Акумулатор 1.6 EcoBoost

Започната от bronc, 30 Юли 2018 11:36:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

Цитат на: Георги Петков в 10 Юни 2021 11:27:03Можеш да си вземеш EFB ако ти се дават пари и да най-вероятно ще изкара 7 години срещу 4-5 за обикновения, но цената е 100 срещу 400лв.
EFB-то май са на поносими цени. Преди няколко седмици се коментираше някъде за такъв. BOSCH, някъде между 60 и 65 Ah беше ~ 200 лв. AGM-а вече удрят тавана.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Интересно ми е, ако сложиш нормален акумулатор в кола със старт-стоп система, тя ще работи ли?

To4kata

До колкото разбрах да, ...чат-пат! Но акумулатора няма да работи дълго ...

ivchotr

За да минеш от Президентството до Орлов мост в час пик, спираш едно 20 пъти сигурно. Това са 20 стартирания за около 10 минути. Стартерите теглят яко ток при всяко развъртане, а до следващото акумулаторите нямат никакво време за възстановяване. Обикновен акумулатор няма да издържи дълго в кола със старт/стоп функция в трафик като в София, Пловдив или Варна, например.

Ozzie

но пък има един хубав бутон, който позволява деактивирането на въпросната система
за съжаление, човек трябва да си изработи рефлекс да го цъка всеки път, когато се качи в автомобила
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

simo70

Цитат на: Ozzie в 11 Юни 2021 00:09:02
но пък има един хубав бутон, който позволява деактивирането на въпросната система
за съжаление, човек трябва да си изработи рефлекс да го цъка всеки път, когато се качи в автомобила
Аз така правя иначе къде ще му излезе края от ремонти на стартери и купуване на акумулатори.Колко ще спестя от угасването на двигателя по тези кръстовища.А и климатроника трябва да работи в тази жега.

FoMo4

Препоръчителното напрежение за зареждане на AGM е 14.8V, докато за обикновен акумулатор е 14.4V. 

В конфигурацията на моето Мондео при смяна типа акумулатор съм забелязал, че при отбелязан AGM, напрежението се е вдигало до 15V, а при отбелязан обикновен, не повече от 14.7V и то само в редки случаи.

Един случай с Мондео МК5 със Старт/Стоп и обикновен акумулатор: след продължително каране (близо 5 часа без спиране), колата влиза в авариен режим, цялото табло светва като коледна елха. Като я закачих на диагностика, повече от половината модули бяха набили грешки, свързани с напрежението. Дисекцията на акумулатора установи, липса на киселина. Сега, дали акумулатора е изкипял от презареждане или поради друга причина, не мога да кажа със сигурност. След монтиране на AGM акумулатор, колата не е имала никакви проблеми.

И още нещо. За колите с BMS (Battery Monitor System) е хубаво да се ресетне модула при слагането на нов акумулатор. Това става с Forscan и подобните му или с комбинация от натискане на разни бутони в колата (при Мондео например при контакт се пускат фаровете и се натискат 5 пъти бутона за халогените и 3 пъти аварийни, може да хвърлите и щипка сол през лявото рамо .....)

ivchotr

Цитат на: FoMo4 в 11 Юни 2021 09:17:05
... може да хвърлите и щипка сол през лявото рамо .....)


(rofl) (rofl) (rofl) Това помага само, ако е направено при покупка на колата :D Което в нашия случай е повече от препоръчително (rofl) (rofl) (rofl)

П.П.
През последните 7 години, в които имаме два Форда, се наложи само веднъж да купувам акумулатор. Предаде се този на печката. На 6-тата година след покупката на колата, като я взехме с акумулатор, чиито години не бяха много ясни колко са. В магазина за акумулатори казаха, че за този модел (МК1) акумулаторите били с някакви специфични размери, та от Дружба ходих почти до Кремиковци да си взема подходящата батерия от другия им магазин.
Не знам при по-новите модели дали я има тази особеност, но не е зле човек да е наясно, ако реши да сменя акумулатора.