Свещи, но какви и от къде?

Започната от escobar, 22 Септември 2012 17:47:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

escobar

Проблемът със свещите е като със сиренето... ментосват ги.
До такава степен, че и официалният вносител не е наясно какво продава според мен?
Струва ли си да купувам Denso от Косер примерно или да заложа на оригиналните от Мото Пфое?
В така наречения магазин Моторкрафт как са?

Може да пишете на колко ги сменяте, с какви, от къде и срещу колко?


mirohristov

Аз съм ползвал Denso, NGK и Motorcraft. Установих, че колата най-добре се държи с Motorcraft. А и не е толкова висока цената на Motorcraft, около 15 лв. е в Мото Пфое. В магазина на Димитър Петков ще са по-евтини. Успех с избора .
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

tropper

В последните години запалителните свещи FoMoCo (a.k.a Motorcraft) вече не са с платинени, ами с обикновени електроди. Респективно ги дават за 10-15к км, вместо за 50к километра. Ако си намериш някаква платинка за прилична цена - до 20 лв/бр. - ще те изкарат по-дълго  (thup)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Светльо

И аз смених много видове, понеже съм на газ а това е страшно капризно на свещи. И последно си намерих  Motorcfraft platinum от и-бей и колата се успа жалкото е, че вече не се произвеждат няма ги и в МП даже, само ако изпаднат от някъде.  ;)

lazarkk

Аз вече около 20/25 000км. карам (и още карам) с денсо иридиум и съм доста доволен, немога да кажа нищо отрицателно за тях. Преди това бях с на денсо платинените и също около 30 000км. издържаха.

ilko

И аз съм с Denso iridium. Повече от 3 години без грижи. ^-^
Вярно че бяха близо 100 лв. но май си заслужава.

escobar

Аз съм още с оригиналните, с които купих колата - на 37,000 километра съм.
Един съсед каза, че той с първите си свещи е изкарал 90,000 километра. Става дума за бензинов Авенсис.
Бях попаднал на производителя на свещи за ФОРД - Аutolite или нещо от сорта.
Чел съм, че за кола, която не е допълнително пипана и форсирана, обикновените вършат същата работа като иридиевите.

ilko

искрата на иридиевите е с доста по-висока температура, което спомага за по-добро изгаряне! Мощност и икономия на гориво.

escobar

Замервал ли си разход преди и след, защото ми се струва маркетингов трик...

ilko

И по-скъпите горива по бензиностанциите се рекламират със същото предимство, но и при тях разлика не може да се усети...


hotblooded

Цитат на: escobar в 26 Септември 2012 11:35:35
Замервал ли си разход преди и след, защото ми се струва маркетингов трик...
Покритията от благородни метали - злато, платина, иридии и др. се нанасят върху електродите за се намали износването на самите електроди и да се ограничи отлагането на нагар по тях. Има доста фактори които влияят върху енергията на искрата и скоростта на горене на сместа запалена от нея - като колко искри в минута се падат на една бобина (колкото повече стават - толкова повече енергията на искрата намалява), дали имаме палец или не, дали управлението на бобината е през тиристор или с "чукче-наковалня", съпротивление по веригата "бобина - свещ", дали запалителната система работи с "излишна-искра" (на една бобина се падат 2 цилиндъра) дали имаме една бобина за всички цилиндри, или всеки е с индивидуална бобина.

escobar

Не съм чак толкова напред технически, но имам спомен от един английски форум, в който на кратко обясниха на човечеца, че ако не е със ST или RS да заложи на оригиналните свещи.
Мога ли да разчитам, че в Косер, който са официален вносител на Денсо, ще попадна на истински такива?

Danchev

Колкото Моторкрафта са като преди ... от няколко източника вече чувам, че са започнали да ги внасят от Турция и навсякъде са такива ... което излиза, че са брандиран турски бош. Мондеото е с платинени NGK-та и му харесват, но не са от България.
How about a magic trick?

vladi tanev

Аз карам със свещи Денсо от Косера и засега нямам никакви проблеми и то на газ пробвал съм и Моторкрафт и не намирам никаква разлика,имам и приятели които също карат със свещи Денсо от Косера и нямат проблеми
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Alexi

аз бих заложил на оригинални .. свещите трябва да се сменят на определен пробег дори и да изглеждат добре

envo

Ползвам темата на колегата, за да не отварям нова. Искам да сменя запалителните свещи на фокус 1.6 16V Ti-VCT 115 к.с. Дайте някакви съвети какви трябва да бъдат? Марка, модел? Колата ще има и газов инжекцион след няколко дни.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Ilian Petrov

Колега, и аз се включвам в темата и очаквам съвети...
И аз да питам - NGK ли са най-добрата марка ?

К.Методиев

Цитат на: Ilian Petrov в 03 Февруари 2016 20:55:40
Колега, и аз се включвам в темата и очаквам съвети...
И аз да питам - NGK ли са най-добрата марка ?

Не скоро попаднах на ментета някакви.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

BeTaTesTeR

Сложете си Denso TwinTop. За газ ги зачукайте на 0.7 мм. За моя мотор бяха по 6.50лв. бройката от chastite.bg. Минал съм вече 20 хил. с такива на газ и нямам проблем.
Първоначално като взех колата и правих обслужване сложих на Motorcraft платинени, бяха доста пари, към 144 лв. за 6-те. Но те са си с фабричното разстояние от 1.3 мм мисля. И ми прекъсваше на газ, то вярно, че сменях и бобина и кабели, но ми казаха да ги зачукам до 0.7 мм и понеже ме беше страх да не ги окепазя тия скъпите, че нали са с по-специален електрод и си викам ще взема някои евтини да го пробвам това със зачукването. Та взех въпросните Denso TwinTop, нагласих си ги на 0.7 мм и колата си тръгна идеално и си останаха чак до сега, няма никакво прекъсване вече. Мисля да ги покарам още 20-на хил. и да се пробвам да зачукам и моторкрафтските и да ги сложа пак тях, че да не са ми зян.

envo

Има някакви мисля че бошовски бяха на 0.9 мм те няма ли да свършат работа?
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


BeTaTesTeR

Има някакви уж специално за газ на които им искат двойни и тройни пари за това, че са намалили малко разстоянието. И аз гледах в началото някакви такива за газ с намалено разстояние за по 17-18 лв. и колегата в работата, който седи до мен ми вика, ти си откачил, вземи си каквито и да е свещи и си ги зачукай колкото искаш. Прав беше, трябва ти единствено това Луфтомер. Много е лесно.

За всеки мотор си е различно. Твоя може и на 1.3 мм да си работи без проблеми на газ, може и 0.9 да му трябват, не знам. Но мисълта ми е, че няма смисъл да даваш излишни пари за уж специални свещи. Взимаш си денсото и ако ти прекъсва ги зачукваш.
Ей ти цените:
Запалителни свещи

Бошовските за които говориш са по 13.33 лв., а Denso TT са ти по 6 лв.

Ilian Petrov

Благодаря за сайта! Не го знаех, а цените ми се виждат добри...  :)

TourneoRS

Цитат на: BeTaTesTeR в 03 Февруари 2016 22:18:02
Аз имам такъв , но досега не съм го използвал. Намерих го в багажника на един голф, когато смъквахме теглича. Дори не знаех че е луфтомер стори ми се странно нещо за да е в багажник и го прибрах моментално.  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=qrLKXy4MsNg

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

envo

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Alexi

това с разстоянието на електродите не е баш така и те не са случайни .. ако прекъсва на фабричните 1.3 а работи добре на 0.7 при изправни бобини/кабели значи горивната смес не е ок на газ ,или твърде богата или бедна

hotblooded

 Поне на теория - на газ трябва да са с 20% по малка хлабина, което пък води до по бързото им износване...  Тоест ако стандартно си с 1.0мм - на газ трябва да търсиш свещи с 0.8мм хлабина. Предполага се че свещите за газ, ако наистина са такива, а не само на етикета - трябва да са с по дебело защитно покритие на електродите.  Добре е свещите (когато караме на газ)  да се преглеждат на при всяка смяна на маслото (или веднъж годишно) - така се пести от кабели с пробита изолация или "изкихали" бобини.

Ilian Petrov


BeTaTesTeR

Би си струвало ако с тях двигателя работи по-добре. Нека ме поправи някой ако греша, но мисля, че това не е така и разлика няма да има. Другото им преимущество е, че изкарват повече километри, но това пък се обезмисля от цената им. На цената на една такава свещ ще си вземеш 6 обикновени. За тея 60 хил. км да си супер перфекционист и да ги сменяш с маслото пак ще ги смениш за тия пари и 6 пъти ще караш с нови свещи, а пък ако ги караш по 20 хил, ще минеш двойно повече.

Понеже ми пуснахте тука мухата за тия свещи, в неделя извадих две от предните свещи да ги погледна и ето как изглеждаха на 20 хил.:












Не съм експерт, но ми изглеждат добре. Няма деформации или нарушения на електродите, няма стопено.

Mondeicho

Перфектни са, като по учебник
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.