Покупка на акумулатор

Започната от toto, 25 Юли 2024 17:05:21

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Човек ще каже, че тия акумулатори струват не по 150лв а по 150 000лв...


ivchotr

Ми не, естествено. Този струва даже под 50 лв. Обаче ме кефи да разбивам митове :D
Между другото, онзи на печката пак се застоя без да се кара колата, ама още си държи тока ;)

Alexi

мда ,единия от митовете който си разбил е че 6 клетки по 2.1 волта не е 12.6 волта ами е "доста" повече ,ако акумулатора е добре зареден  :D

ivchotr

#63
Всъщност нищо не си разбрал :D Просто искам да кажа, че макар и да показва на някакъв измервателен уред, че батерията е заредена, реално капацитетът ѝ не е на макс. Нищо повече. И понеже презареждането наистина не е добре за която и да било батерия, а моите карат по 10 и повече години, изводът е, че не се презареждат. Щото, нали, ако се презареждаха, нямаше да изкарват толкова. Колата ми по всяко време показва заряд от 14.1 - 14.2 волта, дори, когато я карам на дълги дистанции. Акумулаторът ѝ е от началото на октомври 2015 г. при мен. А не изглеждаше нов, когато купих колата. Демек е почти 9 години при мен, а колко е служил на предишния собственик мога само да гадая.

П.П.
Попаднах на една популярна статия, в която е обяснено като за непрофесионалисти каква е аритметиката в акумулаторите ;)
https://original.bg/blog/kak-se-zarejda-akumulator-i-kakvo-zarqdno-da-izberem/ Обърни внимание какъв волтаж на батерията се приема за да се каже, че батерията е заредена :)

pantzer3

А зареждаш ли го поне 2 пъти в годината?

ivchotr

Ако питаш мен за акумулатора в моята кола, отговорът е не. За тези вече 9 години и месец отгоре, откакто я имам, да съм го зареждал извън автомобила веднъж. Ама не съм сигурен и за това - може и да не съм го зареждал. Просто батерията е някакъв уникат :D Колко ще изкара още е друг въпрос, ама колкото - толкова.
На печката съм го дозареждал за петте години и половина, откакто е купен. Но тя имаше проблем с оставащ да свети плафон в багажника, така че там си е имало и принудително разреждане.

saggy

Зареждането много зависи от карането. Ако караш само градско на къси разстояни до 10км в посока, особено със старт-стоп система и ползване на много консуматори, аз бих го зареждал веднъж на 2 години примерно. При моя Фокус 2, 1.6 бензин, съм забелязал, че заради многото градско каране през зимния период, батерията се държи на 12.2-12.3V, но не пада под тези стойности. Като се постопли и почнат по-дългите пътувания, зарядът може да стане 12.5V. Затова вече практикувам така - на 2-3 години едно профилактично зареждане преди зимния период. Даже сега, след като умря бензиновата помпа и правих доста опити да запаля, сигурно акумулаторът е вече дори под 12.2 V, но не съм го мерил. Бях го заредил точно месец по-рано и се надявам, че ще издържи зимата. Ако падне, просто ще го заредя. Според мен колегите с Фокус 4 не правят периодични зареждания, защото колите им са в гаранция и акумулаторът се покрива. Но старт-стопа и много електронни системи са си бич за акумулатора, бил той и гелов (AGM).

ivchotr

Дозареждането, особено в студените месеци, е препоръчително. Аз не го правя, защото мине се не мине и се запилявам някъде далеко из страната. Така е през цялата година. Но определено голямо значение има и самата батерия.