C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Ми аз не съм забелязал да има проблем при ползване на новите масла. Пределно ясно е, че всяка по-нова спецификация на дадено масло покрива тези на маслата преди него. Освен това поне на мен ми е трудно да се ровя да проверявам на ниво химична формула кое масло как е произведено. Щом е синтетика и не го харчи двигателят, значи е добро. Освен това семерингите и прочие уплътнения, които се правят в момента, вероятно са съобразени с новите масла, нали? Хубавото на уплътненията е, че се правят по размери, стандартизирани отдавна и реално се намират нови такива за който и да било дърт двигател. И едва ли има двигател, произведен през 1979 г., който да работи още с уплътненията, вложени при първата му сглобка. Не, че е невъзможно, ама ще харчи масло като за световно. Останалото в двигателя е някакъв метал. При него условието е да има смазване.


Alexi

абе не е баш така с покриването .. 0в20 не покрива 15в40 примерно ,нали така .. та ако имаш да речем фиеста на 30г ,надали ще я подкараш с 0в20 и ако го направиш не е полезно за мотора

F Focus

Така е-старите коли имат доста по-големи допуски при производството на двигателя и "тънки" масла са им противопоказани!
И последното ми мнение по масларната тема тук щото явно няма никакъв смисъл да продължавам-груба грешка е да се смята, че съвременните масла скапват гумените части-семеринги и гумички на клапаните!
Имам личен опит от експлоатацията на четири 25-30 годишни автомобила ( три дизелови и един бензинов), като използвах най-доброто масло 5/40 за времето си ( уж синтетично ^-^ ) и никакви проблеми с нищо!
Който има по-богат опит нека сподели-аз се оттеглям, споко!
Поздрави!

ivchotr

Цитат на: Alexi в 19 Октомври 2024 14:08:07абе не е баш така с покриването .. 0в20 не покрива 15в40

Никой не казва, че трябва да се припокриват масла с различен вискозитет. Просто, ако на 40-годишната кола ѝ препоръчват 15W40, вземаш такова, без значение, че е с най-новите спецификации. Неговите със сигурност ще покриват и надграждат онези на маслото, което е било произвеждано преди 40 години. Това, че на сегашните Фиести им препоръчват 0w20, не означава, че и на дъртия кош трябва да налееш такова.
 

Alexi

то няма "стар" вискозитет с новите бази и добавки .. никой няма да ти сложи ПАО и молибден на 15в40 поне аз не съм виждал

ivchotr

Ама пак задълбавате в тези химии. ПАО, ако може да се вярва на онази информация в синьо от по-горе, е произведено през 1930 г. (това е преди Хитлер да дойде на власт в Германия) и се произвежда масово от 1970 г. Двигателят на моя мотоциклет се появява като концепция, надграждайки някакви по-стари такива, към 1979 г. Моят конкретно е от 1981 - '82 г. и се вгражда в няколко модела през няколко поредни години. Та японците, които ФФокус беше споменал наскоро във връзка с маслата, препоръчват да се наливат на моя двигател само масла, които покриват SE по класификацията на API и да са с вискозитет по SAE 10w40. Няма дума обелена дали маслото да е синтетика, полусинтетика или минерално. Което ще рече, че собственикът на машината сам решава какво да налее. Това впрочем е политика на SAE. Aма както и да е. Аз в момента го експлоатирам с масло на Putoline, което е пълна синтетика, с класификация SM и вискозитет 10w50. https://www.putoline.com/images/bg-page.jpg
Позволих си да вдигна малко високотемпературната част на вискозитета, защото 40-ката през лятото му идва малко тънко и работи малко по-шумно, а и предавките също влизат малко по-шумно. В Япония мисля, че преди 40 години не са имали жеги като у нас в момента.
Предполагам на всички ви е известно, че SM покрива SE като параметри, което решава проблема с намирането на масло със старата класификация. А SE се счита вече за остаряло като спецификация и едва ли някой го произвежда. Не съм проверявал дали има такова и затова предложих по-горе да почерпя. Макар, че и да го има, със сигурност няма да го ползвам :D

saggy

Аз търся масло, което покрива спецификацията на Форд за моя двигател. Щом я покрива, а някои масла са дори одобрени от Форд и препоръчани, значи всичко е точно. Освен това двигателят на Ивчо (1.6 Фокус 1) за първи път се пуска през 1997, ако не греша, и за масло с вискозитет 5W-30. При Фокус 2 същият двигател търпи няколко модификации - за Фокус 2 , после при фейслифта на Фокус 2, а някъде посредата през 2004 излиза и този 1.6 Ti-VCT с виараторите. Отново вискозитетът на маслото е 5W-30. Всичко това е двигател в обща разработка на Ямаха и Форд през средата и края на 90-те. Наследникът на този двигател е Екобууст в различните си модификации 1.0, 1.6, 1.5, вече с различна спецификация и вискозитет на маслото. Не бих казал, че е древен двигател, който трябва да пазим от модерните масла и е за масло 15W-40, 10W-40 или подобни. Ивчо добре е описал за наследяването и надграждането на спецификациите при маслото.

ivchotr

Ами аз писах за моторетката като пример за стар двигател и новите масла. Беше на незнайно колко хиляди километра, когато го купих. По спомени на предишните му собственици, които познавам до един, е минал около 130 - 150 000 км. Експлоатиран е с какви ли не масла. Аз му навъртях към 100 000 км, преди да издуха два изпускателни клапана. Май бях писал в някоя от темите, ама ще се повторя. Японците са препоръчали да му се проверяват хлабините на клапаните на всеки 6 000 км и, ако е необходимо, да се регулират. Аз а днес, а утре и така 11 години и 100 000 км без проверки и реглаж. Като го отворихме за ремонт, се оказа, че и буталата са взели да стават на елипси, та освен главата, правих и блока. Коляновият вал не е баран. Смених само буталата, сегментите, буталните болтове, двата счупени клапана, "гумичките" на всички клапани, де що има гарнитури, ангренажната верига и зъбното колело на 5-а предавка. Челата на буталата бяха с нагар, явно от маслото, което се е стичало в горивните камери през уплътненията на клапаните и вероятно покрай буталата. Харчеше масло и през гарнитурите, та доливах някой и друг литър от смяна до смяна, която се препоръчва на 6 000 км, а аз я правех на 9 - 10 000 или малко повече, в зависимост колко минавах за годината. Удължавах пробега между смените, щото нали доливах ново масло :D При това все качествено и съответно със спецификациите към съответната година на закупуването му.

Сега двигателят не харчи масло и го сменям на 6 000 км. Колко ще изкара, тепърва ще разбера.

saggy

Еко бъдещето на маслата - от био маса. Аз не бих си го сложил. Хубавото зелено бъдеще в Европа.
https://www.rowe-oil.com/en/sunspeed

Друго да питам. Имате ли представа как български електронни магазини могат да предложат около 40 различни марки, като няма как да ги държат на склад и някои трудно ще ги намерят от вносител, защото са редки като марки и модели?

ivchotr

В електронните магазини по-голямата част от стоката си е по чужбина или в най-добрия случай в склада на някоя друга фирма. Същата работа е и с джиджавките за телефоните и за каквото друго се сетиш. На потребителя му остават вариантите да чака някой и друг ден повече да му дойде доставката или да отиде в някой физически наличен магазин и да се надява, че нещото ще го има там.


Ozzie

магазини бол, вносители (съответно складове) малко
С една дума, като го поръчаш онлайн, магазина поръчва от вносителя и после го праща до теб. Пресен пример от преди няколко седмици (не за масло) - отивам в един тукашен магазин, харесал бях едни гуми, пише, че ги имат налични:
- Добър ден / Добър ден
- Харесал съм тези гуми (показвам на телефона). Каката чука нещо по клавиатурата
- Има ги, но трябва да се плати доставка 7 лв. на гума.  ::)
Та явно малко са тези които държат някакви наличности, повечето вероятно поръчват според нуждите / заявките.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

#1181
Ивчо-ти някога ще се запреш ли да даваш примери с моторетките си...? >:(  Споделяй ги във форум за мотоциклети, ама тук мисля, че не е много подходящо, щото, колкото и принципът на работа на ДВГ да е еднакъв разликите м/у мотоциклетен ДВГ и такъв автомобилен се различават доста-или греша?

ivchotr

Ами грешиш, по принцип. А пък с колите не мога да дам подходящ пример, щото не ми е останала под ръка нито една толкова стара и в движение.

Ето едно видео за кола с мотоциклетен двигател. Като за теб, щото ти е късно тепърва да се учиш да караш нормален мотоциклет. Те по принцип са на две колела и се карат по-различно от кола :D


Жоро Петков

Ивчо твоя допотопен дръгел може и да има нещо общо с допотопен ДВГ на автомобил, но съвременните мотоциклетни масла нямат нищо общо с маслата за автомобоили хеле пък с тези с двигатели от 2020+...
Този спор дето си го имате не знам колко е конструктивен за форума.
Ама моето наблюдение като страничен наблюдател е, че и двамата сте на всяко гърне похлупак -  и двамата отвреме на време пускате полезни постове, но по-често просто си вдигате брояча на постове (усещам иронията, защото и аз в момента това правя...)

ivchotr

Мен броят на постовете не ме интересува изобщо. Имам много, защото не съм от вчера във форума. А пък мотоциклетните масла ги дадох като пример по отношение на препоръчваните някога и сега спецификации. Що трябва всяко нещо да го обяснявам по няколко пъти, не мога да разбера ::)

zz_stefanov

Ми вече два мандата ако не и три карам с FORD MOTORCRAFT A5 5W30 5L.
Казвам им да ми сипят масло по фордова спецификация и те даже не ми оферират друго.
Не смятам че е грешка. :)

F Focus

Ами, ако току-виж не е подходящо за мотоциклет Кво праИм....? (tooth)

saggy

https://www.youtube.com/watch?v=l4D8C6WR3pE

Интересен тест от Valvoline в Щатите. Четири години карат два еднакви Форда като модел и двигател, но с две различни масла на Valvoline - едното пълна синтетика, друго го водят "конвенционално" масло и сигурно пак се води синтетика, но по-евтиния вариант. В крайна сметка Фордовете изкарват 500 000км с двете масла и разглобяват двигателите да проверят как е износването.

Alexi

този тест всъщност показва че няма особена полза от по скъпото масло .. ако отворят двигателите на 300к км вместо на 800к ,ще установят че няма никаква разлика вътре .. по важното е да се сменя навреме ,гледам руснаците рядко карат над 7500 км с масло каквото и да е то ,даже по простите масла препоръчват на 6000 да се сменят

saggy

Да, този тест това показва с едно изключение, че наблюдават по-голямо износване на някои компоненти при ползване на по-евтините масло. Смени ли са турбина и има повече износване на обтегача на ангренажната верига. Но нека  кажем, Валволин няма да покажат, че конвенционалното им масло е боклук, а обратното.
Явно смената на 6-8 хил. км е доста важна, а маслото може да е по-нисък клас, стига да не е менте. В БГ големият проблем е с ментетата и няма никакви мерки срещу тях.

ПС: Добре е, че поразчистите темата.