Смяна на сегменти - Форд Фокус бензин 1,6 SE, V16, 101 коня

Започната от Оги, 23 Януари 2018 17:45:28

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Оги

Здравейте колеги,
Колата ми е Форд Фокус комби, фейстлифт, джиа, бензин/газ 1,6 SE 2002 г., 101 коня, 16 клапана, двувалка, японския мотор. Газта аз съм я слагал при точния майстор и съм много доволен от колата.
Скоро ми предстои смяна на сегменти и всичко което е необходимо след като се отвори двигателя. Карам я от две години и си гори солидно масло на високите обороти.

Искам да отида при точния майстор в Пловдив, който знае какво прави.
Можете ли да ми препоръчате някой? Също чета и за частите, че имало много ментета и за това ще бъда благодарен, ако споделите от къде да взема точните сегменти, лагери и т. н.
Също, какво задължително да сменя или проверя?
След известно време ако е необходимо мога да изтрия темата за да не натоварва сайта.

Предварително Ви благодаря!

Оги


Pyrhel

Няма нужда да се трие нищо, така и други могат да се възползват от информацията вбъдеще.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Оги

Да, правилно, но като гледам колко човека са писали  ;D

Alexi

почти не останаха мазохисти да правят основен ремонт за това никой не пише .. взимай мотор от морга от англичанка която пали и можеш да го тестваш - ще ти излезе по евтино

dimkaraganchev

М-да, и като почне и той да гори масло ти излиза направо без пари. (rofl)

OL DiRTY


Alexi

не сте попадали на майстори на основния ремонт ми се види  :D всичко се стяга докато изтръпне лакътя ,това са 20нМ примерно .. и така читаво става ,много

dimkaraganchev

Явно не съм. На Алмерата сменях сегменти преди 2 години. Излезе ми 500 лв., от които 200 лв за труд. Мерси от двигател втора употреба. (tooth)

Оги

Alexi идеята която даваш не е лоша, но знае ли човек на какво ще попадне.
Да не стане така да си имам два мотора от които мога да избирам на кой да правя ремонт.  :)

Според познат, на който мога да вярвам, на времето са и сложили "калпави" сегменти в завода производител.
Предишните собственици явно са се притеснили, че харчи масло и са я "шътнали".
Но пък мотора работи перфектно, на газ в града ми харчи най-много 11 литра на сто км. при положение че я настъпвам.
Като часовник е, за тези две години около 25 хиляди километра до тук, не съм пипал нищо освен ремъци, масло и газова уредба, даже си е със старите кабели и свещи, оригинални естествено. В бъдеще мисля да я карам много повече, иначе не бих помислил за ремонт.

Искам да и сваля главата и да разбера какво е състоянието на блока, има ли ресурс и разтоянията на елипсите дали са в допустима норма, естествено за да не се счупят сегментите.
За това ми трябва майстор в Пловдив, който знае как да направи ремонта точно на този двигател.
Понеже за тези две години от четене по въпроса, честно казано съм се наплашил.  :)

Така, че ако някой може да отговори на въпросите ми ще съм много благодарен.


hotblooded

Ако двигателя работи нормално, не гори масло, и компресията му е в норма - за нищо на света не го отваряйте. 


ivchotr

Човекът казва, че гори солидно масло във високите обороти. Аз обаче не разбрах как точно е поставена диагнозата "калпави сегменти от завода производител". Колата пуши ли с характерния синкав дим при горене на масло? Компресия мерена ли е? Ако са заминали гумичките на клапаните, пак ще има харч на масло, но ако компресията е наред, проблемът едва ли е в сегментите. Тук колегата казва, че колата е часовник. При хлабави сегменти, които не уплътняват цилиндъра, компресията ще намалее със сигурност и колата няма да работи нормално. Ще пали трудно най-малкото. При силно спекли сегменти пък се наблюдава повишаване на компресията над нормалната.

Аз не бих бързал да отварям двигателя, ако не съм си изяснил поне тези неща. Да не говорим, че ако двигателят работи с масло менте, пак ще го гори, дори и нищо да му няма на самия двигател.

hotblooded

Масло ще си гори и от проблем с картерната вентилация. 

Оги

Привет на всички!

ivchotr разговарях с форд манияка - Митко от София, той ми каза за сегментите от завода производител.
Но, искам ремонта да го направя в Пловдив, нуждая се от качествен майстор тук, а не постоянно да ходя до София.

След като я регистрирах, първото нещо което направих - смених и маслото с UNIL 5W40.
Среден клас белгийско, но оригинално. Сигурен съм, че не е менте и е добро масло.
Десет години карах "железния ескорт" 1988 г. междинката само с това масло, но 15W40.
Много съм доволен от този ескорт и реших да не сменям марката.

Та значи, за 1000 км. изгори около 1 литър, ако карам на магистралата е доста повече и аспуха отзад става черен, ако карам само градско се изчиства изцяло сам.
Като тръгвам на кръстовище изпушва леко, но като карам изчезва. Когато я запаля сутрин без да я форсирам, почти веднага започва да пуши сивкав пушек, не много но видимо около 50см. , който за около 2 минути почти изчезва. От прочетеното знам, че това със сигурност са гумички.
Когато спра на някое кръстовище без да пипам педала на газта, пак пуши сив пушък и се вижда през огледалото, който се издига. Често се чудя дали е от конденза, понеже това го виждам на доста коли, или доста коли имат проблеми с горене на масло. :)
Попитах един майстор, който ми каза, че такъв разход не може да е само от гумички, за това се замислих за по-сериозен ремонт и се отказах от идеята, че е само гумички.

По препоръка на майстора смених маслото на около 5 хиляди за да се поизчисти двигателя.
След това сложих NORT SEA 10W40 холандско, обаче SL по-хубавото и със спецификации по каталог. Хареса ми как работи с него, въпреки, че е евтино, но всякаш е по-бездимно от UNIL и мисля, че и от него няма ментета.
Изцяло го сменям на 5 хиляди, през останалото време като доливам то се опреснява, но въпреки това става леко черно. Тази ранна смяна ми харесва, първо защото двигателя винаги е чист, второ до тези километри всяко масло смазва добре а в същото време не е скъпо - 35 лв. пет литра. Като редувам - единя път сменям масления филтър, а другия път само маслото без филтър. Така цикъла за смяна на маслен фиртър си остава 10 000 км.

Копресия мерих в началото - 9,8,9,9 но майстора го мързеше да завива резбата на маркуча и мисля, че е малко по-висока.
Свещта на втори цилиндър става цялата в нагар, като котлен камък само за 5 - 6 хиляди км. и я свалям профилактично.
Другите свещи са чисти, все едно сега са купени.
Вариантите за горене на маслото може да са всякакви.

Пали от първия път, но стартера завърта 3 - 4 пъти, не е както се казва "като кибрит" на четвърт оборот. :)

Мислил съм да резделя ремонта на две части, но имам следните питания.
1. Сваля ли се ангренажния ремък и главата за смяна на гумички?
2. Чувал съм, че при износени водачи смяната на гумички не върши работа, вярно ли е? И ако са износени, могат ли да се сменят без да се сваля главата?
3. За смяна на сегменти след като се отвори картера, може ли цялата интервенция да стане само от там или задължително се сваля главата, защото ако е от сегментите, така два пъти ще сменям гарнитура глава и два пъти ще плащам ремонт?
Спирало ме е прослвутото изказване "не се оправи със смяна на гумички".

А относно картерната вентилация ще се ограмотя, няма да бързам да правя ремонт...

Благодаря предварително за отговорите!

ivchotr

Тези майстори добре, че не са мозъчни хирурзи... Измерил, ама го мързяло да завие манометъра...

Така измерената компресия в твоя двигател ми се струва много ниска. Граничната май му беше 11. Ако при правилно измерване наближи 13 - 14 атмосфери, по-скоро няма проблем в сегментите. Ако си остане около 9 - 10, може и да има. Ако фордманиакът ти е преглеждал хлабините на клапаните и компресията пак е ниска, нищо чудно да са сегменти. Уплътненията на клапаните на този двигател не знам  как се сменят, ама като го гледам, без сваляне на валовете няма да мине. Което ще рече пак сваляне на ангренаж.

dimkaraganchev

#14
Като отвориш мотора ще разбереш, че проблемът е в здраво запекли маслени сегменти.



Така изглеждаха буталата на моята Алмера. И нейните сегменти са от калпавите. Изкарват около 150 000 км.
Колкото по-рано направиш ремонта, толкова по-добре.

Alexi

много са си добре сегментите ,просто не им понася карането на газ :)

ivchotr

С бедна газ, бих казал. Те и клапаните от такива икономии си заминават.

Оги

Привет на всички!

ivchotr нормалната компресия на този двигател трябва да е 11, така че за такава кола един майстор каза, че си е добре.
Хлабините на клапаните не са преглеждани, с Митко сме говорили само по телефона.

Научих, че гумичките мога да ги сменя без да се сваля главата, но за мен това не е цялостно решение на проблема. Мисля, че по добър вариант ще е както казва dimkaraganchev - смяна на сегменти и заедно с това оправяне на всичко останало наведнъж.

Alexi ако мога да си купя нова кола ще е дизел естествено, НО няма да рискувам с 10 - 15 годишен, знаеш за какво говоря.

Като дойде времето да направя мотора и го разработя, ще му сложа HADO ревитализант който е за 100 000 км. След като я покарам малко с хадото ще и сложа Bardahl - Long Life 6 в 1 фюлеринова добавка, който ще се добавя след всяка смяна на масло.
Маслото ще е винаги Yacco 5W30 за 75 лв. 5 литра от вносителя. В системата за мазане в маслото също ще слагам малко фюлерин да видим ще имам ли проблеми със сегментите и клапаните. При положение естествено, че колата я карам спокойно и настройките за горивна смес са добре.
По-масовия потребител експлоатира колите с какви ли не "каши" в двигателя и иска да няма проблеми и да кара дълго...

Във фирмата в която работя, майсторите които обслужват мотокарите имат шкода 2004 г. Купена чисто нова и още от самото начало е започната с HADO. В момента е на 300 000 км. и двигателя е в отлично състояние.

dimkaraganchev можеш ли да кажеш, какво друго смени и пипна по двигателя?


ivchotr

Аз намирам данни, че степента на сгъстяване е 11. Майсторът ти явно не прави разлика между степен на сгъстяване и компресия. Комресията е с 1.2 - 1.3 по-висока от степента на сгъстяване в числово изражение, което прави около 14. Доколкото ми е известно. Така че компресия 8 - 9, колкото е измерил майсторът, е дори под граничната за този двигател. И аз затова по-горе казах, че е добре, че този майстор не е мозъчен хирург. Докато не се измери компресията коректно, на практика нямаш никаква реална представа в какво състояние ти е двигателят. И за да си сигурен, че ниската компресия е в резултат от кофти сегменти, за да не разглобяваш целия двигател, е по-добре първо да му провериш хлабините на клапаните. Защото при оставащи отворени такива, компресия пак ще се губи. А дори и да сменяш сегменти, клапаните пак трябва да ги провериш и евентуално да им оправиш хлабините. Защото със сигурност ще се наложи. И ако след техния реглаж компресията си стане над 12, не виждам смисъл да се занимаваш на първо време със сегментите. Защото покрай реглажа на клапаните можеш да им подмениш и уплътненията. За реглаж на клапаните не се сваля главата.

Но пък ти можеш да правиш и каквото си си наумил.

dimkaraganchev

#19
Цитат на: Alexi в 29 Януари 2018 23:33:26
много са си добре сегментите ,просто не им понася карането на газ :)
Глупости на търкалета. Алмерата я купих на 10.02.2015г. нов внос от Австрия на 153 420 км по километраж и въобще не беше чула за газ. За клапани съм чувал, че имат проблем някои двигатели със газта, ама за сегменти...

Цитат на: Оги в 30 Януари 2018 15:20:07...dimkaraganchev можеш ли да кажеш, какво друго смени и пипна по двигателя?
Ето списъкът на частите:

Сегменти RIK -made in Japan - пълен к-т - 115,00 лв.
Гумички клапани Musashi - made in Japan - к-т 16 бр. - 27,00 лв.
Гарнитура глава Victor Reinz - made in Germany - 53,00 лв.
Гарнитура капак клапани FAI - made in England - 25,00 лв.
Гарнитура смукателни колектори - 15,00 лв.
Гарнитура изпускателни колектори - 10,00 лв.
Маслояд - 12,00 лв.
Труд - 200,00 лв.

Ремонтът е направен на 28.03.2015г. и от тогава Алмерата е на газ и не пипа повече масло от смяна до смяна - на 15 000 км. Към днешна дата километражът показва 176 600 км.


Оги

Да Ивчо, прав си, за това се чудя къде да ида.
Вероятно мога да започна от хлабините на клапаните и смяна на гумички и всичко по главата както казваш. Но, дори да се повиши компресията след реглажа им и подмяна на уплътненията, пак ще си остане разхода на масло.

Вероятно заедно с тези неща ще видим и картерната вентилация, за да се доизясни, че проблема е в сегментите.

Оги


Alexi

как си вярвате за пробези ,проблеми ,кое е читаво кое не .. служебните кочини които са на на 10г клонят към 300к а има и на повече ,масло се сменя на 25к ако се сети притежателя с възможно най евтиното 4 лв литъра без ддс  .. смяна на сегменти - такъв ремонт не съществува във фирмата ,понеже е нерентабилен .. масло пипат единични бройки и то около литър от смяна до смяна - имаме и бензини и дизели от различни марки .. японски коли не употребяваме де ,прекалено скъпи идват новите :) явно няма защо ..

dimkaraganchev


ivchotr

Цитат на: Оги в 30 Януари 2018 17:53:53
Да Ивчо, прав си, за това се чудя къде да ида.
Вероятно мога да започна от хлабините на клапаните и смяна на гумички и всичко по главата както казваш. Но, дори да се повиши компресията след реглажа им и подмяна на уплътненията, пак ще си остане разхода на масло.

Вероятно заедно с тези неща ще видим и картерната вентилация, за да се доизясни, че проблема е в сегментите.

Ами нали затова се хабя, за да не се налага да отваряш бадева двигателя, ако се окаже, че харчът на масло се реши с подмяната на гумичките, а всичко останало говори, че няма проблем със сегментите. Ти в момента имаш проблем, но не си наясно коя е причината, обаче си се хванал за сегментите и това е. Аз не твърдя, че няма проблем в сегментите. Просто казвам, че да стигнеш до тях има по-лесни начини отколкото да отваряш двигателя.

На един приятел баща му се беше разболял от нещо, за което във видинската болница не могли да определят каква е причината. И като се почна - махане на далак, операция на панкреас и не знам какво още там... А човекът продължава да си стои с проблема. И като му казаха, че ще му отстраняват още някакви неща, онзи им тегли една майна и отиде при истински лекари да му направят изследвания като хората и да му кажат какво му е.
Мен са ме учили, че диагностиката е от първостепенно значение за решаване на проблема с най-малко нерви и средства. И гледам да се придържам към тази максима.

Alexi

 :D ма тя на 160к гори масло ти говориш за читави майстори .. според мен да си прибави едни 200к към пробега и от тая нова гледна точка да реши ще я прави ли ,ще я издава на Надин ли докато е на ход ..

hotblooded

Преди да се разглобява заради ниска компресия е добре да бъда измерена и на друго място, ако се потвърди диагнозата - следва надуване на двигателя със сгъстен въздух - да се види от къде не уплътнява - дали ще издуха към някой колектор, дали в картера или в охладителната система.   Възможно е да духа и от прецакана резба на някоя свещ (но рядко има повече от 1-2 прецакани на един двигател...  След това, ако се окаже че духа в картера е добре да се измери цилиндъра, и да се прецени дали само смяна на сегментите е решение.  Да не се окаже че след разглобяване и ремонт - компресията е пак толкова.

Оги

Ивчо, каква според теб е нормалната цена за труд, която би ми извикал майстора за оправяне на хлабините, гумички и всичко което коментирахме по главата?
Ще търся да я правя в Пловдив.

jo_jo

няма как някой да ти каже "нормална цена за труд", всичко е търсене и предлагане. Аз знаех, че МП е х 2, но пак си ходех.

ivchotr

Сега да не излъжа, ама миналата пролет на моя му оправиха хлабините и презацепиха ремъка, плюс още някакви неща, някакви софтуерни адаптации, май сменяха и гарнитура на капака на клапаните. Ако не бъркам, излезе към 170 лв. Ама май имаше и отстъпка, щото нали приятел го прави. Не знам, на мен ми се видя нормална цена за това, което направи човекът.

То тук в труда влиза и времето, което човекът ще отдели за това обслужване. Щото нали се сещаш, че за същото време може да свърши няколко други, не толкова трудоемки неща, които макар  и по-евтини, ще му донесат повече печалба. Та така. Аз например от доста време не се занимавам да си ремонтирам сам колите и моторите, което винги ми е носило удоволствие. Сега предпочитам да си платя, а аз да си ползвам времето за други неща.