Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!

Започната от Nebhotep, 14 Октомври 2012 09:51:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

ВНИМАНИЕ: Показан е ремонт на рейка TRW от Volvo, но устройството и е почти идентично с това на TRW рейка на Ескорт, Орион, Мондео, Фокус, Фиеста, Фюжън, КА, Скорпио

По материали от: http://pokatili.ru"

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!


Пълен отчет по ремонта на кормилна рейка TRW!
1


Процеса по свалянето на рейката няма да се разглежда в това ръководство!

Преди ремонта трябва да се снабдим с показания ремонтен комплект (към днешна дата ремонтен комплект за рейка на форд е около 64 лева):
2


Той включва:
1) скоби,
2) уплътнители,
3) каучукови и тефлонови пръстени,
4) вътрешен лагер на вала,
5) 4 тефлонови пръстана на вала,
6) външен лагер и уплътнение на вала,
7) уплътнителен пръстен на пластмасовата втулка.

Пристъпваме към ремонта. Рейката е свалена, изчистена от мръсотии и масло и е готова за разглобяване. Сваляме гофрираните уплътнения и
3


С помощта на специален ключ (направен от подходяща тръбичка), отхлабваме регулиращата гайка:
4


С помощта на отвертка премахваме уплътнението на вала:
5


Снемаме застопоряващия пръстен:
6


С помощта на отвертка или друг инструмент избиваме тапата:
7


Развъртаме гайката на вала:
8


... и избиваме вала от страната на гайката с помощта на подходящ инструмент, не чук:
9

10


ВНИМАНИЕ!!! Преди да избием вала, си отбелязваме положението му. От вала снемаме лагера, пластмасовата втулка и тефлоновите пръстени!

При ремонта на тази рейка по- горе упоменатата пластмасова втулка находяща се на горната част на червячния вал се нуждаеше от замяна, вместо нея е поставен иглен лагер от рейка на Пасат B3.


Изваждаме вътрешното уплътнение на вала. Ако имаме желание, можем  да свалим застопоряващия пръстен и да го извадим (не е сниман). Във връзка с това, че в лагера се наблюдаваше значителен луфт, го замених с подходящ размер лагер продаван навсякъде по магазините. Може да избиете щтифта от вала и да го разглобите, но няма необходимост от това!

Пристъпваме към демонтаж на рейката. Завъртаме обратно на часовниковата стрелка челната втулка, през овалното отверстие ще  извадим застопоряващия пръстен:
11


След като застопоряващият пръстен излезе напълно, можем да демонтираме рейката. За това просто издърпваме от страната на втулката. Изваждаме рейката заедно с втулката и уплътнителя:
12


Снемаме втулката и уплътнителя, тефлоновите и гумените пръстени. Вътрешното уплътнение се изважда с помощта на обикновена кука от тел, но с голямо внимание от ваша страна!. Изваждаме вътрешното уплътнение и опорната пластмасова втулка. С това разглобяването приключва.
Пристъпваме към отстраняване на неизправностите и монтаж. Всички детайли щателно се измиват. Изследваме акуратно рейката, работната повърхност трябва да бъде без дефекти и драскотини.
Ако има незначителни надрасквания и шупли, както на следващата снимка:
13


... може да се направи шлифовка на детайлите, при мен заради тази шупла трябваше да се шлайфа рейката 1,5 стотни. Последвалата от мен 3 годишна експлоатация на рейката, до продажбата на колата, не се наблюдаваха проблеми, новият собственик също.
Може да се каже, че челната втулка, беше толкова износена, че се явяваше източник на чукане в рейката. Рейката се е удряла във втулката, разтягайки уплътнението и за мен беше оправдано заточването на втулката на струг.
За проверка на вала е необходимо акуратно да се фиксират работните шлици и да се провери еластичното изместване на горната част, завивайки наляво и надясно под ъгъл 5 градуса, спрямо средното положение на вала. Това завъртане на тази или другата страна обезпечава работоспособността на рейката. Ако това зъвъртане го няма, трябва допълнително да се разглоби вала и да се избие щифта. Но както писахме по горе, там няма какво да се счупи.
Поставяме на мястото вътрешната опорна втулка и уплътнението в корпуса на рейката. Запресоваме уплътнението с помощта на инструмент с подходящ диаметър и удължител.Сменяме гумените и тефлоновите пръстенчета, а на пластмасовата втулка гуменото пръстенче (снимка 12).
Смазваме всички с масло и го поставяме на мястото му. Застопоряващият пръстен на пластмасовата втулка го поставяме на място чрез завъртане по часовниковата стрелка, овалното отверстие го намазваме с херметическа смазка. Ако сме сваляли лагера на вала, го поставяме на място и поставяме застопоряващото пръстенче.

ВНИМАНИЕ!!! Докато вала е без тефлоновите пръстени е необходимо да се пробвате да го поставите на място. Работата е там, че при поставяне на вала на място, той се усуква обратно на часовниковата стрелка на определен ъгъл. Затова до поставянето му е необходимо да го обърнете по часовниковата стрелка на този ъгъл. Както писахме по- горе този ъгъл трябва да е отбелязан!!!
НАЙ- ТЕГАВАТА ЧАСТ: Поставяме вътрешното уплътнение в корпуса на рейката. Надяваме на вала тефлоновите пръстени, предварително леко нагряти. Поставяме внимателно, но уверено- пръстените са много твърди. След поставянето им пръстените се разстягат  и е необходимо да се "изстискат" (някой ако знае точния превод на "обжать"- да казва). За това си правим от калай (консервна кутия), подходяща по диаметър "огъвачка". Огъвах и фиксирах огъвачката в продължение на 5-10 часа, за да придам първоначалното състояние на пръстените. След разпъването смазваме с масло, завъртаме вала на необходимия ъгъл и поставяме на място, внимателно почуквайки с чукче. Желателно е тази операция да се направи от първия път. Тефлоновите пръстени не търпят няколкократни монтажи и демонтажи. Завиваме гайката на вала.

Смазваме с грес и поставяме обратно капачката.
14


Поставяме на място пластмасовата втулка на вала, запресоваме уплътнението и поставяме застопоряващото пръстенче (Снимка 6).

Слагаме уплътнението на вала и го запресоваме на място. Смазваме рейката. Регулираме празнинате между рейката и вала (Снимка 4)

Затягаме кормилния прът и го фиксираме и слагаме гофрираните уплътнители. Готово, рейката е готова за поставяне на автомобила. Поставяме, съединяваме маркучите, наливаме хидравлична течност и се наслаждаваме на меката работа на хидравличната рейка!

Благодаря за вниманието!

ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!

http://pokatili.ru


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Dmitarcho

Много полезно ;) На мен ми сълзи рейката ... но като гледам - май няма да се наемам сам да си я отремонтирвам ;)
Ръца Пръца

Bobi