Десет препоръки при нощно каране!

Започната от Nebhotep, 09 Март 2013 22:12:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Статистиката е безжалостна: риска да попаднем в авария нощно време, е два пъти по- висок, отколкото през деня. Впрочем ако зад волана е добър водач, съблюдаващ десетте препоръки за нощно каране, рискът спада драстично.

Препоръка първа. За фаровете.

Ако автомобилът няма автоматично регулиране на фаровете или умно окачване, следящо за положението на купето, преди нощно каране регулирайте светлините собствоноръчно. При един пътник отзад, поставете коректора на фаровете в положение 1, при двама на 2, при пълно натоварване поставете на 3. Не заслепявайте попътните автомобили в огледалото. Изключвайте дългите светлини, при приближаване на автомобил!!

Препоръка втоpа. За челното стъкло.
Вднъж месечно почиствайте стъклото до кристална чистота от двете страни. Маслените наслагвания и полепналата мръсотия, абсолютно невидими приз деня, през нощта пречупват светлината на насрещните машини в заслепяващи мъглявини.

Препоръка трета. При сумрак.
Включвайте късите светлини още преди настъпване на нощта. Опасен за себе си и околните е този, който управлява без светлини в сумрак. Да се пести електроенергия е глупаво.

Препоръка четвърта. При разминаване с насрещно движение.

Заслепяването не може да се избегне, затова преди разминаването преместете крака от педала на газта върху педала на спирачката. При внезапна опасност тази мярка намалява времето за реакция при спиране.

Препоръка пета. За единия фар.
Ако насреща ви приближава един фар, може да бъде всичко: нормален мотоциклетист или ненормален автомобилист. От рано приемаме най- лошия вариант: ненормален пиян автомобилист и единствения му светещ фар е десният (най- отдалечения от нас). Затова се приготвяме да свием в банкета при необходимост.

Препоръка шеста. За идиотите.

При разминаване с идиот оставил дългите си светлини, гледайте леко настрана в банкета. Така ще избегнете пълното заслепяване.

Препоръка седма. За спусканията и изкачванията.
При наближаване на изкачване, помнете, че ако на гребена на хълма се появи насрещен автомобил, той неминуемо ще ви заслепи даже с къси светлини. Бъдете готови за това. А преди спускане, отчитайте че вие също заслепявате насрещните по аналогичен начин.

Препоръка осма. За непознатия път.
Ако през нощта се движите по непознат път всеки завой го приемайте като опасен. През нощта се съкращава ъгъла на зрение и точността на възприятията. Може да се окажете във вираж с влошено покритие, с валяща се по средата стара ламарина или др. С една дума скоростта трябва да бъде такава, че после да не се хващаме за главата и да се вайкаме, "защо така бързах"

Препоръка девета. За камионите убийци.
Избягвайте нощните камиони. Техните истински размери на винаги съвпадат с обозначенията на габаритите. Може в последния момент да забележим необозначен извънгабаритен товар, но тогава ще е късно.

Препоръка десета. За себе си

Хората не са нощни животни- тази среда ни е чужда, това особено касае зрението. При продължително нощно пътуване може да държите под езика тънък резен лимон под езика, за да повишим остротата на зрението си. Такъв способ използвали летците през втората световна война при нощни бомбардировки..



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


escobar

За сумрака вече няма проблем и момент за размисъл, защото сме нонстоп на фарове. Ама нощно време има допълнителни есктри като пълно биоразнообразие - кучета и коне по платната, от време на време бамбини... Дупчици, релсички и шахти...
Много е важно, според мен да се кара с такава скорост, че да може да се спре в диапазона на осветеното.

Nebhotep

Да бе няма проблем. ::) Аз често пътувам в сумрак и винаги 1 на 10 коли не е със запалени фарове и за капак колата е тъмна на цвят. Едва се забелязват. Иначе особено гадно за мен е движение през нощта по път без маркировка или с избледняла такава. В чужбина особено внимание отделят на маркировката и винаги се стараят да е нова, това намалява в значителна степен катастрофите.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

escobar

Е да, трудно е да сложиш маркировка на асфалт, дето вече почти го няма.

ihovahi

Едно от най-неудобните време за пътуване при мен специално е сумрака... хем не е тъмно нем не е светло и поне половината шофьори не са си пуснали фаровете... а да не говорим, че по нашият район (пътя Асеновград - Смолян) хората, които не са от тук на правите участъци карат като побеснели, а иначе на завоите ще те заслепят със стоповете си... ужас си е.
Който фôрка "майстор" си нахôда!