1.6 Ti-VCT - поставяне на резонатор

Започната от belota, 08 Февруари 2016 17:39:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

belota

днес си играх малко с генерацията,но мисля че май направих грешка,така че въпроса ми е кой от трите вариянта на изпълнение е най добър и няма да доведе до проблеми и загуба на мощност.
п.п.черния квадрат е катализатора който е изтърбушен вече,а другото са резонантни гърнета.

аз реализирах 2 вариант,доволен съм много от звука,но немога да преценя има ли загуба на мощност и дали не е проблем за мотора и разхога и т.н.


ihovahi

Кажи ни точно къде си го монтирал и ще прецениш по коментарите дали е на правилното място (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


belota


belota

#3
колеги като гледам какъв смут настана заради това,че колата ми я има на обява,свалям веднага обявата от нета (fri) (fri) (fri) (fri)

V.Buzev

Тоя изтърбушен катлизатор го махни и сложи резонатор на неговото място, за да нямаш ядове с меката връзка и спад в мощността.

belota

Колега няма как да го махна щото и двете ламда сонди са на него,а и четирите тръби влизат в него.

Dmitarcho

Ти си я пусни Фиестата на фантастична цена /каквато е самата Фиеста/ пък после си вземи RS ;)
Ръца Пръца

V.Buzev

Цитат на: belota в 08 Февруари 2016 22:28:45
Колега няма как да го махна щото и двете ламда сонди са на него,а и четирите тръби влизат в него.

Не ти ли дава грешки в някоя от сондите след като го няма вътрешното на катализатора?

belota

ми няма грешки щото на празното гърне е слагано нещо да задържа газовете за да могат сондите да отчитат правилно
п.п.поне така ми обясниха от мото-пфое защото там е махан катализатора

Alexi

според мен е глупост да махнеш изправен катализатор ,и звука се влошава и поведението на мотора .. и какъв е смисъла ,ако ще задържаш газовете да лъжеш ламбдите ( което много ме съмнява ,я питай как е реализирано точно ако не знаеш ? ) .. а резонаторно гърне се слага на мястото на катализатора обикновено


belota

Колега махнат е защото е бил затиснат и вариянта е бил или нов или премахването му

belota

И да уточна аз така я купих,с махнат катализатор и средно гърне.После ми обясниха каква е била причината и какво са правили.Знам точно как е реализирано но тук трябва да изпиша цял ферман,ако искаш инфо тел.0889641740-калоян (може и да придрънкаш и аз дате набера няма проблеми)

V.Buzev

Когато се маха катализатор най-голямата грешка е да се остави празна коруба или права тръба на негово място. При положение че при теб сондите са директно на корубата мисля че трябва да има заместител резонатор с подобна конфигурация. А премахването и на следващото гърне е хептен голяма дивотия - по този начин всичкия огън от колектора отива в нищото и тръбите бързичко ще си заминат. Освен това се наблюдава и спад в мощността точно заради вече неправилната конфигурация на генерацията - бучи повече и върви по-малко.

belota

Колега може ли някъв тел. за връска с теб зада го обсъдим тоя въпрос по подробно,че тук разводнихме темата и неможахме дасе разберем нещо

martin1977

#14
Премахването на катализатор, ако ще и чисто нов да е, в никакъв случай не вреди на колата, дори е в нейна полза. Друг е въпроса с околната среда. А дали на негово място ще сложи тръба или резонатор, няма значение - с резонатор ще е незначително по-тиха и нищо друго. "Избушен" катализатор (празна коруба) е последното, което бих направил - нито е резонаторно гърне, нито права тръба. За сондите си има нужните втулки - удължителни или намалителни и сложени на правилното място с правилните втулки отчитат коректно. Според мен най-правилна конфигурация ще бъде тръба на мястото на катализатора, средно и крайно гърне. Аз бях с такава конфигурация на едно от предишните ми V6 и звукът беше перфектен, и сондите работеха коректно. Разбира се, и диаметърът на тръбите играе важна роля, както и какви гърнета се слагат.

V.Buzev

Цитат на: martin1977 в 09 Февруари 2016 19:03:34
.......... Разбира се, и диаметърът на тръбите играе важна роля, както и какви гърнета се слагат.

Точно за това говоря, но само не съм съгласен с теб че права тръба е по-добре от резонатор - поне съм го изпитал на собствен гръб на 2 пъти :).
Е да и двете коли бяха 8V, но и двете бяха без катализатор с права тръба + "някакво" гърне след това и стандартно крайно. Еми след като монтирахме правилния резонатор вместо правата тръба и правилните гърнета след това нещата си дойдоха на мястото - мощност нямаше повече, но се подобри динамиката в ниските и средните обороти.

Така е темата се разводни доста с тая дискусия за грънци и тръболяци. На колегата ще пусна номера ми на лично.

belota

след дълго проучване се оказа че генерацията на колата хич не е просто нещо,а напротив дори прекалено сложно.тъкмо се бях отчаял че немога да намеря достатъчно компетентен майстор който да е сигурен и да знае какво прави........и еврикаааа.колегите американци са го обяснили в 30мин клип така че няма как да нему стане ясно на човек как вочно работи "простата"генерация
п.п.дано е полезно и на вас
www.youtube.com/watch?v=RWTARjxiqlo :D

Alexi

никой не си е мислел че е просто и за това съветваме да не се пипа слепешката ..

opex

#18
Всичко е въпрос на пари. Аз бих сложил права тръба на мястото на катализатора, като потърся начин да се излъже 2рата сонда, без значение дали ще е поставена на тръбата някъде по-надолу от 1вата или не. След това бих оставил хубаво не-рестриктивно резонаторно и отзад един хубав ремус (не някакъв евтин китайски fart can). Може да има опция да се сложи ускорително гърне преди резонаторното примерно и ако има място. И като цяло май-вече бих сменил тръбите на 60мм или 63мм вътрешен диаметър.

едит: Но съм се убедил, че тръгне ли се по пътя на модовете край няма. Винаги ще има какво да се прави, защото като освободиш генерацията и усетиш разлика ще се замислиш за интейк (как диша мотора), та чипове, та какво ли не... :) Щото става като една равновесна система и докато намериш баланса ще си налял цифра пари, а на пътя винаги ще има някой по-бърз. Трябва да имаш поне цел като коне/вървеж какво искаш и да спреш до там, в зависимост от парите, че атмосферния тунинг е доста скъп и неблагодарен, като погледнеш от тая гледна точка, че за да изкараш 250коня от тоя мотор ще трябва да вкараш поне 3 пъти повече пари отколкото по пътя на охлюва, сиреч турбо.
Само че с многото коне идва проблема сцепление, т.е. LSD за цифра пари и колко напън ще издържи тая кутия и... както казах равновесна с-ма, та прецени първо какво искаш от колата :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique