Съвети за студен старт

Започната от Bobi, 28 Януари 2012 18:59:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Ако има някой, който разполага с известен опит в стартирането на двигател при температури под -20 градуса, това определено са руснаците. Ето някои съвети, които циркулират из тамошните автомобилни форуми и биха могли да спестят ядове в задаващите се сибирски студове у нас.



● Първото, което трябва да направи водачът още преди да завърти контактния ключ, е да натовари слабо акумулатора в продължение на около 5 секунди, за да се загрее електролитът преди същинския старт. Най-добре е да се включат късите светлини или габаритите.

● След това задължително трябва да се проверят всички превключватели и консуматори на електричество - подгряване на седалките и стъклата, вентилатора на парното, мигачите и т.н. Така акумулаторът няма да бъде натоварен с допълнително потребление, докато захранва най-важния в случая агрегат - стартера.

● По време на опита за запалване не бива да се натиска педалът на спирачката. Светлините на стоповете също хабят скъпоценния ток.

● Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.

● Ако автомобилът е дизелов, добре би било подгряващите свещи да бъдат активирани 2-3 пъти преди старта.

● Няма смисъл да се върти повече от 5 секунди. Ако колата не запали за толкова, няма да успее от първи път. По-добре в акумулатора да се съхрани енергия за втори опит, какъвто трябва да бъде направен най-рано 10 секунди след първия.

● Ако двигателят не запали от три или четири опита, по-добре да се откажете, за да не изцедите силиците на батерията напълно. Тогава помагат други хватки от руския автомобилен фолклор, които могат да се видят

Източник : fakti.bg


dimkaraganchev


Bobi

Благодаря за допълнението :)

PcMan

#3
Благодаря, но само едно ме учуди - натиснат съединител докато палим ? Това не е ли вредно за него ?  За 1-ви път го чувам. Доста често гася натискайки 1сек. преди това съединителя -> по-малко тресе двигателя при гасенето. Не е страшно и при старт ? Иначе логиката е ясна (по-малко товар), но какво става за елементите по цялата работа със съединителя ? Или все им е едно за едни 2сек.

hotblooded

Натиснатия съединител освобождава стартера от развъртането на скоростната кутия, нейното масло е още по гъсто от моторното.