Първи Форд - мнения за Фокус Комби 1.6

Започната от s_toshkov, 27 Януари 2015 21:07:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

s_toshkov

Здравейте на всички,
МОля ви помогнете ми да си избера първия ми Форд(имал съм Мазда , Фиат, Опел Астра и Вектра, Хонда , рено Туинго,Рено Меган Сценик, Рено Лагуна, Хонда ЦРВ 1 , Хонда ЦРВ2, Санта фе  ) и още няколко служебни

Сега дойде ред на Форд...Изискванията ми за новия автомобил са прости :

1- да е комби- семейство с две малки деца
2-да е до 101 к.с.
3-да е що годе икономичен бензинов мотор понасящ газифициране
4-* незадължително - да е по възможност след 2000 г и да е до 3000 лв

По всичко до тук има само няколко Автомобила
1-Фокус КОмби 1,6 .101 к.с.
2.Шкода Фабия - 1,4 100 к.с - нещо не ме грабва тази кола
3-Опел Астра или Вектра  - отмина опелската ера при мен
4-Киа Рио - прекалено малка

Та това е в общи линии-като цяло съм се спрал на Фокуса - само добри неща съм чувал за мотора 1,6 , но съм чувал за проблеми с ск кутия -мои познат имаше проблем с такава кола (служебна) на 40 000 км се появи проблем - сменяха съединители, помпи и какво ли още не - накрая се оказа че проблема е вътре в кутията - така и не я отвориха и нея...

Та сега какво ще ме посъветвате да гледам при евентуална покупка на Форд Фокус 1,6 101 к.с . Някакви стандарти болежки за този мотор , скорости или други проблеми ? Масло горят ли , може ли да се хване това при оглед?Гният ли тези коли? Проблеми с електроники , скорости ,съединители .Какво да очаквам като разход защото дори да взема кола без газово веднага ще я газифицирам....Скъпа ли е поддръжката - ремъци, ролки , масла и т.н. Има ли някакви скъпи части "консуматив"

Благодаря за всякакви отговори и насоки, и силно се надявам да стана част от клуба


Dmitarcho

Малко ще съм "оф" ... но се извинявам. 101 коня не е ли пак в "голямия" данък ? Преди карах Фокус /хечбек и нафта/, ако не е удряна колата - няма да имаш проблеми с ръждата, поне моя не беше започнал да гние, а си беше 2001 набор.
Ръца Пръца

Septerra

Здрасти, колега. Говоря като бивш собственик на Focus 1.8, но по същество колата е почти идентична с 1.6. Мотора, доколкото знам, а и по мои наблюдения, е доволно здрав. Аз лично нямах наистина грам проблеми за 60 000 км - само свещи смених и ремък. Карах я на газ, даже обикновена - не инжекцион, защото така си дойде от Италия. Палене при -15 - без проблем, на половин "врътка". Със сигурност е по-добре да сложиш инжекцион, но и обикновената газ не беше проблем - добри свещи, кабели и нов филтър и работеше перфектно. Разход - градско 12/100, извънградско - около 8/100, но си хапваше и бензин, докато загрее, за да мине на газ.

От останалите важни работи - проблем със скоростите никакъв не съм имал. Дойде време на съединителя, че започна да прибоксува - смених го и никакви ядове след това. Окачването е прилично като за нашите пътища - две биалетки за цялото време и това е. Ръжда - никъде не открих по купето. Евтина за поддържане (не помня цени на части, но наистина не е по-скъпо дори и от Ескортите едно време (имах и такъв). Малко некачествен интериор - поне моята се беше поразтропала вътре, имаше отлепени кори и кожи тук-таме, но при малко желание за отделяне на време може да стане перфектна. Шумничка е на дълъг път, няма качествена шумоизолация. Странно, но фаровете ми пожълтяваха постоянно и на 2-3 автомивки си ги полирах... :D

Като цяло - супер безпроблемен автомобил, до последно нищо не се счупи, всички екстри си работеха. Ако намериш и след фейслифта, още по-добре.

Дано съм помогнал. :)

marti1996

фокус е доста здрава и практична количка за тея пари, 1.6 е добър двигател но защо не помислиш и за дизел ?, спокойно се намират след 2000 за тея пари. това киа го махни от списака  (nut) когато форд,опел,шкода са правили коли, тези са правили саксий и червени фенери за китайския пазар :-[ :-[ :-[. а дали ако обявиш колата в киловати няма да минеш за малкия данък, не съм мн мн запознат мойте не ги обявявам и данък не плащам ;D

Dmitarcho

Цитат на: marti1996 в 27 Януари 2015 21:35:37
а дали ако обявиш колата в киловати няма да минеш за малкия данък, не съм мн мн запознат мойте не ги обявявам и данък не плащам ;D

Колите се записват в Киловати ;) А ти, сега като свързват КАТ с Данъчното ... какво ще правиш ;)
Човека щом търси конкретно 101 к.с. .. си е направил сметка за данъка ;)
Ръца Пръца

s_toshkov

Мисля че 74 kw  вкл. са си в малкия данък

* ако знаете някой автомобил отговарящ на критериите ми можете да ми го препоръчате- ако желаете на ЛС или в темата


hienata76

Да кажа и аз какво смених по Фокусника

1.Предна дясна полуоска -защото имаше вибрации при ускорение./100лв.на старо
2.Със скоростите съм нямал проблеми ,но  тук да вметна по твоя въпрос....може да има нещо общо. Когато извадихме полуоската, от кутията излезе 800гр. масло ,а наляхме 2.400л. Без видими течове маслото се бе изпарило.
3.Две биалетки /ремонт -домашно изпълнение   ^-^
4.Колата е супер запазена внос IT, но имаше загадки на ръжда по вътрешната част на задните врати и задния капак .Там по края където го уплътняват със силикон заводско . Шкурка /ръждопреобразовател /грунд.- домашно изпълнение   ^-^
5 Стъклоповдигачите на двете задни ел. стъкла се счупиха -смяна/домашно изпълнение   ^-^
И аз като теб съм сменил 5 вида автомобили,и все съм бил абонат при майстори. Но  Форда най малко съм правил.... поне засега ^-^

sasho_vd

Да се включа и аз като нов собственик на Фокус комби. изискванията ми бяха почти същите и след като отпадна фабиата като вариант, на 20.01 си купих Форда. До тук смяна предни накладки -48 лв. комплекта, въздушен филтър Филтрон - 11,30, маслен филтър Филтрон - 9,20 лв. Масло Форд формула 5W30, 5 л. -56 лв. с куриера -60лв. Предстои поставянето на газов инжекцион към края на февруари. Късмет с намирането на читав екземпляр!

peterpetroff

От 5 години карам Фокус като от описанието ти. За тези 5 години- пробег 50 000км по родните пътища...
Мнението ми е ,че това е изключително безпроблемен автомобил.
Ще степенувам нещата за по-голяма яснота:
1. Размери и пространства: Комби-варианта е подходящ за семеен автомобил. Голям багажник, функционално разпределение на вътрешните пространства в салона- сравнително просторен и комфортен. По спомени (AutoBild) бяха класирали този Фокус сред най-просторните багажни пространства в този клас автомобили. Таблото е малко странно (по концепцията NewEdge), но това е само на пръв поглед, в действителност всичко си е по местата и много лесно достъпно и функционално. Бързо се свиква. За 3 до 4- членно семейство (2 възрастни с 1-2 деца) предлага нормален, смятай, достатъчен комфорт.

2. Двигател: 1,6 100к.с. се води мотора е здрав, непретенциозен. Разход засечен от мен по принципа пълно-пълно на големи дистанции (т.е. още по-точно) 5,5 извънградско бензин, 9,1 градско в София бензин при разумно и нормативно шофиране.
Двигателя е абсолютно пригодим към газов инжекцион цената на който е около 800-900лв. Аз не съм поставил такъв предвид малкия пробег, който правя годишно. Разход на масло? Чаесто става дума за това при 1,6 Зетек. Доливам около 1-1,5 л. за 15 000 км., което смятам за нормално още повече, че знам къде изтича маслото, т.е. знам каква е причината да го доливам- един износен семеринг, който ще сменя при смяната на съединителя някога, дотогава ще си следя и доливам маслото. Маслото за този мотор е 5w30, оригиналното Фордовко е около 10-12лв. литъра, което е доста приемливо като цена.

Какво дава този двигател на това купе? Сравнително добро съотношение тегло МПС-мощност (в авиацията му казват тяговъоръженост ps/kg) - ами доволно пъргава кола, добро ускорение, еластичен двигател (класиран много високо на първо място от Autobild не помня кой брой от 2004-та). Когато се натовари много колата обаче, примерно 5-ма възрастни + много багаж нещата не изглеждат добре- предавките минават с една надолу т.е. ако сам в колата се кефиш на вървеж на 3-та, същото го постигаш с много товар и много бучене (обороти) на 2-ра.

Скоростна кутия: не съм имал проблеми, не съм сменял помията вътре, не съм доливал. Скоростите се включват лесно, нормално. Прави впечатление, че от 1-ва до 3-та са мнго къси, 3-та е комфортна, 4-та бързо си изчерпва ресурса и трябва да се минава на 5-та, но това са мои лични наблюдения.

Ходова част: Ходовата част на Фокус МК1 е чудовищно здрава, не само мое мнение, както на предница, така и на заден мост- като за БГ е конструирана изглежда. Значи за 50к пробег в БГ смених един шарнир и една биелета, това, което демонтираха монтьорите твърдяха, че е заводски сложено и не е подменяно преди мен. Возията е изключително стегната. Фокуса влиза и излиза от завои с висока скорост буквално като тухла- не помръдва, не се колебае, не те подвежда. Моят Фокусник е със заводско спортно окачване и може би заради него са ми такива впечатленията, но съм чел и много статии и мнения, коментари за същото.

Купе: нямам ръжда никъде, предвид това, че колата е италианка не го смятам за кой-знае какво постижение.

Резервни части: Ами МК1 е вече модел на години, части има всякакви от всякакъв ценови клас и реноме на производител. Като цяло са на ниски цени основно заради възрастта на модела, респективно търсенето на части. В Мото-Пфое принципно и като за ʼДобър денʼ режат глави, но за някой дребни неща си струва човек да се разглези с нещо оригинално.

Какво смених за 50к километра:
1. биелета-предна х 1
2. шарнир- десен х 1
3. кабели на свещи х 4 бр.
4. свещи х 4 бр.
5. четки и лагери на алтернатор

Другото са крушки, масла и филтри.

Сега, малко пояснение за моделите, които търсиш:
1. Фабия не е равна на Фокус като клас, Фабия=Поло=Фиеста=Корса. Нека не те заблуждава това, че Фоабия я има и в комби вариант- малка и твърде тясна е за семеен автомобил. Освен това не мисли ,че Шкода = ФВ, технологично като двигатели се разминават с едно поколение от ФВ в полза на ФВ-то. КИА Рио също не ти е вариант за семейство- това е като мини Поло комби. Астрата е еквивалент на Фокус, но колкото и Астри-комби да съм гледал по пътищата все ми се струват по-малки като товарен обем от Фокуса.

Успех с търсенето!

Septerra

Добавям едно коментарче към горния колега. Астрата, баща ми кара такава (полицейска комби) - багажника е почти 1:1 с този на Фокуса, може би съвсем малко предимство за Фокуса. Пространството за краката на задните седалки е много по-голямо на Астрата - изненадващо за мен, но е почти колкото на Мондеото, което карам сега (МК3).

Що се отнася до Фабия - да, в това поколение вървяха с една стъпка назад технологиите от VW. При новите модели вече не е така, там Шкода = на VW по агрегати.


QA

#10
След над 120 000 км за около 4 години с аналогичен Фокус,съм на 100 % съгласен с отговора на peterpetroff. Сменил съм съеднител на 160к, бобина, предни дискове и някакви други дреболий.. Не мисля че съм дал повече от 1500лв по него докто беше при мен, което за тези километри си е нищо. Сега е в един приятел - на 240 000км и още си е доста стегнат автомобил. Успех с покупката!