Измерване на коне динотест или на маховик ?

Започната от neldcho, 08 Юни 2015 18:54:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

neldcho

колеги как на стоковите коли се измерват конете на маховика или на колелата. Казвали са ми че в заводите преди да сложат двг мерят конете на маховика и тогава го слагат и после като отидеш на дино и мериш на колелата излизат по-малко коне ?
Аз ♥  да карам кола на 20-25г. Когато съм почивка по цял ден да е с вдигнат капак, най-обичам и като мине някой познат да ме погледне и да каже "тц тц тц.... чисто нова я зе... Майката и еба" е тва го обичам много


TourneoRS

Измерват се на двигателя / маховика/ . При някои се получават доста несъответствия /баси и гадната дума за писане/защото някои производители мерят без динамо, водна помпа , само на гол двигател - поне преди беше така. На колелата имаш загуба на конски сили от порядъка на 10-20% . Давам ти и пример с голф 3 150коня сток. На диното изкара 115 коня на колелата . Интересно ми е Екобуста 1,0 дали някой го е замервал колко изкарва .

нелдчо слагай малко знаци от тези дето най-често се срещат ,па да разбираме какво ни думаш.. въпросителни, запИтайки и сие .:)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

сток е на маховика винаги .. при някои марки и модели има немалко разминаване с паспортните данни де .. както и от мотор до мотор има разлика

pAbLo

#3
Цитат на: TourneoRS в 08 Юни 2015 19:02:51
Интересно ми е Екобуста 1,0 дали някой го е замервал колко изкарва .
Не ми се ходи да се излагам (rofl) (rofl)
Но с тези дълги 5 скорости е малко като спънат кон :)) :))

П.С.
ААА вървяла пущината 8)
https://www.youtube.com/watch?v=JkKCvk6ywAc

Цитат0504 Project Car – Ford Fiesta 1.0L Turbo

ECU Remap
(File was tuned for economy up to 7-14% and more power)
Stock Air Filter
Stock Exhaust
Stock Intercooler
Stock Bov
Stock West Gate



STOCK: 98HP AND 170NM
TUNED: 147HP AND 223NM

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

hotblooded

 Стоковите мотори се "измерва" 1 на 100 (някога във ВАМО беше на толкова, в други фирми може и да е на повече/по-малко), все пак прототипа е бил мерен със най-големи подробности... Мощността зависи и от типа на стенда - спирачен или витлов, от там имаме bhp - Brake Horse Power или php - Propeler Horse Power. Автомобилните в Европа се "измерват" по DIN - със всички спомагаталени агрегати, алтернатора захранва нуждите на двигателя (но не се симулира захранване на потреблението на автомобила - климатик, осветеление, музика, навигация, подсветки). Батките от САЩ по SAE изпитваха само двигателя, като охлаждаща течност, вентилатор, ел.захранване по време на изпитването са на външно захранване. И при двата метода обаче не се отчита влиянието на ауспуховата система на автомобила. Колкото до загубите на мощност - смятйте по 0.99 за всяка двойка лагери, всяка двойка зъбни колела, всеки кардан (да се отчете ако имат опорни лагери), за всеки триещ (феродов) диск на съединителя, (за хидротрансформатор - 0,96, но да не се забравят и всички зъбни колела и възможните комбинации от подвижни и неподвижни в класическата автоматична кутия)

0,99  (съединител)
Х
0,99^2 (две двойки конусно ролкови лагери в кутията)
Х
0,99^6 (шест двойки зъбни колела - 5 за скоростите и 1 за гл.предаване)
Х
0,99^2 (диференциал с две планети)
Х
0,99^2 (две полуоски)
X
0,99^2 (лагери на главините)
----------------------
0,99^15
___________
~ 0,86
тоест имаме минимум 14% загуба на мощност до колелата (това е без отчитане на качествата на маслото и състояние на лагерите и зъбните колела в скоростната кутия и диференциала - може да свали още), от там нататък зависи от сцеплението на колелата с пътя - за асвалт идеалния показател е 0,72 (сух асвалт, без износване и неравности) и "идеални гуми". На "дино"-то - този коефицент е по голям - защото коеф. на сцепление между гумите и валяците е по-висок.

neldcho

колега мерси за изчерпателния отговор :)
Аз ♥  да карам кола на 20-25г. Когато съм почивка по цял ден да е с вдигнат капак, най-обичам и като мине някой познат да ме погледне и да каже "тц тц тц.... чисто нова я зе... Майката и еба" е тва го обичам много