Focus Mk1 - Смяна на горният (мастър) цилиндър на съединителя

Започната от Bobi, 03 Февруари 2012 02:52:27

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Bobi

1. За по-голям комфорт е добре да премахнем шофьорската седалка. Също така изваждаме клемата на акумулатора.



2. Сваляме панелът под волана, развивайки гайките на снимката.



3. Откачаме  кабела към диагностичната букса, както и жилото за отваряне на предния капак.



4.  Разкачаме буксата, означена на снимката.



5. Продължаваме с изваждането на следните букси по описания начин!
- Зелената букса за круз контрол ( ако има такава) - завъртаме наляво и издърпваме малка щипка.
- Сивата букса за стоп машинката -  завъртаме надясно и издърпваме щипката.
- Червената букса за позицията на педала на съединителя - завъртаме наляво и издърпваме щипката.
Изваждането им трябва да бъде направено точно по гореописаният начин, а не по този, който ви е най-удобен. Поставяме извадените букси на сигурно място, където няма да ги загубим.



6. Развиваме болтчетата, за които е закрепен мастър цилиндъра, които са по 10 мм.



7. След като сме развили болтовете, можем да извадим педала на съединителя и пружината. На снимката масът цилиндъра е все още на мястото си.



8. Изваждаме механизмът за педалите.



9. Отваряме предният капак и изваждаме акумулатора и таблото с бушоните.



10. Източваме спирачната течност.



11. След като сме извадили кутията с бушоните, би трябвало да видим кабелите със зелени тапички, показани на снимката.



12. Изваждаме ги внимателно от малките скобички ,за които са захванати.



13. Вече мжоем да извадим старият мастър цилиндър и да сложим новия. Свързваме кабелчетата със зелените тапички и слагаме нова спирачна течност.



14. Сглобяваме педалите и окабеляването по обратен ред и започваме да " помпим" педала на съединителя, за да обезвъздушим системата.








Pyrhel

Малко допълнение от мен, ама нямам снимки. Спирачната течност и тази за системата на съединителя са в едно казанче, но щуцерите за тръбичките им са на различни нива. Естествено - съединителя като по-маловажен елемент е по-нагоре, спирачките са по-надолу. За да не влезне въздух в спирачната система може да се източи спирачната течност дотолкова, че да слезне под нивото на щуцера за съединителя.

И друго - за да има възможно най-малко разливане на спирачна течност по пластмаси и други там тръби, мокети и т.н. като сменях преди няколко месеца моя цилиндър с маркуч от венозна с-ма изсмуках и съдържанието на тръбичката, която отива към мастър цилиндъра. Бях увил с вестници отдолу, разля се общо взето около 1 лъжица спирачна течност, което е добро постижение :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.