Focus Mk3 2.0 TDCi 115 vs 140/163

Започната от Pyrhel, 02 Май 2018 11:29:48

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

Видях, че има Фокуси (2010-2014, най-вече за немския пазар), които са с 2.0 PowerShift и 115 к.с., но има и версии със 140/163 к.с. Каква е разликата в двигателите между 115 и по-мощните като двигател/турбина, някой чел ли е?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

до колкото съм чел - само софтуерни ,но това са предимно мнения по форуми и не са 100% достоверни .. според мен е леко безсмислен тоя мотор ,ще гори повече и ще върви наравно с 1.6 тдци 115

Pyrhel

Напипах един интересен немски форум за S-Max, там разказват, че и тук разликата е като при Мондео Мк3 - 115 не е с променлива геометрия, а при 140/163 е само софтуер.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

zloster

Предполагам, че това е от същия немски форум:
https://forum.s-max-club.de/topic/5339-upgrade-20tdci-115140-163-ist-m%C3%B6glich/
Според тази публикация даже ЕБУ/ECU/PCM софтуерът е еднакъв и промяната е през конфигурацията на автомобила. Дадени са примери с два различни ИНА/VIN. Упоменато е, точно кои двигатели: с Делфи електроника и Евро 5 норми на емисиите.

Бърза проверка в catcar.info и 7zap.com показва, че по каталог турбо компресорът е с един и същ ФИНИС/FINIS код: 1864631.
7zap.com дават и един друг за периода 03.01.2011 до 30.08.2013: 1809624.

Някой, който разполага с достъп до Форд каталога може лесно да провери ФИНИС номерата. За версиите на софтуера беше май по-трудно. Досега не съм попадал при Форд на случай с каталожни номера да са еднакви, а частите да са различни.

Другото интересно е, че няма много информация за тази дефорсирана версия поне при повърхностно ровене на английски из Интернет. В Уикипедия се споменава, че този двигател при Мондео е предлаган основно на оператори на автопаркове в Германия - служебни коли и за наемане. Нямам идея каква е изгодата на производителя и на купувачите да има такава модификация. Но и при предишните поколения има такива дефорсирани версии, та би трябвало да имат някаква изгода.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

данъци основно .. в някои държави над 85кВ скача данъка ,за това 115 коня е много популярна мощност в годините като се замислиш ,реално няма марка или модел да няма мотор 115 коня

Pyrhel

Да, в този форум, ама друга тема четох, имаше няколко. Ако наистина е само софтуер - джакпот за закупилите 115 :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

мотора е доволно рядък ,а и чиповете не са без пари ,клонят към 300-400 лв за подобна интервенция ..

hotblooded

Поне при Мондео Мк4 разликата между 140 и 163 не е софтуерна - турбината е различна

zloster

Цитат на: Alexi в 02 Май 2018 17:57:03
данъци основно .. в някои държави над 85кВ скача данъка ,за това 115 коня е много популярна мощност в годините като се замислиш ,реално няма марка или модел да няма мотор 115 коня
Не съм се изразил точно и си коригирам чуденето: "Защо като Фокус 2011 г. има 1,6 дизел 115 к.с. Форд се занимават да пускат 2,0 дизел 115 к.с.? И двата двигателя са налични при първоначалното обявяване на модела."
А краткият отговор е "Powershift" скоростна кутия с два съединителя - двулитровия дизел със 115 к.с. се е предлагал единствено с нея - няма вариант за ръчни скорости.

Източници:
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

винаги можеш да си вземеш 1.6 пауършифт


hotblooded

Защото вече произведените двигатели трябва да се монтират някъде... 

zloster

https://auto.onliner.by/2016/01/26/tuning-onliner
Попаднах наскоро на това. Разказват за подмяната на заводския софтуер с "по-вървежния" такъв. Демек "консервативен" чип тунинг. Има резултати от замервания на стенд.

Накратко:
Екобууст 1.0 - 125 к.с. към 140 к.с. - не са опитали, че при контролното замерване е имало детонации в двигателя
Екобууст 1.6 - 150 к.с. към 180 к.с. - успешно
Дуратек 1.6 - 105 к.с. към 120 к.с. - контролното замерване дало 120 к.с., след обновяването станала 134 к.с. Обаче според собственика разходът на гориво се е повишил с 0,5-1 л/100 км.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/