Работна температура на двигателя на Фокус МК2 1.6 ТДЦИ

Започната от veniv, 31 Май 2018 21:17:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

veniv



Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

veniv

Стрелката на темп. се задържа на около 75 гр. Когато дв. се натовари над 2000 об. темп. стига до близо 90 гр. Под 2000об. се връща на около 75.гр. Дали термостата е за смяна?

Alexi


ivopolr

#5
Аз също имам 1.6 TDCI но 90кс. Държи се по абсолютно същия начин. Смених термостата и разлика никаква. Това е често срещано явление на Фокусите 1.6 TDCI закупени от България. Това, че стрелката пада до около 75 градуса не означава, че термостата отваря на толкова. Ако термостата е читав трябва да отваря на 82 градуса. Можеш да го провериш като пуснеш дисплея в тестови режим и тръгнеш да караш. Наблюдаваш и щом градусите започнат да падат значи се е  отворил термостата.

veniv

На ТЕСТ на 115гр.???? На колко точно отговаря 115 не съм сигурен.


ivopolr

#7
Колата от скоро ли я имаш, преди как се е държала с температурите? Ето един лик касаещ въпроса ти https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10343.0  . Понеже в момента си със стара версия на рома на контролния панел стойностите  са завишени с 40 градуса от реалните. За да ти се показват реалните градусите 1:1 трябва да ъпгрейднеш  софтуера на контролния панел. В руските форуми има доста писано по въпроса и налични линкове към къстъм и официален софтуер. 

iwo_19

Моя го смених по същите причини , при загрял мотор не стига 90 градуса , а седи 2-3 мм по-назад. Зимата само да пусна  педала на газта и стрелката се връща. В сервиза преди смяната ми казаха , че термостата е проверен и редовен, но аз настоях да го сменят с нов. Промяна нямаше никаква и по тая причина един оригинален термостат имам излишен. Ако някой иска да го пробва - продавам го. 

ivopolr

Не знам колко точно трябва да е работната температура на двигателя, мисля че е в норма между 75 до 90 градуса. Престанах да се кахъря по този въпрос понеже колата въпреки всичко си е икономична.


veniv

За сравнение:
Първите две снимки  са от моята кола а третата е от друга . Стрелката е на различни положения.

iwo_19

Точно като на първата снимка  ми е стрелката и с двата термостата.

Alexi

тя ако стои там не е проблем .. но при най малкото спускане по инерция ако пада надолу - термостата не затваря

iwo_19

При най-малкото спускане , стрелката пада , затова и наринах 130  кинта, за да се убедя , че проблема е масов  на модела и термостатите са си  ок. Стария  мерен - изправен , новия съвсем магазински , мерен и  изправен. Проблем на модела.

Ozzie

Пък аз откакто смених термостата, вдига си температурата и си я държи. Нагоре, надолу- на едно и също място седи стрелката. Ако има отклонения, то те са незначителни, за да мога да ги отчета.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vova

Пада ли стрелката-дректну сменяй термоса.На предната кола бях сменял с
през две години.На тоя Форд купих оригинален от Пежо,стария беше и той оригинален.Надявам се новия да издържи вовеки веков докато се движи.

ivopolr

Аз до колкото съм чел този проблем се проявява само на автомобили 1.6TDCI, произведени за МП-България.

Everio

Моя купен на 80 000км от Мото Пфое МК3 1.6. Стрелката едва отлепяше и на покупката им казах,че за мен не е нормално дигнали 40км пада най долу. Закарах я след 2 седмици каране за тестове.
Оказа се термостат имало нова ревизия на моя , че имало дефекти. Сега е супер загрява само при голямо спускане над 1км малко се отмества от 90c което е ок.
Е от моя джоб -230лв....

veniv

Знае ли някой защо при различни стойности на показанията за темп. на таблото, стрелката е на почти еднакво положение ?
Снимките  са на различни коли.
На първата снимка е 133гр.

ivopolr

Заради различните версии на софтуера за таблото. Аз лично съм ползвал 4-5 различни версии и стойностите на стрелката спрямо показанията на дисплея /в тестов режим/, винаги са различни.


veniv


iwo_19

Цитат на: ivopolr в 21 Юни 2018 08:24:55
Аз до колкото съм чел този проблем се проявява само на автомобили 1.6TDCI, произведени за МП-България.
Проблема е на модела / писано е във форумите /, за България нищо специално не се произвежда от Форд. Само Бугати можеш да си поръчаш специално за където и да е. Пазара на нови автомобили е пренебрежимо жалък , за да си прави някой труда да произвежда специално за  нашата кочина.

ivopolr

Цитат на: iwo_19 в 11 Декември 2018 19:50:33
Проблема е на модела / писано е във форумите /, за България нищо специално не се произвежда от Форд. Само Бугати можеш да си поръчаш специално за където и да е. Пазара на нови автомобили е пренебрежимо жалък , за да си прави някой труда да произвежда специално за  нашата кочина.
Точно Форд предлагат много разчупено оборудване и възползвайки се от тази адаптивност  МП поръчват масово от производителя Focus мк2 1.6 TDCI  с компромиси, за да са им по-евтини колите. Аз доста съм изчел за проблема, понеже съм засегнат от него, и той се проявява масово на колите  поръчани от МП.  Сменял съм и термостат - ефект "нулев". Колега iwo_19 сподели твоя автомобил за къде е произведен и имаш ли проблем със загряването и бързия спад в температурата при спускане по наклон?

iwo_19

Произведена е в Германия , внос от Италия. При първите застудявания миналата зима забелязах , че като загрее стрелката стои на 2-3 мм преди 90 градуса, но при най-малкото отпускане на педала на газта за 200-300 метра стрелката видимо пада с 2-3 мм , примерно. Веднага се насочих към термостата и я закарах в сервиз. Обадиха се след няколко часа , че термостата е читав и е проблем на модела, но аз като пич казах да го сменят. Сложиха ми Behr , никаква промяна в поведението. И тогава се зачетох и открих , че за 1.6 е нормално , има опити с промяна на софтуер и т.н. , но като е наред колата не пипам нищо. При парното промяна няма - духа нормално топло. При загрял мотор , ако спра на място за 15 мин. стрелката пада доста, но на парното не влияе - духа си топло. Все пак на място разхода е 400 гр на час и е ясно , че като няма" дърва в огъня " - няма и температура. Все пак този ДВГ е с много нисък разход на гориво.

Everio

И аз пак да добавя моята стрелка едва мърдаше когато го взех от МП и да беше дефектирал термостата.От МП го установиха и го смених с нов оригинален.Сега работи по същия описан начин по горе на МК2. На магистралата под товар държи 90*.
Лятото работи като всички останали коли :) Но и шефа на сервиза в Младост ми каза да така е нормално работи в тези граници със спадането по инерция.Не се плаши карай.

Десислав

Цитат на: Ozzie в 20 Юни 2018 22:59:28
Пък аз откакто смених термостата, вдига си температурата и си я държи. Нагоре, надолу- на едно и също място седи стрелката. Ако има отклонения, то те са незначителни, за да мога да ги отчета.
Колега сподели каква марка е новия ти термостат ако обичаш

Десислав

Аз колата я карам втора  зима и определено имам проблем вече. Миналата зима си държеше точно отвесно стрелката независимо нагоре или надолу се движа
Сега рядко стига там дори извънградско и ще трябва да се сменя това дърво
Препоръчайте някаква марка и дали в гаражни условия може лесно да се смени

iwo_19

Направих тия  дни 400-500 км извънградско , ми то по Беленския баир надолу на скорост ми пада стрелката до 60 градуса. Ще мина през сервиза  след НГ , че сега не ми се занимава , но мисля , че пак ще кажат , че термостата е наред.

Alexi

Парно от кола внос от Италия не чакайте .. ако е от МР също - просто липсва печката ,а тя е задължителна

ivopolr

Цитат на: Alexi в 15 Декември 2018 21:07:15
Парно от кола внос от Италия не чакайте .. ако е от МР също - просто липсва печката ,а тя е задължителна
И аз така знам, че Фокус МК2 1.6 ТДЦИ, произведени за продажба в "южните държави" е спестена някаква част. Някой може ли да да онагледи тази печка или каквото е там и дали може да се добави тя автърмаркет.