/topic/92720/jump_270/
https://www.drive2.ru/l/8601672
https://www.drive2.ru/l/8389417/

Бръснаря

Клапите са ужас. Купих лагери, като руснаците. Надявам се, поне да не играят кючеци, пък по нататък май ще търся колектор.


Bizu

Цитат на: Бръснаря в 01 Февруари 2019 17:26:26
Клапите са ужас. Купих лагери, като руснаците. Надявам се, поне да не играят кючеци, пък по нататък май ще търся колектор.
Пиши после как е станало.

Ilian Petrov

Добре де, чел съм за проблеми с вихровите клапи, но те не бяха ли при първото поколение на Дуратек 2.0? И ако не бъркам след 2006-2007 г. ги променят и след това не са проблемни...?

Bizu

Цитат на: Ilian Petrov в 01 Февруари 2019 22:31:56
Добре де, чел съм за проблеми с вихровите клапи, но те не бяха ли при първото поколение на Дуратек 2.0? И ако не бъркам след 2006-2007 г. ги променят и след това не са проблемни...?
Те са променени, ама май пак си остават проблемни. Може би не толкова, колкото преди промяната, но пак са...

Ilian Petrov

Е то нищо не е вечно, но за да има проблеми с клапите при фейслифта, ще да е след поне 250 хил. си мисля.

Бръснаря

#14
Колата е на 250к км, по табло.
Странно как това може да е критична точка за живота на автомобил... Свикнал съм с по-корави машини.

Качвам малко снимки от днешните занимания:

ADiDimitrov

Да ти кажа честно туй дет го пише на километраж ти май не е много вярно  8) сега сериозно вземи колектор от някой ботутясано мондео до колкото знам са същите! Ако искаш пробвай да разкараш клапите и да караш с твоя но ще ти гасне и ще ти вдигне разхода !

Bizu

Цитат на: Бръснаря в 02 Февруари 2019 17:04:10
Колата е на 250к км, по табло.
Странно как това може да е критична точка за живота на автомобил... Свикнал съм с по-корави машини.

Качвам малко снимки от днешните занимания:
Критично е, защото ако се отчупи някаква част от клапата тя отива директно при клапаните и става лошо.
Това дето си ползвал наистина ли са лагери, виждат ми се като две отделни части. Също така по схема, но за Мондео, има само две лагерчета (между първа и втора, и между трета и четвърта клапа). Не знам дали на останалите места нарочно няма лагерче, за да може да преминава някакъв въздух, знаещите могат да кажат.
Кажи после как работи колата, ОК ли е.

Бръснаря

Цитат на: Bizu в 02 Февруари 2019 19:21:17

Това дето си ползвал наистина ли са лагери, виждат ми се като две отделни части. Също така по схема, но за Мондео, има само две лагерчета (между първа и втора, и между трета и четвърта клапа). Не знам дали на останалите места нарочно няма лагерче, за да може да преминава някакъв въздух, знаещите могат да кажат.
Кажи после как работи колата, ОК ли е.
Лагери са, но направихме втулки с квадрат, за да се върти лагера, а не оста в него.
Не намерих логика да минава вакум м/у отделните клапи и затова сложих 5 броя лагер чета с полиамидни втулки за максимална устойчивост.
В резултат клапите се движат без никакво усилие.

Ilian Petrov

Добра работа, и дано да си решил проблема!
Аз с нетърпение очаквам отзиви и от реглажа на клапаните. :)

Bizu

Цитат на: Бръснаря в 02 Февруари 2019 19:44:40
Лагери са, но направихме втулки с квадрат, за да се върти лагера, а не оста в него.
Не намерих логика да минава вакум м/у отделните клапи и затова сложих 5 броя лагер чета с полиамидни втулки за максимална устойчивост.
В резултат клапите се движат без никакво усилие.
Старите клапи ли си ползва?


Бръснаря

Цитат на: Ilian Petrov в 02 Февруари 2019 20:19:01
Добра работа, и дано да си решил проблема!
Аз с нетърпение очаквам отзиви и от реглажа на клапаните. :)
Клапани няма да пипам. След замерването монтьора отсече, +0,05 на 2 клапана. Така ще кара.
Клапите са си старите. В МП Хасково не предлагат нищо, освен цял колектор.

Ilian Petrov

Относно клапаните - направо не е за вярване! Предвид, че колата е на много километри и италианеца преди теб едва ли ги е поглеждал... Дано твоят майстор да разбира и да ги е замерил вярно.

Бръснаря

Днес направих един два курса, пробно...
Колата ускорява вече много яко и не на тласъци.
Междувременно смених и двойката клапанчета, които управляват вакума към клапите на колектора. Всичко вече работи и колата тръгна.
Остава да разбера на какво се дължи сутрешното скапан палене. Пали и веднага изгасва, така няколко пъти - всеки път е различно, може на второто завъртане да захапе може и на петото...

andi

откачи акумулатора замалко и ако се оправят нещата с паленето значи си за настройка на газовата

Бръснаря

Цитат на: andi в 15 Февруари 2019 22:35:43
откачи акумулатора замалко и ако се оправят нещата с паленето значи си за настройка на газовата
Интересно предложение.
Колата се пали на бензин ⛽. Газта е изключена от контролера и при затворен кран на бутилката не би трябвало да има общо с паленето.
Според мен, по скоро бензиновите дюзи не затварят добре и пада горивото. Надявам се да се оправи с една добавка за почистване и 200/300 км по магистрала...
Ще пиша, като пробвам.

Vasislav Kolev

Здравей,колега.И аз в момента търся точно такава кола.Гледам ги от два-три месеца в нета, вече ходих и на оглед.Ако не е тайна какви пари я взе,защото доста варират.И като основно обслужване колко ти излезе,без  проблемите,които са ти изникнали. Правя си някаква сметка, а ми се иска да взема нещо читаво ( то си е малко на късмет това ). :)

Бръснаря

Колата я взех 5300.
Смених всички филтри, масло,пистов ремък с ролката и предни накладки. За цени не мога да те ориентирам, понеже ползвах до 50%...Виж в нета има много сайтове с цени на частите.

Ilian Petrov

А сложи ли добавка и има ли подобрение в паленето?

Бръснаря

Цитат на: Ilian Petrov в 22 Февруари 2019 08:57:18
А сложи ли добавка и има ли подобрение в паленето?
Сложих, получи се цял филм.
Купих си Бардал, 500мл./20л. Бензин. Отивам да сложа гориво и почвам с добавката, естествено... Обаче... Няма капачка, а клапа, която не мърда да се отвори по никакъв начин. Момчето на бензиностанцията вика, дай на мен лекичко ще я сипя. Половината бутилка изсипва на земята. После ходих насам натам, купих фуния, сложих каквото остана, сипах 5 литра...
Оттогава насам паленето се подобри значително. Вече не загасва, а само за момент пропадат оборотите. Не може, обаче, да потегля веднага. Трябва да работи на място поне минута.
Мисля да направя още едно вливане на дълъг път, щото сега я карам само в града, сутрин и вечер.
п. п. Иначе вече знам, че на 200 е с 5100об/мин

Ilian Petrov

Мдаа, клапата на резервоара не мърда, и аз го ядох това, когато слагах добавка  :D
Решението беше просто - като наливах в удължението на пистолета за зареждане. Имаше пак малко щета, но стана работата :)