Непостоянен boost??

Започната от kliamtronik, 06 Февруари 2018 18:32:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kliamtronik

Здравейте, момци,

Имам Focus '07 1,6 TDCi 90 hp без DPF. По принцип нямам проблеми с колата, въпреки че е на 286k км. Карам я предимно градско и не съм състезател, имам предвид, че не я "ръчкам". Напоследък забелязвам при ускорение с педал натиснат до долу, че има едно неравномерно ускорение- усеща се все едно boost-a й не държи пик, а ту пълни ту спада. осезаемо е за мен като шофьор, но не и за пасажерите ( които ми казват, че много се втелявам и чак прекалявам ).  Познат ми даде мнение, че понеже карам градско и предимно бавно може да се затлачило турбото с нагар и от това да е това неравномерно ускорение. Посъветва ме да изляза на магистралата за около половин чак и да я държа м/у 2500 и 3000 об./мин. за да издуха каквото има да издухва.
Относно състоянието на турбо пътищата мога да кажа, че нямам leak-ове... не че съм минавал турбо тест, но сменях един гофриран маншон преди всмукателя и тогава проверихме. Може и да не го обяснявам като хората, но не знам как по друг начин:) Някакви съвети или мнения ако имате, ще съм благодарен да споделите.


Pyrhel

Имаше подобен проблем във форума на кола с 2.0 тдци, ако не бъркам. Там се оказа зацапана променлива геометрия. Ако си сигурен, че е 90кс версията, при нея турбото е друго и е с waste gate, а не VGT. Все пак може да провериш дали клапанът се движи плавно и дали няма някъде спукани турбо пътища или вакууми към клапана за waste gate-а.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Моята е така през лятото с включен климатик. Набира се на тласъци все едно натискам и пускам газта. Спра ли климатика и лашкането изчезва. Ми до ден днешен нямам идея, защо прави така.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

kliamtronik

Колата е 90 к.с. и турбото не е с променлива геометрия. Аз също за пръв път го забелязах лятото, но дали е с пуснат климатик или не - проявата на "придърпването" е налице. Направи ми вечатление, че когато съм на магистрала и като res-на скоростта на темпомата тогава много осезаемо го прави. Мисля да й направя една диагностика и тест на турбото ( стационарен ) да видим дали държи постоянен буст. Ако не - ще се проверява всичко по веригата, щото много ме дразни това:(

Алекси

какьв се оказа проблема колега

Petar 1966

Да се надявам, че на правилното място пиша.
Съсед си купи Шевролет Епика 2.0/150 турбодизел.Аз като стар дизелджия (ми вече цяла година карам TDCI,я),се качих да я тествам!
Направи ми впечатление,че почва да набира здраво чак от 1500-1600оборота.Здраво набира!
Но от празен ход до 1600 оборота е умряла работа!Моя Мончо още от 1000оборота тегли здраво.Писал в техния форум що така -и ни вопъл ни стон!
Та ако някой нещо се досеща,да помогнем на човека.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Ozzie

1500-1600 оборота са общо взето нормални. Някъде там турбото почва да прави нужното налягане за да се усети, че го има.
Всичко останало е може би въпрос на скоростна кутия и главното предаване.
Турбо, дето да тегли от 1000 оборота още не съм карал, а съм на турбодизели от 2007 г.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Petar 1966

Да,пика на въртящия момент е 1700об.и на Форд-а, и на Шевролет-а,но ми се струва,че Форд в ниските (под 1600)по върви.Незнам дали на Шевролета турбото е с променлива геометрия? Ако не е сигурно заради това е.Къде може човека да разбере, защото нали ви казах, че в техния форум-нищо!
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

iwo_19

Пика е 2500 оборота , което можете да видите къде да е в интернет. Въпросният автомобил е с турбо с променлива геометрия и е нормално да има лаг. На 1600-1700 тръгват предимно ремапнатите коли. Някои дръпват още от 1500, зивиси клиента какъв ремап си е поръчал.За дизел без променлива геометрия нормално дръпва на 1600-1700, с променлива на 1900 , но след 2000 си става здраво. Имал съм и двата варианта и предимно съм ги ремапвал.След ремап се кара по-приятно, но си  има и там кусури. Ако турбото не е много читаво бързо дава фира. Определено съм фен на ремапа, но качествен ремап в разумни граници.

Gredarov

Цитат на: G_o_c_e_v в 07 Февруари 2018 22:18:29
Моята е така през лятото с включен климатик. Набира се на тласъци все едно натискам и пускам газта. Спра ли климатика и лашкането изчезва. Ми до ден днешен нямам идея, защо прави така.
При мен е абсолютно същото. Аз си го обяснявам с работата на компресора. Тои не помпа непрекъснато. Помпа до достигане на 25 бара и след това изключва за 20-30-40 секунди докато падне налягането на фреона до 8-9 бара и пак се включва. Това включване и изключване дърпа от мощността на колата и за това се усеща ускорението на тласаци


Petar 1966

Цитат на: iwo_19 в 02 Март 2020 14:51:06
Пика е 2500 оборота , което можете да видите къде да е в интернет. Въпросният автомобил е с турбо с променлива геометрия и е нормално да има лаг. На 1600-1700 тръгват предимно ремапнатите коли. Някои дръпват още от 1500, зивиси клиента какъв ремап си е поръчал.За дизел без променлива геометрия нормално дръпва на 1600-1700, с променлива на 1900 , но след 2000 си става здраво. Имал съм и двата варианта и предимно съм ги ремапвал.След ремап се кара по-приятно, но си  има и там кусури. Ако турбото не е много читаво бързо дава фира. Определено съм фен на ремапа, но качествен ремап в разумни граници.
Много благодаря за отговора!
Може в Италия да са и правили нещо.Моя грешка: наличен от 1700,а не пик!
Казва че е доволен, вървяла добре,около пет, шест на сто нафта на дълго, десет, единадесет в София.
А как да разбере дали е с променлива геометрия, или не?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Ozzie

Човека по- горе ти го написа, че е, ама ако не вервате, огледайте турбината, дали между топлата и студената част има лост, като този дето съм го посочил с червената стрелка.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Имаме един служебен Круз и той се държи по същия начин - до някакви обороти няма никого и после литва. Авензисите и те, само дето при тях турбото се включва след 2000 оборота. Колите са си направени така. Няма драми.

iwo_19

ремапа се  усеща  положително   при коли с турбо без променлива геометрия, дърпат като бензинки. При променливата геометрия дръпката слиза по-надолу в  оборотите, но в нски обороти лага си остава / под 1600  е труп/. Стръмен  баир трудно се качва на 5 / или 6/ скорост ако паднат оборотите  и се създава илюзията , че колата не върви. Но в обороти  си  е змей !

Petar 1966

Много благодаря от името на съседа!
Явно корейките са такива !  :))! Утре ще разгледаме около турбото за лост.На Форда лоста се вижда, ще видим на Епика-та.
Не че не вярвам на колегата,но аз съм шоп,,Око да види,ръка да пипне"!  ;D
Животът иска жертви,но няма да сме ние!