Focus Mk2, темпоматът не работи

Започната от Nikola_T, 18 Юни 2016 13:39:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nikola_T

здравейте хора

купих наскоро фокуса мк2 и за първ път го карах по магистралата и реших да проверим как работи темпоматът...
...на моята голема изненада - изопщо не работи!  :'(

натискам ония бутони но изопщо не реагира!

попаднах по този тема и си мислех че може би проблемът e в софтуера т.е. требва да се активира,
темпоматът е фабричен, на VIN се показва в списъка на екстрите

какво вие мислете?  ^-^


hotblooded

Може някой от превключвателите на педалите да е прецакан, виж си и бушоните

Nikola_T

Цитат на: hotblooded в 18 Юни 2016 22:55:14
Може някой от превключвателите на педалите да е прецакан
как найлесно да разбера дали e това?  ^-^

Цитат на: hotblooded в 18 Юни 2016 22:55:14
виж си и бушоните
гладах ги но преди да разбера за проблема с темпомата, но не се сещам дали има нещо за темпомата...
ще ги погледнем отново да видя дали има отделен предпазител за темпомат

Nikola_T

отново гледам списъкът на предпазители в наръчника но не мога да намеря този за темпомат...  :-[

nixel

Влез в тестовия режим на колата и пробвай да натискаш бутоните. Трябва да пиука.
За да се активира темпомата, трябва да си вдигнал над 50км/ч, натискаш on, след това + или -.
Сигурен ли си че не работи? Може само лампата в таблото да прави проблем.

Nikola_T

тествал съм бутоните чрез този тест (намерих на youtube инструкции ) и всички бутони на волана пиукат...

натискал съм всички възможни комбинации при скоростите поголеми от 50 но нищо се не получава...  :-[

найлесното е да ходим до мотопфохе (понеже не познавам никого кой може това да ми направи) но се страхувам че ще ми одерат кожата 

nixel

Е то щом оригинално имаш темпомат, няма никакъв смисъл от активиране на функцията. Със сигурност е активно освен ако някой не го е деактивирал.
Случайно да е сменян софтуера или компютъра на колата?
Ако не е - има някакъв друг проблем. Или устройствата на педалите или акумулатор/алтернатор. Бутоните укъсяват веригата през различно съпротивление. Ако имаш проблем с ел инсталацията, неправилно напрежение - резисторите може да дадат отклонение и компютъра да не може да разбере кой точно бутон е натиснат. Отчита се укъсяване, но съпротивлението не отговаря на нито един бутон.

Nikola_T

#7
може би че предишен собственик е нещо пипал в софтуера,
от мотопфохе има удостоверение че след като са нещо пипали по таблото (май температура не е показвал или километрите...) пробег се покачил за 20000km

акумулаторът е нов, а ako нещо не беше на ред на алтернатора щеше да имa и други ядове...

ако бутоните пиукат по време на теста нали това означава че са на ред?

остава ми да проверим тези устройства на педалите (но не съм сигурен как да ги проверим ако всичките са свързвани...),
иначе като бях да сменим масло и филтрите, учудвах се как майстора ми се нуждал от свалянето на педали за да смени филтър за климатика... 

още нещо, по интернета попаднах по един клип за проблеми с темпомат на фордове и тука показва че често сенсор за натисната педалка на спирачка (който се намира под капака където сa спирачни течности) спира да работи и се нуждае от смяна
и заради това - темпоматът изобщо не реагира каto при мене

nixel

Ако си сигурен че всичко друго е наред не ти остава нищо друго освен мото пфое.
Сега се сещам, че съм четох преди време за проблем който афектира темпомата, ама като не се сещам какво беше...

Nikola_T

аз попаднах по това: https://www.youtube.com/watch?v=mICxnDTTIJI
но не знам дали по същия принцип работи и при фокусите мк2

утре ще погледна педалите


Nikola_T

днес найнакрая погледнах педалите :)

и имах кво да видя!
до педалката на съединитела стои един конектор и виси така  ???

веднага го сложих на местото му в съединитела но не се опитах да тествам...
през уикенда ще отивам малко на път и ще тествам, надявам се че тука е бил проблемът!  ^-^

nixel

Най вероятно е това проблема. А този майстор дето го е свалил и забравил да го върне заслужава повече клиент да не види.

Nikola_T

успях само малко пред блока да го пробвам... и работи!!!!!  ;D

вечерта ще го пробвам и по магистрала да видя как се държи...  8)

благодаря на всички участници в тази тема!

Nikola_T

#13
Всяко чудо 3 дни...

Снощи карах по магистрала, темпоматът работеше и като исках за втори път да го включим - пак не реагира!  :-[

Много се изнервих, бутоните пиукат, жици при педалите са на местата им.... Но не работи както и преди...

Не знам хора кво да правя


nixel

#14
Тоя кабел дето е бил откачен го изкарай и напръскай с контактен спрей двете букси. WD40 е спрея. Може да не прави хубав контакт.

Само за уточнение - трябва да караш над 50км/ч и да си на скорост. Натискаш on, след това +

Nikola_T

Цитат на: nixel в 26 Август 1974 15:07:58
Само за уточнение - трябва да караш над 50км/ч и да си на скорост. Натискаш on, след това +
имено така правих, едно време работеше добре но малко после изведнъж спре да реагира :-[

напрсках буксните с wd40 и после ще видим кво ще бъде

Nikola_T

преди малко го тествах и нищо, хич не реагира...

разклащах малко жичките и нищо...

забелязах че същата жичка има и при педалката за спирачка, тя стои добре...

не знам повече  :-[

hotblooded

Може би клок-спринга да сдава багажа.  Я пробвай да вдигнеш предните гуми и да пробваш при различни положения на волана дали ще хване

Nikola_T

извинявай, но не те разбирам :)

hotblooded

Има една джаджа,  която свързва кабелите идващи по корнилната колона със кабелите от бутоните, еърбега и клаксона на волана - понеже волана се върти,  а кабелите по колоната не - тая джаджа държи контакта между тях.  Понеже в нея има тънки кабели,  навити в спирала, подобни на часовникова пружина - в каталозите я водят "клок спринг" 


nixel

Не може да е от това. Щом бутоните писукат в тестов режим, значи всичко е наред около тях.
По скоро проблема е в тези устройства на педалите или техните кабели.
А може и компютъра да е засякъл проблем и да не иска да пусне функцията. Може едни грешки да му се прочетат.
А може и да попиташ предишния собственик, защо са разкачили буксата която си открил. Може пък нещо да се прецаква със закачен кабел и затова да са го извадили.

Nikola_T

Цитат на: nixel в 03 Юли 2016 23:28:59
защо са разкачили буксата която си открил. Може пък нещо да се прецаква със закачен кабел и затова да са го извадили.
това ми беше найголемия страх, не ми се сторише логично (но за съжаление има и такива "майстори") да некой не върне буксната след като я разкачи...

това с прочитаване на грешките в компютъра ми се струва добре, но нали ако има грeшката требва някъде да показва?

мен ме притеснява че той явно е работил едно време след като закачих буксната и изведнаж спре, да не прави някъде късо съединение?
гледах в книжката за предпазители но не мога да намерим за темпомата...

предишния собственик вика че никога не е ползвал темпомата

Dmitarcho

Цитат на: nixel в 19 Юни 2016 22:05:55
Влез в тестовия режим на колата и пробвай да натискаш бутоните. Трябва да пиука.
За да се активира темпомата, трябва да си вдигнал над 50км/ч, натискаш on, след това + или -.
Сигурен ли си че не работи? Може само лампата в таблото да прави проблем.
Това с пиукането на бутоните....дали го има и при Мондео мк3 ?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

nixel

Цитат на: Nikola_T в 03 Юли 2016 23:44:41
това с прочитаване на грешките в компютъра ми се струва добре, но нали ако има грeшката требва някъде да показва?
Е къде да я показва тази грешка? На таблото има само лапма check engine. Аз все имам грешки от сорта lost communication на модулите на вратите и instrumentation cluster-а. Никъде не ми се появяват освен на диагностика. Лошото е че ще ходиш на посоки докато намериш проблема.
Намерих един тест на темпомата за 2000-2005г:

Cruise Control
By 6SPD_soul
I just had some issues with my CC and have sorted that out, but I found there is a really slick self diagnostic procedure for the cruise control. You don't need a diagnostic scanner to do this either, just the car. From what you describe I think the cruise control servo (motor with a spool of cable that controls the throttle body for CC) is bad, but this test will tell you for sure where the problem lies. This self diagnostic test will work on all Foci from 00-05, in addition to many other Ford models in those years.

The test is basically this: you're going to be turning the ignition key on and off repeatedly and then hitting the cruise control buttons quickly in a specific sequence, and then the cruise control light will blink repeatedly, and the number of blinks tells you where the fault is. It's easy to do once you get it sorted in your head and you won't mess anything up if you don't get it right the first time.

If it's a manual, don't depress the clutch. If it's an automatic leave it in park. First, turn the ignition to the accessory/run position but don't start it. Press and hold the CC off switch and then repeatedly turn the ignition from run to off and back to run again, you should do this 3 or 4 times. End this sequence with the ignition in the run position and then let go of the off switch, and you should see your CC light blink once, which means it's ready to run the self diagnostic. If it flashes 5 times at this point then it's a faulty speed control module, which is that servo I mentioned above. Quickly after the light blinks (like a second after), you then need to hit the other cruise control buttons in this order, and you will need to hit them fairly quickly for the test to proceed:

1. On
2. Resume
3. Coast
4. Set/accel

The CC light should blink once after each button you hit. Kind of take your time hitting the buttons and it's easier to keep track of the flashes, which is important at the end because you need to count the number of flashes that come after you hit "set". There won't be an immediate flash after you hit "set", there will be a slight delay, and then will come another short series of flashes. This next part is all verbatim (except for the parenthesis) from the Ford guide I'm translating here.

0 Flashes (no flash after last button is pushed): suspect circuitry or speed control steering wheel switches.
1 Flash: Static test passed (cruise control should work)
2 Flashes: BPP (brake pedal position) switch is damaged, circuit is damaged, or the brake or clutch pedal was applied during test.
3 Flashes: Brake deactivation switch is open or circuit is damaged.
4 Flashes: Indicates the speed signal circuit is open or damaged (wheel speed sensors, ETC)
5 Flashes: Suspect circuitry or module.


Dimitarcho, нямам си на идея. Най добре да се пробва.

Nikola_T

Цитат на: nixel в 04 Юли 2016 09:23:31
Е къде да я показва тази грешка? На таблото има само лапма check engine. Аз все имам грешки от сорта lost communication на модулите на вратите и instrumentation cluster-а. Никъде не ми се появяват освен на диагностика. Лошото е че ще ходиш на посоки докато намериш проблема.
не знам, имах предвид може би да показва на дисплея,
тъй като скоро ми показва да немам течност за пране на предното стъкло..

ще отида при некой майстор за авто-електрика ако намеря надежден, ако не тогава ми остава само мото пфохе...   

Nikola_T

най накрая бях при майстора, и то в селото при приятеля на бажо ми който и той веднага намери източника на проблема!

Проблемът беше сенсор за натиснане на педалката на съединителя (по-скоро прекъсвач), той го свали и очисти и до сега работеше без проблеми. ^-^
На диагностика освен него, не показва никакви други проблеми!

добре че този сенсор е отделна част от педалката така че ако пак бъде проблема, ще го заменим...     8)