Изведнъж голям разход 1л на 500 км градско

Започната от krasimirkanev, 18 Декември 2014 17:05:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

krasimirkanev

Здравейте карам от скоро Форд Ескорт 1,6 16V  90к.с 1996 г (бензин- газ ) и имам проблем с разхода на масло.
За 500 км. градско ми дръпна 1 л. масло и не знам какво се случва. Скоро установих, че щеката е суха и няма масло, а лампата на маслото светваше само при палене за няколко 2 сек за да покаже според мен че кача маслото.(всеки път било то студена или топла). Сложихме му значителните 2 литра масло и дигна до максимума на шеката. Долятото масло  беше различна марка 10W40 (някакво немско от сервиз Тани). Колата върви и има тяга за годинките си, но не съм мерил компресията засега. Паля винаги на бензин сега ноември-декември на празен ход и в началото от ауспуха не излиза дими изобщо(нито син дим). След 15 сек започва да излиза сив лек пушек, който се сгъстява при подаване на газ в празен ход (нормално за декември). Има леки следи от масло от вътрешната част на ауспуха.
Дайте идея какво да правя и при кой да я закарам (за ''Надин'' и циганина знам няма нужда да се шегувате)
0888736674


Pyrhel

Гумички на клапаните, можеш да видиш препоръчаните сервизи. Или пред блока.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

krasimirkanev

Какво те кара да си мислиш, че ще се отърва само с едни гумички, а не с основен ремонт на двигателя ?
0888736674

Pyrhel

Обикновено това е причината за колосалните разходи на масло.
ПС: Маслото на колите, които не показват ниво се гледа, лампата свети като няма налягане.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

krasimirkanev

Колата си върви повече от добре.  Ако няма налягане на цилиндрите нямаше ли да върви като умрял кон
0888736674

chokolino771

Като няма налягане на маслото не компресия и точно защото имаш компресия може би имаш здрави сигменти остават гумичките,поне първо вижте тях след това вече по-големите неща.

krasimirkanev

Според вас мога ли да я карам на дълък път да кажем 1000 км ? или да ходя веднага да сменя гумичките на клапаните. Димът в ауспуха за това време мисля че е нормален, макар някои коли по улицата да не го правят.
0888736674

chokolino771

Поне на почивките поглеждай щеката докъде е горе доле ,иначе не мисля че е проблем стига да ти се дават пари и за масло.

krasimirkanev

Има ли начин според вас да изтича от друго място и да не съм видял. Скоро имах проблем с антифриза изтече на 2 пъти и едвам след като на втория път му долях вода до -30 и се разреди спря да тече от разни съединения. Днес видях масло от сраната на двигателя и скоростната кутия точно под термостата имаше леко количество масло което първоначално го помислих за антифриз.
0888736674

Dmitarcho

Антифриза може да не го хванеш от къде тече, защото се изпарява. Маслото ... си е масло - личи къде ходи ;) Щом не прави локви под полата - значи го гори ;)
Ръца Пръца


Alexi

Цитат на: krasimirkanev в 18 Декември 2014 17:33:00
Колата си върви повече от добре.  Ако няма налягане на цилиндрите нямаше ли да върви като умрял кон
ей това съждение е погрешно.. маслото преминаващо долния маслообирателен сегмент ( понеже е износен ) уплътнява износените горни сегменти и колата върви на самолет ,само че гори масло и то яко

krasimirkanev

Искаш да кажеш че това е от сигмента и всеки един момент може да ме остави на пътя ли ?
0888736674

chokolino771

Хахахаха каквото и да се каже сигурност няма трябва да започнеш от нейде,колегите те насочиха към вероятните места

ivan_don4ev

Колега за карам Фокус 1.6 16 2001 г. Моя разход също беше малко завишен (400км извън градско и маслото отиваше от мах до мин). Приятел ме закара при един майстор и още като му казах за разхода на масло, той каза "Сменяме сегменти и всичко се оправя". Така и стана, сменихме сегментите (оказа се че маслообирателния беше много задръстен). След смяната за първите  1000км разхода на масло спадна до 1литър, след това за 1000км долях 200милилитра, сега съм на 6000км от смяната на сегментите и не съм доливал освен тези първоначално докато улегнат новите сегменти.  Моя съвет е провери първо гумички на клапаните като по евтин вариант и после сменяй сегменти.  И така може да я караш, но си дръж по голяма туба с масло в багажника. Аз моята с тоя разход я карах 3500км.

krasimirkanev

Луда работа за смяна на сегменти и там други неща да кажем един основен ремонт ми искат 1400 до 1800 в София, и да го дам за 18 годишна кола си е направо гадно. Ако имаш предвид сума и майстор който може да го свърши за 600 лв по съм склонен да действам, но за сега само гумичките мисля да сменя. Но пък за такъв разход всички ми казват че няма да е от тях. И син дим не виждам да излиза от ауспуха в началото,а това било показателно за гумички. Всичко друго е много гадно.
0888736674

baro

Минава ми една мисъл , пробвай с газ за горене. Сипваш в цилиндрите като първо ги наместваш да се изравнят буталата. Така да стои една нощ, след което въртиш на стартер да изхвърли ако е останало нещо и сменяш маслото. Впрочем с какво масло я караш? Друго което се сещам е запушена картерна вентилация. Погледни кутията на въздушния филтър, там където влиза маркуча от капака на главата. Ако имаш масло там значи ти е запушена картерната вентилация. Има един метод ,но не сещам в момента къде съм го гледал. Картерната се мести от колектора някъде преди дебитомера. Пишеше ,че имало намаляне в разхода на масло.

К.Методиев

Смяната на сегменти не е никакъв основен ремонт.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

krasimirkanev

За смяна на сегменти + гумички + шлайфане на главата и гарнитури и масла и труд ми искат сумата от 1500 лв.   И аз не го виждам да е повече от 500 лв но като ти го кажат на 3 места губя смисъла да я оправям старата колица.
Дайте идея как изглежда това за картерната вентилация и какво да чистя вътре. Не знам как се е загубило маслото там все пак към литър клони.  Колата беше с неизвестно за мен масло 10w40 и след като видях, че го няма един ден долях 2 литра пак някакво неизвестно за 12 лв литъра от сервиз Тани (немско било). След 3 седмици градско вчера пак беше на минимума на щеката.
0888736674

tropper

Цитат на: krasimirkanev в 18 Декември 2014 19:23:46... Днес видях масло от сраната на двигателя и скоростната кутия точно под термостата имаше леко количество масло което първоначално го помислих за антифриз.

И мойто старото Мондео МК1 1.6 течеше там....
В крайна сметка не можах да открия и последния проблем, но първите два които открих и оправих са следните:
1) Неоригинална гарнитура на капака на клапаните след смяна на ремъци - липсваха й няколко извивки (точно над бобината и термостата) и оттам сълзеше. Решението - нова гарнитура оригинална за капака на клапаните.
2) Датчик за позицията на разпределителните валове (camshaft position sensor). Намира се от задната страна на двигателя (към купето) в края към бобината. Влиза букса с два проводника. Гарнитурата му се изпича с годините и почва да изпуска. Решението - нова гарнитурка (О-пръстен) или високотемпературен силикон.
3) ... не го открих и още губеше масло, но по-малко и май почти не цапаше... може и вече да бяха гумички на клапаните...

Преди първите две точки и аз бях стигнал до 0.5-1л/1000км масло и корпуса на скоростите беше целия в масло.

Почисти хубаво тази част на двигателя с обезмаслител и после наблюдавай къде ще се цапа. За да имаш удобен достъп може да се наложи да откачиш:
- разширителя на входящия въздух
- термостата
- бобината
- тръбата към EGR

... доста занимавка е...

В следствие на тоя теч на масло в един момент ми се разруши изолацията на кабелите към датчика на коляновия вал (crankshaft position sensor - намира се много надълбоко под термостата, достъпа е под колата) и окъсяваха и ми гаснеше колата в движение.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

krasimirkanev

Нали е съвсем нормално да излиза лек сивкав дим от ауспуха при наличието на зимен сезон и ниски температури. Дори и след форсиране на двигателя си го има все пак излиза топъл въздух към студено и се образува сивкава пара. 
Ще разглобя целия филтър и ще го видя дали е запушено нещо и ще измия двигателя там където видя наличие на масло.
0888736674


krasimirkanev

При работа на двигателя и махната щека за маслото няма въздух и няма никакво налягане. Ауспуха от вътрешната е леко омазнен. Утре ще видя как е въздушния филтър и дали има масло където и да е по двигателя. Дано се окаже от запушена клапа и от там да ми е дръпнало 1 л масло за тези 3 седмици градско каране
0888736674