Смяна на термостати на Мондео мк3

Започната от gromoff, 04 Март 2013 19:10:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gromoff

Здравейте колеги!
По Ваша идея пускам тема за смяна на термостатите.
Оказа се, че са малко автомобилите, които имат два такива. Единият е големия и се вижда на пръв поглед, след като се проследят водните съединения. Сменя се елементарно. Държи се на два болта. Не изтича много антифриз, като се отвори стария. Характерното при него е, че може да се сложи и обратно, та трябва да се внимава.
За втория термостат знам само къде се намира (за сега). От различните теми установих, че той се прецаква по-често. Намира се зад водната помпа и на външен вид изглежда като обикновен щуцер. Прихванат е с общ болт за помпата. Поръчах го и утре ще дойде. Оказа се, че този термостат е малко познат на търговците на авточастии го няма в повечето каталози. Не можах да намеря менте, т.е. цената от 62 лв е на МП (само те знаехаза него). При мен поведението на колата е като с прецакан термостат и благодарение на колегите от форума разбрах за втория. Колата изстива при поддържане на около 2000 оборота на дълъг път, а достига оптимална температура при около 3000 оборота. След като го сменя ще пиша за подробности. Държа да ви кажа, че даже в един от магазините за части имат служебен форд и ме "успокоиха", защото и тяхната била така, т.е. Форд не загрява. Аз не мисля, че е така и ще се боря, докато постигна резултат.
Това от мен засега. Понеже съм нов във форума, моля модераторите да ме поправят, ако допусна грешки по темата. Надявам се и темата да е полезна.


Dmitarcho

Ако ще го сменяш сам, ако имаш възмошност направи някоя и друга снимка на демонтажа/монтажа, да го има документирано, че и аз трябва да правя тази поцедура. Успехи ;)
Ръца Пръца

supertorr

Нямам снимки как се прави, но два пъти го свалях за 1 месец
Намира се отзад на водната помпа / позиция 8/

За по-лесен достъп разкачете ЕГР-а тръбата му

както и всмукателния колектор

От там вече ви се открива напълно водната помпа и респективно " малкия" термостат

gromoff

Благодаря за схемата. Водната помпа трябва ли да се сваля или само този винт, който държи термостата?

supertorr

Водната помпа не се пипа. Отвива се болта / мисля че беше 10-ка/ и се разкача маркуча от скобата. Изтича около 5 л. антифриз

Alexi

ще ви кажа лесен начин да тествате малкия термостат ( който дефектира доста по често от големия ) - на студен мотор откачате тръбата - ако изтече малко антифриз и спре ,термостата е затворил ,т.е. изправен ! ако шурне много антифриз ( няколко литра ) значи е блокирал отворен ... естествено винаги може и да се демонтира и тества на колко точно градуса отваря

Pyrhel

При мен се беше скапал термостата, но не беше блокирал, просто не затваряше добре. С този тест нямаше да шурне, а щеше да църка помалко :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Което автоматично води до "всяко правило си има изключение", най добре е да се демонтира и да се провери визуално и да се тества във вода с термометър.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

gromoff

Аз така или иначе вече го поръчах. Утре ще го сменя и ще видя дали загрява по-бързо. А даже ще проверя и дали работи системата за подгряване със свещи.

supertorr

Цитат на: gromoff в 05 Март 2013 21:34:00
Аз така или иначе вече го поръчах. Утре ще го сменя и ще видя дали загрява по-бързо. А даже ще проверя и дали работи системата за подгряване със свещи.
Със сигурност веднага ще видиш разликата- добре похарчени пари  ^-^


gromoff

Прав е колегата: "видях веднага разликата и това са наистинс добре похарчени пари"!
Не правих снимки, защото бях поизцапан, но и защото няма как да се сгреши нещо. Цялата смяна с измиване на тръбите от турбото ми отне около 30 мин. Просто се развива стопорното болтче с ключ 8мм и се маха термостата, а после новия и т.н. Всеки може да го направи. Много съм доволен от покупката!

ilko

Малкия термостат само на дизелите ли се монтира или и на бензиновите мондеота?

Alexi

на бензиновите имаш един ,така наречения "златен" термостат :)

ilko

Да, най-ефтиния около 150лв ... направили го с нагревател и широк диапазон на отваряне от 95 до 105 и ако мачкаш интензивно педала на газта, нагревателя ще се задейства от еку-то, за да отворо малко по-рано термостата, че да не прегрее двигателя. Но всъщност на повечето коли, изобщо не се ползва тази екстра. ::)
Четох, че като отвори пуска антифриза от блока да се охлажда, но не пуска охладения антифриз обратно ... това пък какво ще рече?
Ефтините термостати нямали средно положение на термостата, за разлика от оригиналния.

Georgi89

Колеги, как да разбера дали и моят термостат е за смяна?
Значи при 0 градуса външна температура ако се спускам, пада температурата до 60 градуса (може би и по надолу но не го виждам на таблото).
Това нормално ли е ?

Alexi

нормално е ,при спускане на скорост нямаш горене в мотора а парното консумира топло .. малкия термостат ( който обикновено е проблемен ) можеш да тестваш много лесно .. той е забит на водната помпа .. при студен мотор ( когато той трябва да е затворен ) му откачаш маркуча .. ако изтече съвсем малко антифриз значи термостата си е затворен .. ако шурнат 2-3 литра - дефектирал и блокирал отворен ..

chokolino771

Миналата година сменях и двата термостата ,купих и кората под двигателя,но докато не оправих свещите на антифриза.....не се научи да загрява добре.Преди с новите термостати и кората вдигаше около 70-75 градуса от вкъщи до работа със свещите за нула време правеше 90 и заковаваше там,но сега пак има проблем и нямам свещи,не успяха да хванат мизерийката която става.

Georgi89

Ами ще проверя малкия термостат за всеки случай. Това което ми направи впечатление есента е една сутрин когато станах в 5 по работа, запалих я почаках както винаги 2-3 минутки да позагрее и 30 секунди след като тръгнах и вече беше на 90 градуса загряла. Температурата отвън беше около 5-6 градуса. Което ме кара да си мисля че и аз трябва да си проверя свещите на антифриза.

teloto

Може ли пак снимки къде седи малкия термостат и как се сменя,че и аз трябва да го сменям!?И също така ще е добре да кажете къде стоят въпросните свещи за подгряване на антифриза!Благодаря....