Зареждане на акумулатор без сваляне и откачане от клемите.

Започната от infomar, 24 Април 2016 09:51:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

infomar

Цитат на: Mondeicho в 18 Май 2016 23:23:55
Аз продължавам да твърдя, че не ти е необходимо толкова скъпо зарядно, да хубаво е да го имаш, но ако ще го използваш 2-3 пъти за няколко години ще оставиш едни пари, които както и ти казваш не ги копаеш.
Дай един съвет:
Кола, която се ползва един... или два пъти в месеца, дали и е необходимо подзарядка на акумулатора, ежемесечно, особено зимата? Не казвам нищо за цената, това за което споменах по-горе е единственото както писах, на което официално пише, че може да се ползва в този режим без откачване. Ако ме подсетите за друго подобно на което в указанията пише същото и е по-евтино, казвайте, но ако пише да се ползва при откачен акумулатор... недейте, такива си имам. Предложеното Bosch C3...(също и С7) не отговарят на условието.


Mondeicho

Това е друго. В случая не знам защо е необходима тази кола като не се кара, но това не е важното. Тогава определено си трябва, вече ти си преценяваш дали скъпото или някой по на сметка еквивалент. (fe)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Milcho

Цитат на: infomar в 19 Май 2016 06:00:39
...... Предложеното Bosch C3...(също и С7) не отговарят на условието.
Напротив, щом съм ти го предложил значи отговаря на условието.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Bivola

Ако колата не стои в гараж можеш да ползваш Слънцето като източник на заряд. Ще стои вкл постоянно и ще зарежда с някакви милиампери колкото да компенсира разряда, нооо пак си е пари.Поне едно 45-50 лева са. То за тия пари е по-добре лидълското да вземеш.

infomar

Цитат на: Bivola в 19 Май 2016 12:37:53
Ако колата не стои в гараж можеш да ползваш Слънцето като източник на заряд. Ще стои вкл постоянно и ще зарежда с някакви милиампери колкото да компенсира разряда, нооо пак си е пари.Поне едно 45-50 лева са. То за тия пари е по-добре лидълското да вземеш.

Подобно имах на кемпера си - слънчев панел 125 вата, контролер STEKA 20А и акумулаторите на двигателя и жилищната част включени постоянно на автоматичен режим. Но по колата нямах никаква електроника и компютри - чист атмосферен дизел. Проблеми нямах и така изкараха 6-7 години....
Колата е на закрито и вече ми се изясни какво трябва да правя, просто съм свикнал да боравя с факти а когато всеки производител се застрахова за евентуални проблеми с излишна предпазливост и неосъвременени указания, риска остава за потребителя.

Alexi

ако колата се кара 1-2 пъти в месеца задължително ти трябва някакво такова устроиство и да си го дозареждаш примерно през 2 седмици

infomar

Много мислих, ама ако го мислиш прекалено много може и да те заболи глава. Плюсовете надделяха за CTEK MXS 5.0 TEST AND CHARGE .. Още на пръв поглед ми беше хванало око. Заболя ме сърцето от цената, ама си викам, трай дядо за хубост, няма всеки месец зарядно да купуваш я. Пет години поне няма да го мисля, а и щом над половината сервизи в Холандия са оборудвани с него... няма да е лош.
Дойде пустото му "златно" зарядно и на пръв поглед хваща око с добрата си изработка. Няма нищо общо с китайската продукция.
В комплекта влизат устройството и малък допълнителен кабел който е за монтиране постоянно към акумулатора, за да не се налага да вкарваш щипките когато се зарежда акумулатора. Удобна джаджа. Слагаш я и после само включваш зарядното в него - няма опасност от случайно докосване на някоя метална част с щипката по непредпазливост. Много надеждна свръзка - браво!! Щях да забравя - и една хубава торбичка в която да се поставя когато се носи...

Доверих се на ръководството ( а бе що го няма на български в книжката... най близкият до матерният - английският) и нямах търпение да го изпробвам.

Отивам при колата, отварям капака и се подготвям за действие. Като начало ще пробвам ТЕСТ режима. Преди това замерих с мултицет акумулатора и показваше 12.3 в.   Закачам щипките и трите - диодчета (червено, жълто и зелено) започват да се изреждат.  Натискам бутон MODE и нагласям да светне диода на BATTERY. Светна ама твърдо в червеното.... а аз се надявах да е поне в средно положение. Погледнах упътването и там си пишеше черно на бяло - "под 12.4 - ЛОШО СЕДЛАРОВ - ЛОШО"!!!
Но аз съм упорит и продължавам с тестовете. Ще пробвам START OPTION и ALTERNATOR. Демек как се държи батерията при стартиране на двигателя и как я зарежда алтернатора.
Давам на ключ и стартирам двигателя. Батерията уж слаба, ама двигателя си пали отма от раз. Гледам тестера - ами нищо не се види на него - нищо не свети. Изтръпнах, брях викам си, няма и 10 минути и се скапа мама му капиталистическа. Пак пробвам.. пак ядец. Изгасва всичко.
Сядам на едно столче (пластмасово ... съвременно, с клатещи се крака поради икономия на пластмаса) и мисля какво да правя... слънцето пече, акълът ми се изпарява... от топлината.....
Осенява ме гениалната мисъл да погледна пак ценното ръководство. Чета и ми се проясняват облаците - то си пишело: Когато акумулатора е слаб, то тези тестове не се правят. Акумулатора трябва да е напълно зареден, престоял един час да си отдъхне и тогава - сакън, без да си отдъхне не може.... В противен случай, при слаб акумулатор - нищо не трябва да свети и това е нормално. Разгеле си викам - ще яде Хасан баница.
Включих веднага акумулатора на MODE зареждане стандартната процедура и..... когато се зареди ще правя тестовете.

Какво стана след включване на зареждане:
Първите две позиции DESULPHATION & SOFT START ги мина много бързо - за минута и се спря на 3-та позиция - BULK.  Работи така около 20 минути и мина в позиция 4 - ABSORPTIОN. От началото започна с 14.4в и полека за десетина минути ги намали на 12.9в.  Топлината на корпусът от долната страна  е малко по-топла от човешката - предполагам около 40 гр. но не е горещ. От горе и в страни - нормална температура. После полека с времето волтажът се вдигаше и за час стана 13.6в., на вторият час 14.3в..... и продължава да расте полека с времето. Температурата му спадна колкото човешката. Предполагам, ще расте до 14.4 в. (Гледам да не объркам мерните единици, че пак ще ми се скарат.)

Около 2000 часа завърши зареждането. Светна лампичката на режим 8. Акумулатора при замерване показваше 13.6 в. при тестване - светваше жълтата лампичка, което показва, че е в някакво средно разкрачено положение - хем не е добре, ама и не е много зле. Аз си го знам, че е за смяна, ама се ослушвам. Утре сутринта ще видя какво показва мултицета....

п.с.
Натъкнах се на много лош превод от английски на български в указанията които дават на сайта на търговците. Има пропуснати много важни неща и ценни указания, без които потребителя ще се тутка като пате в кълчища и ще си мисли, че прибора не работи. Да ги таковам в....


Крайно моментно мнение - доволен съм от инвестицията. Да се надявам, че няма да имам проблеми с поддържането на акумулатора зиме и лете.






Mondeicho

Със здраве да си го ползваш и дано надмине очакванията ти!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

jo_jo

Глезотийка изглежда това устройство, дано служи дълго.
Аз ползвам лидълското, пак е импулсно, има разните режими за поддържане и съживяване на умрели батерии и защитите за грешно свързване.
Не мери алтернатора, но това реално и с мултицета става. Свързване към закачен акумулатор според мен не е драма, като говорим за 5А ток.
Иначе имам един стар акумулатор, с който си давам ток, ако колата (не форда) не е карана дълго време и после като покарам се зарежда.
За мондеото, като умре акумулатора мисля да ще закача резервния акумулатор с кабелите за даване на ток и тогава разкачам големия за подмяна.