Фокус Мк1 от барабани към дискове

Започната от Pyrhel, 05 Февруари 2012 03:00:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Статията е предод от Форд Фокус Оунър Клъб.

Необходими части:

  • Главини
  • Калипери
  • Супорти
  • Дискове
  • Накладки
  • Жила за ръчната
  • Спирачна течност

Ако ще ползвате ST170 за донор - ще ви трябват горните части от ST-то, както и нови спирачни маркучи - 2х440мм. Ако е стандартния Фокус - тези, с които сте в момента ще свършат работа.

Упътването е за кола без ABS и не се е налагало купуване на сензори. Ако имате обаче - гледайте колата донор да има сензори на главините.

Ето и частите от колата - донор:


За свалянето е необходимо да откачите жилото за ръчната и спирачния маркуч от калипера, да махнете ABS сензора и тогава да отвиете болтовете, които държат главината:


След това в ръцете ви ще остане само това :)


Да се местим към нашата кола. Общо взето жилото за ръчната е най-трудната задача.

(излишна стъпка според мен) Най-напред пускаме ръчната до долу. Трябва да отвием гайката, която държи шпилката със жилото:


Махаме джантата:


Според Хайнес-а трябва да откачим жилото от следната точка като ги натиснем едно към друго:


Обаче това е супер спечено и често се налага долният резултат (рязане :D)


Без значение как сте освободили жилото, развийте болта отляво и извадете жилото. Това естествено се прави от 2-те страни:


Трябва да махнем и останалата част от жилото. Трябва да махнем термощита над ауспуха.


Отделяме жилото




Развиваме винта посочен със стрелката, скобата трябва да падне сравнително лесно. Това го правим от 2-те страни:




Изваждаме жилото със скобата внимателно около тръбите:


След като сме махнали старите жила, слагаме новите на тяхното място.

Следващата стъпка е да махнем барабаните и главините. Става посредством развиването на 4-те болта:


Имайте предвид, че са доооооста яко стегнати.


И след като ги свалите... Ще разберете, че има още за сваляне :)) Има 2 нита, които, трябва да се разпробият:


Разхлабваме маркуча и въртим БАРАБАНА, за да го развием! Слагаме калипера на негово място и го завиваме по обратния ред - въртим калипера и после стягаме. Трябва да се получи нещо такова:


Следващото, което трябва да монтираме са щитовете и главините. Имайте предвид, че щитовете имат посока :D




Слагаме държача и калипера:


За да закачим жилото на ръчната за капипера, задължилтено той трябва да е в "освободено" състояние. Жилото минава през дупките, показани по-долу:


Слагаме дисковете, накладките, термощитовете и не забравяйте да стегнете добре всички болтове, както и да регулирате ръчната. Естествено и обезвъздушаване :)

Хац:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.