За първи път Фордаджия и то Фокусник

Започната от Riddle, 08 Юни 2016 20:42:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Riddle

Грозната черна дупка на таблото се затвори  (happy) Е, не е по начина който си го представях, но на първо време става. Освен това се оказа, че и четирите колони са си на местото и свирят доста добре.









И днес не успяхме да открием защо не работят огледалата и вътрешното осветление, но в понеделник отивам да сменям ремъка с ролката и ще продължим да ровим.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.



Riddle

Цитат на: Dmitarcho в 15 Юни 2016 23:40:04
Малко е опасно така да тръгнеш на море ;) Да не се задълбочи проблема ;) Диагностиката можеш да я направиш и с китаец .. все ще ти покаже грешката - въпреки, че не го е правил скоро, компютъра си ги помни грешките докато не се занулят с диагностика. Щом имаш спомен за ниско/високо налягане в рейла .. няма да е от педала :(

Днес вързахме лаптоп с надеждата да си каже какво го боли по осветлението на купето, но се оказа, че няма записани никакви грешки! Чека, който ми светна на връщане от София някакси се е самоизчистил...
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


ivchotr

Педалът май не записваше грешка. Трябваше да го разкапсуловаме, че да установим проблема.

Mondeicho

Осветлението по таблото имаш предвид. За осветлението на купето  (плафони) няма да ти покаже грешка.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Riddle

Цитат на: Mondeicho в 17 Юни 2016 22:13:22
Осветлението по таблото имаш предвид. За осветлението на купето  (плафони) няма да ти покаже грешка.

На купето имам предвид, минавало през някакъв модул, свързано с фабричната аларма и т.н.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Riddle

#35
Приключих обслужването, сменихме четирите накладки и оправихме осветлението на купето и ел.огладалата. За съжаление проблема с аварийният режим не иска да се предаде. Закачихме отново лаптоп и показа доста грешки, защото последните два дни обикалях много и на няколко пъти влиза в авариен режим, светваше чека и после пак всичко гаснеше, та не стана ясно кои грешки са истински и кои в следствие на това, че лъжех компа и излизах от режима. Нулирахме всичко и излязох на пъртя за да предизвикам нова грешка. За съжаление започна да мига само лампата на подгряването, но не влезе в авариен режим. Прочетохме грешките и се оказаха съвсем различни от предишните. Все пак индиректно насочват към помпа или дюзи, така предположи и един специалист само по симптомите. Все пак преди да започнем да ровим на дълбоко сложих една добавка за дизел - Pro Tec Common Rail diesel System Clean & Protect за да прочистя ако има нещо.  Все още ми стои открит въпроса за добър майстор в региона - за сега имам препоръки за Вальо, който работи в СБА до стенда за преден и заден мост (бившата автомивка), но само от негови колеги, нямам мнения на клиенти.

Всъщност си обслужих колата в сервизите на СБА и останах много доволен от майсторите там. Помагат си и не се навират да пипат, където не разбират достатъчно. Реглажа на ходовата част го направих в първата клетка до дизелджията, маслата, филтрите и накладките ги смених при Бойко и Людмил, те извикаха майстор, който смени ангренажа (Евгени) и ме пратиха при Стоил за проблема с тоците. Всички са на едно место, предлагат избор на частите по цена/качество и цените за труда са им съвсем разумни.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Riddle

Днес сложих необходимите защити и блокировки и приключих с обслужването изцяло. Остава теста до морето и ще стане ясно дали с колата ни очаква дълга и стабилна връзка или ще е само кратък, но страстен флирт.  :))



Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Mondeicho

Защити и блокировки срещу крадци предполагам?
Иначе браво за старанието и начина да се грижиш за колата, дано и тя ти се отплати. (ford)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Riddle

Цитат на: Mondeicho в 21 Юни 2016 22:54:23
Защити и блокировки срещу крадци предполагам?
Иначе браво за старанието и начина да се грижиш за колата, дано и тя ти се отплати. (ford)

Да, направихме няколко капанчета за крадците :) Не че би ги спряло, ако наистана искат, но поне ще ги забави достатъчно за да се откажат, ако не са на голям зор.  8)

А старанието обикновено се отплаща, стига "материала" да е качествен. Скоро ще стане ясно!
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Иван Вълков

Колега пусни си един тест на обратното гориво. Това е може би най показателният тест, за състоянието на клапанчетата на дюзите. Ако има дюза която връща повече гориво, заради нея при високо натоварване пада налягането в рейла и от там мига подгрева в повечето случай. Пробвай при висока предавка и ниска скорост да смачкаш гаста до долу и виж ще влезне ли в авариен режим. Другото което го предизвиква е запушен горивен филтър. Айде успех и само приятни моменти.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Riddle

Цитат на: Иван Вълков в 25 Юни 2016 09:17:43
Колега пусни си един тест на обратното гориво. Това е може би най показателният тест, за състоянието на клапанчетата на дюзите. Ако има дюза която връща повече гориво, заради нея при високо натоварване пада налягането в рейла и от там мига подгрева в повечето случай. Пробвай при висока предавка и ниска скорост да смачкаш гаста до долу и виж ще влезне ли в авариен режим. Другото което го предизвиква е запушен горивен филтър. Айде успех и само приятни моменти.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Благодаря колега, точно това прави колата. Както си карам с 120 например и натисна газта за да изпреваря, веднага светва подгрева. Ако не ми се налага динамика няма проблем, като идвах към морето повече от час си държеше 120-130 без проблеми. Горивния филтър го смених при обслужването и явно не е в него проблема. Казаха ми, че може да го прави от затлачена цедка в резервоара, но като се върна ще потърся няъде да направя теста за обратното гориво.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Mondeicho

#41
То ако настъпваш газта постепенно не влиза в авариен режим или поне при мен не го правеше. Става проблема, когато ти трябва мощност  на автомобила и когато рязко  настъпиш газта издиша. Най вероятно е някоя от дюзите и след теста ще имаш яснота.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Riddle

Почти един месец и около 1800 км. от както я имам и е време да подновим темата. Колкото повече я карам, толкова повече ми харесва и толкова повече ме ядосва! Но, да започнем с хубавите неща. Имам два оригинални ключа, но кой знае защо нито единият не е с дистанционно на централното заключване! А е срамота да не използваш функцията за дистанционно отваряне на багажника, така че сложих едим модул за дистанционно управление на централното. Също така сложих и модул "Дневни светлини", който включва дългите на 30%, когато заработи двигателя. Сложих го на дългите защото е възможно да реша след време да направя късите с ксенон и лупи.
А това, което ме ядосва е проблемът с чека, който се оказа по-сложен отколкото мислех, в смисъл че не можем да го открием, но за това ще отворя нова тема в съответния раздел
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Riddle

Четири месеца и 5 500 км! Не е като да не е карана Фортесата.... Как да не направя един up на темата :)

От самото начало тръгнах да я оправям в обратен ред. Купих я със светещ чек и влизаща в сервизен режим, но аз първо и оправих външните забележки, после и сложих автоматични дневни светлини, дистанционно централно заключване и парктроник. (за съжаление по някакви причини не мога да качвам снимки днес).

Разбира се през цялото време не забравях основният проблеми търсихме начин да го решим. Измерихме обратната нафта и решихме, че две от дюзите вероятно имат проблем. Свалихме обаче и четирете, почистихме ги на ултразвук, сменихме им клапанчетата и сглобихме колата с надежда.... Да ама не.... Остана единственото възможно - ГНП. Купих една втора употреба и с много мерак и професионализъм от старана на майстора успяхме да решим проблема накрая!

Като последен щрих смених термостата с оригинален от МП и цели две седмици се радвах на перфектен автомобил.... докато онзи ден при ляв завой окачването от дясно не започна да скърца, като стар матрак...

Та кой беше казал, че Форд не боледувал?

To be continued...

Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Alexi

5000 км в авариен режим ,упорит си :) дано поне сега трайно се закрепи че тия точно комън рейли на форд преди 2004-5 са безобразно капризни като станат на километри

Riddle

Цитат на: Alexi в 06 Ноември 2016 20:01:09
5000 км в авариен режим ,упорит си :) дано поне сега трайно се закрепи че тия точно комън рейли на форд преди 2004-5 са безобразно капризни като станат на километри

Всъщност само около 3000км. в авариен режим и то при положение, че се бях научил така да я карам колата, че почти да не влиза в авариен режим. А след толкова много километри и експерименти вече не става въпрос за закрепяне, а за напълно ясна позиция по проблема, със съвсем ясни решения. Този проблем е зад нас със сигурност и плюс бонуса на рециклираните дюзи може да разчитаме на още много безааварийни километри
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Mondeicho

Важното е, че си оправил основния проблем. Иначе винаги ще изкача нещо за оправяне, но с голямо желание всичко се преодолява. (ford)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.