Работна температура на двигателя на Фокус МК2 1.6 ТДЦИ

Започната от veniv, 31 Май 2018 21:17:15

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

daneco

Ама тука не намесваме Канекти с различни от нашите мотори.... Говорим за проблема на 1.6 дизела на фокус мк2. Обсъждаме защо не загрява, ти го обърна на едва ли не, че на 50 човека са им скапани, щото на тебе неква стрелка ти сочи 90... Че чак и след 90..... Хиляди хора в десетки форуми го коментират... Ясно е... Така са.... А ти искаш да пребиеш ламята с правата лопата.

Пак казвам.... Канекта ти е бил 1.8 и няма общо с 1.6 фокуса.... Различни мотори, различни инженери, различни технологии и сметки.

Сега ти прочетох поста по-подробно... Ако не знаеш как да направиш теста с температурата на таблото, попрочети, запознай се, попитай като бел* човек и после ще говорим. С тебе двамата добре на@кахме темата така и така.... Дай да спираме.

Добавка: за изгорелите пиксели ще ми трябва клипче с по-хубав фокус на картината и с по-висока резолюция.
Д. Й0рдан0в


Десислав

Да бе човек Какво като е кънект пак е форд и не говоря за загряването му а ме стрелката при фул резервоар пак отиваш на маината си. Абе толкова други колеги четат. Просто ще се гръмна 1 во на никой ли не му стои извънградско стрелката на 90 ? и 2 ро къде ви отива стрелката при пълнене ама наистина до горе ? Давайте малко активност

daneco

Аз мисля, че нормалните си пият ракията, гледат си филмчето и се гушкат с жените. А тука с тебе двамата си пишем, че те утре сутринта с кафето да ни се смеят :)
Д. Й0рдан0в

Everio

Цитат на: daneco в 24 Януари 2019 22:39:00
Аз мисля, че нормалните си пият ракията, гледат си филмчето и се гушкат с жените. А тука с тебе двамата си пишем, че те утре сутринта с кафето да ни се смеят :)

В едно беше много прав.
Страхотна сутрин с кафенце и четиво :)
Само гориво ви пожелавам да сипвате колеги нищо,че и там стрелката има свойте своеволия.

Десислав

Имам 4-5 км до работа - на отиване по скоро 5 . Половината обаче е наклон надолу по инерция. Като спрях стрелката не беше мръднала още обаче engine coolant temp телефонаре я даде 47 градуса. Сещай се колко ще бъде като се изправи ( надърви ) ползвам някакъв elm с блутут и програмата ford sysy free от google магазина

Десислав

Вчера направих 250 км извънградско. Около 20-30 км следих температурата през блутута и телефона. При изправена стрелка ( загрят двигател ) та стойностите варират от 77 до 84 градуса , при каране на скорост -90-100-110 държи 80-81 това е положението. Не е имало продължителни изкачвания . При спусканията по инерция пада до 77-78 .Смятам , че това е нормалния режим и всички фикуси с 1,6 тдци така трябва да се държат.

iwo_19

Гледай в тубата клипа как да си видиш таблото и стрелките. Наистина са ти превъртени  доста в посока часовниковата стрелка , ако ги оправиш  и ти няма да видиш стрелката на 90.

ivopolr

Добре са му стрелките на колегата. Друг е въпроса, че за да не се шашкат шофьорите, от Форд им е хрумнало софтуерно да настроят стрелката, при реални 80гр., да сочи 90гр. и при мен е така. Някой има ли идея зящо при първоначално загряване на двигателя термостата ми отваря на 81гр.-82гр., както и трябава да е а след това поддържа работен режив в интервала 71гр.-76гр.?

daneco

Цитат на: iwo_19 в 27 Януари 2019 13:43:33
Гледай в тубата клипа как да си видиш таблото и стрелките. Наистина са ти превъртени  доста в посока часовниковата стрелка , ако ги оправиш  и ти няма да видиш стрелката на 90.

Мани колега не говори така... Да не се налага и ти да проверяваш за изгорели пиксели.... Добре са му стрелките и температурата. Всички торнеота са така при пълен резервоар, ама найстина пълен. А и лято идва.   ::)
Д. Й0рдан0в

mimomimov

Здравейте , при МК3 1,6 115кс.  когато е около нула градуса загрява до 84-85 градуса за 10-11 километра .
Термостата отваря на 83 но по дисплея стига 85 и тогава пада до 77 , след това в зависимост от профила на шофиране се движи между 77 и 81 градуса с преобладаващи 79 градуса . Всичко това след смяна на термостата с оригинален от фото мото и с изключени активни щори на радиатора  . При активирани решетки термостата отваря по същият начин но след няколко цикъла започва да набира температура и така до като стигне 93 градуса , в момента течността циркулира в големият кръг щората се отваря за момент и температурата пада до 86-87 градуса и после на ново  ^-^ . Щората е постоянно отворена при условие че скоростта е по голяма от 120 км. , външна температура по голяма от 28 градуса , и при включен климатик .
Всичко това кара този мотор да работи в широк диапазон от 76 - 93 градуса в  определени  моменти , от това според мен са и честите случаи на издухана гарнитура на главата при МК3 1,6 ТДЦИ . Та това е при МК3 нормалното състояния , описвам го да се знае че за напред ще се понапълни с МК3 с оглед масовата им смяна в западна Европа .


Десислав

Показвам диапазона за мк2 1,6 tdci преобладава 80-81 градуса положението е горе долу като мк3то ( ако е в ред всичко )  :D

Десислав

Имам и една фиеста под ръка 1,4 cdti 2007 г извънградско е чук държи стрелката на 90 може и от нея малко снимки  :D

iwo_19

При мен е точно като снимка № 3 и мисля , че това е нормалното за модела. Съжалявам , че смених оригиналния си термостат.

Ozzie

Времето се стопли, работната температура си дойде на мястото.   (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr


veniv

След близо една година колебания, днес смених термостата и всичко си дойде на място. Стрелката стои на близо 90гр. с малки колебания. Термостата е MAHLE.

Десислав

Така така , ама защо толкова простотии се изписаха докато си дойдем на думата  :-[
Струва ми се че някои хора просто не искат да прежалят 50-60 лв за нов и това си е

G_o_c_e_v

Автомобила ми е гаранционен и не пожелаха да го сменят. Така си били! Смених си го сам и нещата заспаха
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivopolr

Цитат на: Десислав в 12 Април 2019 14:15:28
Така така , ама защо толкова простотии се изписаха докато си дойдем на думата  :-[
Струва ми се че някои хора просто не искат да прежалят 50-60 лв за нов и това си е
Защото и аз смених моя с нов и никаква разлика. Друг колега беше писал, в тази тема, че и той е рискувал и сменил два термостата и пак същото!

ivopolr

Този нагревател го открих като въведох моя ВИН в сайта 7zap.com, следователно трябва да го имам този нагревател но е възможно да не работи. :o Как да разбера дали е изправен и къде да го търся?! Компа не ми отчита грешки.


G_o_c_e_v

Компа няма как да ти запише грешка, защото този нагревател няма отношение към работата на автомобила. Това си е съвсем отделна външна система заподгряване, която не черпи от ресурсите на автомобила, за да бъде следена. Ако имаш такъв нагревател по вин, титрябва останалата част от кабела до контакта. Буташ и ако не се стопля, значи е заминал.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivopolr

И така, след малко ровене из нета установих, че въпросния нагревател работи на принципа на бързовара. Външен кабел се свързва към буксата на нагревателя и другия му край се включва в обикновен контакт с 220V напрежение. След като позатопли двигателя нагревателя се изключва и автомобила е готов за каране. Идеята е автомобила да не тръгва със студен двигател а със затоплен. Цялата тази щуротия помага за икономия на гориво /елиминирайки студения двигател/. Възможно е да оказва влияние и на смазването на двигателните части /частично елиминиране на студения старт/.

Ozzie

Следователно ти трябва гараж с 220V, 'щото пред блока няма къде. :)

P.S. А къде трябва да му търсим буксата, евентуално?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

Не можах да разбера на кое място се монтира в двигателя. Иначе самото устройство е с форма на бумеранг - в единия край му е нагребателя а в другия е буксата в която се включва захранващия кабел.

ivchotr

Със сигурност трябва да е някъде в малкия кръг на охладителната система. На ТДДИ-то има подгрев преди радиаторчето за парното, но се захранва от ел. системата на колата. Студеният старт си остава. Но пък по-бързо идва парното и съответно загряването на двигателя. И в двата случая обаче, дали с външно или автономно захранване, ефектът върху студения старт ще е минимален, защото водната риза не обхваща картера, където се е събрало студеното масло. За да се пребори ефектът на студения старт, трябва да има подгрев на картера.

iwo_19

Цитат на: Десислав в 12 Април 2019 14:15:28
Така така , ама защо толкова простотии се изписаха докато си дойдем на думата  :-[
Струва ми се че някои хора просто не искат да прежалят 50-60 лв за нов и това си е
Точно   100 лв ми е новия термостат и казах - разлика няма. Мисля че беше Беер  или Маале , не помня вече. Оригиналния беше  замерен и мастера каза - изправен.

cilo

Проблема с трудното, бавно загряване реших с подгрев на охладителната система от ксара пикасо 2.0хди.

ivopolr

Цитат на: cilo в 19 Декември 2019 09:17:02
Проблема с трудното, бавно загряване реших с подгрев на охладителната система от ксара пикасо 2.0хди.
А би ли предоставил повече инфо /модел на подгрва, начин на исталиране/, че ми е болна тази тема?

ivopolr

С програмата ELM-FF2 промених настройките от "Реална температура" на "Заводска температура". Сега много бързо , още при 50 градуса на двигателя, стрелката отива на почти 90 градуса и не мърда от там.

veniv

Е не се ли обезсмисля наличието на термометър?