Работна температура на двигателя на Фокус МК2 1.6 ТДЦИ

Започната от veniv, 31 Май 2018 21:17:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Десислав

като цяло ситуацията е - топло духва сравнително бързо ,  после отнема известно време да вдигне на 90 ама вдигне ли кажи речи си стои там


Ozzie

Цитат на: Десислав в 02 Януари 2019 21:45:19като цяло ситуацията е - топло духва сравнително бързо...
Като едното нищо, може да имаш въпросния допълнителен подгревател на въздуха в купето.
За справка - мнението ми от предната страница
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

А дали може да има значение формата на термотата, виждам, че са два типа, но не знам констрпуктивно дали се различават!?

daneco

Нямам представа. На втората снимка обаче липсва температурният датчик, а фибата която го държи е там. Може картинките да са само илюстрационни. Аз само един вид като конфигурация на входовете и изходите съм виждал на живо - от 3 производители, работещи перфектно лятото и под съмнение зимата :) Макар че теста с термо-визията доказа затворен термостат и незагряващ двигател. Както казах, моя е много къстъм явно и кпд-то му е над 50%... Затова и не правя разход, а прилив на гориво :)))) За мен тези мотори така бачкат. След два дни ще е -10 в почти цялата страна и предлагам да продължим темата тогава.
Д. Й0рдан0в

Everio

Вече не ми се връща назад дали съм го писал.Но когато правих тест драйв на форда от мото пфое върнат лизингов.До летището и обратно ми направи впечатление че не загрява добре и не е нормално това по стрелка.Споделих го на дилъра и той каза паркирай отиваме да намерим сервизния инжинер но колата е прегледана и ако е имало проблем е щяло да бъде отстранен предо продажба.
Намерихме го и му споделям че досега съм карал ауди/VW и там кове стрелката.
Той ми каза,че това е нормално двигателя си е наред така е изчислен.После пита парно има ли викам да яко.Да не се стряскам особено зимата при спускания и да си карам.Всички са така 1.6dci
Любопитно ми е новия след 2014 1.5dci как е?

Pyrhel

Цитат на: Ozzie в 26 Декември 2018 18:37:37
Продължих да разцъквам в 7зап и срещам

което си го обяснявам, като подгревател за двигателя, макар изобщо да не прилича на това, което е показал ivopolr.
Това е подгрев на блока с външно захранване от 110/220в мрежа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

1.5 dci след 2014 евро 6 ако те интересува ,идеален е но допълнителния подгрев е задължителен .. а това дето ти го е обяснявал сервизния инженер - я да я закачи и да гледа таймингите на инжекторите в реално време .. ще установи ,че доста повечко горивце пуска като падне температурата ,това аз не го намирам за нормално ..

Everio

Може би и той не го намира за нормално ама те явно заводски са тъй...

Петров

#98
Ето я моята температура с пуснато парно в покой и в движение.

iwo_19

Цитат на: Alexi в 04 Януари 2019 10:46:26
1.5 dci след 2014 евро 6 ако те интересува ,идеален е но допълнителния подгрев е задължителен .. а това дето ти го е обяснявал сервизния инженер - я да я закачи и да гледа таймингите на инжекторите в реално време .. ще установи ,че доста повечко горивце пуска като падне температурата ,това аз не го намирам за нормално ..
0.9л/ч при старт, след минута - две започва да пада до 0.6л/ч, при загрял мотор 0,4л /ч, като вися на паркинг и се топла , пада стрелката под 60  градуса , показания 0.4 л / ч. не пипам повече термостата , пари на вятъра са. Мисля напролет да ида за рефреш на софтуера , ако някой го е правил в МП да сподели  цена , моля. Щото, ако  е 200- 300 лв  отивам  на ремап.


Alexi

Пежото след 3 км градско ,като не съм вдигал над 2000 оборота .. външна -2 ..парното тръгва след 1 км ..  левия индикатор е за маслото - прави впечатление откакто имам такъв индикатор ,че то загрява много по бавно .. и лятото е така .. а именно неговата температура е важната за здравето на двигателя ..

ivchotr


Everio

Цитат на: iwo_19 в 04 Януари 2019 19:14:26
0.9л/ч при старт, след минута - две започва да пада до 0.6л/ч, при загрял мотор 0,4л /ч, като вися на паркинг и се топла , пада стрелката под 60  градуса , показания 0.4 л / ч. не пипам повече термостата , пари на вятъра са. Мисля напролет да ида за рефреш на софтуера , ако някой го е правил в МП да сподели  цена , моля. Щото, ако  е 200- 300 лв  отивам  на ремап.

То и при мен е точно по този начин консумация спрямо температура.Иначе да духа си жега а стрелката може да си е на 60*.
Аз съм с ремап за МП незнам UK е чипа.Фирмата работи с Англичаните супер доволен съм.

Alexi

Цитат на: ivchotr в 04 Януари 2019 20:34:39
Маслото е по-добре да не става на чорба.
точно тука е тънкия момент .. студеното масло не маже добре ,производителя го е предвидил да маже най ефективно около 80-100° .. мотора ти като стои на 60 ,а маслото на 40 .. сещаш се .. износването е в пъти по голямо

Everio

Затова като мене имам малка кола за 3000лв зимно и градско. А лиглата на паркинга особено в тези студове който се задават тази седмица.Последно я карах на коледа до родителите ми беше 5+ от тогава не е палена.Чакам над 5 градуса.
Тва е тъпо по горе все едно ще я карам цял живот де ама като имам малката алтернатива....

ivchotr

Ами слагайте масла с вискозитетни числа 0W30, 5W30, 0W40 или 5W40 и не се бойте от студеното време. Конструкторите на двигателите ги предвиждат с какъв вискозитет масла да се ползват, за да няма проблем с триенето в студено и топло време. Горните масла си запазват вискозитета, респективно смазочните качества, в температурни граници от към -40/-35 до към + 35/+40 градуса на околната температура. И това е така за да не се притеснява човек колко му е студен двигателят. При околна температура от -35 градуса, металът на двигателя ще е със същата температура преди стартирането му. След старта, маслената помпа ще изпрати маслото по магистралите до всички части, които се нуждаят от смазване. Щом маслото е предвидено да е ливко при тези ниски температури, ще минава по магистралите без проблем и съответно ще смазва. Ако е обаче прекалено завряло, си губи смазочните качества и тогава двигателят се скапва по-бързо.

daneco

Вярно е че вряло не маже :) Аз в тази тема поспрях да пиша. На 60 градуса мотор мазането е бомба. Карайте и си свиркайте. За парното го обсъдихме.... aux heater - 17 паунда 2 метра кабел и 5 мин. на Еlm-a. Туй то....

Едит: моята баба w30  -ките не ги харесва. 5w40 енеос и работи като бензинова.
Д. Й0рдан0в

iwo_19

Аз слагам само 5/30  - така си пише в книгата за тоя мотор.

ivopolr

Цитат на: ivopolr в 27 Декември 2018 09:11:34
Между другото очаквам електрическия нагревател да пристигне от Англия, подготвил съм се за инсталацията му и ще пиша за крайния резултат.
Както споменах в един от предните си постове вече електиречсия нагревател /РТС/ за въздуха в купето е поставен. Доста зор видях но се справих. УРА за Мен!!! Та хубава екстричка си е. Включва се автомотично, при температури по-ниски от +10С и подгрява въздуха в купето докато температурата от охлаждащата течност се загрее до 70 градуса. След това компютъро изключва /РТСа/ и купето се отоплява от двигателя. Въпреки това при загрят двитагел стрелката на охладителната течност не се приближава до 90 гр. а варира между 70гр.-75гр. При спускане по инерция нещата стават страшни, стрелката слиза и под 70гр.

Десислав

За 1,6 tdci , никой да не си мисли ,че е нормално извънградско при обороти над 1500 поддържане на скорост и т.н. стрелката да стои на някакви други градуси освен 90, с отклонение от 2-3 мм понякога задминава леко 90 даже. При градско съм съгласен да не може да ги вдигне но извънградско абсурд. Не ме разбирайте погрешно просто искам да помогна.


iwo_19

С 1500 об на  5-та предавка с каква скорост си на равно ? Или си с 4 степенна скоростна кутия ? И 2-3 мм над 90  градуса .....

Десислав

Цитат на: iwo_19 в 23 Януари 2019 20:09:36
С 1500 об на  5-та предавка с каква скорост си на равно ? Или си с 4 степенна скоростна кутия ? И 2-3 мм над 90  градуса .....
Давайте още тъпи въпроси  и си карайте на 60 градуса недейте сменя термостата , ест. че говоря примерно

daneco

Термостатите мисля оригиналните са на 78 градуса... 90 и над 90 си е проблем. Аз по темата няма какво да кажа повече.... Снимах ви с термокамери, говорихме говорихме.... Карайте си колите и не ги мислете чак толкова.
Д. Й0рдан0в

Десислав


(link)

Ето тук качвам един клип отпреди месец някъде , външна температура -5 градуса
Не питайте защо изключвам 100 пъти
Чак сега намирам време да го кача
На който му се гледа да гледа
около 220мб е клипа

daneco

Колега, при положение че стрелката за горивото ти те лъже със 25% грубо.... Защо си мислиш, че тази на температурата ти показва коректно ? Максимум на пълен резервоар трябва да си е  1/1.... Сега трябва да се чудим кой ти е калибрирал* стрелките, сменявал ли си таблото (или някой от предишните собственици на колата).... Всички включили се в темата да споделят при  пълен резервоар къде им се намира стрелката на резервоара.... Какво да кажа... Пусни тестовия режим на таблото, направи клип на показаните стойности след което ще извадим 40 и ще говорим пак. Ако реално стигнеш при -4 навън до 90 на мотора си за гарнитура на глава. Тоя мотор 90 не вижда, не трябва и да вижда.... Споко той и резервоара не трябва да минава 1/1 ;)
Д. Й0рдан0в

Десислав

 (tooth) Добре нека колеги да споделят при фул резервоар къде отива стрелката. Аз дълго съм карал форд конект служебен купен нов и на него стрелката му показваше по същия начин. Значи сега това измисли , стрелката показва грешно но как подяволите стои на едно място сигурно термостата държи постоянно на 60 или 50 там кове нали . Абе тука голям купон става от 100 кладенеца вода ще ми извадите. ще ти направя клип на стрелката и една програма на телефона имам през блутут показва данни LIVE ама защо ли ти уидисвам на акъла въобще

Десислав

Я провери оборотите дали са ок или се разминават и дисплея да няма някой изгорял пиксел и затова стрелката стои там сигурно

daneco

Я ти извади термокамера за две иляди лева и ми снимай мотора ти как е на 90 градуса. Имаш две стрелки, едната е на майната си и не знае кои са и родителите, иначе другата е чистокръвна с родословно дърво... Единственият реален тест в темата е моя с термокамерата... Махни ги тия стрелки като само те заблуждават, че чак и смелост да се излагаш ти дават. Аз ти говоря за факти не от мое видео, а от твое.... Кви пиксели кви 5 лева... Имаш проблем, аз не те нападам. Казах ти, имаш 2 стрелки, едната е на майната си, втората е грешна по подразбиране. За табла, смяна и стрелки няма да излезем на глава нито в темата, нито в частност с теб - изключително некомпетентен се очерта. В Мото Пфое като ги питах защо не загрява ме питаха колко ми харчи... Казах 6 на 100 (София час пик единствено се кара) и ми отговориха "е от къде да загрява".

Едит:  Пиксели.... Сериозно ???
Д. Й0рдан0в

daneco

Цитат на: Десислав в 24 Януари 2019 21:18:12
(tooth) Добре нека колеги да споделят при фул резервоар къде отива стрелката. Аз дълго съм карал форд конект служебен купен нов и на него стрелката му показваше по същия начин. Значи сега това измисли , стрелката показва грешно но как подяволите стои на едно място сигурно термостата държи постоянно на 60 или 50 там кове нали . Абе тука голям купон става от 100 кладенеца вода ще ми извадите. ще ти направя клип на стрелката и една програма на телефона имам през блутут показва данни LIVE ама защо ли ти уидисвам на акъла въобще

Форд Канект с 1.6 мотор ли беше :) или 1.8.... аз 1.8 Форд Канект карах 3 броя все от магазина взети в Петрол като служебни.... Всичките си загряваха.... Ама нямам спомен Канект да съм виждал 1.6 от тия години. Не сме ли в графата фокус и цмакс....

Понякога стават грешки, преди седмица в друга тема един колега ми обясни че 2006 година Форда ми не е TDCI, a е DI.... След много спорове, той се съгласи че може моя да е tdci,  но неговия си остана DI.... :) Наздраве. Темата вече не е много полезна.

Недей да "уидисваш" повече.... Наздраве :)
Д. Й0рдан0в

Десислав

#119
Цитат на: daneco в 24 Януари 2019 21:46:22
Форд Канект с 1.6 мотор ли беше :) или 1.8.... аз 1.8 Форд Канект карах 3 броя все от магазина взети в Петрол като служебни.... Всичките си загряваха.... Ама нямам спомен Канект да съм виждал 1.6 от тия години. Не сме ли в графата фокус и цмакс....
connect 1,8 90 коня  - при пълнене пак задминаваше доста последната черта на горивото
Казвай как да направя тест на таблото и да се приключва защото ми дотегна.
Освен това как така ако е грешно показанието не се променя -сигурно имаш пак обяснение
Само да припомня защото много простотии се изписаха- Купувам фокуса първата зима се държи ок загрява извънградско както на клипа и държи 90 , тази зима рядко качва дори въобще не качва до там и постоянно се движи и то с доста отклонение - стрелката . И този клип е 1 месец след смяна на термостата . Аз приключвам исках да помогна обаче вече съжалявам че го направих.