Обслужване на Ford Focus 2.0 TDCi GHIA

Започната от fordsiesta, 02 Август 2012 00:27:03

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

fordsiesta

Обслужване на Ford Focus 2.0 TDCi GHIA - втора ръка

Колеги реших да пусна нова тема, след като прочетох доста неща във форума и след като прочетох една почти идентична тема Първоначално обслужване на Фокус 1.6 TDCi основно защото моята кола е купена на 100000км - дали е така само господ знае :)
И така...освен :

1. Масло
2. Маслен филтър
3. Горивен филтър
5. Въздушен филтър
6. Филтър за купето

Друго нещо трябва ли да сменя или да проверя?
- Подгряващи свещи - щом пали не се сменят /ако греша поправете ме/
- Масло за хидравлика да го сменям или не? Шуми малко когато воланът е завъртян докрай
- Масло скоростна кутия - не знам колко струва труд и масло, нито на колко километра се сменя
- Разни тампони - предполагам ще ми кажат на място след проверка на ходова част
- Реглаж - има ли нужда от него ако не пипна предницата?


Pyrhel

За да си сигурен в нея - предницата я прегледайте обстойно, за да не стане фал... Относно реглажа - нормално е да "мърда" по малко. Аз обикновено (ако всичко е наред и не съм трескал в огромни дупки и т.н.) правя реглажа 2 пъти в годината - началото на лятото и началото на зимата (което ме подсети да пиша за този сервиз в темата с препоръчаните!).

Маслото в скоростите е 75w-90 при ръчната кутия и е скъпичко. Ръчната побира по-малко от 2 литра, ама за всеки случай трябва да го проверим това... :) Автоматиците на Форд не знам какво масло искат и на какви пробеци се сменя. Практика при всички производители на автоматични скорости е да не се източва цялото масло, а част и в зависимост от тази част - да се смята след колко км пак. Ръчна или автоматична кутия имаш?

Аз до сега масло на хидравлика, спирачна течност и антифриз не съм сменял на нито една кола :) Тука ще ме оплюят колегите, мисля от келешлък на мондеото да завъртя спирачната тая година :))

Някъде във форума беше писано за подгревните свещи. Това, че нагряват, не означава, че са както трябва - може да са почнали да нагряват по-нагоре, вместо на върховете и не са достатъчно ефективни по този начин.

Питаш за друго - спирачките! Ако не се бъркам, при 2.0 TDCi-то на фокус е с ангренажен ремък, а не верига? Та, ако не се бъркам - там ремък и ролки.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Анатолий ти е отговорил на въпросите. Задължително смени ремъците и ролките, за да няма изненади после!

Ето тук можеш да провериш всичко, което те интересува за периодите им на смяна - Ford Service - информация за сервизни графици и обслужвания

Alexi

и внимавай с горивния филтър ,че инжекторите са скъпи

fordsiesta

Здравейте и благодаря за отговорите!
Значи + реглаж!
Маслата смятам да ги купя от колега във форума - на място ще проверя цената за масло в скоростната кутия и ще преценя /с ръчни съм/.
Имах впечатлението, че mk2 2.0 TDCi GHIA е с верига, но сега ще трябва да го проверя /най-лесно да се обадя до МФ или на място в сервиза/.
Друг въпрос:
Знам, че някои от вас пазаруват от чужди сайтове. Нямам възможност на тази смяна да пробвам от ebay и затова моля да ми обясните как процедирате тук?
Из форумите се спрягат най-много 2 сервиза /на моста чавдар и пит стопа/, ако греша моля да ме поправите!
Купувате частите от МФ и ги сменяте на някой друг сервиз или не?
Алекси - някъде прочетох за горивния филтър /твое мнение/, но не се сещам къде беше. Идеята била да е оригинален нали и да не пропусна да го сменя нали?
Благодаря на всички!

Alexi

мотора ти е с ремък ,мотора на Пежо/Ситроен е .. горивния аз лично не бих сложил друг освен оригинален

fordsiesta

За съжеление токущо ми го потвърдиха от МФ преди да прочета отговора ти.
Ангренажен ремък + ролки 476 лева
...+ помпа 483 лева
Абсурд да сменя всичко в момента!

Маслен филтър 28 лв
Горивен 62 лв
Въздушен 33 лв
Филтър купе 81 лв / 48 лв някакъв си карбонов
Масло форд 90 лв 5 лт + 20 лв 1 лт

За работа въобще не става дума.

За консумативи до момента между 300 или 270 лв в зависимост от филтъра за купето /за което нищо не разбирам/, като за масло добавих средно 100 лв.
Не съм смятал за работа, нито масло за хидравлика или скоростна кутия. Друг е въпросът, че трябва да отделя някой лев за нещо допълнително ако ми излезе за смяна примерно от ходовата част.
Колеги дайте акъл как да постъпя и какво да сменя на този етап, като се знае, че колата е купена на около 100000км.

Alexi

ако колата е нов внос без твърде ясна сервизна история ремъка трябва да се смени .. както и всички филтри и масло .. масло на кутията хидравличната и спирачната течности не са толкова спешни кутията ако сменя добре не и пипай маслото ,хидравликата при максимално навит волан е нормално да издава лек шум и ако течността е бистра и червена недей я сменя

fordsiesta


Bobi

#9
Ремъците и ролките не е задължително да са оригиналдЪ. Можеш да погледнеш и Dayco, Ina, SKF.

Ето на този сайт можеш да провериш колко литра, масло, хидравлична течност, масло на скоростите побира колата ти :
Обем на флуиди . Според него колата ти побир 5.5 масло, което ще ти струва 80 лв от колегата от форума.

Алекси вече е споменал, че ако колата е без ясна история се сменя всичко по-нагоре в темата. Ако не ти стигнат паричките, можеш да сложиш друг филтър за купе - почват от 20 лв.

Работата в МП мога да ти кажа, че ще ти струва грубо около 200 лв с отстъпката за смяна на : ремъци, ролки, масла, филтри.

Виж колега от форума на какво е попаднал в Ибей: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-mk2-TDCI-Genuine-Diesel-Fuel-Filter-1543178/170888504737?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=007&category=63713&cmd=ViewItem

Провери дали е същият, защото има и с алуминиево тяло и при желание, можем да опитаме да го спечелим :)


hotblooded

 Аз имам един филтър, ползван е 3000 км и беше сменен поради фалшива тревога - ако работата е "на зор" мога да помогна на колегата - филтъра е чист, дренажа беше абсолютно чист (Оставих го с намерението като сменям пак - да го сложа). Друг вариант за закърпване на положението е - да източи дренажа и да види какво ще излезе - ако няма гадости - да го кара месец - два докато се види с пари да го смени. Но агренажа - да го сменя, веднага.

Alexi


hotblooded

Цитат на: Alexi в 02 Август 2012 17:01:48
твоя филтър е друг модел
Моя грешка, мислех си че за 2.0 ТДЦИ е като на мондеото :(

TourneoRS

fordsiesta Ако не държиш на оригинални части /каквото и да означава това  :D/ мога да разпитам тук там ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

fordsiesta

#14
Колеги благодаря ви много!

Като за първа смяна избрах МФ и ето защо:
Работата ми излезе 52 лева с ДДС и отстъпката.
Сложих оригинални части, като за купето избрах обикновен филтър. Обадих се на 2-3 места разликата за повечето части била между 8 - 12 лева/част и така реших да сложа оригинални.
Колегата от форума ми препоръча фордовско масло за около 90 лв 6 лт. В МФ фордовско с отстъпка 5.5 лт ми излезе същото.
Бих избрал друг сервиз за следващата смяна единствено ако знам, че там примерно мога да стоя и да гледам какво вършат и какво сменят /понеже в МФ няма такива екстри/.
Дали в сервиза до моста Чавдар пускат клиентите вътре или и там е "забранено"?
Ремък и ролки остават за следващата смяна, тъй като нито ми стигнаха парите, нито колата има повече от 100000км.

Ако има желаещи да разберат повече подробности могат да ми пишат.

Pyrhel

Изненада ме, че наистина са ти взели "само" 52 лева :D
Дават - гаражчето е със стъкла от едната страна - можеш да си стоиш там, а и вратите са отворени.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

fordsiesta

Аз казах ли "само" ? Ако го казах взимам го обратно :D

mrmef

#17
Има си хубави ремъци без да са Форд. Предвид, че са на поне 50% надолу... м/у другото чух лоши отзиви за Dayco (IT), не бяха обективни, но прекалено евтини ми се струват. По-скоро INA, Gates, ContiTech или SKF.

Да питам тази цена 483 само за помпата ли я дадоха?

Ангренажен ремък + ролки 476 лева
...+ помпа 483 лева

fordsiesta

Не не. Ангренажен ремък + ролки + помпа.