Поврежда ли се двигатела с поставен чип туниг?

Започната от DeepDoby, 26 Януари 2012 16:00:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

DeepDoby

Имам Мондео 2006tdci 2.0 130к.с и искма да му сложа чип тунинг и искам мнения дали си заслужава лошо ли е за мотора и би ли го похабил бързо?Като цяло форда си върви супер и е само на 130000км!А дава ли наистина нисък разход на гориво ако не се натиска яко?


Pyrhel

Добре дошъл. Заслужава си на 100%. Има 3 вида ремап. Еко, нормален и спортен. Общо взето разликата им е колко е повишението като коне и въртящ момент и колко намалява разхода. Те и имената си говорят за вида - екото има много малко повишение, но разхода отива надолу, нормалния е коне нагоре + малко разход надолу, спортния - много коне нагоре и разхода в градски условия най-вероятно ще се покачи.

При теб "нормалния" ще вдигне на 160 коня и 387 нютона, спортния на 180 коня и 400 нютона. В момента си 130 коня и 330 нютона.

За мотора дали има опасност - зависи от тунера. Ако се направи както трябва - няма опасност нито за инжекторите, нито за мотора, нито за турбината... Тия приказки от седянката, че турбината ще се скапе по-бързо не ги слушай. Бууст-а когато се променя, оборотите й не се менят, а се играе с клапаните, така че дали един клапан ще отваря на стоковото налягане или на малко по-високо - все тая. А за тунерите - не искам да споменавам имена и да давам оценки за колегите :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

DeepDoby

Понежи живея в Испания и съм се загледал в това и незнам дали ще си заслужава http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Ford-Mondeo-2-0-TDCi-869-r.html   Няма да е зле да е още по пъргав и икономичен автомобилът  ;)

Alexi

според мен няма как да не се скъси живота на турбото( а и на мотора като цяло ,особено съединителя и маховика ) .. просто му се налага да държи по-високо налягане и по дълго време .. практиката показва също ,че големи мотори с малък надув държат доста по дълго и като карантия и като турбина от колкото малки моторчета с голям надув както са някои от новите .. нашите мотори са предвидени за голям пробег ,не са много коне за обема си и в Англия ги карат по 350-500к без смяна на турбо .. аз предпочитам и друг път съм го казвал да си купя кола която ме задоволява откъм вървеж и не я барам .. като отеснее - следващата .. отделно ако попаднеш на куц тунер ( от което няма 100% защита ) мотора ще хвърли нещо доста скоропостижно ..

Pyrhel

Това, дето си го показал е пауърбокс. Него не го слагай... Той не променя маповете, а подава лъжливи данни към ЕКУ-то... :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Колега, ако не е нахално и не те затруднява, може ли да ми кажеш за моята моторетка при трите режима какво ще се промени. Все съм на кантар с тоя чип, мисля да си го покарам още бая време тоя форд.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Pyrhel

#6
1.8 TDDi стоково е 90 коня/200 нютона. Нормал: 115 коня/255 нютона; спорт: 126 коня/280 нютона. Еко-то не съм го смятал - около 100-105 коня и около 220 нютона; горивото - с около 0.8-1.0 по-надолу.

едит: ама ще я мръдна темата в раздела за чип тунинг...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

vanvan

Цитат на: Pyrhel в 26 Януари 2012 16:24:37
За мотора дали има опасност - зависи от тунера. Ако се направи както трябва - няма опасност нито за инжекторите, нито за мотора, нито за турбината... Тия приказки от седянката, че турбината ще се скапе по-бързо не ги слушай. Бууст-а когато се променя, оборотите й не се менят, а се играе с клапаните, така че дали един клапан ще отваря на стоковото налягане или на малко по-високо - все тая. А за тунерите - не искам да споменавам имена и да давам оценки за колегите :)

Подкрепям - зависи от тунера. И то адски много. Чип на атмосферка е едно, а на ДВГ с принудително пълнене, еле па дизел е в пъти по-голяма хамалогия според мен, защото елементите, които участват в уравнението са повече и като цяло - по-капризни. Тия приказки от седянката за турбината хем са верни, хем не са. Това че не се променяли оборотите на турбината нищо не може да ти каже за режима, на който се подлага тя и двигателя при едно повишено налягане. Не случайно всяка турбина си има карта, по която може да се провери колко и какво. Освен това много често се забравя най-голямата особеност на принудителното пълнене - топлината. Всячески трябва да се отърваме от нея, а при едно некултурно повишено налягане и разбъзикано смесообразуване 100% ще доведе до повишени температури както в студената й, така и в топлата й части.

Те сериозните тунингари неслучайно следят повече параметри след интервенцията - температура в колектора, температура на маслото, ламбда  и т.н...

niko_nenchev

Не знам дали е удачно да питам в тази тема,но ме интересува какви са евентуалните показатели на вариант ЕКО за Фокус ц-макс 1.6тдци 109к.с., и колко струва този ремап?