Нагоряла букса на фаровете

Започната от locke, 06 Юни 2018 09:34:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

locke

Само буксата ли да сменя в случая или трябва и нови кабели? Н4 е модела, колата е фокус 1.6 2001. Тези клеми вадят ли се и трябва ли ми поялник ако свързвам с други кабели? Засега не е горяла крушка, но искам да се застраховам


G_o_c_e_v

Аз на твое място с една малка отвертка бих натегнал малко кабелните обувки, за да се стегнат към крушката. Буксата я виждам леко черна, но не и деформирана.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

locke

Да, буксата не е деформирана, само е почерняла. Има малко окисление по кабелите затова се чудех свалят ли се, даже мислех да изрежа окислението, но пък може да станат много къси така.
И ако може в домашни условия да сменя буксата и кабелите ще е много добре. Но остава и възможност да почистя окислението и да се надявам да не се стопи нещо

G_o_c_e_v

По принцип, кабелните обувки излизат от буксата. Там където е правата част на обувката, самата букса е изрязана и се получава пролука, там има "палче", което ако натиснеш с подходящ инструмент, кабелната обувка ще излезе от буксата, но като ти чета поста, оставам с впечатление, че не си се занимавал с такива работи до сега. За това само ги притисни малко от към закръглената част да се прибере къмм правата част и така ще изкара дълго време.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

locke

#4
Ще ги погледна пак и ще опитам да ги почистя. Също ще ги притисна за по-добър контакт. И се надявам да да ок, ако не - ще се сменят

Пс - по едно време мислех да слагам модул за дневни светлини, дали ще увеличи консумацията от акумулатора и ще реши ли проблема с почерняващи букси?

V.Buzev

Пластмасата на буксата е почерняла, защото нагаря заради лош контакт между перото и кабелната обувка. Всяка слаба връзка грее и от там се получават проблемите. Възможно е и изолацията на кабелите да ти е нагоряла леко.
Ако не си се занивал с такива неща послушай @G_o_c_e_v. Натегни малко кабелните обувки, ръсни с някакъв контактен спрей за да се очисти окиса и чернилката и закопчавай смело.
Ако крушкуте не са ти стандартните 55/60 също ще имаш драма и буската ще нагаря заради по-голямата консумация.
Какво имаш в предвид с това да монтираш модул за дневни светлини? Какво очакваш да прави той? Това което си го написал за повишаване на консумацията е безмислено!
Функцията на модула е да пали автоматично зададените от теб светлини (къси, дълги или фарове за мъгла). Ако под модул за дневни светлини визираш китайските дидни модулчета това е друго, но те няма да повишат а ще понижат консумацията!

ivopolr

#6
Цитат на: V.Buzev в 06 Юни 2018 11:22:23
Какво имаш в предвид с това да монтираш модул за дневни светлини? Какво очакваш да прави той?
Освен да включват автомотично светлините голяма част от DRL модулите имат функция и да намаляват интезитета на светене на крушките. Моите крушки  например са намалени с 50% точно с такъв модул. Продават се масово в ОLХ например.

V.Buzev

Цитат на: ivopolr в 06 Юни 2018 11:43:37
Освен да включват автомотично светлините голяма част от DRL модулите имат функция и да намаляват интезитета на светене на крушките. Моите крушки  например са намалени с 50% точно с такъв модул. Продават се масово в ОLХ например.

Да да, това го пропуснах като обяснение, но пак не се връзва с питането на колегата за "дали ще увеличи консумацията от акумулатора" :).

ivopolr

И да се увеличи консумацията от акумолатора /в следствие ползването на DRL модул/ то ще е в незначителна степен. За сметка на това пък значително ще се разтовари напрежението в ел. инсталацията на фара а и крушките имат в пъти по-дълъг живот.

V.Buzev

Цитат на: ivopolr в 06 Юни 2018 12:16:32
И да се увеличи консумацията от акумолатора /в следствие ползването на DRL модул/ то ще е в незначителна степен. За сметка на това пък значително ще се разтовари напрежението в ел. инсталацията на фара а и крушките имат в пъти по-дълъг живот.

Да де, нали това е целта на ползването на такива модули, респективно и консумацията ще намалее :)


locke

Относно консумацията питах понеже имам допълнително поставени аларма, усилвател и едни вътрешни светлини, които ми създаваха проблеми и премахнах. Щом няма проблеми с натоварване е добра идея да се постави такъв модул - нямам предвид грозните китайски ленти на решетката, а модул, които пали дългите светлини на определен процент.
Благодаря за мненията.

didony

Имах същият казус. Беше нагоряла едната букса и се беше стопила. Срязах я, сложих една керамична и така повече от 3 години. От другата страна няма проблем. Така и не разбрах защо.

zloster

Има един проблем с тези модули: масово ползват ШИМ (широчинно-импулсна модулация) за регулиране на яркостта.
На практика включват и изключват като бесни крушките - от няколко стотин до няколко хиляди пъти в секунда. А тези превключвания не са отчетени при проектирането на електрическата инсталация. А и самите крушки нямат безкрайно дълъг живот откъм брой включвания/изключвания.
55 Вата / 13 волта = 4,23 Ампера * 2 крушки = 8,5 Ампера. Алтернаторите са с капацитет 80-100-120 Ампера за прилично "накичен" с електроника автомобил.
Според мен електромагнитни смущения, преходни процеси, пулсации на захранващото напрежение от включването и изключването на приличен товар в електрическата схема и други подобни не са неща за подценяване.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

V.Buzev

Точно поради тази причина аз използвам модула като реле за време - 15 секунди след запалване да включи фаровете за мъгла. Това на дълги с намален интензитет на светлината не го приемем са добре - даже и на 50% пак заслепяват в градски условия.

ivopolr

Моето реле е насторено да включва късите светлини, когато след запалване на двигателя алтернатора вдигне до 13,2V. Крушките светват и плавно досттигат от 0% до 50% интензитет. Дори и функцията "изпрати ме до вкъщи" с до 30 секундно закъснение има моя DRL. Тестван  е на халогенни а в момента и на лед крушки, справя се отрично. До колкото знам за ксенон не става, поне моя модул.

locke

Цитат на: V.Buzev в 06 Юни 2018 14:24:01
Точно поради тази причина аз използвам модула като реле за време - 15 секунди след запалване да включи фаровете за мъгла. Това на дълги с намален интензитет на светлината не го приемем са добре - даже и на 50% пак заслепяват в градски условия.

Мисля че ще е проблем ако те спрат ????

V.Buzev

Цитат на: locke в 06 Юни 2018 15:01:48
Мисля че ще е проблем ако те спрат ????

И друг път сме го дискутирали и е малко двусмислено проблем ли е или не.
При мен се включват единствено и само предните фарове за мъгла. В момента в който завъртя на габаритни светлини и те спират да светят.
Трудно може да се докаже дали това не е стандартна екстра на автомобила!

ivchotr

ФАровете за мъгла не са дневни светлини и това няма нужда да се доказва. То е очевидно.

Онази букса по-горе е нагоряла от лош контакт. Не рядко се случва при смяна на крушката да се постави буксата така, че някоя от кабелните обувки в нея да не влезе точно върху съответната й пластина от крушката. На практика пластината остава да контактува с външната страна на кабелната обувка. Така контактът е изключително хлабав, а искренето съответно силно. На дизеловия ни Фокус буксата на левия фар така беше нагоряла, че се разпадна при една смяна на крушката. В момента въпросът е решен с шлаух на всяка обувка. Малко по-бавно се слагат, но пък няма искрене.

locke

Цитат на: ivchotr в 06 Юни 2018 20:40:36
ФАровете за мъгла не са дневни светлини и това няма нужда да се доказва. То е очевидно.

Онази букса по-горе е нагоряла от лош контакт. Не рядко се случва при смяна на крушката да се постави буксата така, че някоя от кабелните обувки в нея да не влезе точно върху съответната й пластина от крушката. На практика пластината остава да контактува с външната страна на кабелната обувка. Така контактът е изключително хлабав, а искренето съответно силно. На дизеловия ни Фокус буксата на левия фар така беше нагоряла, че се разпадна при една смяна на крушката. В момента въпросът е решен с шлаух на всяка обувка. Малко по-бавно се слагат, но пък няма искрене.

Шлаух на кабелите ли имаш предвид? Опасно е да се допират ли?

ivchotr

На кабелните обувки, които измъкваш от буксата. Те са три. Къси, дълги светлини и маса. Ако се допре масата до някой от другите два кабела, ще стане късо. Затова са ги вкарали в буксата - хем да не се допират, хем да се слагат по-лесно. Обаче примерно на 26 годишния ми Фиат буксите не са мръднали, а на 17 годишния Фокус едната букса беше започнала още преди 1 - 2 години да се разпада. По-калпава им е пластмасата. Като нахлузиш термошлаух върху кабелните обувки и го стегнеш чрез нагряване, на практика ги изолираш и после ги слагаш една по една на съответните им места върху крушката. Трябва да внимаваш кой кабел за къде е , за да не им размениш светлините. На нашия Фокус на фара с разпадащата се букса съм сменил няколко крушки за 4 години. Не добрият контакт явно ебава жичките и крушките горят по-често. След като побългарих схемата, нещата се закрепиха.
Естествено, може би е по-добре да сложиш нова букса. Така поне когато се наложи ще я сваляш и слагаш обратно без да мислиш кой кабел за къде беше. При побългарения вариант трябва да помниш кабелите когато сваляш крушката.


V.Buzev