Особености при смяна на антифриз на Фокус 1.6 16 V 2003 - 2004

Започната от ivchotr, 01 Ноември 2015 12:33:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Привет!
Наскоро се сдобих с Форд Фокус, 1.6, 16 V, 2003 - 2004 г. Изпълнението е Джия, ако това има някакво значение. Още съм неориентиран в марката.
Та замерих на каква температура замръзва антифризът и се оказа, че е на -18 градуса. Смятам да го направя на поне -35. Което ще рече, че ще източа някакво количество и ще долея с "концентрат". Това упражнение съм го правил много пъти на другите ми досегашни коли, но с Фокуса не съм наясно как се обезвъздушава системата - сама ли го прави или има някакви пинизи. Колата има АГУ и е с климатроник. Последното предполагам ще рече, че преди да започна пълненето с новата течност, трябва да му нащракам копчетата на максимални градуси и вентилатор (става въпрос за отоплението без да се пуска климатроникът). Или бъркам нещо? С обикновените врътки е ясно, ама тук не съм много сигурен. Най-сигурният начин да съм сигурен, че двигателят се е напълнил с охладителна течност, винаги е бил да се откачи маркучът от него, който заминава към парното и като се налива в него, да се изчака докато протече откъм двигателя. Което смятам и да направя. Но ще съм благодарен, ако някой сподели нещо, което е специфично за модела. Че като чета какви проблеми създава охладителната система на този модел, почвам да се шашкам.


momo76

На -35 няма смисъл. На -25 е достатъчно.
За смяната - точиш от някъде, най лесно от някой маркуч към казанчето, наливаш концентрата и оставяш да поработи докато загрее добре. После няколко дена наблюдаваш нивото и доливаш ако трябва. Обезвъздушава се сама.

TourneoRS

https://youtu.be/8MHLLUziirw

Аз го разреждам предварително в една 10 литрова туба, остатъка ми е за доливане. Пустите му маркучи на АГУ то все текат  :-[ .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

ivchotr

Те и моите капеха, ама ги стегнах  ^-^ А цялата система колко литра е? И като се отвори пробката на радиатора при студен мотор, колко горе - долу изтича от там? Щото за сега смятам да сменя само това, което изтече от радиатора и трябва да съм подготвен с някакъв литраж.
Имам и още един въпрос - няколко човека говорят за проверка на реалната температура на двигателя в някакъв тестови режим. Предполагам през бордкомпютъра. Обаче не знам как да го включа. Имам едно копче на върха на лоста за мигачите и с него сменям различната информация - външна температура, пробег, моментен разход и т.н. Ама на този дисплей ли излиза тестът и как се пуска :-[

TourneoRS

По спомен 5 литра събира системата . Ако ще сменяш защо не я смениш цялата? Има няма три литра концетрат на - 60градуса ще ти стигнат.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

ivchotr

Ми щото сегашният антифриз изглежда наред - бистър е, без утайки. Само дето е на по-високи градуси.

EMM Service

Щом е безутайки и е бистър защо не му долееш само малко концентрат?
EMM Service
Ремонт на спирачна и горивна система
Диагностика
Смяна на консумативи
Резервни части
0886316097

ivchotr

Това и ще правя. Ама нали трябва и да източа някакво количество. А това в разширителния съд няма да стигне, че да сваля температурата на замръзване под -20 градуса. Което ме вкарва във филма с източване на по-голямо количество и съответно обезвъздушаване. Така или иначе това упражнение смятам да го правя другата седмица, та тогава ще имам и лични впечатления.
Някой може ли да даде препоръки за марка антифриз? Да речем тези в Мото Пфое заслужават ли си парите. Понеже като взех колата, нивото в разширителния съд беше на минимума, и долях някакъв от Лукойл.  За сега не забелязвам някакви проблеми. Достига сравнително бързо работна температура поне по уреда на таблото и не мърда от там независимо къде и как я карам.

valyo08

По мое лично мнение(неангажиращо) в МП нищо не си струва парите.

ivchotr

А бе вярно са им малко надути цените, ама поне като качество как е спрямо редовите бензинджийници . Да няма после  :'( Че преди време закарваме едни служебни Фиести за някакъв контролен преглед (бяха още в гаранция) и от 3 автомобила не можаха да изкарат от сервиза ни един. Пък им ги закарахме в перфектна кондиция. Дето се вика само да отчетем мероприятието. Излиза някакъв морков и кърши ръце и вика, че ще трябва да се подменят не знам какви чаркове, дето стрували яко кинти. Съответно викнахме на спявка баш началника  (box) и хъката - мъката нещата се оправиха. Били обърнали н'ам какви си букси при прегледа и затова не могли да запалят  (hammer) То вярно, че Фордове, ама пък чак да имат възможности да им се въртят безпроблемно буксите (no) Та затова питам за качеството на продукта. Уж нали са фирмени ...


Pyrhel

Гледам, че си от София, отиди до NGT или Maslata1 и си вземи хубав антифриз на нормална цена.

Цитат на: valyo08 в 02 Ноември 2015 13:16:40
По мое лично мнение(неангажиращо) в МП нищо не си струва парите.
(thup)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Имаш два маркуча на  разширителното казанче , откачаш единия и си източваш един литър/ на работеща кола/. После си доливаш един литър от концентрата, няма нужда от обезвъздушаване. Работа за 5 минути , няма да се изцапаш дори  :P
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

ivchotr

Цитат на: Pyrhel в 02 Ноември 2015 14:22:45
Гледам, че си от София, отиди до NGT или Maslata1 и си вземи хубав антифриз на нормална цена.
(thup)

(fri)

Цитат на: TourneoRS в 02 Ноември 2015 15:54:18
Имаш два маркуча на  разширителното казанче , откачаш единия и си източваш един литър/ на работеща кола/. После си доливаш един литър от концентрата, няма нужда от обезвъздушаване. Работа за 5 минути , няма да се изцапаш дори  :P

Даже и маркучи мяма да се разкачат. Ще го дърпаме с вакуум помпа  (thup)

А някой все пак да подскаже как му се пуска тестовия режим на бордкомпютъра?

momo76

Натискаш бутона за нулиране на дневния километраж, задържаш го, даваш на контакт, продължаваш да държиш бутона докато влезе в тест режим, пускаш бутона. Като цъкаш бутона сменя показанията. Можеш и да запалиш колата и да следиш някой параметри.

ivchotr

Цитат на: momo76 в 03 Ноември 2015 06:37:16
Натискаш бутона за нулиране на дневния километраж, задържаш го, даваш на контакт, продължаваш да държиш бутона докато влезе в тест режим, пускаш бутона. Като цъкаш бутона сменя показанията. Можеш и да запалиш колата и да следиш някой параметри.

Благодарско (fri)