Регистрация по ДДС - да или не?

Започната от TourneoRS, 20 Април 2013 18:18:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

TourneoRS

Колеги , имам следната питанка .
От година насам все ме гложди тая регистрация . Искам акъл от хора които са преминали през това . Какво печелим и какво губим . Счетоводителят ми обясни това онова в общи линии , но той е от другата страна , не му вервам много  :))
Благодаря предварително за отговорите .

Чудех се къде да пусна темата , тук или в Правни въпроси , ако съм сгрешил моля да я преместите .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


escobar

Счетоводството и услугата/продуктът поскъпват, но ще можеш да приспадаш ДДС от разни неща.

kaloqn

Какъв е основният предмет на дейност? Ако са само услуги, регистрацията по ДДС не би донесла много ползи.
При определен оборот си длъжен да се регистрираш.

tropper

Двамата над мен са ти казали основното.

Друго нещо, е че ако основните клиенти са ти фирми, регистрирани по ДДС, за тях ще е по-добре и ти да си по ДДС. Ако основния оборот го правиш с частни лица, стой колкото можеш по-дълго без регистрация. Ако възнамеряваш да правиш внос/износ е в твоя полза да имаш ДДС-рег.

Винаги може да се поддържат и две фирми (една с регистрация и една без), ако обема на работа изплаща цената на счетоводните услуги ;)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

TourneoRS

Цитат на: escobar в 21 Април 2013 07:26:09
Счетоводството и услугата/продуктът поскъпват, но ще можеш да приспадаш ДДС от разни неща.

За счетоводството ми е ясно че ще поскъпне , сега плащам 30 лв за счетоводител , продуктът защо ще поскъпва ?
Ако купувам нещо на 1 лв с ДДС сега-когато съм нерегистриран , и продавам на 1.20 лв - когато се регистрирам какво ще натовари цената .
tropper , основните ми клиенти не са регнати по ДДС , но има един двама които ме блазнят , дърпат се понеже  не съм регнат аз , не искат да купуват въпреки че им издавам фактури , а са доста солидни клиенти .  Чувам че и евентуално данъчна проверка ще ми спретнат .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

tropper

Защо проверка? Не знам за такова нещо... Масово на новооткрита фирма, за да се регне по ДДС се превъртат едни пари през банкови сметки, за да се докареа минималния оборот и магията става.

Продуктът ще ти поскъпне, защото:

А) при ДДС:
купуваш на 1,00лв с ДДС = 0,833 лв + 0,166лв ДДС
продаваш на 1,20лв с ДДС = 1,00 лв + 0,20лв ДДС
ДДС разликата 0,20 - 0,166 = 0,033 я внасяш в хазната и парата в твоя джоб остава 1,20 - 1,00 - 0,033 ДДС = 0,166
Плащаш 10% данък върху 0,166 = 0,017
Общо плащаш 0,05 лв данък върху продажбата и в джоба имаш 15 стинки.

б) без ДДС:
купуваш на 1,00лв с ДДС
продаваш на 1,20лв с опростена фактура
в джоба ти остава 1,20-1,00 = 0,20лв
плащаш данък 10% върху тази печалба от 0,20 = 0,02лв

Общо плащаш 0,02лв данък върху продажбата и в джоба имаш 18 стинки.

Счетоводните услуги поскъпват много, защото фирмите, неригистрирани по ДДС се обслужват веднъж годишно, докато регистрираните всеки месец и с доста повече бумажтина. Обслужване на ДДС-рег фирма месечно започва от около 200лв за фирма с малко документо-оборот.

Т.е. ако искаш в края на месеца да оставаш с поне същите пари, и не успееш да вдигнеш оборота от тези големи клиенти, на които точиш лиги, ще се наложи да вдигнеш цената на продукта - с около 4% заради преките данъци и с още може би повече в зависимост колко ти е оборота и как се отнасят разходите за счетоводител към него.

Прецени дали наистина можеш да ги хванеш тези големите, дето искат ДДС-фактура.
Опитай да намериш някой доверен човек (който няма да ти пожелае клиентите) с фирма, регистрирана по ДДС и прекарвай за тия фирми оборота през него. Поемай му данъците върху твойте продажби, така че да не му тежиш. Изкарай така 2-3 месеца. Така ще можеш да пробваш, без да рискуваш директно да се набуташ с регистрация на твойта фирма.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

TourneoRS

Цитат на: tropper в 28 Април 2013 22:56:06

Опитай да намериш някой доверен човек (който няма да ти пожелае клиентите) с фирма, регистрирана по ДДС и прекарвай за тия фирми оборота през него. Поемай му данъците върху твойте продажби, така че да не му тежиш. Изкарай така 2-3 месеца. Така ще можеш да пробваш, без да рискуваш директно да се набуташ с регистрация на твойта фирма.

Това си основен проблем , веднага ще се опитат да направят свръзка  :D. До тук ми стана ясно основното , сега да попитам друго


Имаме оборот 1000 лв , разходи 800 лв . РАзликата от ДДС то както разбрах я внасяме - така ли е ?
когато имаме оборот 800 лв и разходи 1000 лв , минава един тримесечен период в който се изравняват ако съм разбрал правилно .
При мен има и други специфични работи , които не искам да засягам тук  8)

tropper много помагаш , златен си  (beer) (fri)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

tropper

#7
Правилно си разбрал.
Имаш тримесечен срок да излезеш на печалба, т.е. да изкараш ДДС-то на плюс и да почнеш да го внасяш. И една стотинка да е - пак се брои, макар и да е съмнително. На края на третия месец трябва да поискаш възстановяване на ДДС, което обаче почти винаги е съпътствано или с лек одит, или със сериозна ревизия според размера на сумата и според това с коя част на тялото инспекторите са се събудили тая сутрин. И в двата случая не е приятно, така че е по-добре да се избягва ситуация с възстановяване на ДДС, ако е възможно.

П.С. Ти реално може да не си на печалба, защото има много разходи, които нямат ДДС - заплати+осигуровки, наеми и т.н., но да си на положителен ДДС баланс. Приемерно:
Купил си стока за: 500лв+100лв ДДС = 600лв
Продал си стоката за: 1000лв + 200лв ДДС = 1200лв
Дал си заплати+осигуровки+наеми: 800лв.

Общия баланс ти е -200лв, но ДДС баланса ти е +100лв и внасяш ДДС.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

TourneoRS

#8
Още малко по темата ...


Регистрацията по ЗДДС е съществен момент от развитието на дадена фирма . Тя поражда както някои предимства , така и определени задължения , неспазването на които води до значителни санкции от страна на данъчната администрация .
      Задълженията по ЗДДС  се отчитат ежемесечно с подаването на справка декларация и дневници за покупките и продажбите през изтеклия месец . Срока за подаване на декларацията е 14 число на следващия месец . В същият период , по сметките на НАП трябва да се преведе дължимият данък .

Принцип на действие на данъка на ДДС :

1.  Продажби  -  отчитат се в месеца , в който са направени . нямаме право да се декларират приходи от един месец в следващи периоди . Продажбите за месеца включват : Приходите по касов апарат / в тази сума са включени издадените фактури в брой /  , приходите от продажби с ръчни касови бележки   ,и издадените фактури с плащане по банков път . Сбора от тези суми формира общият оборот за месеца .

20% от този оборот се начислява като дължим данък за внасяне

2.  Покупки  - отчитат се в месеца , когато са извършени  или в следващите три периода /месеца/ .
Под покупки се разбира всичко , за което фирмата е дала пари - стоки , разходи и други  , и които се използват за дейността на фирмата .
20%от стойността на покупките се начислява като данък за възстановяване
 

    В месечната справка декларация се прави изваждане на данъка за внасяне  и възстановяване и ако резултата е положителен /ДДС за внасяне / .разликата се дължи на държавата до 14 число на следващият месец . Ако резлутатът е отрицателен , то имаме данък за възстановяване . Тогава започва тримесечен период на приспадане на данъка от следващи задължения и ако след този период резултатът е отрицателен се подава допълнителна декларация - искане и НАП имат срок 45 дни да направят проверка и да възстановят сумата .

      При дейности , които изключват износ или работа по специални правила , общото правило е , че ежемесечно се дължи ДДС . Основното изключение от това правило е периода след регистрацията , когато фирмата има право да прспадне ДДС -то на закупените от нея активи през определен период от време .

Обобщено накратко , фирмата регистрирана по ЗДДС дължи на държавата данък в размер на 20% от своята надценка или казано с други думи дохода от дейността намалява с 20% .

Пример : Фирмата купува дадена стока за 60лв и я продава за 90 лв .
Преди регистрацията по ЗДДС дохода по сделката е 30 лв/90-60/
След регистрацията по ЗДДС
в дневника за покупки записваме стока с данъчна основа 50 лв и ДДС 10 лв /20% от 50 лв или 60/1.20 /
в дневника за продажби записваме стока с данъчна основа 75 лв и ДДС 15 лв / 20% от 75 лв или 90/1.20 /
Резултата от продажбата на тази стока е 25 лв доход на фирмата и 5 лв ДДС за внасяне



ЗАбележки ...


Написаното по-горе показва най-общите принципи на действие на ДС . В закона и правилника към него има множество изключения , които се прилагат за определени ситуации .!

Защо няма как да не се внася ДДС ?
При дейност на територията на страната , ДДС на възстановяване означава , че фирмата е закупила повече стока от колкото е продала  . Веднага възниква въпросът откъде е взела тези допълнителни средства .

Пример .
Ако фирмата има назначен един работник на 8 часов работен ден и неговата заплата и осигуровки са в размер на 200 лв , за изплащането на заплатите фирмата трябва да има продажби с 240 лв по големи от покупките . От тези 240 лв - 40 лв е дължимо то ДДС и 200 лв е заплатата на служителят .

За безпроблемната работа относно задълженията по ЗДДС  е необходимо своевременно определяне на месечните обороти . Периодичната обработка  на първичните документи предполага навременно определяне на данъчните задължения , така че те да могат да се планират и внесат в предвидените от закона срокове .

IVECO -  с него не се ходи надалеко .